فولکس واگن

موج الکتریکی شدن محصولات فولکس به تائوس (تارو) رسید

گروه فولکس‌واگن خودروی تارو را در سال ۲۰۱۸ و به عنوان بخشی از جوینت ونچر خود با گروه چینی سایک معرفی کرد. این کراس اوور که بر مبنای پلتفرم MQB تولید شده در کلاسی بسیار رقابتی در کشور چین حضور دارد. این خودرو از نظر فنی به محصولاتی اروپایی همچون اشکودا کاروک و سئات آتکا مرتبط بوده و البته پسرعموی آن یعنی تائوس هم در آمریکای شمالی حضور دارد.

تائوس اساس نسخه فیس لیفت شده تارو بوده و نسخه الکتریکی آن در چین عرضه خواهد شد. این خودرو که e-Tharu نام دارد یک کراس اوور بدون آلایندگی با ظاهری آشناست که فاقد پیشرانه‌های بنزینی می‌باشد. بجای این پیشرانه‌های درون‌سوز یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۱۳۴ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتون متر در دل تاروی الکتریکی قرار گرفته است.

جوینت ونچر فولکس‌واگن و سایک از باتری ۴۴.۱ کیلووات ساعتی در تاروی الکتریکی استفاده کرده‌اند. این باتری برد ۳۱۵ کیلومتری را بر مبنای تست‌های قدیمی NEDC ارائه می‌کند. احتمالاً شعاع حرکتی این خودرو در تست‌های WLTP بسیار پایین‌تر خواهد بود. البته اگر با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت این خودرو را برانید برد آن به اندازه ۴۱۵ کیلومتر خواهد بود.

تاروی الکتریکی شتاب صفر تا ۵۰ کیلومتر در ساعت ۳.۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعتی داشته و احتمالاً پاسخگوی نیاز اکثر مشتریان خواهد بود. از آنجایی که پلتفرم این خودرو اساساً برای خودروهایی با پیشرانه‌های درون‌سوز مهیا شده بنابراین خبری از محفظه بار جلویی نیست. در این بخش قطعات پیشرانه الکتریکی نصب شده و باتری نیز زیر صندلی‌های عقب جا خوش کرده است.

کابین خودرو ترکیبی از ویژگی‌های متفاوت است زیرا فاقد پشت آمپرهای دیجیتالی تائوس بوده و از طرفی از کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع جدید فولکس‌واگن استفاده می‌کند. ماژول حساس به لمس یاد شده از محصولات جدیدی همچون تیگوان و آرتئون فیس لیفت گرفته شده و به همین خاطر داشبورد خودرو ظاهر مدرن‌تری دارد. این سیستم جدید جایگزین دکمه‌های سنتی قبلی شده است.

فولکس‌واگن تارو الکتریکی با بهای معادل حدود ۲۹ هزار دلار در چین عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    آقا همه به تکاپو افتادند با رفتن ترامپ و آمدن بایدن خیلی اتفاقات مهمی در آینده خودروی کشور شکل میگیره ، دوستان قسم به جَدِتون خودرو نخرید که این پائین اومدن دلار تازه اولشه و خیلی بیش از این باید پائین بیاد و گول این را نخورید که میگویند هیچ فرقی به حال ما نداره و اتفاقاً خیلی هم فرق داره و این‌هایی که میگویند فرقی نداره از همون دسته‌هایی هستند که دوست دارند ارزش کالا ، جنس و املاکشون بکشه بالا اما همه چیر وارد رکود شده و یواش یواش التماس کردن‌ها شروع میشه که همون طور که گرون کردن و کردن تو پاچه ملت ، حالا با ضرر و سکته بفروشند با التماس به ملت .

    دوستان از ارزان‌ترین خودرو همچون پراید تا گرانترینش همچون بنز S را نخرید نخرید نخرید که این تو بمیری‌ها اَزون تو بمیری‌ها نیست و با آمدن بایدن حداقلش اینه که اگر دلار مثل سه سال پیش نشه حداقل به یه آرامش و قیمت شاخص میرسه .

    اگر فقط چند ماه صبر کنید ، میبینید که چه اتفاقی میوفته .

    البته که اگر ترامپ بیاد ، بخرید که دیگر همین قیمت‌ها هم رویا میشه براتون و احتمالاً هرج‌و‌مرج داخلی که خدا اون روز را نیاره .

    موافقم 7
    مخالفم 3
  2. net

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    فولکس واگن روزی ۳ تا ماشین معرفی میکنه مثل شرکت هواوی چینی که هر روز موبایل معرفی میکنه

    موافقم 5
    مخالفم 2
  3. سورنا

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    حالا یه سریا میان میگن چینی فلانه و …
    همین چین داره با همکاری با فولکس و … هم تو تولید هم تو استفاده از تکنولوژی و … میره جلو
    اونوخ ایرانی جماعت هنوز تو کف کلمه کپی و اسکی و … مونده : )

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا