متفرقه

تأثیر وحشتناک ویروس کرونا روی صنعت خودروی آلمان

حدود ۱۰۰ هزار کارمند صنعت خودروی آلمان در خطر اخراج قرار دارند و دلیل آن‌هم شیوع ویروس کرونا و تأثیر روی این صنعت مهم می‌باشد.

تقاضا برای خودروهای جدید در آلمان با شیوع ویروس کرونا افت بیشتری داشته و بنا به گفته یکی از کارشناسان بازار، ظرفیت تولید این کشور می‌تواند خیلی بیشتر از تقاضا باشد و در این صورت تعداد ۱.۳ میلیون دستگاه خودرو بیش از حد نیاز تولید خواهد شد.

انتظار می‌رود تولید خودرو در آلمان به ۳.۸ میلیون دستگاه در سال جاری برسد که نسبت به ۵.۱ میلیون دستگاه خودروی تولید شده در سال ۲۰۱۹ افت فاحشی را نشان می‌دهد. این افت تولید به خاطر افت قابل‌توجه تقاضا رقم خواهد خورد و شاید حدود ۱۰۰ هزار نفر از ۸۳۰ هزار کارمند شاغل در صنعت خودرو شغل خود را از دست بدهند.

کارشناس صنعت خودرو می‌گوید:

ما باید انتظار کاهش ظرفیت تولید صنعت خودروی آلمان را داشته باشیم. احتمال از دست رفتن شغل ۱۰۰ هزار نفر که ۱۲ درصد نیروی کاری خودروسازان و تأمین‌کنندگان را تشکیل می‌دهد وجود دارد.

او از دولت آلمان می‌خواهد تقاضا برای خرید خودروهای جدید به ویژه از نوع الکتریکی و هیبریدی را تحریک کند. این کشور تاکنون مشوق زیست‌محیطی تا ۶ هزار یورو برای خریداران خودروهای سبز را در نظر گرفته اما باید کارهای دیگری هم انجام شود.

کارشناس صنعت خودروی آلمان در ادامه اظهار می‌کند:

برای مثال خودروسازان می‌توانند برنامه‌های اشتراک ارزان‌قیمت را به همراه تضمین بازگشت ارائه کنند. تنها اقدامات شجاعانه می‌تواند با عدم قطعیت بین خریداران خودرو مقابله کند. این شرایط تا پیش از همه‌گیری کرونا عالی بود، برای مثال با به وجود آمدن بحران خودروهای دیزلی شاهد تغییر مسیر به سمت خودروهای الکتریکی بودیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. هادی 8 سیلندر

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (458 ديدگاه)

    اکثرا این مهاجر ها رو میندازن بیرون امید وارم این ویروس سریع تر از بین بره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    همه دنیا خونه نشین شدن ، ماشین میخوان چیکار ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Hamidreza

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    مگه اینا ماسک تولید نمی کردند؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سورنا

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    ولی جالبه سایپا آگهی جذب نیرو زده ( شیفت شب ) !!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا