ولوو

همکاری ولوو با انویدیا در زمینه تکنولوژی خودران

به منظور فروش خودروهای خودران سطح ۴ تا سال ۲۰۲۱ میلادی، ولوو به همراه اتولیو و شرکت تازه تأسیس Zenuity با غول تکنولوژیک انویدیا همکاری خواهد کرد.


فکر این همکاری محصول ولوو بوده و این برند سوئدی از پلتفرم محاسبه‌گر خودرویی انویدیا به عنوان زیرساخت نرم‌افزار پیشرفته آن‌ها استفاده خواهد کرد.


رئیس ولوو دراین‌باره گفته است:

این همکاری باعث خواهد شد خودروهای ولوو جلودار بازاری باشند که با سرعت فراوان در حال‌ توسعه نسل بعدی خودروهای خودران می‌باشد. همکاری یاد شده باعث سرعت بخشیدن به توسعه خودروهای خودران موجود خود ولوو خواهد شد.


مدیر ارشد انویدیا نیز گفته که هوش مصنوعی این شرکت یک ابزار ضروری برای حل چالش‌های زیاد رانندگی خودران است. او گفته که انویدیا در حال همکاری با ولوو برای ساخت خودروهایی است که باعث ایمن‌تر شدن رانندگی شده و همین امر به ایجاد شهرهای سبزتر و کاهش تصادفات در جاده‌ها منجر می‌شود.


۴ کمپانی یاد شده با یکدیگر برای توسعه سیستم‌هایی که می‌توانند از یادگیری عمیق استفاده کنند همکاری خواهند کرد. این یادگیری عمیق نوعی هوش مصنوعی است بنابراین می‌تواند اشیای اطراف و خطرات بالقوه را تشخیص داده و به‌صورت امن از موانع عبور کند.


این سیستم‌ها همچنین قادر هستند تا هوشیاری تمام‌وقت را با نقشه‌های باکیفیتی مقایسه کنند و این امر به آن‌ها اجازه می‌دهد تا مسیر امن و رانندگی دقیقی را برنامه‌ریزی کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. فرشاد سجادیان

    ۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    چه انتخاب خوب و به جایی، انویدیا غول تکنولوژیه، با ۲۴ سال سن، اِی ام دی ۴۸ ساله رو تقریبا به حاشیه برده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا