فولکس واگن

معرفی فولکس‌واگن جتا GTL مدل 2020 در شیکاگو

فولکس‌واگن جتا ۲۰۱۹ استارت کندی داشته اما احتمالاً به خاطر رونمایی از مدل جتا GLI جدید شاهد سرعت گرفتن آن خواهیم بود.


اتوبلاگ گزارش داده که این مدل پرفورمنس در نمایشگاه خودروی شیکاگو که از هفتم فوریه آغاز بکار می‌کند رونمایی خواهد شد. البته این خبر خیلی سورپرایز کننده نیست چراکه خبرهای پیشین نشان داده بودند این خودرو یا در دیترویت و یا در شیکاگو معرفی خواهد شد.


چیز زیادی درباره‌ی جتا GLI نمی‌دانیم اما فولکس‌واگن قبلاً گفته خودروی یاد شده سیستم تعلیق میله پیچشی استاندارد را کنار خواهد گذاشت و از تنظیمات مدرن‌تر چند اتصالی سود خواهد برد. این مدیر فولکس همچنین تأیید کرده بود این خودرو از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو استفاده خواهد کرد اما خب اشاره‌ی زیادی به جزئیات عملکردی جتا GLI نکرده بود.


اگرچه فولکس‌واگن اشاره زیادی به جزئیات نکرده اما انتظار می‌رود جتا GLI از همان پیشرانه گلف GTI استفاده کند. این پیشرانه قدرت ۲۲۰ اسبی و گشتاور ۳۴۹ نیوتون متری داشته و بنابراین باعث بهبود قابل‌توجه GLI نسبت به پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری توربوی جتای استاندارد با قدرت ۱۴۷ اسبی و گشتاور ۲۴۹ نیوتون متری خواهد شد. اگرچه مدل استاندارد از گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند اما انتظار می‌رود جتا GLI با گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه عرضه شود.


جتا GLI 2020 همانند نسل پیشین دارای استایل اسپورت تر در کابین و ظاهر خواهد بود بنابراین می‌توانیم شاهد وجود سپرهای جدید، رکاب‌های بازنگری شده و جلوپنجره‌ی لانه‌زنبوری در این خودرو باشیم. مدیر طراحی فولکس در برزیل نیز گفته این خودرو دارای رینگ‌های جدید و سقف مشکی خواهد بود.

احتمالاً تغییرات اعمال شده در کابین ملایم‌تر خواهند بود اما رانندگان می‌توانند شاهد پدال‌های آلومینیومی، غربیلک فرمان D شکل و صندلی‌های اسپورت در داخل خودرو باشند. از دیگر ویژگی‌های کابین جتا GLI می‌توان به تریم بازنگری شده و پوشش صندلی‌های متفاوت و نشان‌های GLI اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا فنا

    ۲۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (15 ديدگاه)

    چه فرمون خوشگلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سامان اذری

    ۲۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    سیویک .کرولا .مزدا 3 و جتا
    به نظرتون کدومشون تو دنیا پرفروشترین میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. emad1990

      ۲۲ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      من دوست دارم مزدا3 امسال فروش اولو بزنه
      ولی احتمال برد سیویک بیشتره

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. me84

    ۲۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    بنظر من از بین این 4 تا که گفتی، کرولا طراحی عامه پسندتری داره. هرچند که مزدا3 جدید واقعا دل منو برده بخصوص با اون دستیار راننده، ولی فکر کنم کرولا در مجموع پکیج مناسبتری نسبت به بقیست. ضمن اینکه مدلهای هیبریدی و 4 چرخ محرک هم سبد کرولا رو کاملتر کرده و با اون پیش زمینه ای که بخصوص در آمریکا برای خودش درست کرده حتما فروش بالایی رو تجربه میکنه.
    ولی عشق ماشینها احتمال زیاد بین سیویک و مزدا یکی رو انتخاب میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. me84

    ۲۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    ماشینای فولکس رو باید از نزدیک ببینی. از تو عکس اصلا نباید در مورد طراحیشون نظر داد. واقعا شیک هستن.
    پاسات هایی که ماموت خودرو وارد کرده دو مدل هستن یکی سفارش اروپا و یکی آمریکا. سفارش آمریکاییش نسل قبلی پاساته. ولی همون رو هروقت میبینم با خودم میگم خیلی از آسیاییهای زمان خودش از جمله اپتیما جلوتره. سفارش اروپاش که دیگه هیچ.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا