متفرقه

نزدیکی کالیفرنیا به منع فروش خودروهای احتراق داخلی

یک عضو مجلس ایالت کالیفرنیای آمریکا نهایتاً لایحه پیشنهادی خود را که فروش خودروهای جدید با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی را ممنوع می‌کند معرفی نمود.


فیل تینگ چند ماه است که درباره پیشنهاد خود صحبت می‌کند و اگر این پیشنهاد نهایتاً به قانون تبدیل شود جزئیات بیشتری از آن را خواهیم فهمید.


این لایحه که قانون خودروهای سبز ۲۰۴۰ خوانده می‌شود فروش خودروهای جدیدی که بدون آلایندگی نباشند را ممنوع خواهد کرد. این پیشنهاد از اول ژانویه سال ۲۰۴۰ عملیاتی می‌شود و به‌طور مؤثری فروش خودروهایی که فاقد قوای محرکه الکتریکی یا سلول سوختی باشند را ممنوع خواهد کرد. لایحه موردبحث همچنین می‌گوید خودروهای بدون آلایندگی نمی‌توانند هیچ آلایندگی‌ای را در شرایط گوناگون تولید کنند.

honda-brachmann-hydrogen
عصاره اصلی این لایحه تنها چند جمله بوده و شامل خودروهای تجاری با وزن بیشتر از ۴۵۳۵ کیلوگرم نخواهد بود. همچنین خودروهایی که در تملک شهروندان ایالت‌های دیگر باشند از شمول این قانون خارج خواهند بود.

2014-bmw-i3-charging-station
تینگ در کنفرانس خبری گفته است:

کالیفرنیا سابقه طولانی در حفاظت از محیط‌زیست و سلامت عمومی از طریق سیاست‌های خاص و نوآوری‌های فنی داشته است؛ اما زمان آن رسیده که ما مسیر حمل‌ونقل بدون آلایندگی را شفاف کنیم و قدمی بزرگ به سوی دستیابی به اهداف کاهش آلایندگی برداریم.

تینگ ادعا می‌کند خودروهایی که از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند مسئول حدود ۴۰ درصد از گازهای گلخانه‌ای کالیفرنیا بوده و پیشنهاد او مکانیسمی برای تضمین این بوده که آینده‌ای بهتر در انتظار کالیفرنیایی‌ها خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Saeed Boroomand

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (477 ديدگاه)

    حدود ده سال قبل از عملی شدن این جور طرح ها، قیمت ماشین های درون سوز شدیدا افت خواهد کرد و دلیلش اینه که خریدار میدونه که فروش ماشین دست دوم بعد چند سال به تدریج غیر ممکن میشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر.عارف

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    تو ایران دولتمردان ما هم با تلاش تونستن تعرفه ماشینهای هیبرید را 9 برابر افزایش بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. pool

      ۱۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      اینجا جای موندن نیست یا از سرطان می میریم یا تو تصادف از پراید و جدیدا سمند یا از پالم بعد بعضی از دوستان میان میگن ایران بهترین جای دنیاست اگر بمیرم میرم از این خراب شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سورنا

        ۲۲ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        اونایی که میگن توهم دارن معلوم نیست گلی چیزی زدن :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. M.us

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    کالیفرنیا یکی از قدرتمند ترین ایالت ها از نظر اقتصادی واقعا بینظیر اما ازاینکه خودرو های احتراق داخلی منع بشن خوشم نیومد ماشین باید صدا داشته باشه جذابیتشم به همینه البته میشه بهش عادت کرد اما احتراق داخلی یه چیز دیگس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. نوید جهرمی

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    دستشون هم درد نکنه. لاقل از الان داره چشم انداز و برنامشون رو میگه. نه ک قوانین خلق الساعه بیارن و پدر صاحاب همه رو در بیارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا