نیسان

پایان نیسان GT-R R35 با معرفی مدل تولید محدود 2025

برخی رسانه‌ها خبر از پایان تولید نیسان GT-R R35 با عرضه یک نسخه ویژه و تولید محدود مدل ۲۰۲۵ داده‌اند.

نسل R35 نیسان GT-R از سال ۲۰۰۷ تاکنون در حال تولید است و در طول این سال‌ها به خاطر عملکرد فوق‌العاده خود تحسین شده و با لقب گودزیلا شناخته می‌شود. البته با گذشت زمان دیگر خبری از روزهای پرفروغ گودزیلا نیست و رقبای زیادی عرصه را بر این محصول پرفورمنس تنگ کرده‌اند. هم‌اکنون نیز خبر می‌رسد ژاپنی‌ها آماده خداحافظی با GT-R R35 هستند و این کار را با تولید نسخه‌ای ویژه به عنوان مدل سال ۲۰۲۵ انجام خواهند داد.

منابع نزدیک به نیسان اظهار داشته‌اند این خودروساز آسیایی تا چند روز آینده مدل ۲۰۲۵ و نهایی GT-R فعلی را معرفی خواهد کرد. ظاهراً تنها ۱۵۰۰ دستگاه از مدل موردبحث تولید خواهد شد و حدود ۳۰۰ دستگاه از نوع نیسمو خواهند بود. البته هنوز مشخص نیست که این مدل‌ها مخصوص بازار ژاپن خواهند بود یا اینکه در سایر بازارها هم عرضه خواهند شد. رسانه‌ها با نیسان در خصوص این موضوع تماس گرفته‌اند اما مقامات شرکت از اظهارنظر درباره برنامه‌های مربوط به محصولات آتی خودداری کرده‌اند. همچنین باید گفت جزئیات محدودی از این خودرو در دست اما با توجه به اینکه GT-R مدل ۲۰۲۴ حدود یک سال پیش معرفی شده و تغییرات بصری متنوعی از جمله نمای جلو و عقب به‌روزتر را داشته است بنابراین انتظار نداریم نسخه ۲۰۲۵ آن بهبودهای محسوسی داشته باشد.

شاید مهندسان نیسان برخی ریزه‌کاری‌های آیرودینامیکی یا تغییراتی در تریم ها را اعمال کنند هرچند احتمال سرمایه‌گذاری زیاد نیسان برای توسعه یک محصول کاملاً ارتقا یافته با سقف تولید ۱۵۰۰ دستگاهی پایین خواهد بود. درصورتی‌که اخبار رسانه‌ها درست باشد، شاید آخرین نسخه از نیسان GT-R R35 با ویژگی‌هایی همچون نشان‌ها و گرافیک بدنه سفارشی تولید شود. از نظر فنی مدل استاندارد ۲۰۲۵ احتمالاً همان پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری توئین توربوی مدل ۲۰۲۴ با ۵۶۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۲ نیوتون متر گشتاور را حفظ خواهد کرد. قدرت و گشتاور مدل GT-R نیسمو نیز به ترتیب به ۶۰۰ اسب بخار و ۶۵۱ نیوتون متر می‌رسد.

زمانی که نیسان GT-R R35 برای اولین بار عرضه شد شوکی را به دنیای سوپر اسپرت‌ها وارد کرد. این خودرو جزو پرشتاب‌ترین محصولات دنیا بود و می‌توانست تقریباً تمامی خودروهای پرقدرت دیگر را با قیمتی به مراتب کمتر شکست دهد. در واقع قیمت گودزیلا در سال ۲۰۰۸ به حدود ۷۰ هزار دلار می‌رسید هرچند در طول ۱۷ سال گذشته سوپر اسپرت‌های سبک‌تر و قوی‌تر زیادی وارد بازار شده‌اند و GT-R را شکست داده‌اند. جدای از شایعات موجود درباره نسخه تولید محدود GT-R مدل ۲۰۲۵، تقریباً مطمئن هستیم که جایگزین این خودرو در آینده معرفی خواهد شد. نیسان در نمایشگاه حمل‌ونقل ژاپن ۲۰۲۳ کانسپت هایپر فورس را معرفی کرد که حس و حالی مشابه GT-R را داشت. این خودروی مفهومی از موتورهای برقی با ۱۳۴۱ اسب بخار قدرت استفاده می‌کرد هرچند مشخص نیست که آیا جانشین گودزیلا نیز از قوای محرکه تمام برقی استفاده خواهد کرد یا خیر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (828 ديدگاه)

    جی تی آر دوست داشتنی . هنوز انتخابم بین اینهمه سوپراسپرت عالی که موجود هست یکی جی تی آر و دیگری 458 ایتالیا.

    موافقم 15
    مخالفم 9
    1. John Marston

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (45 ديدگاه)

      911 gt3 : آیا من برای تو یک لطیفه هستم؟

      موافقم 12
      مخالفم 7
  2. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (233 ديدگاه)

    الان پیام به اینجا حمله میکنه!
    هی سلطان جی ۹۰ کنه
    راستی هر جایی که ژاپنی برندهست
    ایشون پیداش نمیشه
    دوست اگر موافق هستیم زیر هر کامنت بنویسیم

    (احترام به عقاید خود و دیگران)

    موافقم 20
    مخالفم 1
  3. yaghoub

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (297 ديدگاه)

    نیسان دست از چلوندن جی تی ار برنمیداره.

    موافقم 17
    مخالفم 3
  4. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (980 ديدگاه)

    عاشق صداشم

    موافقم 19
    مخالفم 1
  5. Reza-a

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (427 ديدگاه)

    با یه دید مردمی به این ماشین نگاه کنیم یه سوپر اسپرت مردمی خصوصا تو مدل های کارکرده هست چون قیمت واقعا مناسبی داره، استهلاک و دوامش برخلاف ماهیت سوپر اسپرت ها در حد به ماشین خانوادگیه! (یادمه یه پست تو سایت پدال در مورد یه نفر که چند سال از جی تی آر به عنوان ماشین روزمره استفاده کرده بود و مشکلی هم برای ماشین پیش نیومده بود کار شد، دقت کنید کلمه های روزمره و سوپر اسپرت در کنار هم!) و موضوع مهم دیگه این که بخاطر مدت تولید طولانی و فروش زیاد احتمالا قیمت لوازم یدکی مناسبی هم باید داشته؛ یه سوپراسپرت با عملکرد عالی در این حد در دسترس! (البته به جز در سرزمین عجایب ایران)

    موافقم 17
    مخالفم 1
    1. ar-ma-n

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (174 ديدگاه)

      جدا از اینک گفتن تو مسابقه و… سیک های دیگ حتا درگ موفق عمل کرده و هنوز ک هنوز رضایت بخش

      موافقم 16
      مخالفم 1
  6. HAMID

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (280 ديدگاه)

    خداییش ایرانی بازی در آوردن دیگه!
    بسه بعد 18 سال ولش کنین دیگه
    شده مثه سایپا

    موافقم 5
    مخالفم 13
    1. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (233 ديدگاه)

      دوست عزیز
      این ماشین یک افسانه‌ای تمام عیار هست
      بی نظیره
      با اینکه عمری میگذره ولی
      هنوز عشقه
      نباید با سایپا مقایسه شه

      موافقم 15
      مخالفم 1
    2. امیر جام خانه

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (15 ديدگاه)

      اینو با حلب مقایسه کردی ؟

      موافقم 13
      مخالفم 2
    3. بنزین فن

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      هادی عزیز برو تاریخچه حجم موتور و نوعش و …..
      رو ببین بعداً با فرغون های سایپا مقایسه بکن
      ممنون ☺️

      موافقم 10
      مخالفم 0
    4. 𝕻 . 𝓳

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دادا یعنی خجالت نکشیدی خودت این حرف رو زدی؟
      واقعا ؟ اخه پسر خوب چاه فاضلاب رو با ابر سیاهچاله مقایسه میکردی راحت تر بود تا این …… که گفتی

      موافقم 7
      مخالفم 0
  7. ar-ma-n

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (174 ديدگاه)

    ترجیح میدم کلان کنار گذاشته بشه تا اینک برقی کامل بشه
    GTR ی نماد برای عشق خودرو های .
    امیدوارم نیسان فکری برای این موضوع بکن چون اگه اینکار بکن شاید مثل برند های دیگ پونتیاک و… به نابودی برع

    موافقم 18
    مخالفم 0
  8. ar-ma-n

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (174 ديدگاه)

    حیف واقعا یعنی هیچ طرحی پروژه فکری نیسان نمیخواد برای نسل بعد GTR بده ؟؟؟

    درست این نسل پتانسیل زیادی داشت و هنوزم داره ولی نمیدونم چرا نیسان دست دست میکنه حقم داره چون ریسک اگه مدلی بده بیرون قابل قبول نباشه به نسبت r35
    شاید مثل داستان nsx بشه چون تنها برگ برنده موفق نیسان همین مدله.

    داج که اینکار کرد شاید نیسان منتظر ببینه نتیجش چی میشه برای داج

    موافقم 12
    مخالفم 1
  9. BMW

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1217 ديدگاه)

    گودزیلا اگه بره ما کجا بریم🥲

    موافقم 9
    مخالفم 0
  10. Galant.VR4(JDM)

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (633 ديدگاه)

    پایان اسطوره هم فرارسید
    ولی درمورد نسل بعد مطمئنم تمام‌برقی نمیشه
    یه چیزی مثل nsx البته با درس گرفتن از اشتباهات آکورا نیسان یه سوپر اسپرت تمام‌عیار معرفی میکنه! خودش میدونه gtr برقی یعنی شکست اونم برای سابقه درخشان این مدل!

    موافقم 9
    مخالفم 0
  11. ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3273 ديدگاه)

    مبخواید من نسل بعدیش طراحی کنم؟

    موافقم 7
    مخالفم 1
  12. گات

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    روزم با شنیدن این خبر غم انگیز خراب شد جی تی ار یه افسانه بود مثل چلنجر که هیچوقت از یاد نمیره!

    موافقم 9
    مخالفم 0
  13. امیر جام خانه

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    واقعاً حیفه اصلا ماشین برقی دوس ندارم دست خودم نیست نفرت دارم ازشون ولی شرکت نیسان یه ماشین فول برقی تولید کرده که اگه روانه بازار بشه همه سوپر اسپرت ها رو رنده میکنه ولی چه فایده دیگه نه صدای متور ۶ سیلندر داره نه تیون میشه کلا (ماشین برقی = اشغال ) این جی تی ار خیلی خیلی ماشین افسانه ای هستش تا سه ۴ سال اول تمام مسابقات داخل ژاپن رو اول میشد توی درگ کم نمیاره و اینو یادمون باشه که این ماشین استفاده های روز مره ازش میشد با اینکه سوپر اسپرت بود اصلا یه ماشین فوق‌العاده جالب هستش خیلی از سوپر اسپرت ها دوام موتوری بالای ندارن ولی جی تی ار انقدر دوام موتوری بالای داشت تا ۳۳۰۰ اسب بخار میره کاشکی نیسان اینو برقی نمی‌کرد سری جدید رو بنزینی می‌ساخت

    موافقم 8
    مخالفم 2
  14. sinasvj

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (239 ديدگاه)

    خداحافظ اسطوره من تو هم مثل پدرت آر ۳۴ هیچوقت از قلب ها و خاطره ها فراموش نمیشی زیبا

    موافقم 5
    مخالفم 1
  15. sinasvj

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (239 ديدگاه)

    از امروز سرزمین آفتاب تابان غروبی بزرگ را تجربه خواهد کرد

    موافقم 6
    مخالفم 0
  16. Siyavash

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (662 ديدگاه)

    امان از دست این پیرمرد دوست داشتنی. عاشقانه گودزیلا رو دوست دارم هنوز با این سن با جونتر ها سر شاخ میشه…یادمه تا سالد۲۰۱۴ یا ۲۰۱۵ گودزیلا سنگ محک شتاب بود و هر کمپانی ماشین سریعی تولید می‌کرد یا گودزیلا مقایسه می‌کرد تویه درگ ۴۰۰ متر و چسبندگی زیادش تویه پیچ ها…
    امیدوارم نیسان برایه نسخه خداحافظی برایه نمونه پایه ۶۳۰ تا ۶۵۰ اسب قدرت در نظر بگیره آخه نامردا تویه سال ۲۰۲۳ این ماشین با وزن ۱۷۵۰ کیلو فقط ۵۶۵ اسب و ۶۲۰ نیوتن گشتاورد خدایش ستم هست..و در آخر برایه نیسمو که پرچمدار آسیا هست به نظرم باید ۶۹۰ تا ۷۱۰ اسب قدرت استخراج کنن و حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ کیلو ازش کم کنن نا یه پیست محور وحشی بشه و برایه خدافظی تویه یاد تمام ماشین دوست ها بمونه….امیدوارم جایگزین گودزیلا هنوزم موتور توربو باشه یا نهایتا یه موتور الکتریکی خیلی کوچیک براش بزارن یعنی یه موتور تقریبا هیبرید خفیف بشه تا تویه وزن خراب کاری نشه و اون صدایه دوست داشتنی v6 نگه داشته بشه…بیصبرانه منتظرتم پیرمرد پرحاشیه..در واقع گودزیلا…💯💯💯💥💥💯💯💯❤️❤️❤️

    موافقم 3
    مخالفم 1
  17. حداد قادر

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    والا همسایشون تویوتا که گل خاصی به سر ملت نزد با بی ام و جدیدش . نیسان هم با حذف 370 و جایگزین کردنش با rz34 ، گل خاصی نزد . اخه یبار ما این نیسان زد رو یجا ندیدیم هیچکس نمیخرتش انگار ! طراحیشم که شبیه لوازم خونگی های شیائومی شده . امیدی هم به جی تی آر نیست .نمیدونم چقد قبول دارید کلا بنظر من جدیدا صنعت خودروسازی خیلی دری وری شده .. نه هیجان داره نه روح داره انگار فقط دارن میسازن که یچیزی ساخته باشن . بی ام و با ادیسون قرارداد بسته لینکولن فقط کامیون تولید میکنه میتسوبیشی ققط قوطی روغن جامد شاسی بلند تولید میکنه چارجر و چلنجر حیف و میل شدن نمیدونم حالا از برقه ، از مصرف گراییه ، از پیر شدن منه ، مردم چرا همه بزرگ دوست دارن یا چی از ۲۰۲۰ به اینطرف چینی ها بیشتر دارن چشمم رو میگیرن تا قدیمی تر ها !

    موافقم 1
    مخالفم 2
  18. ناجی

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    در ورزش حرفه ای میگن تا وقتی رکورددار نشدی ی رقیب هستی ولی وقتی رکوردار میشی تبدیل به هدف میشی که رکوردت رو بشکنن،برای اتومبیل هم این قضیه صادقه وقتی یک اتومبیل خیلی شاخ میشه و مدت‌های طولانی اسمش تیتر اول رسانه های خودرویی جهان میشه بقیه سعی میکنن جای اونو بگیرن، این اتفاقی بود که برای جی تی ار افتاد، اولین بار که مطلبی در مورد این خودرو خواندم رو یادمه یک مقاله بود با عنوان بازگشت گودزیلا، گودزیلا به سرعت تبدیل به یک معیار اندازه گیری شد و تا چندین سال سوپراسپرت های مختلف را برای سنجش توانایی در مقابل گودزیلا قرار می‌دادند و تقریبا در اغلب ویدئو های درگ که پخش می‌شد نیسان جی تی آر حضور داشت، نیسان بقدری خوب بود که این روند چندین سال متوالی ادامه یافت ولی کم کم رقبای تازه نفس توانستند گودزیلا را کنار بزنند، هر خودرویی به هرحال روزی تولیدش به انتها میرسه و فراموش میشه ولی گودزیلا جزو اتومبیل هایی هست که هیچوقت فراموش نخواهد شد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا