میتسوبیشی

تجربه رانندگی با میتسوبیشی اکلیپس کراس SE مدل 2019

خیلی نزدیک اما خیلی دور…

میتسوبیشی در سال‌های اخیر عملکرد چندان خوبی نداشته و برخی از نمادین‌ترین محصولات آن با خط تولید خداحافظی کرده‌اند؛ اما یکی از جدیدترین محصولات آن اکلیپس کراس نام دارد که اگرچه ما را به یاد یکی از خاطره‌انگیزترین محصولات ژاپنی می‌اندازد اما وضعیت آن با دیگران فرق دارد. اخیراً فرصتی دست داد تا با این خودرو چند ساعتی همراه باشیم و هم‌اینک نتایج بررسی این خودرو در دسترس شما عزیزان قرار می‌گیرد.

  • قیمت‌گذاری (امتیاز ۷ از ۱۰)


اکلیپس کراس به خاطر قیمت خودرو متمایز می‌شود. مدل پایه‌ی ES قیمت ۲۳۵۹۵ دلاری دارد که ارزان‌تر از چند رقیب همچون مزدا CX-5 (قیمت ۲۴۱۵۰ دلار) و هوندا CR-V (قیمت ۲۴۲۵۰ دلار) می‌باشد. خودروی حاضر در تست که از نوع SE می‌باشد از سیستم چهار چرخ محرک سود برده و بهای ۲۸۶۱۰ دلاری با سه آپشن دارد: رنگ قرمز دیاموند (۵۹۵ دلار)، پوشش محافظتی بدنه (۱۹۰ دلار) و کف‌پوش‌های متفاوت (۱۳۵ دلار). پکیج تورینگ ۲۵۰۰ دلاری نیز شامل ویژگی‌های ایمنی، مونروف و سیستم صوتی مرغوب است. سفارش این پکیج قیمت خودرو را به بیش از ۳۰ هزار دلار می‌رساند.

  • طراحی ظاهری (امتیاز ۷ از ۱۰)


در نگاه اول این خودرو شبیه پونتیاک آزتک بالغ و متمدن به نظر می‌آید و درست مثل آزتک ما علاقه‌ای عجیب به این کراس اوور داریم. طراحی اکلیپس کراس برخلاف دیگر کراس اوورهای این کلاس به جز مواردی همچون تویوتا CH-R و یا راو ۴ جالب بوده و در بخش عقب شاهد فرمی خوب و شیشه‌ی جداشده‌ای هستیم که چشم‌ها را جذب می‌کند. رینگ‌های ۱۸ اینچی این مدل نیز بدک نیستند.

جلوپنجره جذابیت کمتری داشته و یک قطعه‌ی بزرگ و مشکی است و از عناصر کرومی فیک بهره می‌برد. جلوپنجره همچون وصله‌ای ناجور به دیگر بخش‌ها مثل چراغ‌های تیز و تریم نقره‌ای چسبیده است. در کل اکلیپس کراس ظاهری دوقطبی داشته اما ما آن را می‌پسندیم.

  • کابین و راحتی (امتیاز ۴ از ۱۰)


با دیدن آن‌همه زاویه‌ی تیز در بدنه انتظار داریم همین روند را در کابین نیز ببینید اما این‌گونه نیست. کابین اکلیپس کراس دردناک بوده و ترکیبی از پلاستیک مشکی و تریم کروم است. شما باید تلاش زیادی داشته باشید تا بتوانید چرم را در این بخش پیدا کنید و همان تریم پیانوبلک نمای جلوی خودرو در اطراف صفحه‌نمایش دیده می‌شود. البته بخش اعظم این موارد در دیگر خودروهای کلاس هم دیده می‌شوند.

صندلی‌های پارچه‌ای و گرم شونده نقطه قوت کابین هستند. هر دو صندلی دارای بخش نشیمن سفت اما راحت بوده و حتی طراحی آن نیز متمایز است. خط سقف خمیده باعث کاهش فضای سر در عقب شده و فضای بار نیز خیلی چشمگیر نیست؛ اما با فضای پای مناسب در بخش عقب، این خودرو هنوز هم فضای داخلی خوبی دارد. البته از این نظر مزدا CX-5 و هوندا CR-V بهتر هستند.

  • تکنولوژی و ارتباطات (امتیاز ۵ از ۱۰)


در کل اکلیپس کراس از نظر تکنولوژی بهتر از دیگر محصولات میتسوبیشی عمل کرده است. تمامی‌ تریم های این خودرو از صفحه‌نمایش ۷ اینچی استاندارد استفاده می‌کنند درحالی‌که تریم های SE و بالاتر از اپل کارپلی و اندروید اتو و اینترفیس تاچ پد جدید میتسوبیشی برخوردار هستند. از نظر بصری این تاچ پد با دیگر رقبای کلاس قابل‌رقابت بوده اما زمانی که آن را لمس کنید خیلی تحت تأثیرش قرار نخواهید گرفت.

تاچ پد میتسوبیشی همان نقاط ضعف لکسس را داد. این تاچ پد مبهم بوده و کند عمل می‌کند. صفحه لمسی ۷ اینچی نیز اگرچه زیبا به نظر می‌رسد اما پاسخ‌های لمسی ضعیف و گرافیک از مد افتاده‌ای دارد.

  • پرفورمنس و هندلینگ (امتیاز ۴ از ۱۰)


اجازه ندهید نام این خودرو شما را گول بزند زیرا اکلیپس کراس یک کراس اوور اسپورت نیست. تکان‌های بدنه زیاد بوده و فنرها نیز خیلی نرم هستند. این خودرو در سرعت‌های بالا ناپایدار حس می‌شود و هیچ‌گاه نمی‌دانید که خودرو از شما چه می‌خواهد.

پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی میتسوبیشی خیلی خوب است و قدرت ۱۵۲ اسبی و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری دارد. اگرچه این پیشرانه خوب عمل می‌کند اما مناسب اکلیپس کراس نیست. شایان ذکر است دورگیری پیشرانه زمان می‌برد و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آن ۸.۶ ثانیه طول می‌کشد.

  • سیستم‌های ایمنی (امتیاز ۴ از ۱۰)


با پرداخت ۲۵۰۰ دلار برای پکیج تورینگ صاحب ویژگی‌هایی همچون ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج خودرو از خط، کروز کنترل تطبیقی و نوربالای خودکار می‌شوید. البته بدون این پکیج اکلیپس کراس خودرویی کاملاً ضعیف در بخش ایمنی است. تنها پایش نقاط کور و هشدار ترافیک پشتی در دسترس هستند.

  • هزینه‌های مالکیت و مصرف سوخت (امتیاز ۶ از ۱۰)


اگرچه پیشرانه برای خودرویی با این وزن احساس کم‌توانی دارد اما نسبتاً کم‌مصرف است. اکلیپس کراس مصرف شهری/بزرگراهی/ترکیبی ۹.۴/۹/۹.۲ لیتر در هر صد کیلومتر دارد. فورد اسکیپ چهار چرخ محرک در بزرگراه مصرف کمتری داشته اما در دو حالت دیگر پرمصرف‌تر است. همین موضوع درباره‌ی کیا اسپورتیج نیز صدق می‌کند اما مدل‌های دیفرانسیل جلویی همچون هوندا CR-V کم‌مصرف‌تر هستند.

  • قضاوت نهایی (امتیاز ۵ از ۱۰)


شاید طرفداران میتسوبیشی استفاده از یک نام اسپورت برای کراس اووری جمع‌وجور را توهین به ریشه‌های این شرکت بدانند. البته ما تصمیم ژاپنی‌ها برای استفاده از این نام را سرزنش نمی‌کنیم. امید داشتیم این خودرو حداقل نیمی اسپورت و نیمی کاربردی باشد اما میتسوبیشی آرزوهای ما را بر باد داد.

میتسوبیشی اکلیپس کراس ۲۰۱۹ یک کراس اوور خوب است. این خودرو شیک به نظر می‌رسد و در واقع یکی از بهترین محصولات تاریخ این برند می‌باشد اما در کلاسی رقابتی و در برابر رقبایی تثبیت شده، حتی یک نام نوستالژیک نیز نمی‌تواند توجیه‌کننده باشد. هنوز هم گزینه‌های بهتری در این کلاس وجود دارد.

مشخصات میتسوبیشی اکلیپس کراس SE S-AWC 2019

  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: ۱۵۲ اسب بخار/۲۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ضریب متغیر CVT، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۶ ثانیه
  • وزن خالص: ۱۵۸۶ کیلوگرم
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۹.۴/۹/۹.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
  • قیمت پایه: ۲۳۵۹۵ دلار
  • قیمت مدل تست شده: ۲۸۶۱۰ دلار

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    به جز طراحی خوب داشبورد ، چیز شاخص دیگه ای نداره .
    نه مصرف سوخت معقولی داره
    نه تیپ و ظاهر بدنه معقولی داره
    نه قیمت کمتری نسبت به رقبا داره
    نه موتور پُر کِشِشی داره

    فقط نام نیکی از میتسوبیشی داره ، همین .

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. me84

      ۲۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      .
      داشبورد مالی هم نداره آخه.
      داشبورد اینو میتونی با مزدا یا هوندا مقایسه کنی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Saeed

      ۲۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (349 ديدگاه)

      جذاب نیست اصلا مخصوصا با اون همه رقبای گردن کلفت فقط جالبه با ۱۵۲ اسب که اصلا زیاد نیست و وزن بالای ۱.۵ تن و گیربکس cvt,شتاب زیر ۹ هم عالیه هم عجیب!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Saeed

      ۲۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (349 ديدگاه)

      نوید جان میتسوبیشی چندین خودرو مثل گالانت ،لنسر اوولوشن …به نام داره که‌معروفه و‌خاطره ساز .خود گروه میتسوبیشی هم غولیه واسه خودش.اما میتسوبیشی موتورز خیلی تو ژاپنیها عددی نیست.تو خیلی کشورا من جمله استرالیا هم بهش میتسو شیتی ! میگن.کلا جز یسری مدلای خاطره سازش هیچ وقت سازنده شاخی تو صنعت خودرو نبوده به نظرم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۳ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        سعید عزیز
        خودروسازی میتسوبیشی به نظر من با سوءمدریت به این روز افتاده ، و اِلا خودروهای تولیدی سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۸ از بهترینهای دنیا بودن و اینکه هُلدینگ میتسوبیشی بسیار عظیمه ، از کشتی سازی گرفته تا انبوه سازی ساختمان و……..

        به همین دلیل هست که احساس میکنم میتسوبیشی ، خودروسازی را در اولویتهای آخر بیزینس خودش قرار داده .
        البته نظر شخصی من اینه .

        موافقم 0
        مخالفم 1
  2. حسین

    ۲۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    دوستان زود قضاوت نکنید!
    رقبا هم خیلی تفاوت ندارن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. AMANTE

    ۲۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    من یکی که به این میگم ( میتسوبیشی کراس )
    نام میتسوبیشی اکلیپس رو باید مثل عکس های پایین به یاد آورد.
    https://static.cargurus.com/images/site/2008/06/18/23/00/2009_mitsubishi_eclipse_gt-pic-57652-1600×1200.jpeg
    http://zombdrive.com/images/1999-mitsubishi-eclipse-6.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فرشید

    ۲۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میتسوبیشی اکلیپس عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mahmoud

    ۲۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من یک سال هست که میتسوبیشی asx خریدم عالیه.. نسبت به رقیبای پرطرفداری مثل اسپورتیج و توسان بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احسان

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (115 ديدگاه)

    ما هم 5 ساله ASX داریم. از ثبات کیفیش راضی هستیم. هر چی اول بوده هنوز حفظ کرده. ژاپنیها عموماماشینای کم زرق و برق تولید میکنند اما همیشه ژاپنی ها بی دردسر بوده اند. یه چیزایی تو این مقاله اغراق شده از جمله اینکه اگر پکیج رادار جنبی و نوربالای خودکار رو سفارش ندی ایمنی اش لطمه میخوره.. درسته ترمز اضطراری خودکارو کروز تطبیقی مهم هستن اما هنوز هم ترمز، ESP، تعداد ایربگ و عملکرد و هندلینگ خیلی از اونها در ایمنی اهمیت بیشتری داره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من به همینم راضیم به دردتون نمیخوره بیاید بدید من با کمال میل سوار میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علی

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من مدل ۲۰۱۹ رو دارم ۱۶۳ اسب بخار با مصرف سوخت ترکیبی ۷.۷ و واقعا راضیم ماشین بی دردسر و نرم و بی صداییه جادار و خوبه در کل خودروهای suv تو سرعت بالا پایداری خوبی ندارن مثل سدان یا هاچ بک ولی من به نسبت توسان و اسپورتیج که داشتم خیلی بهتره خودرو جوون پسند و هم خانوادگیه از همه مهمتر کم خرجه در کل خوروهای ژاپنی تو این رده ظاهر خاص خودشونو دارن بازم سلیقه ای هست. در کل خودرو ایمن و جادار نرم با قدرت خوبیه تو اروپا هم پرطرفداره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا