فورد

احتمال ساخت پیکاپی بر اساس فورد فوکوس

در اوایل سال آینده نهایتاً فورد رنجر به‌عنوان پیکاپی کوچک‌تر از F150 به بازار ایالات‌متحده بازمی‌گردد. حال اما گزارش جدیدی منتشر شده که ادعا می‌کند که ممکن است فورد پیکاپی حتی کوچک‌تر از رنجر را هم تولید کند. به گزارش Automobile Magazine، فورد در حال کار بر روی ساخت جایگزینی برای پیکاپ کوریر (Courier) است. کوریر وانت کوچکی بود که بر اساس هاچ‌بک فی‌یستا ساخته شده و در برزیل تولید می‌شد. منابعی به این نشریه گفته‌اند که این پیکاپ جدید بر اساس پلت‌فرم نسل جدید هاچ‌بک فوکوس ساخته خواهد شد؛ بنابراین انتظار می‌رود جایگزین کوریر بزرگ‌تر از سلف خود باشد.

فعلاً اطلاعات کمی در رابطه با این وانت جدید وجود دارد اما اتومبیل مگزین گفته است که فورد در نظر دارد این پیکاپ را در ایالات‌متحده عرضه کند. این گزارش همچنین احتمال عرضهٔ وانت جدید فورد در اروپا را هم مطرح کرده است. البته ازآنجایی‌که طبق قانون Chicken Tax، پیکاپ‌های وارداتی به ایالات‌متحده مشمول تعرفهٔ ۲۵ درصدی می‌شوند، این گزارش نشان داده است که فورد می‌تواند این وانت جدید را در کارخانهٔ خود در مکزیک تولید کند. در این صورت، این ماشین تحت موافقت‌نامهٔ تجارت آزاد آمریکای شمالی (NAFTA) قرار گرفته و از این تعرفه معاف خواهد شد.

اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، ممکن است پیکاپ ساخته شده بر اساس فوکوس تا سال ۲۰۲۲ به بازار آید؛ اما در حالی فورد به سراغ ساخت پیکاپ کوچکی بر اساس خودرویی سواری رفته که نمونه‌های قبلی چنین وانت‌هایی در ایالات‌متحده موفق نبودند. یکی از این پیکاپ‌های کوچک ناموفق، سوبارو باجا بود که بر اساس سدان لگاسی ساخته شده بود. باجا در سال ۲۰۰۲ به بازار آمد اما هیچ‌گاه فروش قابل‌توجهی را تجربه نکرد به‌گونه‌ای که بیشترین فروش آن‌که در سال ۲۰۰۳ به ثبت رسید برابر با تنها ۱۰,۶۹۴ دستگاه بود.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Sajjad

    ۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    شیبه پیکاپ اروپایی شده توی این رندر های مجازی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا