متفرقه

تست جاده‌هایی از جنس پلاستیک بازیافتی در بریتانیا

در دوره کنونی، زمینه‌هایی چون پیشرانه‌های سازگار با محیط زیست و تکنولوژی خودران‌ها موجب شده که سرعت نوآوری در حمل‌ونقل بسیار بالا باشد. امّا در عین حال، جاده‌ها هنوز نتوانسته‌اند که خود را  با این موضوع هماهنگ کنند. اکنون، یک شرکت تازه‌تأسیس در تلاش برای تغییر این وضعیت، در حال اضافه کردن «جاده‌های پایدار» به بخش‌هایی از بریتانیا است.


در حال حاضر، حدود ۴۰ میلیون کیلومتر راه در جهان وجود دارد که معمولاً از سنگ‌آهک، شن و ماسه تشکیل شده‌اند. این مصالح سنگی به وسیله قیر که از مشتقات نفت خام است و شرکت‌هایی مانند «شِل» و «توتال» آن را می‌فروشند، در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. امّا شرکت مک‌ریبور (MacRebur)، دانه‌های پلاستیکی‌ای را توسعه داده که می‌توانند جایگزین قیر در بتن آسفالتی شوند. این مصالح که MR6 نامیده می‌شود، به صورت ‍۱۰۰ درصد از مواد بازیافتی تهیه می‌گردد و می‌تواند در نهایت، موجب کاهش زباله‌های پلاستیکی شهری شود. به گفته کمپانی، MR6 مقاومت بیشتری در برابر تَرَک‌ها و چاله‌ها دارد و بسیار ارزان‌تر از مصالح معمولی است.

مطابق گزارش Inhabitat، این جاده‌های خاص را می‌توان در حال حاضر در بخش‌هایی از «کومبریا» در بریتانیا پیدا کرد. ضمن اینکه یک راه جدید «پلاستیکی» اخیراً‌در «گلوکِستر» انگلستان اضافه شده است. البته مک‌ریبور تنها کمپانی‌ای نیست که اقدام به راه‌اندازی و آزمایش «جاده‌های پایدار» کرده است. به عنوان نمونه، قبلاً در سال ۲۰۱۵، یک شرکت ساخت‌وساز جاده‌ای در هلند، یک نمونه اولیه جاده پلاستیکی یا PlasticRoad را به نمایش گذاشت.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ساسان.م

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (338 ديدگاه)

    خدا کنه این پروژه جواب بده به تبع اون تکنولوژی تایر ها هم باید تغییر کنه احتمالاً

    پدال جان ما یه پیشنهاد دادیم مبنی بر منتشر کردن مطالبی در خصوص ماشین سنگین کم طرفدار نداره ها
    Man MB Volvo Scania Renault Daf Iveko

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ASTON MARTIN

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    چقدر عقبن انگلیسی ها
    ما اینجا مثل اینکه مدت هاست داشتیم از زباله برق تولید میکردیم ولی خودمونم خبردار نشده بودیم =))))))) !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر.عارف

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    بنظر من این آسفالت به دلیل وجود دانه های لاستیکی هم ترک خوردگی کمتری پیدا میکنه و هم چسبندگی ماشین در ترمزهای ناگهانی بیشتر میشه البته مزیتهای دیگری دارد که در سطح سواد و حوصله من نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا