مسابقاتنیسان

حضور رسمی نیسان در مسابقات فرمول E

شاید نیسان برنامه‌های کوتاه‌مدت LMP1 را کنار گذاشته باشد اما هم‌اکنون به مسابقاتی هرچند متفاوت بازگشته است.


این خودروساز ژاپنی یکی از شرکت‌های جدیدی است که امسال وارد مسابقات قهرمانی فرمول E فیا می‌شود و تیم قهرمان رنو را به دست می‌گیرد. تیم اول رنو سه سال اول در فرمول E قهرمان شد. سباستین بوئمی راننده تیم رنو هم در فصل دوم عنوان قهرمانی رانندگان را به دست آورده بود.


بوئمی بار دیگر در این فصل به عنوان راننده نیسان انجام‌وظیفه خواهد کرد. این یک انتخاب بدیهی است زیرا او قبلاً سه فصل در فرمول ۱ حضور داشته و همچنین در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز و استقامت جهانی فیا هم پیروزی‌هایی به دست آورده است.


او هم‌اکنون خودروی الکتریکی Gen 2 را برای تیم نیسان e.dams خواهد راند. بوئمی این خودرو را برای اولین بار در پیست ریکاردو تورموی والنسیا و در خلال تست‌های پیش از فصل رانده است.


این راننده پر سابقه درباره تجربه‌ی خود گفته است:

ما چیزهای زیادی را باید تست می‌کردیم و این اولین باری بود که چنین تجربه‌ای کسب می‌کردم. من از عملکرد به دست آمده خرسند هستم زیرا می‌دانم که در خاتمه می‌توانیم بسیار بهتر باشیم. ما خیلی با P8 خوشحال نیستم اما می‌دانم که فرصت زیادی داریم و این مهم‌ترین چیز است. من احساس می‌کنم که می‌توانیم با بهترین‌ها رقابت کنیم.


مدیر موتور اسپورت نیسان نیز گفته است:

ما چند وقتی است که درباره برنامه‌ی فرمول E خود کار می‌کنیم و همه منتظر مشاهده‌ی خودروهای نیسان در پیست هستند. ما به دنبال تست‌ها و به دست آوردن داده‌های ارزشمند بیشتر هستیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا