ولوو

تست تصادف بدنه فیبر کربنی پولستار 1

پولستار آماده‌ی تولید اولین محصول خود با نام پولستار ۱ می‌شود و به همین خاطر میلیون‌ها دلار در خطوط و سایت‌های تولیدی و ارزیابی‌های گوناگون سرمایه‌گذاری کرده است. این برند هم‌اکنون اولین مدل‌های تولیدی را روانه‌ی تست‌های تصادف کرده است.


این اولین باری است که ولوو و پولستار در حال استفاده از بدنه‌ای از جنس پلیمر فیبر کربن تقویت شده هستند. فیبر کربن در مقایسه با بدنه‌ی فولادی استاندارد انرژی را بیشتر پراکنده می‌کند. البته دست‌یابی به چنین وضعیتی نیازمند مهندسی کاملاً سطح بالایی می‌باشد. توجه زیاد و ویژه‌ای به واکنش متریال در برابر نیروهای شدید زمان وقوع تصادف نیاز است.


پولستار می‌خواهد با این تست‌های جدید محصولات خود را برای موارد برنامه‌ریزی نشده همچون تصادفات آماده کند. پولستار پروتوتایپ های تأیید شده را با سرعت‌ها و زوایای گوناگون در تست‌های تصادف شرکت داده است.


بدترین شرایط شبیه سازی شده توسط پولستار تصادف بخش جلو با مانع ثابت و با سرعت ۵۶ کیلومتر در ساعت بوده است. در این مورد بخش اعظم انرژی توسط ساختار خودرو جذب شده است. بخش اعظم انرژی با ورود پانل‌های فیبر کربنی به ساختار بدنه کاهش یافته است.


یکی از مدیران ارشد پولستار می‌گوید:

ما واقعاً از نتایج این تست تصادف هیجان‌زده شدیم. اولین تست تصادف پولستار ۱ درباره‌ی بررسی ناشناخته‌ها بوده است. این یک نقطه اثبات اساسی در طی فرایند توسعه پولستار ۱ است. ما باید می‌دانستیم که ایده‌های پشت تولید این خودرو صحیح بوده و البته که این‌گونه بوده است.

تست‌های تصادف پولستار ۱ تا هفته‌های آینده ادامه خواهد داشت. این خودروساز در حال استفاده از مرکز ایمنی خودروهای ولوو در گوتنبرگ سوئد است، جایی که خودروها و دیگری محصولات با روش‌های شبیه‌سازی زیادی بررسی و ارزیابی می‌شوند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (227 ديدگاه)

    با توجه به اینکه تستای تصادف زیادی دیدم به نظرم تفاوت خوبی داشت فقط کسی میدونه اون انفجارهای کوچیک بالای سقف چی بودن؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. سام

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    ماشین محکمی به نظر می رسه…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. الهی

    ۱۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (612 ديدگاه)

    دلم میخاد تست برخورد از کنار شبیه ساز برخورد با تنه درختا ببینم ازش…..

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. الهی

    ۱۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (612 ديدگاه)

    ستون و شیشه هیچیشون نشد…!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا