نیسان

تقاضای کم، قاتل نیسان پولسار در اروپا

نیسان تصمیم گرفته خودروی پولسار را از بازارهای اروپایی خارج کند. تولید این هاچبک ۵ درب در اروپا بی سر و صدا پایان یافته و دلیل آن نیز رشد روزافزون تقاضا برای خودروهای کراس اوور و عدم اقبال به محصولات مرسوم اعلام شده است. پولسار برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ وارد بازارهای اروپایی شد اما از نظر فروش هرگز نتوانست انتظارات نیسان را برآورده سازد.


برنامه‌ی اصلی نیسان رسیدن به هدف فروش ۶۴ هزار دستگاه در سال بود اما ژاپنی‌ها در سال پیش تنها ۲۵۲۲۱ دستگاه از پولسار را به فروش رسانند. پولسار که در بارسلونای اسپانیا ساخته می‌شود نتوانست با نام‌های بزرگ این کلاس همچون فولکس‌واگن گلف، فورد فوکوس، رنو مگان، هوندا سیویک و اشکودا اوکتاویا رقابت کند. این خودرو در چین نیز حاضر بوده اما در آن بازار با نام تیدا فروخته می‌شود.


اما خبرهای بد بیشتری هم منتشر شده‌اند زیرا نیسان به زودی تولید دیگر محصول جمع‌وجور خود یعنی سدان آلمرا را قطع خواهد کرد. این خودرو که در روسیه عرضه می‌شود پرفروش‌ترین خودروی نیسان در سال ۲۰۱۴ با فروش ۴۶۲۲۵ دستگاهی بوده اما محبوبیت آن در سال‌های پیشین افت قابل‌توجهی داشته و همین امر نیسان را به فکر بازنشسته کردن آن انداخته است. این خودرو در حال حاضر در تأسیسات آوتوواز متعلق به رنو ساخته می‌شود اما اواخر امسال خط تولید را برای همیشه ترک خواهد کرد.


با خاتمه‌ی عرضه‌ی هاچبک پولسار و سدان آلمرا و همچنین حساب نکردن لیف تمام الکتریکی، نیسان در حال خروج از کلاس بسیار رقابتی خودروهای جمع‌وجور اروپا می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. مزدا

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2034 ديدگاه)

    بیاره ایران همشو تو یک دقیقه پیش فروش بکنه ?? دهن خودروسازهای داحلی رو هم سرویس کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. omid622

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    با قیمت منصفانه بیاد ایران و و اینجا مونتاژ شه با کمال میل ازشون استقبال میکنیم
    کیفیت داشته باشه بهتر از جک و جونور چینیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. pedali

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    فروش پولسار تو ترکیه دویست میلیون تومن با نرخ امروز
    ده درصد عوارض گمرکی و ۲۰ درصد مالیات فروش حساب شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا