فولکس واگن

فولکس‌واگن تایپ 181 بازخواهد گشت

Kubelwagen خودروی نظامی سبکی بود که توسط فردیناند پورشه طراحی شد و برای استفادهٔ ارتش آلمان در طول جنگ جهانی دوم توسط فولکس‌واگن به تولید رسید. سپس در اواخر دههٔ ۶۰ میلادی نسخهٔ غیرنظامی این خودرو نیز با نام تایپ ۱۸۱ ساخته و راهی بازارهای جهانی شد. این ماشین که در ایالات‌متحده با نام Thing عرضه می‌شد تا سال ۱۹۸۳ به تولید رسید. حال به‌تازگی گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد ممکن است تایپ ۱۸۱ به‌عنوان خودرویی الکتریکی بازگردد.

رئیس برند فولکس‌واگن آقای «Herbert Diess» در مصاحبه‌ای با کار اند درایور گفته است که به احیای یک خودروی کانورتیبل کوچک الکتریکی با استفاده از پلت‌فرم MEB علاقه‌مند است. وی معتقد است که یک خودروی کاربردی الکتریکی با ظاهری رترو و آلایندگی صفر می‌تواند گزینهٔ جالبی برای عرضه به بازار باشد زیرا فولکس‌واگن در تلاش است تا تصویر مخدوش خود ناشی از رسوایی دیزل‌گیت را بازسازی کند.

MEB پلت‌فرم الکتریکی فولکس‌واگن است که تمامی محصولات الکتریکی آیندهٔ این شرکت بر اساس آن ساخته خواهند شد. این پلت‌فرمِ بسیار انعطاف‌پذیری است به‌گونه‌ای که می‌تواند در انواع مختلف دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک مورداستفاده قرار گیرد. همچنین فولکس‌واگن در تاریخ خود خودروهای به‌یادماندنی و مشهوری دارد که تصمیم گرفته با الهام از آن‌ها در آینده محصولاتی الکتریکی را تولید کند.

این شرکت آلمانی چندی پیش اولین خودروی الکتریکی الهام‌گرفته از محصولات قدیمی خود را به نمایش گذاشت. این خودرو کانسپت ID Buzz است که با الهام از ون تایپ ۲ طراحی شده است. نسخهٔ تولیدی این خودرو بر اساس همین پلت‌فرم MEB ساخته شده و در سال ۲۰۲۲ به بازار خواهد آمد. این ماشین به قوای محرکهٔ الکتریکی قدرتمندی مجهز بوده و همچنین از قابلیت رانندگی خودکار سطح ۳ نیز بهره‌مند خواهد بود.

حال با توجه به این گزارش جدید، تایپ ۱۸۱ نیز می‌تواند به‌عنوان دومین محصول رترو الکتریکی فولکس‌واگن در آینده بازگردد؛ اما چیزی که هم‌اکنون قطعی است این است که بیتل به خودرویی الکتریکی تبدیل نخواهد شد و احتمالاً نسل آیندۀ آن همچنان از پیشرانه‌های درون‌سوز استفاده خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. حمیدرضا

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    بازگشت یه ماشین زشت با موتور برقی کار جالبی میتونه باشه ممکنه به فروشش خیلی کمک کنه چون چهره خیلی از خودروهای الکتریکی معمولا منطقی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا