متفرقه

رکورد ژاپنی‌ها در سرمایه‌گذاری برای تحقیق و توسعه

انتظار می‌رود خودروسازان پیشگام ژاپن در سال مالی ۲۰۱۷ سرمایه‌گذاری سنگین ۲۵.۵ میلیارد دلاری را در زمینه تحقیق و توسعه انجام دهند و بدین ترتیب رکوردی در این بخش ثبت شود.


بنا به گزارش رسانه‌ی Nikkei، هزینه‌های تحقیق و توسعه‌ی کمپانی‌های هوندا، سوزوکی و سوبارو به رکورد جدیدی رسیده اما تویوتا و نیسان همان سرمایه‌گذاری قبلی را حفظ کرده‌اند. علاوه بر این، انتظار می‌رود امسال هزینه تحقیق و توسعه‌ی میتسوبیشی ۲۰ درصد افزایش یابد.


تویوتا دومین خودروساز بزرگ جهان بیش از ۱ تریلیون ین (۸.۹۶ میلیارد دلار) هزینه تحقیق و توسعه در سال مالی ۲۰۱۷ خواهد کرد. این موضوع برخلاف کاهش سود عملیاتی و واگذار کردن عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان به فولکس‌واگن می‌باشد. بخش بزرگی از سرمایه‌گذاری تحقیق و توسعه‌ی تویوتا به خودروهای ارتباطی، رانندگی خودران، هوش مصنوعی و روباتیک اختصاص خواهد یافت.

رئیس تویوتا آقای آکیو تویودا درباره‌ی این موضوع گفته است:

بجای آنکه سود کوتاه‌مدت اولویت اول ما باشد، آهسته و پیوسته در آینده سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. #ali.m#

    ۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    دمشون گرم ??ایشالا میتسو هم با این کار ها برگرده به دوران طلاییش .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Hsmed

    ۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (15 ديدگاه)

    متأسفانه مسئولان و خودروسازان داخلی اصرار دارند که با محدود کردن ورود خودرو خارجی و مجبور کردن مردم به خرید به اصطلاح خودرو داخلی میتونن قله های پیشرفت صنعتی رو فتح کنن و خودروسازان جهان رو به زانو دربیارن بدونِ هیچ زحمت اضافه ای ، تحقیق و توسعه مسأله ای که در ایران هیچ توجهی بِهش نمیشه و میخوان راهی رو که شرکت های بزرگ با سالها صرفِ زمان و هزینه رفتن یک شبه وانقلابی طی کنند.
    “بجای آنکه سود کوتاه‌مدت اولویت اول ما باشد، آهسته و پیوسته در آینده سرمایه‌گذاری می‌کنیم.”

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3193 ديدگاه)

      داش فرض کن شما یه مغازه دارید
      یه فروشنده میخواید استخدام کنید
      اگه اون فروشنده فکرش دزدی از مغازه باشه (حالا به هر طریقی )
      هیچ وقت اون مغازه ات پیشرفت نمیکنه که هیچ پسرفت هم میکنه
      چون اون نفر اول به فکر نوع دزدی دن هست (کم فروشی گرون فروشی دزدی یا هر چیزی )
      بعد این که نقشه اش رو عملی کرد اینبار هم به فکر اینه که کاری کنه که اون دزدی هاش رو نشه
      پس همیشه فکرش درگیره دزدی هایی که که کرده و لو نرفتن و دزدی هایی که قراره اینده انجام بده هست
      پس درنتیجه مغازه ات روز به روز پسرفت میکنه از هر لحاظ (فروش ویترین. رضایت مشتری و…..

      الانم خودروسازیمون دقیقا مثل مثال بالاست
      دولت خودروسازی رو در دست گرفته
      هر چند سال یه مدیر عامل میزه و همگی به فکر دزدی و چپاول مال مردم هستن (مردم ساده هم جنسهای بنجلش رو میخرند )
      پس نشستن و راحت یه پراید و پژو دهه 90 دی رو به سه الی چهار برابر قیمت به مردم میفروشند و حال میکنند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. (ali(CHEVY NOVA

    ۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (6779 ديدگاه)

    ىه چىز بگم در مورد تویوتا
    ىه تویوتا کارىنا مدل78 هستش که هر زمان مىرم سمت دانشگاه مىبىنمش
    دىروز دیدم صاحبش کاپوتش رو زده بود بالا و سر سىلندرش رو باز کرده بود منم کنجکاو شدم تا صاحبش .نبود ىه دید به موتورش انداختم
    موتورش تو اوج سادگى بود
    ىه دلکو داشت عىن پىکان. ىه کاربراتور کوچىک و ىه موتور 4 سىلندر معمولى و ساده و زمانى که سادگى قسمت فنىش رو دىدم داد حرف صافکارى افتادم که عاشق ماشىن ژاپنى بود و مىگفت ماشىن ژاپنى اونقدر ساختارش سادس که ىه فرد اماتور هم مىتونه کاراش رو انجام بده
    در کل ماشىنهاى که ساختار کلىشون سادست خىلى به قول معروف سگ جونن و راحت هم قابل تعمىرن
    بزرگ ترىن وجه تمایز ماشىنهاى قدىمى امریکا ى و ژاپنى همىن سادگىشون از لحاظ فنى هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. amir

    ۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    جمله ی آخرش دقیقا همون چیزی هست که در مورد تویوتا دوست دارم
    آهسته و پیوسته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sina

    ۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2632 ديدگاه)

    به به
    آهسته و پیوسته
    امسال که عنوان بزرگترین خودروساز دنیا رو پس میگیره دوباره با آمار فروشی که تا الان داشته احتمالا.
    سال آینده هم با معرفی کمری 2017 و حضور گسترده تر CHR سال رویایی خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. #ali.m#

      ۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      پس هم نگیره عشق منه ?
      هیچ برندی تنهایی اندازه تویوتا نمیفروشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ME84

    ۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    منظورش از آهسته و پیوسته، یه فلسفه ژاپنی به نام ” کایزن “.
    همین فلسفه عامل موفقیت ژاپنیها تو خیلی زمینه هاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا