فولکس واگن

شتاب‌گیری واقعی با فولکس‌واگن تی راک R

انگار همین دیروز بود که شاسی بلندهای سطح بالا رکورد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵ ثانیه‌ای را شکستند. البته این موضوع دهه‌ی میلادی پیش رخ داد و یکی از آن‌ها هم پورشه کاین توربو S بود.


در همین اثنا پیشرفت‌های صورت گرفته در توسعه قوای محرکه و استفاده از متریال سبک‌تر باعث شد خودروها سریع‌تر شوند و به نقطه‌ای برسند که برخی از شاسی بلندها ۲ ثانیه دیگر از شتاب یاد شده را کم نمایند! این امر حتی به شاسی بلندهای ارزان‌تر هم سرایت کرده و در حال حاضر مدل‌هایی همچون فولکس‌واگن تی راک R با شتاب زیر ۵ ثانیه در بازار جولان می‌دهند.


نیروبخش این خودرو همان پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری بکار رفته در گلف R است که قدرت ۳۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری دارد. این نیرو از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه و سیستم چهار چرخ محرک به هر چهار گوشه خودرو ارسال می‌شود. فولکس می‌گوید این خودرو توانایی دست‌یابی به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در عرض ۴.۹ ثانیه را داشته و حداکثر سرعت آن نیز ۲۵۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد.


این مشخصات برای یک کراس اوور کامپکت بسیار احساس‌برانگیز بوده هرچند قیمت ۴۳۹۹۵ یورویی آن در آلمان خیلی ارزان نیست؛ اما آیا در دنیای واقعی هم می‌توان به این شتاب دست‌ یافت؟ برای پاسخ به این سؤال نیازمند استفاده از دستگاه‌های متفرقه هستیم و یکی از رسانه‌های خودرویی نیز چنین کاری را انجام داده است.


باهم ویدئوی شتاب گیری و سرعت فولکس T-Roc R را تماشا می‌کنیم.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    گیربکس خوب ، وزن کم و سیستم AWD
    عواملی هستن که در شتابگیری خیلی تاثیر دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسن

    ۱۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا عالی
    البته خوبه از اینها تو ایران نیست وگرنه تلفات ۶ برابر میشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نوید جهرمی

    ۱۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    چه رانندگی تر و تمیزی داره. شاسی مستحکم، سکوت کابین، متریال قابل قبول، شتاب خوب و تیز وفرز. اما صدای اگزوز خسته کننده بود.
    به نظرم که از خوبای این کلاسه. هر چند قیمتش تنده. ولی میشه منتظر موند و یه نمونه کم کارکردش رو با افت قیمت خرید و لذت برد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رامتین

    ۱۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    همین پریروز بود که گفتم بهترین خودروی کلاس کراس اورهای ساب کامپکت TROC هست که در نسخه R به شوخی گفتم رانندگی باهاش سخته، چون بیش از حد قوی هست! جالبه یکی دو نفر منفی دادند و گفتند کپچر بهتره! واقعا فاز بعضیها چرا اینطوریه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۱۱ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      گاهش حقیقت تلخه و به مزاق یه عده خوش نمیاد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. حسین دهمرد

    ۱۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    با این پول میشه یه آئودی با همین مشخصات گرفت.تقریبا.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا