چشم اندازهفته نامه

ارزان ترین شاسی بلندهای ایران و جهان

خریداران خودرو در سال‌های اخیر علاقه ویژه‌ای به شاسی بلندهای جذاب پیدا کرده‌اند و  ما می خواهیم ارزان ترین آنها در ایران و جهان را خدمت شما معرفی کنیم. این خودروها شاید در باور اکثر افراد محصولاتی گران‌قیمت به نظر برسند اما در بازارهای جهانی مدل‌هایی جمع‌وجور وجود دارند که با قیمت بسیار نازل عرضه می‌شوند.

ممنوعیت واردات خودروهای مدرن، انحصار در صنعت خودروی داخل و برخی موارد دیگر باعث شده‌اند قیمت خودرو در کشور ما چندین برابر بازارهای جهانی باشد و از یک سوی دیگر خودروهای موجود نیز بسیار قدیمی و پرمصرف هستند. وضعیت اقتصادی نیز باعث تبدیل خودرو به محصولی لوکس و سرمایه‌ای شده است درحالی‌که خودرو در اکثر نقاط جهان وسیله‌ای مصرفی است و پس از گذشت چند ماه از کارکرد آن افت قیمت فاحشی پیدا می‌کند. امروزه خریداران خودرو علاقه ویژه‌ای به شاسی بلندهای جذاب پیدا کرده‌اند و همین موضوع در کشور ما نیز وجود دارد با این تفاوت که اکثر گزینه‌های موجود ساخت کشور چین هستند. این مقاله در دو بخش به معرفی ارزان ترین شاسی بلندهای ایران و جهان می‌پردازد و در قسمت خودروهای داخلی هم شاسی بلندهای صفرکیلومتر و هم مدل‌های کارکرده نیز وجود دارند.

ارزان ترین شاسی بلندهای ایران

اگر به دنبال یک شاسی‌بلند ارزان‌قیمت در کشورمان باشید اکثر قریب به اتفاق گزینه‌ها چینی خواهند بود. چینی‌ها تحولی اساسی در صنعت خودروی جهان ایجاد کرده‌اند و از تولید محصولاتی بی‌کیفیت و کپی شده به نمونه‌های مطرح در سطح جهان رسیده‌اند. این برندهای چینی با همه‌گیری خودروهای برقی از فرصت استفاده کرده و توانسته‌اند محصولاتی درجه‌یک را تولید نمایند. البته واضح است که خودروهای سطح بالای چینی در کشور ما حضور ندارند و مدل‌های عرضه شده در کشورمان اکثراً کیفیت پایین‌تری نسبت به مدل‌های مدرن چینی دارند. ضمن اینکه موضوع خدمات پس از فروش و تأمین قطعات خودروهای چینی در کشور ما چندین سال است که مشکل‌ساز نشان می‌دهد و خریداران در زمان خرید این خودروها باید چنین نکاتی را مدنظر قرار دهند. با این مقدمه می‌خواهیم ارزان ترین شاسی بلندهای ایران را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم ضمن اینکه جهت اطلاع از قیمت این خودروها می توانید صفحه قیمت روز خودروها در ایران را دنبال کنید.

  • ام وی ام X22

X22 جزو ارزان ترین و البته محبوب‌ترین شاسی بلندهای جمع‌وجور بازار ایران است که از اواخر سال ۹۵ توسط مدیران خودرو عرضه می‌شود. نسخه‌های گوناگونی از X22 با گیربکس‌های دستی و اتوماتیک و با بدنه تک رنگ و دو رنگ تولید شده‌اند و عمده تفاوت‌های آن‌ها در سطح تجهیزات و تزئینات بدنه بوده است. نیروبخش X22 پیشرانه ۱.۵ لیتری با ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتون متر قدرت است که در نمونه‌های دستی عملکرد قابل قبولی دارد اما مدل‌های اتوماتیک از نظر پرفورمنس جای تعریف چندانی نخواهند داشت. مدیران خودرو از چندی پیش نسخه به‌روز شده این شاسی‌بلند با نام X22 پرو را نیز تولید کرد که از نظر طراحی بدنه و کابین به‌روز شده و همچنین پیشرانه آن از نوع ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو است که قدرت و گشتاورش به ۹۸ اسب بخار و ۱۵۰ نیوتون متر می‌رسد. نسخه‌های کارکرده و صفرکیلومتر X22 را بسته به سطح تجهیزات و تمیزی خودرو می‌توان با قیمت بین ۵۰۰ میلیون ‌تا ۱ میلیارد تومان خریداری کرد.

  • ام وی ام X33

یکی دیگر از اعضای خانواده مدیران خودرو X33 است که البته از چندی قبل دیگر تولید نمی‌شود. این خودرو از ابعاد بدنه و کابین بزرگ‌تری نسبت به X22 برخوردار است و پیشرانه ۲ لیتری آن ۱۳۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. البته گیربکس خودرو اتوماتیک X33 از نوع CVT است و نباید انتظار رانندگی اسپرت را با آن داشت. پیشرانه این خودرو اگرچه قدرت خوبی را ارائه می‌کند اما با توجه به وزن خودرو مصرف سوخت نسبتاً بالایی دارد. مدیران خودرو از سال ۱۳۹۰ تاکنون نسبت به عرضه X33 در کشورمان اقدام کرده و در طول این سال‌ها به‌روزرسانی آن را در دستور کار داشته است. اگرچه طراحی ظاهری و کابین X33 در طول این یک دهه به‌روز شده اما ساختار و قوای محرکه تغییر چندانی نداشته است. اگر به دنبال یک شاسی‌بلند نسبتاً ارزان‌قیمت در کشور باشید می‌توانید نسخه‌های کارکرده و صفرکیلومتر X33 را با قیمت بین ۷۰۰ میلیون تا ۱.۲ میلیارد تومان پیدا کنید.

  • چری تیگو ۵

تیگو ۵ نیز جزو اعضای خانواده مدیران خودرو محسوب می‌شود هرچند با برند خود چری در بازار حضور دارد. تیگو ۵ نیز با ورود محصولات جدید مدیران خودرو و چری به کشور با بازار وداع کرد اما نسخه‌های کارکرده آن همچنان قابل انتخاب هستند. این شاسی‌بلند ابعاد بزرگ‌تری نسبت به دو مدل قبلی یاد شده دارد و پیشرانه ۲ لیتری آن با X33 مشترک است. البته نباید از تیگو ۵ انتظار شتاب و سرعت بالایی را داشته باشید چراکه وزن بالای بدنه مانع این کار می‌شود. تیگو ۵ طراحی ظاهری نسبتاً ساده‌ای دارد و همین امر باعث می‌شود گرد پیری دیرتر بر چهره خودرو بنشیند. فضای کابین تیگو ۵ نیز جادار است و پاسخگوی نیازهای خانواده خواهد بود. شما می‌توانید نمونه‌های کارکرده و تمیز این شاسی‌بلند را با قیمت بین ۸۰۰ میلیون تا ۱.۱ میلیون تومان در بازار پیدا کنید.

  • جک S3

پس از معرفی ارزان ترین شاسی بلندهای خانواده مدیران خودرو به محصولات دیگر مونتاژکار محصولات چینی در کشور یعنی کرمان موتور می‌رسیم. یکی از ارزان ترین شاسی بلندهای ایران جک S3 است که برادر کوچک‌تر S5 محبوب به شمار می‌رود. این خودرو رقیب X22، چانگان CS35 و دیگر محصولات حاضر در این کلاس محسوب می‌شود هرچند طراحی آن چنگی به دل نخواهد زد. چرخ‌های کوچک بکار رفته در S3 کاملاً طراحی آن را زیر سؤال برده‌اند اما برای افرادی که به هر قیمتی خواهان یک شاسی‌بلند هستند این مورد اهمیت چندانی نخواهد داشت. S3 از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری با ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتون متر گشتاور استفاده می‌کند و گیربکس CVT نیز نیرو را به چرخ‌ها می‌رساند. شما می‌توانید نسخه‌های کارکرده و صفرکیلومتر جک S3 را با قیمت حدود ۷۵۰ میلیون تا ۱ میلیارد تومان پیدا کنید.

  • جک S5

S5 جزو محبوب‌ترین شاسی بلندهای ایران است که از چندین سال پیش در بازار حضور دارد. این خودرو به خاطر حضور نسبتاً طولانی‌مدت در کشور از وضعیت بهتری در بحث تأمین قطعات و لوازم جانبی برخوردار است و هم‌اکنون می‌توان نمونه‌های کارکرده و دست‌دوم آن را با قیمت مناسبی پیدا کرد. پیشرانه ۲ لیتری توربوی این شاسی‌بلند چینی ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتون متر تولید می‌کند و یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک نیرو را راهی چرخ‌ها خواهد کرد. در حال حاضر می‌توان نسخه‌های تمیز کارکرده یا صفرکیلومتر جک S5 را با قیمت حدود ۸۰۰ میلیون تا ۱.۳ میلیارد تومان پیدا کرد.

  • هایما S5

پس از شاسی بلندهای مدیران خودرو و کرمان موتور نوبت به قدبلندهای ایران‌خودرو می‌رسد. این خودروساز شاسی بلندهای چینی هایما S5 و S7 را برای رقابت با دیگران عرضه می‌کند. S5 از طراحی ظاهری نسبتاً جذاب‌تری نسبت به خودروهای یاد شده سود می‌برد و با استقبال خوبی نیز مواجه شده است. پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی هایما ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۲۳ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و باعث عملکرد مطلوبی می‌شود. این نیرو از طریق یک گیربکس CVT راهی چرخ‌ها خواهد شد. اگر خواهان خرید S5 باشید می‌توانید نمونه‌های دست‌دوم و البته صفرکیلومتر آن را با قیمت حدود ۹۰۰ میلیون تا ۱.۲۵ میلیارد تومان پیدا کنید.

  • هایما S7

برادر بزرگ‌تر S5 با نام S7 عرضه می‌شود که محبوب‌تر است و طرفداران بیشتری دارد. این خودرو مدتی نسبتاً طولانی در خط تولید ایران‌خودرو قرار دارد و طی این سال‌ها به‌روزرسانی‌های ظاهری و فنی را نیز تجربه کرده است. نمونه‌های اولیه S7 با پیشرانه تنفس طبیعی کم‌رمق‌تر عرضه شدند اما ایران‌خودرو در ادامه نسخه توربوی S7 را عرضه کرد که استقبال بیشتری از آن به عمل آمد. هایما محصولی جادار و نسبتاً بی حاشیه است که نیازهای یک خانواده را برطرف خواهد کرد. پیشرانه ۱.۸ لیتری توربوی S7 با ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتون متر گشتاور در دسترس خریداران خواهد بود. ضمن اینکه S7 بازار خریدوفروش بهتری نیز دارد. شما می‌توانید این خودرو را با قیمت حدود ۹۰۰ میلیون تا ۱.۴ میلیارد تومان خریداری نمایید.

  • چانگان CS35

این شاسی‌بلند جزو محصولات نسبتاً باکیفیتی بود که سایپا عرضه کرد هرچند بعدها به خاطر مشکلات ناشی از تحریم شاهد توقف تولید و عرضه چانگان CS35 بودیم. البته ظاهراً قرار است سایپا نسخه جدید این خودرو را به‌صورت وارداتی راهی بازار کند و قبلاً نیز برخی نمونه‌های آن وارد کشور شده‌اند. طراحی CS35 شاید خیلی برجسته نباشد اما کیفیت قابل‌قبول قوای محرکه و به ویژه گیربکس آن باعث خواهد شد چنین چیزی را فراموش کنید. در بطن این شاسی‌بلند پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی قرار دارد که قدرت و گشتاور آن به ۱۲۳ اسب بخار و ۱۶۰ نیوتون متر می‌رسد. نمونه‌های کارکرده CS35 هم‌اکنون با قیمت حدود ۷۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد تومان در حال خریدوفروش هستند.

  • لیفان X60

یکی دیگر از ارزان ترین شاسی بلندهای ایران لیفان X60 است که جزو قدیمی‌های بازار به ‌حساب می‌آید. این خودرو از طراحی ساده‌ای سود می‌برد و پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری آن با ۱۲۶ اسب بخار قدرت و ۱۶۸ نیوتون متر گشتاور در دسترس خواهد بود. شاسی‌بلند موردبحث با دو نوع گیربکس ۵ سرعته دستی یا CVT اتوماتیک تولید شده است اما از نظر قدرت و سرعت جای تعریفی نخواهد داشت. X60 محصولی بی حاشیه و نسبتاً بی‌آزار است اما باید دانست بازار خریدوفروش چندان پررونقی ندارد. اگر به این خودرو علاقه دارید می‌توانید نمونه‌های دست‌دوم آن را با قیمت بین ۴۵۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان خریداری نمایید.

پس از بررسی برخی از ارزان ترین شاسی بلندهای ایران می‌خواهیم نمونه‌های خارجی را نیز خدمت شما معرفی کنیم که اکثراً ساخت کشورهای چین و هند هستند. در نظر داشته باشید که چنین خودروهایی عمدتاً مخصوص بازارهای داخلی دو کشور یاد شده خواهند بود و اگر به دنبال یافتن ارزان ترین شاسی بلندهای معتبر در بازارهای جهانی باشید باید به سراغ گزینه‌های دیگری بروید که عمدتاً چند هزار دلاری گران‌تر خواهند بود. البته مدل‌های موردبحث ما خودروهای بسیار کوچکی هستند که فقط نام شاسی‌بلند روی آن‌ها گذاشته شده و در واقع هاچ‌بک‌هایی هستند که کمی قد کشیده و نمای کراس‌اوور مانند پیدا کرده‌اند. تقریباً همهٔ شاسی بلندهای این لیست به‌جز یکی دو مورد فقط در دو کشور چین و هند عرضه می‌شوند.

ارزان ترین شاسی بلندهای جهان

  • ماهیندرا KUV100

قیمت: ۸,۲۰۰ دلار

ماهیندرا KUV100 کراس‌اوور بسیار کوچکی است که از سال ۲۰۱۶ در هند عرضه می‌شود. این خودرو که تنها ۳,۶۷۵ میلی‌متر طول دارد، با دو پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر بنزینی و دیزلی در هند به فروش می‌رسد. موتور بنزینی ۸۲ اسب بخار قدرت و ۱۱۵ نیوتن متر گشتاور و موتور دیزلی ۷۷ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و برای انتقال نیروی آن‌ها هم گیربکس‌های پنج سرعتهٔ دستی و پنج سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است.

  • لادا نیوا

قیمت: ۷,۷۶۰ دلار

لادا نیوا از جهات مختلفی با دیگر خودروهای این لیست کاملاً متفاوت است. از یک جهت، این تنها شاسی‌بلند این لیست است که مخصوص چین یا هند نبوده و در روسیه تولید می‌شود. نیوا همچنین برخلاف دیگر خودروهای لیست، یک شاسی‌بلند خشن آفرودی با سامانهٔ چهارچرخ محرک تمام‌وقت است. نیوا خودرویی بسیار قدیمی و سالخورده است که از سال ۱۹۷۷ تاکنون تولید می‌شود. این خودرو که هنوز هم در روسیه محبوب است، در حال حاضر با یک پیشرانهٔ ۱.۷ لیتری چهار سیلندر با ۸۳ اسب بخار قدرت و ۱۳۰ نیوتن متر گشتاور در دو نسخهٔ دودر و چهاردر به فروش می‌رسد.

  • جیلی ویژن X3

قیمت: ۷,۷۳۰ دلار

جیلی ویژن X3 برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ معرفی شد. این خودرو اما بر اساس هاچ‌بک جیلی انگلون SC5 ساخته شده و اساساً فیس‌لیفتی از SC5 محسوب می‌شود که نمای کراس‌اوور مانند پیدا کرده است. ویژن X3 فقط با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به بازار عرضه می‌شود که ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیروی این موتور هم گیربکس‌های پنج سرعتهٔ دستی یا چهار سرعتهٔ اتوماتیک قابل انتخاب خواهد بود.

  • رنو کایگر

قیمت: ۷,۵۹۰ دلار

کایگر کراس‌اوور نسبتا جدیدی است که چندی پیش توسط رنو معرفی شد. این خودرو که برای عرضه در هند در نظر گرفته شده، زیر چهار متر طول دارد تا از مزیت‌های مالیاتی این کشور بهره‌مند شود. کایگر با دو پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر بنزینی به بازار عرضه می‌شود که یکی تنفس طبیعی و دیگری توربوشارژ است. موتور اول ۷۲ اسب بخار قدرت و ۹۶ نیوتن متر گشتاور و دومی ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی موتور قوی‌تر هم توسط یک گیربکس CVT انجام می‌گیرد.

  • نیسان مگنیت

قیمت: ۷,۵۲۰ دلار

نیسان مگنیت هم که چند سال گذشته معرفی شد، روی پلت‌فرم مشترکی با رنو کایگر ساخته و برای بازار هند در نظر گرفته شده است. البته نیسان قصد دارد این خودرو را در بازارهای دیگری مثل آفریقای جنوبی و اندونزی هم عرضه کند. مگنیت هم با همان دو پیشرانهٔ رنو کایگر به بازار عرضه می‌شود و اشتراکات زیادی با همتای فرانسوی خود دارد. در ابتدا قرار بود این خودرو با برند داتسون عرضه شود اما پس از تغییر برنامه‌ها و تصمیم به حذف برند داتسون، مگنیت با برند نیسان معرفی شد.

  • چری تیگو ۳x

قیمت: ۷,۲۶۰ دلار

چری تیگو ۳x درواقع همان ام‌وی‌ام X22 است که در کشورمان عرضه می‌شود. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه پکن ۲۰۱۶ رونمایی شد و چندی پیش مورد فیس‌لیفت قرار گرفت. این خودرو با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به بازار عرضه می‌شود که ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور دارد. قیمت پایهٔ تیگو ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور دارد. قیمت پایهٔ تیگو ۳x از تنها ۷,۲۶۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که ارزان‌ترین نسخهٔ X22 کارکرده در کشورمان نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان قیمت دارد!

  • زوتی T300

 قیمت: ۷,۱۱۰ دلار

شرکت چینی زوتی که بیشتر آن‌را به خاطر کپی‌هایش می‌شناسیم، در اوایل سال ۲۰۱۷ کراس‌اوور کوچک T300 را معرفی کرد. این خودرو که برخلاف دیگر محصولات زوتی در طراحی از خودروهای مشهور دنیا کپی‌برداری نکرده است، با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به بازار عرضه می‌شود. این موتور ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور دارد که آن‌را از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ CVT به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

  • جک S1

قیمت: ۶,۲۰۰ دلار

جک S1 کراس‌اوور بسیار کوچکی با طول تنها ۳,۷۷۵ میلی‌متر است که در سال ۲۰۱۷ راهی بازار چین شد. این خودرو اما در اصل نسخهٔ فیس‌لیفت و کراس از هاچ‌بک کوچک جک Yueyue است که در سال ۲۰۱۰ معرفی شده بود. S1 که تنها ۶ هزار دلار قیمت دارد، به یک پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری چهار سیلندر با ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۶ نیوتن متر گشتاور مجهز شده که به یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی متصل است.

  • ماروتی اسپرسو

قیمت: ۵,۰۷۰ دلار

شرکت ماروتی سوزوکی که زیرمجموعهٔ هندی سوزوکی محسوب می‌شود، با عرضهٔ خودروهای کوچک و ارزان‌قیمت، سهم بزرگی از بازار خودروی هند را در اختیار دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۹ کراس‌اوور جدیدی بنام اسپرسو را معرفی کرد. اسپرسو علیرغم اندازهٔ بسیار کوچک، به لطف ظاهر جعبه‌ای شکل و فاصلهٔ زیاد از سطح زمین، نمای آفرودی و اس‌یووی مانندی دارد. این خودرو با یک پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر به بازار عرضه می‌شود که تنها ۶۷ اسب بخار قدرت و ۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد. اسپرسو علاوه بر عرضه در هند، به کشورهایی مثل آفریقای جنوبی و مصر و مناطق جنوب شرقی آسیا و آمریکای لاتین هم صادر می‌شود.

  • رنو کوئید

قیمت: ۴,۴۵۰ دلار

و نهایتاً به ارزان‌ترین شاسی‌بلند حال حاضر دنیا یعنی رنو کوئید رسیدیم. این خودرو که در ابتدا برای بازار هند در نظر گرفته شده بود، برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. در سال ۲۰۱۷ اما رنو نسخه‌ای کاملاً اصلاح‌شده از کوئید را برای عرضه در برزیل معرفی کرد. این نسخه با تقویت ساختار و تجهیز به چهار ایربگ به‌صورت استاندارد، ایمنی بهتری نسبت به نسخهٔ هندی دارد. کوئید در هند در ابتدا با یک پیشرانهٔ ۸۰۰ سی‌سی سه سیلندر با تنها ۵۴ اسب بخار قدرت عرضه می‌شد اما در آگوست ۲۰۱۶ یک موتور قوی‌تر ۱ لیتری سه سیلندر هم برای آن ارائه شد که ۶۸ اسب بخار قدرت و ۹۱ نیوتن متر گشتاور دارد. در سال ۲۰۱۹ نیز نسخهٔ الکتریکی کوئید با نام City K-ZE در چین معرفی شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. new RAMIN

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    من انتخابم قطعا اون جیلی هه هست. مشخصات بهتری داره.

    بقیه هم بنجل هایی بیش نیستن. مخصوصا اولی. یعنی رنو…😂یاد ساینا کراس می افتم.

    ولی کسی که میخواد ماشین ارزان بخره به نظرم بهتره یه 8360 دلار هزینه کنه اینو بخره.
    http://www.chinamobil.ru/photo/CngCS15/full/changan-cs15-03.jpg

    http://www.chinamobil.ru/photo/CngCS15/full/changan-cs15-05.jpg

    http://www.chinamobil.ru/photo/CngCS15/folder1/full/changan-cs15-int01.jpg

    موافقم 18
    مخالفم 45
    1. S

      ۱۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (134 ديدگاه)

      توی این مورد حق گفتی
      ولی لادا هم خوبه یچیز تو مایه های اتاق ۷۰ برای عرباست

      موافقم 46
      مخالفم 8
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        یعنی فقط اون جک S1 🤣🤣🤣🤣💩💩💩💩 !!!
        مُفتی هم دادن بِهتون ، ناخداگاه عرق شرم روی پیشونی میشینه حتی بشینی پشتش لحظه‌ای کوتاه رانندگی کنی ، چه برسه به اینکه تازه بخریدش 🤦‍♂️ وای 🤣 !

        این طراحش زنده‌َس یا مرده !
        اگه زنده‌ست که خاک‌بر‌سرش !
        اَگرم که مُرده باز خاک‌بر‌سرش با این 💩 که طراحی کرده !

        موافقم 18
        مخالفم 10
        1. abbas

          ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (239 ديدگاه)

          انگار زور چپونی مه شکن و با هر زحمتی کردن تو ماشین

          موافقم 8
          مخالفم 1
    2. Amard

      ۱۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (771 ديدگاه)

      خودروهای بازار چین از هر نظر مناسب تر هند چون هند هم دچار فساد اونجا هم با مالیات های مسخره ماشین های مزخرف بزک دوزک شده مجبورن سوار بشن البته موتورهاشون بد نیست بازار چین واقعا رقابتی متنوع تو رنج اقتصادی

      موافقم 10
      مخالفم 32
    3. Reza

      ۱۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      وای خدای من رنو کوئید فقط ۵ هزار دلار 😳😳😳😞😞😞

      موافقم 36
      مخالفم 4
      1. Reza

        ۱۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (5340 ديدگاه)

        انتخاب من نیسان مگنیت

        موافقم 36
        مخالفم 3
    4. AMG///

      ۱۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (142 ديدگاه)

      انتخاب من یا لادا نیوا یا نیسان مگنیت یا جیلی
      لادا نیوا یه آفرودره…
      قدیمیه و نسل جدیدش بیاد خیلی بهتر میشه
      جیلی هم چیز خیلی خوبیه

      موافقم 7
      مخالفم 11
    5. محمد مختاری آذر

      ۱۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1000 ديدگاه)

      آقا رامین به نظر من چری تیگو بهتره و همچنین 10 اسب بخار بیشتر از جیلی داره

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. Avan

        ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (318 ديدگاه)

        اکثر این خودرو ها در رنج ۷ هزار دلار هستند.یعنی با دلار آزاد میشه ۳۵۰ میلیون تومن.اونوقت مسئولان سایپا میگم هیچ جا با قیمت ایران خودرو نمی فروشند!

        موافقم 4
        مخالفم 0
    6. ‌ ‌

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3271 ديدگاه)

      مطلب باید ویرایش بشه !!!
      هاوال H2 یادتون رفت

      موافقم 2
      مخالفم 8
    7. Amard

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (771 ديدگاه)

      ماشین های بازار هند اکثرا موتور و بدنه ضعیفی دارند کلا هند یه کشور در حال توسعه هست ولی چین یک ابر قدرت صنعتی بر همین اساس ماشین چینی ۷ هزار دلاری چینی از هر لحاظ بهتر ضمنا سه تا خودرو چینی که ازشون اسم برده شد تیپ پایشون ۵۰۰۰ هزار یوان معادل ۳۵۰ میلیون حدودا به نرخ امروز یوان ۶۸۰۰ کلا خودرو چینی ارزش خرید بالایی دارند اما مشکلی که دارن خدمات پس از فروش چون زود به زود از رده خارج میکنن هر مدل خودرو دیگه قطعات ظاهریش سخت گیر میاد البته بیس اکثر خودروهایشون موتوری میتسوبیشی ۱.۵ و ۲ لیتر استثنا هم دارن مثل موتورهای چانگان جیلی و سایک و بایک و یک مدل ۱.۶ از AVL اتریش

      موافقم 5
      مخالفم 1
  2. توحید

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    عالی ان
    همشون
    به درد بازار ایران میخورن
    باور کنین همین ها به راحتی همه ماشین های زیر 500 ت حال حاضر بازار ایران رو از صحنه رقابت محو میکنن

    موافقم 34
    مخالفم 1
    1. مهدی

      ۱۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (194 ديدگاه)

      اینا بیان ولی با قیمت واقعی
      اکثر قیمت گذاری ها در ایران طوریه که به فروش بقیه محصولات اسیب نرسه اینجا رقابت خیلی کمه چیزی محو نمیشه. همین ها بخوان بیان با قیمت بالاتر ۴۰۰ ، ۵۰۰ میلیون فرو ش میرن

      موافقم 25
      مخالفم 1
    2. mahan

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (136 ديدگاه)

      این مطلب عیب بزرگی داشت اونم این که 85 درصد ماشین های این مقاله کراس اور هستن نه شاسی بلند!. اگه اینا شاسی بلندن پس تویوتا پرادو چیه؟ واقعا درست نیست روی اینا اسم به قولی شاستی بلند میزارن!

      موافقم 13
      مخالفم 8
  3. Hl>i

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (137 ديدگاه)

    چقدر این مقاله درد اوره
    یه روزی دغدغه خودروسازان ما ساخت خودروی زیر ده ملیون تومان بود
    اما …
    اما بهتر بود نوشته میشد نگاهی به ارزانترین شاسی بلند های بازار هند تا دنیا
    چقدر باید بشینیم و ببینیم که کشورهای دور و همسایه خودروساز شدند و ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم
    به قول شاعر خوبمون
    دیگران رهسپر ثابت و سیاره شدند
    ما بر این خاک سیه مست غروریم هنوز

    +|<i

    موافقم 31
    مخالفم 2
    1. Irani

      ۱۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (141 ديدگاه)

      وقتی آدم فکر میکنه و میبینه باید یه خودرویی رو تو ایذران سه برابر قیمت جهانی بخری، قلبش درد میگیره.
      همه گرونی بخاطر اینکه خودروهای بنجل داخلی فروش بره و پشت پرده سودهای کلان به جیب یه عده بره.
      خوب دارید میبینید، این گمرک ها و مالیاتهای بالا برای خودروهای خارجی چه ثمری داشت؟ جز اینکه بدلیل حذف رقابت سالم، روز به روز کیفیت خودروهای داخلی کمتر شد و سال به سال از تکنولوژی های جدید صنعت خودرو عقب افتادیم؟
      اگه کسی به این قضیه فکر کنه و از غصه دق کنه و بمیره، حق داره

      موافقم 23
      مخالفم 0
    2. Anti Tesla

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (618 ديدگاه)

      کلاً کمتر از ۳۰ کشور دنیا خودرو می سازند.
      ترکیه مونتاژ کاره!
      زمانی که ایران‌خودرو سمند رو معرفی کرد،ترکیه خودرو تولید نمی‌کرد.
      من نوجوان بودم یک ماه تو تاسیساتی کار می‌کردم.
      اونجا ماشین لباسشویی بوش می آوردند،که ساخت ترکیه بود ولی قطعات و حتی بدنه ماشین آلمانی بود!
      شیشه درب لباس شویی چیه،حتی اونم آلمانی بود!
      ترکیه فقط دلالیشو میکنه و به اینور و اونور صادر میکنه وگرنه اصلاً ساخت خودشون نیس.
      همین خودرو ملی ترکیه!
      سرتاپا غیرترکه‌،اینا فقط ادعا دارند!
      یک طراح ندارند،طراحیش مال ایتالیا است ولی خودرو های شاهین ،تارا ،ریرا،…رو خودمون طراحی کردیم.

      موافقم 6
      مخالفم 3
  4. امین

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (495 ديدگاه)

    جک s1 رخش منو ناااااابود کرد😂😂😂 یاد لافراری پاگانی اوروس و اینا افتادم😂😂

    موافقم 20
    مخالفم 1
  5. ایران

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (341 ديدگاه)

    همه شون زباله ان بهنظرم نخری بهتره

    موافقم 4
    مخالفم 29
    1. سورنا

      ۱۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      :|
      همشونو تست کردی ؟
      چه مدت باهاشون رانندگی کردی ؟
      نسبت به تولید محصولات داخلی ایران سنجیدی که نسبت به اونا آشغالن ؟
      هــــــــــعــــــی ….

      موافقم 37
      مخالفم 4
    2. Reza

      ۱۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      😳😳😳

      موافقم 10
      مخالفم 0
  6. محمدرضا

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1068 ديدگاه)

    کوییک ارزون ترینه

    موافقم 11
    مخالفم 0
  7. سورنا

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    ینی اگه این بازار ایران آزاد بود …

    موافقم 14
    مخالفم 0
    1. Souls_Master

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (118 ديدگاه)

      بهتره بگیم
      ینی اگر ایران آزاد بود …

      موافقم 10
      مخالفم 3
  8. SF90 STRADALE

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    این لیست خوراک رامین چینی باز هست
    چون همشون ارزون هستن و پول برند نمیگیرن

    موافقم 23
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      خوراکشه😂😂😂😂
      وای خدا 😂😂

      موافقم 11
      مخالفم 0
  9. یوسف

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (743 ديدگاه)

    طول و ارتفاع جک S1 تقریبا اندازه ام وی ام 110 هستش بعد بهش میگن شاسی بلند؟! فک کنم ماشین های چینی هم مانند سایز لباس هاشون باشه که یه پیرهن XXXX Large میشه اندازه لارج خودمون.

    موافقم 22
    مخالفم 1
  10. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ 👑🇩🇪

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    بیان ایران هم فایده نداره قیمت واقعی اینها تا ۱۰ تومنه ولی حداقل قیمتشون ۴۰۰ تومنه !!!!! این بازار ایران خیلی عجیبه . فرض کنید با پول یه رولز رویس کولینان بهتون یه ام وی ام x22 هم ندن !!!!!

    موافقم 14
    مخالفم 9
    1. هلهل

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (37 ديدگاه)

      ایکس ۲۲ = ۶۰۰ میلیون= ۱۲ هزار دلار
      کولینان شروع از ۳۵۰ هزار دلار

      ایکس ۲۲ رو دارن دو برابر میکنن تو پاچه مردم ولی این مقایسه شما هم دیگه خیلی غیر منطقیه

      موافقم 15
      مخالفم 0
    2. F.L.P

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (65 ديدگاه)

      میشه لطفاً منو با سیستم محاسباتی تون آشنا کنید ؟؟
      ۱۰ تومان معادل ۲۰۰ دلاره که شاید باهاش بتونی دوچرخه بخری . بعد چجوری x22 هم قیمت رولزرویس کولینان شده ؟ حتی اگه قیمتش ۱۰ برابر هم بشه باز هم به کولینان نمی‌رسه . میشه یه توضیحی بدید ؟؟

      موافقم 4
      مخالفم 0
  11. Hami

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (169 ديدگاه)

    آقای دهقان نیوا شاسی نردبانی نداره و به صورت unibody طراحی شده بر اساس شاسی فیات ۱۲۴، نیوا و رنچو پدران crossover های امروزی هستن.

    موافقم 12
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۱۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (695 ديدگاه)

      ممنون از تذکر و یادآوری شما
      مطلب اصلاح شد

      موافقم 7
      مخالفم 0
  12. mahan

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    والا همشون به چشم ما مثل هاچبک میمونه.مخصوصا اون اس۱ منو حیرانم کرد لعنتی
    مطمئنم این مغز فندوقی های محیط زیستی یک نگاه به لیست بکنن می‌بینند که چه قدر منابع داره هدر می‌ره کربن دی اکسید پیشکش

    موافقم 7
    مخالفم 1
  13. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    باید با نگاه پرایدی به این لیست نگاه کرد وگرنه اگه جور دیگه ای نگاه کنی دلت از سازنده اینا سیاه میشه!😂 اون زوتی که هیچ از همه مسخره تر اون جک!😂😂😂 فکر کنم مال سیرک باشه…..
    انتخابم اینجا رنو کایگر و یا نیسانه،این دوتا ماشین های خوبی نسبت به بقیه اینا هستن…
    ″شرکت چینی زوتی که بیشتر آن‌را به خاطر کپی‌هایش می‌شناسیم″
    آقای دهقان اینو نمینوشتی رامین دق می‌کنه!😂😂😂

    موافقم 11
    مخالفم 0
  14. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    اون اسباب بازی جک رو اگه هاچبک حساب کنیم در حق هاچبک ها هم ظلم شده، از وقتی کلمه کراس اوور وارد صنعت خودرو سازی شد دیگه در و پیکری برای کلاس بندی ها نمونده.

    موافقم 12
    مخالفم 0
  15. رضا

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خجالت آوره میگن واردات خودرو خارجی ممنوع ولی بنجل های چینی و هندی و… مجاز و آزاد جالب تر اینکه آمریکا مارا تحریم اقتصادی کرده اما وزارت صمت واردات ماشین ساخت آمریکا را حتی از کشورهای عربی ممنوع کرده چرا ؟ چون با مجاز اعلام شدن واردات ماشین امریکایی به کشور انهم به طور غیر مستقیم بخاطر کیفیت ساخت بالا قطعات و محکم بودن و ایمن بودن ماشینهای آمریکایی و قیمت مناسب آنها کسی بنجلهای چند صد میلیونی و میلیاردی داخلی و چینی را نمیخرند

    موافقم 10
    مخالفم 1
  16. RIO

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (240 ديدگاه)

    فقط جک s1🤣🤣🤣

    موافقم 11
    مخالفم 0
  17. رامتین

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3051 ديدگاه)

    البته اکثر اینها شاسی بلند که اصلا، کراس اور هم نیستند.

    موافقم 14
    مخالفم 0
  18. Hassan

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    بدین وسیله از کلیه مسولین عاجزانه خواهشمندم هیچ گاه به حتی فکر واردات s1 نباشند … اولین دلیلش هم زشت کردن مبلمان شهری و ازار روح و روان هست!!!

    موافقم 4
    مخالفم 4
  19. parhamiof

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    اگه جک اس 1 کراس اوره ماتیزم اس یو وی لوکس فول سایزه😐😐😐😐😐
    چرا کراس اورا هیچ محدودیت اندازه ای ندارن
    از سایز 206 دارن تا سایز هامر اچ دو

    موافقم 12
    مخالفم 0
  20. آرمان

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آقای نویسنده در بازار همیشه قیمت جک اس ۵ از قیمت هایما اس۷ با اختلاف جزئی گرونتر بوده. در صورتی که شما نوشتید هایما اس۷ رو تا یک میلیاردو چهارصد و جک اس ۵ رو تا یک میلیاردو سیصد میتونید بخرید در صورتی که جک اس۵ یک میلیاردو چهار صدو بیست میلیونه و گرونتر از هایما اس۷پلاس هست.

    موافقم 1
    مخالفم 3
  21. قاسم

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    همشون از ماشینهای ایران ریغو بهتره!

    موافقم 2
    مخالفم 1
  22. ( سلام داداش چطوری سابق )

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (81 ديدگاه)

    منطقی ترین هاشون همون نیسان مگنیت و رنو کایگر و X22 هستش با ی کوچولو لادا ، بقیه اش شون زیادی یجورین

    موافقم 5
    مخالفم 0
  23. مجتبی .

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    کجان برادرانیکه داعم حرفای اون خانمه روتحلیل میکردن؟!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  24. amirali-rezor

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    جک اس ۳ بد ترین ماشین عالم هستی

    موافقم 3
    مخالفم 0
  25. JaMsHiD

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (967 ديدگاه)

    انتخاب یک مرد فقط لادا نیوا🤝🗿

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا