سدان جدید جک که قبلاً با کد داخلی A432 شناخته میشد، رسماً A5 نام گرفته و برای اولین بار در نمایشگاه چنگدو ۲۰۱۹ به نمایش عمومی درآمد. این خودرو توسط مدیر طراحی مرکز طراحی ایتالیایی جک و طراح سابق آلفارومئو «دنیله گالیونه» و رئیس سابق طراحی داخلی لانچیا و مازراتی «جیانکارلو کونچیلیو» طراحی شده است. همچنین مهندس ارشد سابق شرکت طراحی جیوجارو «مائوریزیو پولی» هم در تحقیق و توسعهٔ طراحی آن نقش داشته است. A5 همچنین اولین خودرویی است که بهطور مشترک توسط خط تولید فولکسواگن-جک ساخته میشود.
A5 را شاید بتوان زیباترین سدان جک دانست. البته کپیبرداری در ظاهر این سدان چینی قابل کتمان نیست تا جایی که در نگاه اول ممکن است یک کیا به نظر برسد. در بخش جلویی خودرو جلوپنجرهٔ ششضلعی تخت با خطوط عمودی و زه کرومی دورتادور آن دیده میشود که به چراغهای جلو متصل شده است. چراغهای عقب نیز باریک و متصلبههم هستند. چراغهای جلو و عقب خودرو هم از نوع LED هستند که موجب شده A5 جذابتر به نظر برسد. این سدان جدید چینی ۴,۷۵۵ میلیمتر طول، ۱,۸۲۰ میلیمتر عرض و ۱,۴۹۵ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن ۲,۷۶۰ میلیمتر است.
طراحی داخلی A5 اما ساده بوده و تریم دورنگ سفید و مشکی به همراه یک صفحهنمایش لمسی عمودی بزرگ برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تنها نکات قابلتوجه آن هستند. این نمایشگر بزرگ تقریباً تمامی دکمههای فیزیکی را حذف کرده است درحالیکه صفحه آمپر خودرو هم از نوع تمام LED است. ازجملهٔ دیگر تجهیزات A5 نیز میتوان به استارت دکمهای، ترمزدستی برقی، کنترل صوتی، کروز کنترل و… اشاره کرد.
جک برای سدان جدید خود تنها یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ را در نظر گرفته که ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارد. انتقال نیروی این موتور هم توسط گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا اتوماتیک CVT خواهد بود. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مستقل مکفرسون و در عقب مستقل چهار اتصالی است. ازآنجاییکه A5 اولین سدانی است که بهطور مشترک توسط جک و فولکسواگن تولید میشود، بدون شک انتظارات را افزایش میدهد و البته میتواند اعتماد بیشتری را به کیفیت خود جلب کند. این خودرو با قیمتی از ۸۴,۸۰۰ یوآن (۱۱,۸۶۰ دلار) تا ۱۱۵,۸۰۰ یوآن (۱۶,۲۰۰ دلار) از سهماههٔ پایانی امسال راهی بازار چین میشود.
مک وال
۹ مهر ۱۳۹۸این چه رسمیه که تا اسم ماشین چینی اومد اول از همه دنبال کپی برداری بگردیم؟ باور کنید کپی برداری تو نکات مثبت در بسیاری از خودروسازهای مطرح وجود داره.
اصلا تو ایران اگه اهل عمل هستند بیایند یک ماشین صددرصد کپی بسازند.
واقعا قیمت خوبی داره.
کورش
۹ مهر ۱۳۹۸اصلا همین پراید و بیان کامل خودشون بسازن
charger
۹ مهر ۱۳۹۸کپی کنن ؟؟؟؟؟؟؟؟
چهل ساله پراید میسازن هنوز نمیتونن داخلی سازیش کنن
محمد
۹ مهر ۱۳۹۸۱۱.۰۰۰ دلار میشه حدود ۱۲۵ میلیون یعنی حدود قیمت ۲۰۷ دستی!!!
نام
۱۰ مهر ۱۳۹۸این سواری ده تای 207 می ارزه
همکاری فولکس واگن خیال آدمو راحت میکنه
فرهاد
۹ مهر ۱۳۹۸قابل توجه آقای نویسنده… از قدیم گفتن دزد که به دزد بزنه شاه دزده !!! کیا خودش ماشیناش فول کپی از بی ام و هست فقط بجای اینکه جلو پنجرش دو تایی و جدا باشه بهم چسبونده خخخخ پس چیزی که عوض داره گِلِه نداره !!
مهدی
۹ مهر ۱۳۹۸بیشتر شبیه محصولات هیچ شباهتی به کیا نمیبینم حتی اول که عکس دیدم فکر کردم فورده
مسعود
۹ مهر ۱۳۹۸همین بیاد ایران زیر 300 میلیون نمیدن دست مردم
سورنا
۹ مهر ۱۳۹۸پدال چرا کامنت من حذف شد ????
شاهپور
۹ مهر ۱۳۹۸هزار آفرین به چینی های پرتلاش و چندین برابر آن منفی به تولیدکنندگان زالو صفت خودمان
حسین
۹ مهر ۱۳۹۸خیلی زیبا
LFA
۹ مهر ۱۳۹۸چراغ جلو شبیه کیا سراتو 2018جلو پنجره ای هم ک فورد فیوژن یکم هم حس کردم شبیه کیا کادنزا جدید هم هست
نام
۱۰ مهر ۱۳۹۸خوب باشه ، که چی؟
اگه اون شرکتها اومدن شکایت کردن که چرا کپی برداری کردی، اون مشکل داره. وگرنه راه پیشرفت همینه که نکات مثبت بقیه رو الگو بگیری. تازه هنر به اینه که بتونی این نکات مثبت رو کنار هم به زیبایی و هماهنگی ترکیب کنی.
Sajjad
۹ مهر ۱۳۹۸این صنعتیه که به گفته بعضیا تا چند سال دیگه در حد خودروساز های برتر دنیا میشه!
هنوز بلد نیستن یه ماشینی که خودش باشه و کپی نباشه درست کنن
فروش چینیا فقط تو کشور خودشون و کشورهای محرومی مثل ایران که بازار خودرو انحصاریه زیاده.
وگرنه این شترگاو پلنگ هارو هیچ جای دنیا به عنوان خودرو نگاه نمیکنن.
net
۹ مهر ۱۳۹۸کجای این ماشین جذاب هست.۱۰۰ درصد از کیا کپی کرده