متفرقه

کپی جذاب از خودروی فرمول 1 در جاده‌ها!

یک مرد جاه‌طلب استرالیایی تلاش‌های زیادی برای ساخت کپی خودروی فرمول ۱ با قوای محرکه فراری داشته است. او می‌خواهد این خودروها را به تعداد محدود روانه‌ی جاده‌ها نماید.


زاک میهایلوویچ فردی است که مسئول تبدیل رویای فرمول ۱ به واقعیت بوده و در حال ساخت خودرویی با استفاده از کمک‌های اسکاتی ککس یک شرکت موتورسیکلت‌ساز سفارشی می‌باشد. این خودرو زاکاریا نام گرفته و بیش از دو سال است که کارها روی آن انجام می‌شود. انتظار می‌رود مراحل ساخت این خودرو تا پایان سال جاری تمام شود.


میهایلوویچ اولین بار با ساخت نسخه جاده‌ای از بت موبیل تیم برتون وارد دنیای خودروها شده است. او درخواست‌های زیادی برای ساخت خودرو داشته اما به دلیل مشکلات مربوط به حق مالکیت نتوانسته چنین کاری را انجام دهد اما سرانجام زاکاریا وارد میدان شده است.

میهایلوویچ با مشاهده‌ی بازخوردهای مثبت صورت گرفته برای بت موبیل کار ساخت کپی خودروی فرمول ۱ را که بتوان در جاده‌ها راند شروع کرده است.
او می‌گوید:

با خودم فکر کردم جذاب‌ترین چیزی که می‌توانم در خیابان برانم چیست؟ هیچ فردی اقدام به ساخت خودروی فرمول ۱ نکرده است. قبلاً خودروهایی همچون باک مونو یا آریل اتم ساخته شده است اما آن‌ها پیشرانه‌ای ۴ سیلندر و ظاهری مفهومی مانند دارند.

این فرد خلاق ادامه می‌دهد:

اگر بخواهید یک خودروی فرمول ۱ واقعی را برانید نیازمند تیمی برای راه‌اندازی آن هستید بنابراین من به دنبال یک پیشرانه‌ی ۸ یا ۱۲ سیلندر مدرن فراری بودم و احتمال اینکه فردی در بازار به دنبال چنین خودروی نایابی باشد بالاست.


کار با خرید پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری متعلق به یک F12 برلینتای تصادفی در بریتانیا شروع شد. این پیشرانه به یک گیربکس ۶ سرعته ترانس اکسل ساخت آلبینز متصل می‌باشد. کمپانی آلبینز مسئول تأمین گیربکس‌های استفاده شده در سری مسابقات سوپرکارهای استرالیا است.


بدنه‌ی تمام آلومینیومی زاکاریا نیز پس از نصب پیشرانه ساخته شده و حتی یک سیستم لیفت هیدرولیکی نیز در خودرو وجود دارد.

میهایلوویچ می‌گوید قبلاً درخواست‌هایی از خریداران بالقوه داشته و امیدوار است هر دستگاه خودروی تولیدی خود را با بهای بیش از ۷۰۰ هزار دلار استرالیا بفروشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. معین م

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (64 ديدگاه)

    داداشا
    اگه میتونین شماره اون آقایی که واسه پسرش لامبو ایرانی ساخته بود رو بفرستید واسه میهایلوویچ تا ازش کمک بگیره ( شوخی )
    قدر افراد با جنم مملکتمون رو بدونیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Omid

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    به نظرم project one بیشتر شبیه خودروهای فرمول یکه(فنی نه ظاهری) چون موتورش مال فرمول یکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الف.ی

      ۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1625 ديدگاه)

      اکثر قطعاتش یا مال فرمول هستن یا برگرفته از از اون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حسین

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2805 ديدگاه)

    چه فرش قشنگی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین دهمرد

    ۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2400 ديدگاه)

    از این شرایط فقط فرش تو عکس دومی رو دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا