فولکس واگن

توآرگ، آخرین محصول فولکس‌واگن با موتور V8 دیزلی

فولکس‌واگن به‌تازگی در نمایشگاه ژنو کراس‌اوور توآرگ را با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 دیزلی معرفی کرده است. این موتور که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد، از آئودی SQ7 گرفته شده است؛ اما فولکس‌واگن بعد از رسوایی دیزل‌گیت قصد دارد به‌تدریج پیشرانه‌های دیزلی را کنار بگذارد و در عوض برنامه‌های زیادی برای ساخت محصولات تمام الکتریکی دارد که از طریق زیربرند ID عرضه خواهند شد. به همین دلیل، احتمالاً توآرگ آخرین محصول این شرکت با پیشرانهٔ V8 دیزلی خواهد بود.

در این رابطه، مدیر بازاریابی فولکس‌واگن آقای «Jurgen Stackman» در حاشیهٔ نمایشگاه ژنو به تاپ گیر گفته است:

به‌احتمال‌زیاد، این آخرین محصول فولکس‌واگن با موتور V8 دیزلی خواهد بود. من بسیاری از مالکین توآرگ V10 دیزلی قدیمی را دیده‌ام که هرگز قصد فروش خودروی خود را ندارند. حال در این نسل جدید نیز همان ایده با موتور V8 ارائه شده است. این برای خریدارانی است که خواهان خودروی بسیار خاصی هستند

آقای Stackman توآرگ جدید V8 دیزلی را بسیار دوست دارد و آن‌را خودرویی کلکسیونی می‌داند. او دراین‌باره گفته است:

ما معتقدیم توآرگ خودرویی برجسته و درجه‌یک است. این ماشین می‌تواند با هر رقیبی از سراسر جهان به رقابت بپردازد. تجهیز توآرگ به موتور V8 دیزلی افتخار بزرگی است و من اعتقاد دارم این خودرو از همان ابتدا نمونه‌ای کلکسیونی خواهد بود

توآرگ V8 TDI کراس‌اوور بسیار سریعی است به‌گونه‌ای که ظرف تنها ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. از ماه می، پذیرش سفارشات خرید این خودرو برای خریداران اروپایی آغاز شده و در زمانی نزدیک به آن نیز قیمت آن اعلام خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. artin

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (53 ديدگاه)

    بنظر که واقا خودروی خاصی است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. artin

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (53 ديدگاه)

    بنظر که واقا خودروی خاصی است. دمت گرم فولکس واگن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا