فولکس واگن

انتقاد فولکس از فقدان ترمز اضطراری خودکار استاندارد در ون‌ها

فولکس‌واگن از دیگر ون سازان به خاطر عدم نصب استاندارد سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار در خودروهای تجاری‌شان انتقاد کرد.


ترمز اضطراری خودکار یا همان AEB سیستمی خودکار است که در صورت تشخیص حسگرها مبنی بر اینکه تصادفی قریب‌الوقوع رخ می‌دهد و راننده نیز عکس‌العمل مناسبی ندارد خود وارد عمل شده و ترمز را فعال می‌کند. این سیستم برای پیش‌گیری از تصادفات در سرعت پایین و در مسیرهای شهری طراحی شده اما می‌تواند از وقوع تصادفات پرسرعت و یا حداقل کاهش اثرات آن نیز پیشگیری نماید.


Thatcham که موسسه تست و تحقیق بیمه صنعت خودرو در بریتانیا است از این تکنولوژی به عنوان یکی از چشمگیرترین پیشرفت‌های صورت گرفته در ایمنی خودرو از زمان نصب کمربند ایمنی یاد کرده است.


بنا به گفته فولکس‌واگن، استفاده از این سیستم در تمامی خودروهای تجاری بریتانیا می‌تواند از وقوع ۲۵۰۰ تصادف و حدود ۳۵۰ فوتی و جراحت شدید در سال پیشگیری نماید.


و البته این خودروساز آلمانی ادعا می‌کند این تکنولوژی پتانسیل کاهش ۳۸ درصدی تصادفات و حفظ جان ۱۰۰۰ انسان در دهه آینده میلادی را دارد.


مدیر خودروهای تجاری فولکس‌واگن می‌گوید:

ما مفتخریم که اعلام نماییم سیستم ترمز اضطراری خودکار را به‌صورت استاندارد در ون‌های خود نصب می‌کنیم. به تمامی مشتریان تضمین می‌دهیم مالک امن‌ترین و قابل‌اعتمادترین خودروهای تجاری خواهند بود.

او ادامه می‌دهد:

سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار به معنی وجود خودروهای امن‌تر، تصادفات کمتر و بنابراین کاهش هزینه‌های ناوگانی و همچنین پتانسیل حفظ جان انسان‌ها می‌باشد. همه‌ی این‌ها اهدافی حیاتی برای خودروسازان است.

یکی از مسئولان موسسه Tatcham نیز خاطرنشان می‌سازد:

از آنجایی که تعداد تصادفات خودروهای جاری هر ساله افزایش می‌یابد بنابراین AEB ثابت کرده توانایی زیادی در پیشگیری از برخورد داشته و این سیستم‌ها را نباید نادیده گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ناشناس

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (205 ديدگاه)

    ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر.عارف

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (876 ديدگاه)

    اونها در چه فکری هستند و خودروسازهای ما تو چه فکری . خودروساز ما هیچ تلاشی برای بهبود محصول و سلامت آدمها نمیکنه که هیچ تازه زه بغل ماشینو در کنار ضبط و …. نصب نمیکنه که هزینه ی تولید و بیاره پایین. و جالبتر اینه که برای خرید همین ماشینها ما صفهای کیلومتری میکشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا