متفرقه

استفاده از تشخیص چهره برای باز کردن درب خودرو

به تازگی غول تکنولوژی اپل اختراعی را ثبت کرده که با استفاده از سیستم تشخیص چهره می‌توان در خودرو را بدون استفاده از کلید فیزیکی باز کرد.


گفته می‌شود اپل اوایل سال ۲۰۱۷ این اختراع را ثبت کرده ولی اداره ثبت اختراعات آمریکا طی چند روز گذشته این موضوع را با عنوان “سیستم و روش ورود به خودرو” اعلام کرده است.

با توجه به جزئیات این اختراع دو راه وجود دارد که کاربر می‌تواند از تشخیص چهره برای باز کردن در خودرو استفاده کند. اولین روش نصب تکنولوژی موردنیاز در خود خودرو است که به کاربر اجازه می‌دهد به سادگی در جلوی حسگرها ایستاده و چهره‌اش پیش از باز شدن در خودرو اسکن شود. در روش دوم کاربر می‌تواند از ID چهره که در گوشی هوشمند اپل وجود دارد برای باز کردن در خودرو استفاده کند.


علاوه بر ساده شدن باز شدن در خودرو، تکنولوژی تشخیص چهره می‌تواند برخی تنظیمات خاص خودرو را برای کاربران گوناگون به یاد بسپارد. برای مثال اگر چهره‌ی مالک خودرو اسکن شود خودرو می‌تواند به‌صورت خودکار موزیک منتخب را پخش کند، موقعیت صندلی را تنظیم کرده و سیستم تهویه مطبوع را نیز روشن نماید.

هنوز مشخص نیست که این تکنولوژی چه زمانی وارد بازار خواهد شد. اپل تا پایان ژانویه بیش از ۲۰۰ نفر از کارکنان مشغول در پروژه‌ی خودروی خودران شرکت با نام پروژه تایتان را تعدیل کرده و این حرکت از نظر برخی افراد به معنی عقب‌نشینی اپل از اهداف جاه‌طلبانه‌اش می‌باشد.


ما قبلاً حداقل یک سیستم تشخیص چهره‌ی مشابه را در پروتوتایپ فارادی فیوچر FF91 دیده‌ایم. البته شانس تولید این خودرو پایین است؛ بنابراین تنها خودروی تولیدی که از ویژگی‌های بیومتریک برای دسترسی به خودرو استفاده می‌کند هیوندای سانتافه بازار چین است. این خودرو دارای حسگرهای اثر انگشت برای باز کردن در خودرو و استارت پیشرانه بوده ولی فاقد سیستم تشخیص چهره می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. هادی نجفیان

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (168 ديدگاه)

    … موزیک مورد علاقه فرد هنگام ورود به خودرو پخش شود
    اون وقت اینجا رینگ رو بر میدارن قالپاق میزارن، زه هم که جزو آپشن
    تا سال بعد فقط مولتی میلیارد ها میتونن تو ایران پراید بخرن …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا