هیوندای

دو برابر شدن فروش جنسیس در ایالات‌متحده در سال 2019

جنسیس در سال ۲۰۱۹ با فروش ۲۱,۲۳۳ دستگاه خودرو در ایالات‌متحده، بهترین سال خود را در این کشور تجربه کرده است. هرچند این فروش زیادی نیست اما بااین‌حال بیش از دو برابر فروش ۱۰,۳۱۱ دستگاهی این برند لوکس در سال ۲۰۱۸ است. البته با توجه به اینکه سال ۲۰۱۹ تنها سومین سال فعالیت جنسیس به‌عنوان برندی مستقل در ایالات‌متحده بوده، این افزایش فروش چندان شگفت‌انگیز نیست زیرا جنسیس فضای زیادی برای رشد فروش داشته و هنوز هم دارد خصوصاً با توجه به اینکه این برند لوکس هیوندای در حال آماده‌سازی کراس‌اوورها هم هست و امسال با مدل GV80 برای اولین بار به این بخش وارد می‌شود.

فروش جنسیس طی سال ۲۰۱۹ در ایالات‌متحده نسبت به سال قبل ۱۰۶ درصد افزایش داشته است که عمدهٔ این رشد فروش به خاطر عرضهٔ سدان اسپرت G70 در پاییز سال ۲۰۱۸ است زیرا درحالی‌که در سال ۲۰۱۸ تنها ۴۰۹ دستگاه از این خودرو فروخته شد، فروش آن در سال ۲۰۱۹ به ۱۱,۹۰۱ دستگاه رسیده است. این یعنی G70 بیش از نیمی از فروش سال ۲۰۱۹ جنسیس را به خود اختصاص داده است (به‌طور دقیق ۵۶ درصد). فروش سدان بزرگ‌تر G80 اما کمی کاهش داشته است و از ۷,۶۶۲ دستگاه در سال ۲۰۱۸ به ۷,۰۹۴ دستگاه در سال ۲۰۱۹ رسیده است. در همین حال، فروش سدان پرچم‌دار G90 تغییر چندانی نداشته و در سال ۲۰۱۹ برابر با ۲,۲۳۸ دستگاه فروخته است.

افزایش فروش جنسیس اما همچنین به گسترش شبکهٔ نمایندگی‌های فروش آن‌هم مربوط می‌شود. این برند هم‌اکنون در ایالات‌متحده حدود ۳۵۰ نمایندگی فروش دارد که بیش از دو برابر تعداد نمایندگی‌های آن در سال ۲۰۱۸ است. جنسیس برای آینده برنامه‌های بزرگی دارد و به لطف عرضهٔ اولین شاسی‌بلند خود، انتظار افزایش فروش مداومی را در سال ۲۰۲۰ دارد. تا پایان سال ۲۰۲۱ سبد محصولات جنسیس که هم‌اکنون متشکل از سه سدان است، به شش خودرو شامل کراس‌اوورهای میان سایز GV80 و کامپکت GV70 و همین‌طور یک خودرو الکتریکی افزایش خواهد یافت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. M

    ۱۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    کم کم جا باز میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا