متفرقه

هفتمین ماه پیاپی افت فروش خودرو در چین

با توجه به اطلاعات منتشر شده، فروش خودروهای جدید در چین هفتمین ماه پیاپی با افت روبرو شده است.


افت فروش سال به سال بزرگ‌ترین بازار خودرویی جهان به ۱۵.۸ درصد رسیده و در ماه گذشته تنها ۲.۳۷ میلیون دستگاه خودرو به خانه‌ی خریداران راه یافته است. رویترز گزارش داده در ماه‌های دسامبر و نوامبر شاهد افت فروش ۱۳ و ۱۴ درصدی بوده‌ایم.


یکی از مدیران انجمن سازندگان خودرو CAAM می‌گوید:

فروش خودروی چین از ماه ژانویه تاکنون افت داشته و نشانه‌ای از بهبود وضعیت هم به چشم نمی‌خورد. دلیل افت فروش بازار چین کندی رشد اقتصاد بوده و تقاضا در شهرهای کوچک و متوسط با کاهش روبرو شده است.

اقتصاد چین سال پیش ضعیف‌ترین عملکرد خود در ۲۸ سال گذشته را تجربه کرد که دلیل آن تعرفه‌های بالا و سخت‌گیری دولتی در بحث بدهی‌ها بود. همچنین جنگ تجاری چین با آمریکا نیز یکی دیگر از دلایل کاهش فروش خودروهای جدید در این کشور محسوب می‌شود.


به منظور بهبود وضعیت، مقامات چینی هم‌اکنون تلاش دارند تقاضا را تحریک کنند و یارانه‌هایی را برای برخی محصولات و همچنین خرید خودروهایی هیبریدی و الکتریکی در نظر گرفته‌اند.

یکی از مدیران موسسه مشاوره‌ای AutoForesight پیش‌بینی کرده بازار خودروی چین در ماه‌های آینده وضعیت بهتری داشته باشد. او می‌گوید:

فروش سه‌ماهه اول سال پیش خوب بود بنابراین انتظار می‌رود در سه‌ماهه ابتدایی سال جاری کاهش فروش را شاهد باشیم.

اما از جمله خودروسازانی که از این وضعیت راضی نیستند می‌توان به جنرال موتورز و گروه فولکس‌واگن اشاره کرد به گونه‌ای که غول خودروسازی آمریکا سال پیش با افت فروش ۱۰ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۷ روبرو شد درحالی‌که فروش برندهای فولکس نیز ماه پیش ۳ درصد کاهش یافت. فورد نیز در سال ۲۰۱۸ افت فروش قابل‌توجهی داشته است.


دیگر مشکلی که وجود دارد به تأثیر سال نوی میلادی چینی‌ها روی فروش خودروها مربوط می‌شود که مشتریان معمولاً تا پایان مراسم‌های مربوط به آن تمایلی به خرید خودرو ندارند.

با این وجود یکی از نشانه‌های مثبت این بازار افزایش فروش خودروهایی با انرژی‌های جدید است که در ماه ژانویه به ۹۵۷۰۰ دستگاه رسیده که حاکی از افزایش ۱۴۰ درصدی در مدت مشابه سال قبل از آن است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    جنک اقتصادی امریکا علیه چین منجر به کاهش رشد اقتصادی شده و البته رشد اقتصادی هند و‌بزریل و‌ اقتصاد های نوظهور نباید فراموش کرد که تاثیر زیادی بر اقتصاد چین گذاشته و اینده انها سخت میکنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویان

      ۲ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (754 ديدگاه)

      البته چین از هدف تعیین شده برای سهم حداقل 8 درصدی فروش خودروهای برقی در سال 2020 عبور کرده و زودتر از 2020 به اون هدف میرسه .
      140 درصد افزایش در ماه جانویه خیلی قابل توجهه .
      چین دنبال راه هایی برای کاهش وابستگی به نفته

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا