نیسان

نیاز خودروهای الکتریکی به یارانه برای افزایش سهم از بازار

درباره‌ی استراتژی یارانه دولت برای خودروهای الکتریکی چه نظری دارید؟


مدیرعامل اتحاد رنو-نیسان، کارلوس گوسن این هفته به رسانه‌ها گفت که به منظور گسترش سهم خودروهای الکتریکی در بازار دولت باید از آن‌ها به‌صورت یارانه‌ای حمایت کند.


گوسن هشدار می‌دهد بدون این‌گونه یارانه‌ها تقاضای کمی برای مصرف‌کنندگان شخصی وجود خواهد داشت.
گوسن گفت:

فروش خودروهای الکتریکی با تقاضای مصرف‌کننده جلو نمی‌رود. تقاضای مصرف‌کننده برای خودروهای الکتریکی بسیار محدود است. فروش این‌گونه خودروها به قوانین مصرف سوخت و آلایندگی و تخفیف‌ها و مشوق‌های کمپانی و شهرها بستگی دارد. این‌گونه است که مصرف‌کننده به‌سوی خرید مدل‌های الکتریکی سوق می‌یابد.

او ادامه می‌دهد:

بدون وجود یارانه‌های دولتی برای مشتریان، جذاب کردن خودروهای الکتریکی برای خرید کاری بسیار سخت خواهد بود. خب اگر این موضوع به یارانه‌های دولتی بستگی داشته باشد، شما چگونه می‌توانید خودروهای الکتریکی را حمایت کنید؟ ما نیاز به زمان نامحدودی نداریم. کافی است مطمئن شوید که فروشتان شروع به رشد کرده است.


گوسن سخنان خود را این‌گونه پی می‌گیرد:

وقتی شما این کار را انجام دادید و به مقیاس موردنیاز رسیدید می‌توانید در استراتژی خودتان باشید. به همین دلیل است که خودروهای الکتریکی اساساً در کشورهایی که دولت از مشتری حمایت می‌کند بازار پررونقی دارند. چین شماره ۱ بوده و آمریکا شماره ۲ است.

در آمریکا شما نه تنها از حمایت فدرال برخوردار هستید بلکه پشتیبانی ایالت را نیز با خود خواهید داشت که از یک منطقه به منطقه دیگر فرق می‌کند؛ و ما می‌توانیم ببینیم در ایالت‌هایی که حمایت بیشتری وجود دارد، فروش خودروهای الکتریکی نیز بیشتر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. احسان(احسان سابق)

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    آقای گوسن درست میگه. به طور عادی دلیلی نداره کسی خودروهای الکتریکی بخره چون کاربرد خودروهای الکتریکی محدودتر و قیمتشون بالاتره مگر اینکه دولت یا برای خودروهای احتراق داخلی مالیات و تعرفه بالایی ببنده که اصلا خوب نیست یا اینکه بخشی از قیمت رو خود دولت پرداخت کنه که با وجود هزینه بیشتر برای دولت، میتونه بازار خودروهای الکتریکی رو داغ کنه. البته اینکار هزینه زیادی داره و کشورهای زیادی به اندازه امریکا ثروتمند نیستن که بتونن برای هر خودرو چندین هزار دلار یارانه پرداخت کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. كوروش

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    دیروز داشتم کتاب این اقای گوسن رو می خواندم یعنی واقعا یک فردی با این درک اقتصادی معلومه از رنو نیسان یک همچین شرکتی می سازد مثالی درباره قدرت ریسک ژاپنی ها و فرانسوی ها زده بود که مثلا تا اون زمان رنو جرائت فکر کردن به خودرو های با کلاس متفاوت مثل کراس اوور رو نداشت و نیسان هم جرائت طراحی و تغییر بر خلاف جهت دهی سایر کمپانی های ژاپنی را ولی با تصمیم گیری قطعی خودش نسبت به دو برند در رنو ٣٠ و خورده ای و در نیسان بالای ۴٠ درصد افزایش سود رو به ثمر اورد نوشته بود اگر ایینده بهش فرصت بده نیسان رو مانند صنایع معظم میتسوبیشی در همه جنبه های حمل و نقل سنگین هم وارد کند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایرانی

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    یارانه برای خودروهای بسیار کم مصرف و….

    اعتقاد بنده هم همین بوده و هست…

    اگر دنبال کیفیت آب و هوای پاک و ….باشن بعضیا…!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا