مزدا

عملکرد قابل‌قبول مزدا MX-30 در تست گوزن

امروز و یک تست گوزن دیگر! این تست ایمنی اهمیتی به نوع خودرو نمی‌دهد و مهم نیست که آن خودرو یک محصول لوکس باشد یا قدبلندی پرقدرت! در حقیقت لوگوی یک خودروساز هیچ تضمینی برای موفقیت در این تست ایمنی نیست.

دست‌اندرکاران وب‌سایت km77.com این بار دست روی مزدا MX-30 گذاشته‌اند. تاکنون چیزهای زیادی درباره اولین محصول تمام الکتریکی این برند گفته شده که اکثر آن‌ها به باتری کوچک MX-30 انتقاد کرده‌اند؛ اما از نظر ایمنی این خودرو حرف‌هایی برای گفتن دارد و در تست گوزن نیز عملکرد خوبی داشته است.

همان‌گونه که می‌دانید تست گوزن سنگ محکی برای مانورهای ناگهانی خودروها در مواجهه با یک مانع همچون گوزن بوده و خب تست مهمی برای سنجش ایمنی یک خودرو به شمار می‌رود.

MX-30 در سرعت ۷۴ کیلومتر در ساعت عملکرد خوبی داشته و با مخروط‌های مسیر موردنظر برخورد نکرده است. این خودرو در سرعت ۷۵ کیلومتر در ساعت نیز تقریباً خوب عمل کرده هرچند به یکی از مخروط‌ها برخورد کرده است.

تست کنندگان اعلام کرده‌اند این خودروی الکتریکی چابک بوده و هندلینگ راحتی دارد اما در سرعت‌ها و پیچ‌های تنگ شاهد دخالت بیش از حد سیستم‌های الکترونیکی خواهید بود.

مزدا CX-30 که ابعاد مشابهی داشته اما نسبت به MX-30 سبک‌تر است عملکرد مشابهی در همین تست داشته و تست گوزن را با سرعت ۷۴ کیلومتر در ساعت پشت سر گذاشته است. این دو محصول مزدا بهتر از نسل جدید فولکس‌واگن گلفی عمل کرده‌اند که بهترین سرعت آن ۶۹ کیلومتر در ساعت بوده است. دیگر خودروی بحث‌برانگیز تست گوزن مرسدس بنز CLA کوپه بوده که تنها با سرعت ۶۶ کیلومتر در ساعت تست را پشت سر گذاشته است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. سامورایی از قله فوجی

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    ماشین های مزدا همیشه هندلینگ خوبی دارن

    موافقم 35
    مخالفم 1
    1. مزدا

      ۱۰ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      جانم مزدا
      برند بی ادعا و قوی و همیشه در صحنه
      که دل همه رو میبره

      موافقم 8
      مخالفم 0
    2. Benzema

      ۱۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (505 ديدگاه)

      جالب بدونید بهترین خودرو تو این تست همین زانتیا های دهه ٩٠ که تو ایران هم تولید شد هستن!!! حتی از همه کول های پورشه و فراری بهتر!

      موافقم 1
      مخالفم 2
    3. مهدی

      ۱۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (449 ديدگاه)

      هندلینگ فقط لنسر

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. MOHAMMAD.n.r

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    با توجه به کراس اوور بودن و وزن بالای باتری که روی تست موس تاثیر منفی میزاره، عملکرد خیلی خوبی داشت.

    موافقم 29
    مخالفم 6
    1. علی آقا

      ۱۰ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (572 ديدگاه)

      اتفاقا وزن بالای باتری که کف خودرو جاسازی شده مرکز ثقل رو میاره پایین و هندلینگ رو بهبود میده.

      موافقم 10
      مخالفم 17
      1. MOHAMMAD.n.r

        ۱۰ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        علی جان فکر کنم منظور من رو درست متوجه نشدید.
        هر چه وزن بیشتر باشه روی تست موس تاثیر منفی میزاره، حالا اگر این وزن توی ارتفاع کمتری پخش شده باشه تاثیر منفی کمتری رو هندلینگ میزاره و اگر در ارتفاع بالاتر پخش شده باشه تاثیر منفی بیشتری داره(همون مرکز ثقل که خودتون فرمودید)
        ولی همچنان تاثیر منفی وزن وجود داره و فقط بسته به نحوه پخش اون وزن روی چرخها و… اون تاثیر منفی کم و زیاد میشه.
        باتری اکثر خودروهای برقی یا پلاگین کف خودرو هست مثل اوتلندر و… چون جای کمتری میگره و مرکز ثقل رو میاره پایین. پس این موضوع ققط به نفع مزدا نیست و سایر رقبا هم این شرایط رو دارن.
        ارادت??

        موافقم 14
        مخالفم 3
        1. علی آقا

          ۱۲ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (572 ديدگاه)

          نمیدونم. شاید. به نظر منطقی میاد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. Aryan kia

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    به نظر من مزدا روح دار ترین ماشین ژاپنی هست مثل موستانگ و لامبورگینی روح داره
    واقعا مزدا دلبره و همه عاشقشن
    البته سوبارو هم از روح داشتن مستثنا نیست

    موافقم 25
    مخالفم 0
  4. میثم

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    همین دیروز تو مطلب خداحافظی پاسات گفتم از نظر فنی قافیه رو به ژاپنیها باختن، یه دوستی گفت “عجب”
    یه ژاپنی ارزون اقتصادی روی مرسدس و گلف و آئودی رو تو همین تست کم کرده
    برید تستهای مزدا 6 رو ببینید

    موافقم 12
    مخالفم 0
  5. مهدی،:امید اینده

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    خدایی یه مزدا gt میطلبه برا این دل ها

    موافقم 17
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    محصولات ژاپنی غیر از تویوتا و میتسوبیشی در این تست موفق تر از محصولات اروپایی هستن!
    مخصوصا سوبارو و بعدش مزدا
    فوق العاده هستن..

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. میثم

      ۱۰ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (3544 ديدگاه)

      البته امیر جان تویوتا پریوس و chr این تست رو خیلی خوب پاس کردن.

      موافقم 9
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۱۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2956 ديدگاه)

        بله درسته این دو خودرو بدلیل باتری ها هندلینگ بهتری دارن و مخصوصا chr ک پلت فرم جدیدی داره
        قطعا با تغییر نسل محصولات تویوتا در اینده، مشکلات هندلینگ بسیار ضعیفش هم حل میشه

        موافقم 2
        مخالفم 0
  7. behnam1012

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (985 ديدگاه)

    مزدا تو ژاپنی ها حکم بی ام و رو داره ???

    موافقم 14
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا