متفرقه

فروش خودرو در چین پس از 30 سال کاهش می‌یابد؟

حدود ۳۰ سال است که بازار خودروی چین در حال رشد بوده و در سال ۲۰۰۹ با پشت سر گذاشتن آمریکا به بزرگ‌ترین بازار خودرویی دنیا تبدیل شده است.


البته بنا به گزارش جدید رویترز، فروش خودروی چین در ماه اکتبر با افت ۱۱.۷ درصدی مواجه شده و شاید این موضوع اولین جرقه برای افت فروش این بازار از سال ۱۹۹۰ تاکنون باشد.


انجمن خودروسازان چین CAAM پیش‌بینی کرده فروش خودروی بازار چین در مقایسه با سال پیش ۳ درصد افزایش می‌یابد اما اعلام شده که از ماه ژانویه تا پایان اکتبر فروش انباشته این بازار برابر با ۲۲.۸۷ میلیون دستگاه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش یک‌دهم درصد افت را نشان می‌دهد. همچنین ۲.۳۸ میلیون دستگاه خودرو در ماه اکتبر به فروش رسیده که به این ترتیب برای چهارمین ماه متوالی شاهد افت فروش در بازار چین هستیم. افت فروش ماه اکتبر نیز بیشترین کاهش فروش از سال ۲۰۱۲ تاکنون می‌باشد.


مدیر یکی از مؤسسات مشاوره‌ای صنعت خودرو در چین می‌گوید:

اوضاع تا پایان سال خیلی خوب به نظر نمی‌رسد زیرا که بازار در حال افت بوده است.

او همچنین خاطرنشان ساخته منتظر فعالیت خودروسازان برای افزایش فروش است و اگر سازندگان اصلی کاری انجام ندهند شاید افت فروش بازار چین شدید باشد.


جنگ تجاری با آمریکا و افزایش تعرفه‌ها نیز در این افت فروش نقش دارد. رویترز ادعا می‌کند تعدادی از نمایندگی‌های خودرویی در حال حاضر تخفیف‌های زیادی برای جذب مشتریان انجام می‌دهند و این امر دولت را به کاهش قابل‌توجه مالیات خرید خودروهای کوچک سوق داده است.

خبر خوب اینکه فروش خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی در ۱۰ ماه ابتدایی سال جاری با افزایش ۷۵.۶ درصدی به ۸۶۰ هزار دستگاه رسیده که افزایش قابل‌توجهی را در مقایسه با مدت مشابه سال پیش نشان می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. حسن

    ۲۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (154 ديدگاه)

    افت فروش خودروسازانى نظىر هىوندا رو هم مىشه اشاره کرد به همچىن خبرى
    خىلى نکته مهمى بود که با امارهاى رسمى گفته شده بود
    چىن با توجه به اونکه بازار بزرگى براى محصولات مختلف هست اما هر بازار بزرگى کاهش فروش رو تجربه خواهد کرد
    برنامه اى نشون مىداد که اقتصاد دانان معتقد بودن در چند سال بعد فروش خىلى از کالاها در چىن افت خواهد کرد و بازار کشورهاى در حال توسعه مثل ارژانتىن و کشورهاى اطرافش رشد مىکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۲۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    اونهمه ادم بالاخره وسیله نیازشون میشه با اینکه در چین از موتور سه چرخ هست تا رولزرویس ولی افت فروش تعجب اوره
    بازار چین انقدر که به خودروهای الکتریکی اهمیت میده احتمالا تا چند دهه دیگه اولین شهر های پاک‌رو خواهد داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۲۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    بحث پیچیده و مُفَصَلی هست .
    آخه نسل جدید نه رانندگی بَلَده ، نه حوصله رانندگی داره ، و دنیا داره به این سمت میره که خودرو وسیله ای پر هزینه و نه مانند قبل که حتماً باید هر خانواده یک خودرو میداشت .
    خیابونها هم دیگه کِشِش نداره و شهرهای بزرگ شده اند شهر پارکینگ و ترافیک .
    چین یا هند از پرجمعیت ترین و پُرتراکم ترین کشورهای دنیا هستن و هر چه خودروی کمتری فروش بره ، آلودگی زیست محیطی هم کمتر و بهتر میشه .
    در حال حاضر شما با اِسنپ یا تَپسی جابجا بشی ، هزینش شاید کمتر از داشتن خودرو دَر میاد و مُکافاتهای خودرو ، یعنی : (( تعمیرات ، بیمه ، مالیات ، تصادفات ، ترافیک ، پارک کردن ، مصرف سوخت و…….)) نداره .
    دنیا باید دیگه به فکر بازیافتهای عظیم باشه و یک هدف جهانی شکل بگیره در این باره ، تا کمتر از معادن و منابع استفاده بشه ، زمین دیگه جای زندگی نیست و با سرعت داره با این همه مصرف سوختهای فسیلی به نابودی کشیده میشه .
    همون طور که یک هدف مشترک تشکیل دادن برای مشکل لایه اوزون ، باید یک همچین هدفی هم شکل بگیره برای خشکسالی و جلوگیری از آب شدن کوه های یخی در قطب شمال و جنوب .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آآآآرماااانننن

      ۲۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (262 ديدگاه)

      نسل جدید اتفاقا هم رانندگی بلده هم عشق ماشینه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا