چشم اندازهفته نامه

نتایج مطالعهٔ رضایتمندی خریداران JD پاور 2018

JD پاور نتایج مطالعهٔ میزان رضایتمندی خریداران از خودروسازان مختلف در سال ۲۰۱۸ را اعلام کرده است. این مطالعه و بررسی در دو بخش فروش و خدمات صورت می‌گیرد و خودروسازان لوکس و غیرلوکس به‌صورت مجزا رتبه‌بندی می‌شوند. در ابتدا می‌پردازیم به بخش اول. به گزارش JD پاور، در شاخص رضایت از فروش، ارتباط بین خریدار و نمایندگی اهمیت دارد. در این مطالعه میزان رضایت مشتری هنگام خرید یک خودرو از نمایندگی موردبررسی قرار گرفته است. حداکثر امتیاز در این مطالعه ۱۰۰۰ است و خودروسازان مختلف بر اساس میزان امتیازی که کسب کنند رتبه‌بندی می‌شوند.

تعجب‌آور نیست که در این مطالعه خودروسازان لوکس امتیاز بیشتری نسبت به خودروسازان معمولی یا غیرلوکس کسب کرده باشند زیرا برای خرید این خودروها پول بیشتری پرداخت می‌شود و درنتیجه خریدار حقوق بیشتر و تجربهٔ خرید راحت‌تری دارد. بر این اساس، در بخش خودروسازان لوکس پورشه با کسب ۸۲۸ امتیاز برای اولین بار در جایگاه نخست قرار گرفته است. به دنبال پورشه، با اختلافی جزئی، اینفینیتی با ۸۲۴ امتیاز و لکسس با ۸۲۳ امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. ولوو با ۷۷۰ امتیاز و آلفارومئو با ۷۵۹ امتیاز نیز در قعر جدول خودروسازان لوکس قرار گرفته‌اند درحالی‌که جنسیس با ۷۳۶ امتیاز جایگاه آخر را به خود اختصاص داده است. لیست کامل رتبه‌بندی‌ها این بخش ازاین‌قرار است:

در بخش خودروسازان معمولی، مینی با کسب ۷۹۸ امتیاز، جایگاه نخست را به خود اختصاص داده و جی‌ام‌سی هم با تنها یک امتیاز کمتر در مکان دوم قرار گرفته است. جایگاه سوم این بخش نیز به یکی دیگر از برندهای جنرال موتورز یعنی بیوک با ۷۹۲ امتیاز اختصاص پیدا کرده است. طبق بررسی JD پاور، میانگین امتیاز رضایت از فروش در بخش خودروسازان معمولی ۷۷۱ امتیاز است. در همین حال، میتسوبیشی و جیپ به ترتیب با ۷۵۵ و ۷۴۹ امتیاز، جایگاه‌های پایینی را به خود اختصاص داده‌اند و آخرین جایگاه این قسمت نیز در اختیار یکی دیگر از اعضای گروه هیوندای یعنی کیا با ۷۳۷ امتیاز است. جدول کامل رتبه‌بندی خودروسازان معمولی بر اساس میزان رضایت از فروش در ادامه ملاحظه می‌کنید:

بخش دوم مطالعهٔ میزان رضایتمندی خریداران توسط JD پاور به خدمات اختصاص دارد. این مطالعه میزان رضایت خریداران از خدمات خودروسازان برای تعمیر و نگهداری در طول دورهٔ یک تا سه‌ ساله را نشان می‌دهد. طبق این گزارش، کیفیت خدمات همچنان عامل اصلی در میزان رضایت خریداران است. کیفیت خدمات روی وفاداری خریداران به یک برند و همین‌طور توصیهٔ آن به دیگران تأثیر می‌گذارد. حداکثر امتیاز این بخش نیز ۱۰۰۰ است و طبق مطالعهٔ JD پاور، میانگین امتیاز این بخش به ۸۲۰ امتیاز رسیده که ۱۲ امتیاز نسبت به سال گذشته بهبود پیدا کرده است.

در بخش خودروسازان لوکس، اینفینیتی با کسب ۸۷۶ امتیاز برای اولین بار از سال ۲۰۰۳ در جایگاه نخست قرار گرفته است. بعد از این شرکت نیز برندهای لوکس گروه فولکس‌واگن یعنی پورشه و آئودی به ترتیب با ۸۷۴ و ۸۷۱ امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. لکسس اما که سال گذشته مقام اول این لیست را در اختیار داشت، امسال با پنج پله سقوط، در جایگاه پنجم قرار گرفته است. در قعر این لیست نیز بازهم نام ولوو با ۸۴۲ امتیاز دیده می‌شود درحالی‌که گروه جگوار-لندروور نیز بدترین رتبه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. لیست کامل میزان رضایتمندی خریداران خودروهای لوکس عبارت است از:

در بخش خودروسازان معمولی یا غیرلوکس، امسال هم مثل سال گذشته بیوک با ۸۵۰ امتیاز، مقام نخست را از آن خود کرده است. در رتبه‌های بعدی هم شورلت و مینی هردو با ۸۴۹ امتیاز جای گرفته‌اند. بخش پایینی جدول رضایتمندی خریداران خودروهای غیرلوکس اما به‌طور کامل تحت سلطهٔ برندهای گروه فیات-کرایسلر است به‌گونه‌ای که جیپ، دوج، رم و فیات چهار جایگاه آخر را به خود اختصاص داده‌اند. در جدول زیر می‌توانید لیست کامل رضایتمندی از خدمات خودروسازان معمولی را مشاهده کنید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    اصلا درک نمیکنم این تفاوت فاحش بین حی دی پاور و کانسومر ریپورترز رو،
    داده اماری کدومشون معتبرتره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آآآآرماااانننن

      ۲۶ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (262 ديدگاه)

      ملاک هاشون فرق داشت خب

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۲۶ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (2644 ديدگاه)

        اخه یکی ولوو اول تو یکی ولوو اخر؟
        یجا پورش صدر یجا پورش دوازدهم؟
        به هر حال باس شبیه باشن تا یه حدی خب.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. آآآآرماااانننن

          ۲۶ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (262 ديدگاه)

          اره اینم هست
          کلا جی دی پاور تو مقاله های خودش هم باز جایگاه ها به طور فاحشی عوض میشن! مثلا جنسیس یه بار اول ولی امسال اخر!یا یه سری برندهای دیگه
          ولی ظاهرا ملاکاشون فرق داره!
          کانسومر ثبات بیشتری داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. آآآآرماااانننن

          ۲۶ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (262 ديدگاه)

          البته سینا الان یه چیزی یادم اومد
          لیست قابل اعتماد ترین و غیرقابل اعتماد ترین برندهای جی دی پاور هم نگاه کنی باز خیلی شبیه لیست کانسومر هست
          قابلیت اعتماد کلا داستانش و ملاکاش با این فرق داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. حسن

          ۲۶ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (154 ديدگاه)

          اوه اوه
          چه لىستى
          جوابى هست کوبنده برا بعضىها

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. حسن

          ۲۶ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (154 ديدگاه)

          کىا اون اخرهاى لىست چه لنگرى انداخته
          همون که تو چىن فروشش کم شده

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Mohammad

      ۲۶ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      هر مجله و شرکتی فاز خودشون میزنن
      مثلا اینجا جایگاه کادیلاک و لینکلن ببین
      بالا هستن
      در اون یکی امار ها هم پایین بودن
      اصلا این چیز ها در دنیای واقعی معنی نداره
      حالا هی یه سری ها بگن
      فلان ماشین فلان تعداد جایزه برده
      ولی مردم همونو قبول نمیکنن و چینی میخرن به جاش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. آآآآرماااانننن

        ۲۶ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (262 ديدگاه)

        دقیقا مثلا تو روسیه ماشین چینی بیشتر امریکایی هست!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mohammad

          ۲۶ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          انتظار نداری که ماشین های امریکایی در کشور دشمن ( روسیه ) بالا باشه فروششون
          در روسیه بنز بیشتر میفروشه هر چی باشه از یه دسته ان

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. mehran911

      ۲۶ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      تقریبا هییییچ تفاوتی وجود نداره
      مشکل از اینجا ناشی میشه که تفاوت رده بندی ها و پارامتر رده بندی ها توسط دوستان در نظر گرفته نمیشه و متاسفانه همه چیز رو با هم قاطی میکنن
      .
      مثلا در این رده بندی حرفی از قابلیت اطمینان زده نشده
      .
      حتی لیست پارامتر هایی که توسط اونها از مردم نظر سنجی میشه هم کمی متفاوته
      مثلا پارامترهایی که jd با اونها نظر سنجی میکنه کمی با کانسومر متفاوته
      در مجموع اگر به “نوع” نظر سنجی توجه کنیم مشکلات حل میشه مثلا در jd این رده بندی مربوط به ssi هستش که به شرایط فروش و رضایت خریدار پرداخته در حالی که CSI به خدمات پس از فروش پرداخته و همینطور رده بندی قابلیت اطمینان کوتاه مدت IQS هستش و… در کل به تفاوت اینها توجه کنید
      کلا داستانش طولانیه اگه حالشو داشتم در مورد جزئیات لیست ها و مثلا تفاوت tuv report و your mechanic و … هر کدوم از نظر سنجی ها مینویسم
      .
      اما در کل اگه بخواهم از نظر اعتبار فقط بین کانسومر و jd یکی رو انتخاب کنم با اختلاف کم کانسومر رو انتخاب میکنم
      یکی از دلایل برتری کانسومر در نوع جمع آوری اطلاعاته که کلا بهتر عمل میکنه و همینطور استقلال بیشتر و منبع درآمد متفاوت نسبت به jd هستش
      مثلا jd عمده ی درآمدش رو از فروش این اطلاعات به خودروسازها تامین میکنه …
      .
      در چند سال اخیر SSI تنها رده بندی بود که پورشه در اون جایگاه خوبی نداشت
      اما پورشه با هزینه های هنگفت صد ها میلیون دلاری !!!! کارکنانش رو برای آموزش برخورد صحیح با مشتری و در کل مشتری مداری و بهبود خدمات پس از فروش به کمپانی دیزنی فرستاد و حالا نتیجه اش رو دید
      .
      فقط دوستان خواهشا انقدر راحت این آمار رو زیر سوال نبرید چون خیلی معتبر تر از این حرفاست که کسی با لم دادن با پیژامه کنار بخاری و کامنت گذاشتن بخواهد اینارو زیر سوال ببره
      .
      .
      Ever ahead

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۲۶ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (2644 ديدگاه)

        مرسی مهران جان
        توضیحاتت واقعا خوب بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۲۶ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          خیلی مخلصیم سینا جان
          حقیقتش چیزی ننوشتم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Mohammad

        ۲۶ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1430 ديدگاه)

        مهران بزار راحت بگم بهت این اطلاعات اماری فقط به درد یه سری میخوره که میخوان بازی کنن
        در دنیای واقعی فورد غیر قابل اطمینان در بین مردم طرف دار هاش از ماشین های قابل اطمینان بیشتر
        کلا واسه جلب توجه این اطلاعات اماری به درد خریدار نمیخوره همون طور که در فروش ثابت شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Amir

    ۲۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    من واقعا گیج شدم هر دو هفته جی دی پاور داره مقاله رضایتمندی میده بیرون کدوم به کدومه نمیدونم.چیز دیگر اینکه انگار توی همین چند هفته کلا اوضاع عوض شده کادیلاک که همیشه در آخر بود اومده بالا و از بی ام و آئودی بهتر شده!خودروهای غیر لوکس هم تویوتا از میانگین پایینتره و رم که هر چند روز یه بار فراخوان میده ازش بالاتره!!!کیا هم که چند وقت پیش خوندیم سوم و چهارم بود الان آخره!یکی بنده رو شیر فهم کنه داستان چیه ممنون میشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. آآآآرماااانننن

    ۲۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (262 ديدگاه)

    یعنی قشنگ جایگاه برندها تو جی دی پاور به تار مو وصله! یه برند امروز اوله،تو مقاله بعد احتمالا اخر یا یکی از اخری ها :))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۲۶ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (154 ديدگاه)

      ارمان
      لىست رو خوب نگاه کن
      راستى هىوندا تونست از زوتى و چانگان چىن فروشش رو بىشتر بکنه
      با اون فروش کمى که تو چىن داره تجربه مىکنه وضعىتش خىلى جالب نىست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Sajjad

    ۲۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    فیات کرایسلر باید به خودش بیاد خیلی داره بد کار میکنه.
    از طرفی کامنت بعضی دوستان برام جالب بود.
    تا دیروز که لیست جی دی پاور بر طبق رضایتشون بود، جی دی پاور خیلی معتبر و صحیح بود!
    از همین آمارها هم برای تخریب شرکت های امریکایی استفاده کردن.
    اما حالا که لیست طبق میلشون نیست، آمارهای جی دی پاور به تار مو بند شد و غیر معتبر!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آآآآرماااانننن

      ۲۶ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (262 ديدگاه)

      ندیدم من یا فرد دیگه ای گفته باشه جی دی پاور غیرقابل اعتماده،من هنوزم میگم قابل اعتماده چون ملاکش نظر مالک های خودرو هست مثل کانسومر
      اما شما امریکایی های ساکن ایران جالبین که تا مقاله های قبلی جی دی پاور پولکی و دروغگو و غیرقابل اعتماد بود اما حالا معتبر شد واستون
      کامنتاتون زیر مطالب قبلی جی دی پاور هنوز موجوده :)
      حرفتو دوتا نکن گرافیک دیزاینر
      احتمالا این جمله که گفتی پیتر شرایر چیزی از طراحی نمیدونه رو هم الان میخوای بگی نگفتم و دوتا کنی :(

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Amir Machine

      ۲۶ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      دقیقاً!
      هر مقایسه، رقابت و آماری که باب میل و سلیقۀ بعضی‌ها نباشه میشه ناعادلانه و نامعتبر!!
      نمونۀ بارز هم رقابت دور صاعقۀ کارانددرایور

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Amin

    ۲۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    این بحث جی دی پاور رو یه زمانی تو مجله ماشین زیاد داشتیم،یه بارم با آقای فرهاد کاشانی این بحثو داشتم که ایشون هم آخرش قبول کردن بعضی وقتا خیلی نمیشه خیلی حساب کرد روش و اون موقع مثال فورد پونتو رو زدن که داستانشو احتمالا میدونید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۲۶ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      شما تمو اولین مجله ماشین ایران کار کردی؟داداشم از سال 68 مجله ماشین میگرفته که متاسفانه تعدادی از کلکسیونش گم شد انقدر دوسش داشتیم هر کدوممون جدا میخریدیم الانم کلکسونش رو داریم احتمالا از ساله 70 به بعد باشه.جدا از اون تمام هفته نامه ها و مجله هایه دیگه رو هم میگرفتیم ولی الان قیمتها شون دیگه جالب نیست و مجله ماشین هم حسابی عقب مونده تو رقیباش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Elmiraj

    ۲۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    درگ سال موتور ترند اومد دوستان به قول خودشون آلمانی باز شروع کردن به دادن نظرات فضایی و گاهی فرا زمینی در مورد آمریکایی ها …..
    چند روز بعد در رقابت پیست VIR با هزار بهانه الکی گفتن راننده های مکلارن و لامبورگینی کور بودن وگرنه ZR1 در حد پراید هم نیست .
    .
    .
    گذارش کانسومر رپورتز اومد گفتن می بینن آلمانی ها چه با کیفیت اند و آمریکایی ها چه بی کیفیت …
    و اینبار جی دی پاور و حضور پر رنگ آمریکایی ها در رتبه های یک تا ششم و باز همون نظرات فضایی و زیر سوال بردن جی دی پاور ….
    .
    .
    .
    چیزی که خیلی تو چشه ملایمت معنادار تفکر آمریکایی بازا در مقابل تاخت و تاز الکی دوستان به قول خودشون آلمانی بازه ……!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۲۶ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      (((( گذارش کانسومر رپورتز اومد گفتن می بینن آلمانی ها چه با کیفیت اند و آمریکایی ها چه بی کیفیت …
      و اینبار جی دی پاور و حضور پر رنگ آمریکایی ها در رتبه های یک تا ششم و باز همون نظرات فضایی و زیر سوال بردن جی دی پاور …. )))
      .
      پسر خوب چیزی عوض نشده آمریکایی ها هنوز هم بی کیفیت هستن
      اون رده بندی که آمریکایی ها در اون بالاتر هستن مربوط به خدمات پس از فروش یا CSI هستش
      .
      ولی خداییش رده بندی ندیدم که جگوار لندروور اون آخرها نباشن ??? جالب اینجاست که اصلا عین خیالشون هم نیست ???

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir Machine

        ۲۶ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        جناب مهران
        اگه آمریکایی‌ها بی‌کیفیت هستن، میشه بفرمایین چطور تو آمریکا، یعنی آزادترین و رقابتی‌ترین بازار خودروی دنیا که اکثر برندهای جهانی حضور دارن و هرکسی میتونه هر ماشینی از بهترین برندهای دنیا رو با قیمت مناسب بخره،
        فروش و سود جنرال موتورز روزبه‌روز داره بیشتر میشه؟
        یا جیپ و رم افزایش فروش بی‌سابقه‌ای داشتن؟
        یعنی آمریکایی‌ها ماشین بی‌کیفیت میخرن؟
        مثلاً اون 107 هزار نفری که امسال شورلت تراورز بی‌کیفیت رو خریدن عقلشون نمیرسیده برن فولکس‌واگن اطلس بخرن؟
        فروش تراورز تا ماه سپتامبر 106,998 دستگاه
        فروش اطلس تا ماه سپتامبر 43,003 دستگاه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Amin

          ۲۶ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (135 ديدگاه)

          اونی که گفت آمریکایی ها بی کیفیت ترین و غیر قابل اعتمادترین خودروهارو داره خود مرجع آمریکاییه،حرف مهران و کس دیگه نیست،یک واقعیته

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mehran911

          ۲۶ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          پسر خوب حالا چرا انقدر عصبانی ؟!؟!
          .
          ببین رفیق اینایی که گفتی خیلی به کیفیت و قابلیت اطمینان ربطی نداشت
          مردم اگر “پول” داشته باشن جنس با کیفیت میخرن
          میزان فروش به خیییییلی از عوامل بستگی داره
          .
          سود جنرال موتورز به چیز دیگه ای ربط داره جنرال موتوز در چندسال اخیر با تدابیری که در نظر گرفت مثل حذف مدل های ضرر ده به سود دهی رسید
          میزان فروش هم همینطور به خیلی پارامتر ها وابسته است
          مثلا نیسان با آینده نگری خوبش و تولید سریع مدل لیف دقیقا هر دو دقیقه در اروپا یک عدد لیف می فروشه
          کلا بحث فروش به خیلی چیزها وابسته است
          مثلا یکی از دلایل فروش خوب تویوتا در آمریکا فروش با شرایط و اقساط فوق العاده است
          هم من میدونم هم شما هم مردم آمریکا که نسل قبلی آکورد کاملا برتر از کمری بود همینطور سیویک برتر از کرولا
          حالا چرا مردم آمریکا کمری و کرولا بیشتر می خرن ؟؟؟
          اجازه بده دقیقتر بپرسم چرا فروش لکسس در آمریکا انقدر بالاست بخصوص مدل های rx و nx در حالی که در خود ژاپن مرسدس بیشتر از لکسس میفروشه
          پسر خوب بحث “برند” خیلی مهمه
          مردم امریکا سالهاست از همه نظر به برند تویوتا “اطمینان” دارن
          من انتظار ندارم فروش فولکس با دیزل گیتش بیشتر از تویوتا یا خود آمریکایی ها باشه
          .
          پس در نتیجه پارامتر های زیادی در فروش موثر هستن
          اگه یکی دوتا کتاب در مورد بازاریابی و یا تاریخ خودرو بخونی کاملا متوجه میشی چرا تویوتا با تولید لکسس موفق شد اما فولکس که برنامه ی مشابهی داشت با تولید مدلهایی مثل فیتون داشت بدبخت میشد
          .
          بی کیفیت بودن خودرو به معنی این نیست که نبایدفروش داشته باشه
          اما قطعا در فروشش موثر خواهد بود
          مردم خیلی پارامترها رو در نظر میگیرن و از همه مهمتر آخرش به جیبشون نگاه میکنن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. آآآآرماااانننن

        ۲۶ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (262 ديدگاه)

        دقیقا مهران
        تو همون امریکا هم فقط ماشین های پیکاپشون پرفروش تر از رقبا هست تو کشور خودشون اونم واس اینه که تو پیکاپ امریکا خیلی خوبه
        ولی تو باقی کلاس ها مثلا تو کلاس های لوکس فروش دو برند لینکلن و کادیلاک رو هم از بنز کمتر بود! همچنین تو باقی کلاس ها

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Elmiraj

        ۲۶ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (3114 ديدگاه)

        mehran 911 @
        (( پسر خوب چیزی نشده آمریکایی ها هنوز بی کیفیت هستن ….))
        لابد فورد موستانگ از بس که بی کیفیته پرفروشترین کوپه اروپا و بخصوص آلمان هست با وجود چندین کوپه (بسیار با کیفیت!!!) آلمانی ….!!!!!
        .
        حتما تسلا Model S از شدت بی کیفیتی فروشش در اروپا از اس کلاس ، سری ۷ و آئودی a8 بیشتره !!!!!!!
        .
        فورد سری F هم از بی کیفیتیش ۵۰ ساله پرفروش ترین پیکاپ جهانه ….!!!!
        .
        کادیلاک هم از به دلیل کمبود شدید کیفیت با فروش بیش از دو برابری در چین روبه‌رو شده و گوی سبقت و از اروپایی ها گرفته …..!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. آآآآرماااانننن

          ۲۶ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (262 ديدگاه)

          قیمت تسلا مدل اس : ۶۵ هزار دلار
          قیمت بنز اس کلاس : ٩٧ هزاردلار
          قیمت سری ٧ : ٨٩ هزار دلار
          بنظرت کسایی که میتونن ۶۵ هزار دلار جا ماشین بدن تعدادشون بیشتره یا کسایی که میتونن بالای ٩٠ هزار دلار بدن؟
          فروش پراید هم تو ایران خیلی بیشتر از بنز هست،طرف واقعا دوست داره بنز بخره أما خب پولش نمیرسه !
          کادیلاک هم که حتی تو کشور خودش فروشش از المانی ها کمتر بود چه برسه به فروش جهانی!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Amir Machine

          ۲۶ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          جناب مهران
          یک، من عصبانی نیستم!
          دو، در مورد این جمله: «مردم اگر “پول” داشته باشن جنس با کیفیت میخرن»
          اون مثالی که من زدم دقیقاً این جمله رو نقض میکنه چون هم تراورز و هم اطلس قیمتی بین 30 تا 32 هزار دلار دارن و دقیقاً تو یه رنج قیمت هستن، (بعلاوۀ کلی انتخاب دیگه مثل هوندا پایلوت، تویوتا هایلندر، مزدا CX-9 و…)، بنابراین مردم آمریکا بخاطر ارزون بودن سراغ تراورز نرفتن.
          از این قبیل مثال‌ها زیاد دارم.
          اما حرف من اینه، بخاطر چندتا ایراد جزئی تو سیستم اطلاعاتی سرگرمی نمیشه ماشینی رو بی‌کیفیت دونست.
          سه، منم میدونم پارامتر های زیادی در فروش موثر هستن اما اگه ماشین‌های آمریکایی واقعاً بی‌کیفیت باشن، تو اون بازار که تو هر سگمنت و هر بازۀ قیمتی چندین انتخاب وجود داره و اون فرهنگ مردم آمریکا، مطمئن باش کسی به ماشین‌های آمریکایی نگاهم نمیکرد چون به قول خودت مردم آمریکا به تویوتا اطمینان دارن، پس مثلاً اگه تراورز بی‌کیفیته، چرا نمیرن تویوتا هایلندر که تو همون کلاس و همون بازۀ قیمتیه رو بخرن؟
          بنابراین هرچند شاید آمار فروش و قابلیت اطمینان رابطۀ مستقیم باهم نداشته باشن اما مطمئناً تو بازار فوق‌العاده رقابتی آمریکا اگه ماشینی واقعاً بی‌کیفیت باشه، حداقلش اینه که فروشش ثابت میمونه نه اینکه بیشتر بشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. mehran911

          ۲۶ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          Elmiraj
          دلیل فروش ماستانگ با وجود دوستاره ایمنی ! این بود که برای اولین بار بود ماستانگ در آلمان عرضه ی گسترده شده بود البته من منکر خوبی های مستانگ نیستم اما امسال این رکورد رو در آلمان تکرار نخواهد کرد
          .

          ((( حتما تسلا Model S از شدت بی کیفیتی فروشش در اروپا از اس کلاس ، سری ۷ و آئودی a8 بیشتره !!!!!!!)))
          ربط تسلا به مدل لوکس a8 رو نفهمیدم
          در کل تسلا در اروپا به شدت کاهش فروش داشته ! و قطعا این کاهش ادامه دار خواهد بود
          .
          ((( فورد سری F هم از بی کیفیتیش ۵۰ ساله پرفروش ترین پیکاپ جهانه ….!!!! )))
          فورد سری F در کنار سیلورادو همواره در کلاس خودشون در jd جایزه بردن …
          و در کل سری F نماد کلاس خودشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. mehran911

          ۲۶ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          Amir Machine
          (((((اون مثالی که من زدم دقیقاً این جمله رو نقض میکنه چون هم تراورز و هم اطلس قیمتی بین 30 تا 32 هزار دلار دارن و دقیقاً تو یه رنج قیمت هستن، (بعلاوۀ کلی انتخاب دیگه مثل هوندا پایلوت، تویوتا هایلندر، مزدا CX-9 و…)، بنابراین مردم آمریکا بخاطر ارزون بودن سراغ تراورز نرفتن.
          از این قبیل مثال‌ها زیاد دارم.))))
          مثل اینکه متوجه نیستی چی گفتم
          من بالا گفتم بینهایت پارامتر برای انتخاب یک خودرو وجود داره و کیفیت صرفا یکی از اونهاست چندتاهم مثال برات زدم
          تراورز طبق آمار همین امسال jd در رده بندی قابلیت اطمینان طولانی مدت ۳ ساله برترین در کلاس خودش بوده و کاملا از رقبایی که نام بردی جلوتر بوده کاملا
          .
          شما که شمایی هر شخصی از هر جای دنیا بیاد براش اثبات میکنم آمریکایی ها ازنظر کیفیت نسبت به ژاپنی ها و آلمانی ها در رده ی بعدی قرار میگیرند
          نمی دونم دلیل تلاشها برای برعکس نشون دادن این چیه ؟؟؟؟
          .

          (((اما حرف من اینه، بخاطر چندتا ایراد جزئی تو سیستم اطلاعاتی سرگرمی نمیشه ماشینی رو بی‌کیفیت دونست )))
          اطلاعات سرگرمی ؟!؟؟!!؟
          باو در سه ماهه ی اول مشکل پیشرانه و انتقال قدرت دارن اطلاعات سرگرمی چیه ؟؟ سال گذشته جنرال موتورز در نظر قابلیت اطمینان مکانیکی با رتبه ۶ از ۱۰ پایینترین جایگاه رو داشت
          دوست عزیز با منبع صحبت کن
          .
          ((( اگه ماشین‌های آمریکایی واقعاً بی‌کیفیت باشن، تو اون بازار که تو هر سگمنت و هر بازۀ قیمتی چندین انتخاب وجود داره و اون فرهنگ مردم آمریکا، مطمئن باش کسی به ماشین‌های آمریکایی نگاهم نمیکرد چون به قول خودت مردم آمریکا به تویوتا اطمینان دارن ))))
          منظورت او فرهنگ مردم آمریکا چیه دقیقا ؟؟؟
          اتفاقا بازار آمریکا یکی از سلیقه ای ترین بازارهای خودرویی دنیاست مردمش عاشق برند های آمریکایی و پیکاپ های عجیب وغریب و موتور های V8 هستن
          تویوتا در ابتدای فعالیتش در آمریکا فقط مورد تمسخر بود تا اینکه بعد از مدتی با سلیقه ی آمریکایی ها خودرو توسعه داد
          تویوتا در حال حاضر کاملا با سلیقه ی امریکایی ها خودرو تولید میکنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Amir Machine

          ۲۶ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          mehran911
          دوست عزیز
          شما گفتی مردم اگه پول داشته باشن جنس باکیفیت میخرن
          من در جواب این جمله گفتم فروش بالای ماشین‌های آمریکایی بخاطر قیمت ارزون نیست و مثال تراورز رو هم برای همین زدم.
          درسته میگی پارامترهای زیادی در خرید نقش داره ولی از این جمله برمیاد که قیمت رو مهم‌تر از همه میدونی.
          «آمریکایی ها ازنظر کیفیت نسبت به ژاپنی ها و آلمانی ها در رده ی بعدی قرار میگیرند»
          منم تاحدودی این رو قبول دارم (به غیر از بخش پیکاپ‌ها) اما به‌هیچ‌عنوان ماشین‌های آمریکایی رو بی‌کیفیت نمیدونم، پایین‌تر بودن از آلمان و ژاپن که خدای کیفیت هستن به معنای بی‌کیفیت بودن نیست.
          «اطلاعات سرگرمی ؟!؟؟!!؟ دوست عزیز با منبع صحبت کن»
          تو لیست غیرقابل اعتمادترین خودروها که چند روز پیش منتشر شد، سیستم انتقال قدرت هم بود اما بیشتر از سیستم اطلاعاتی سرگرمی شکایت شده بود
          «اتفاقا بازار آمریکا یکی از سلیقه ای ترین بازارهای خودرویی دنیاست»
          اصلاً بازار آمریکا به کنار، بازار چین چی؟
          اونجا هم که تنوع بیداد میکنه، امسال فروش جنرال موتورز بشدت بالا رفته، چینی‌ها هم سلیقه‌ای انتخاب میکنن؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. mehran911

          ۲۶ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          Amir Machine
          دوست عزیز
          خودروسازها بیکار نیستن که میلیون دلاری برای قابلیت اطمینان هزینه کنن و میلیون ها کیلومتر صرف تست پیش تولید کنن
          بیکار نیستن که این آمارو رو مستقیم از امثال Jd پاور خریداری کنن
          پس حتما در فروش و برندینگ تاثیر داره شک نکن
          .
          کانسومربخاطر اینکه کمترین ارتباط رو با خودرو سازها داره از اعتبار خوبی برخورداره
          اما تا حالا فکر کردین عمده ی در آمدش از کجا تامین میشه ؟؟
          تا حالا به سایتش سر زدین ؟؟
          عمده در آمده کانسومر توسط مردم تامین میشه
          شما برای استفاده از آمار کانسومر باید ماهانه پول پرداخت کنی به اصطلاح سایتش پولیه
          حالا نکته اینجاست که این قابلیت اطمینان برای مردم به قدری مهمه که حاضرن براش پول پرداخت کنن
          که با پولش موسسه ای به بزرگی کانسومر به کارش ادامه بده
          موسساتی مثل your mechanic آمار ۱۵ ساله برای کیفیت ارائه میدن یعنی طرف برای آمار قابلیت اطمینان خودرو ۱۵ سال وقت صرف میکنه ببین چقدر مهمه که چنین کاری میکنن
          tuv report آمار کیفیت دوازده ساله ارائه میده یعنی هر سال به مدت ۱۲ سال داده های یک خودروی خاص رو جمع آوری کردن برای قابلیت اطمینان
          .
          اینهمه پول هزینه و وقت برای هیچی ؟!؟!؟
          .
          حداقل خودروساز ها انقدر … نیستن که انقدر روی چیزی هزینه کنن که تاثیری در فروش و … نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. mehran911

          ۲۶ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          Amir Machine
          (((( اصلاً بازار آمریکا به کنار، بازار چین چی؟
          اونجا هم که تنوع بیداد میکنه، امسال فروش جنرال موتورز بشدت بالا رفته، چینی‌ها هم سلیقه‌ای انتخاب میکنن؟ ))))
          .
          در بازار چین بخاطر پتانسیلش تقریبا همه خودروسازها رشد فروش دارن فولکس که کلا بیشترین فروش رو داره
          غیر از امسال که به دلیل مشکلات اقتصادی چین و امریکا بعد از ۱۳ سال باعث کاهش فروش شد رو در نظر نگیریم کلا همه غیر ژاپنی ها اونم بخاطر مشکلات تاریخی و فرهنگی کلا همه خوب میفروشن البته ژاپنی ها هم بد نمی فروشن
          شما فقط فضای پای کافی ایجاد کنی تو چین خوب میفروشی !

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. مهدی

    ۲۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    دلیل نفاوت های فاحش در اینکه این برند هایی که اسمشون امده همه برن. هایی معتبر هستن و فاصله کمی با هم دارند و فقط سلیقه فردی یا ظاهرا خودرو سا یک تجزبه خوب یا بد در میزان رضایت تاثیر داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علی تاجیک

    ۲۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (33 ديدگاه)

    سلام دوستان ماشین باز لطفا با هم سر اینکه کدوم خودروساز اول شد یا فلان خودروساز امریکایی خوبه یا بده بحث نکنید به جان خودم همه خودروسازان المانی ژاپنی امریکایی باکیفیت هستند حالا هرکدوم ویژگی های خودشونو دارن مثلا امریکایی پرقدرت، ژاپنی باکیفیت، و المانی لوکس حالا هرکی سلیقه ای داره ولی در کل همه خوبن یاعلی موفق باشید✋

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. علی تاجیک

    ۲۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (33 ديدگاه)

    سلام دوستان ماشین باز لطفا با هم سر اینکه کدوم خودروساز اول شد یا فلان خودروساز امریکایی خوبه یا بده بحث نکنید به جان خودم همه خودروسازان المانی ژاپنی امریکایی کره ای باکیفیت هستند حالا هرکدوم ویژگی های خودشونو دارن مثلا امریکایی پرقدرت، ژاپنی باکیفیت، المانی لوکس، کره ای پر اپشن حالا هرکی سلیقه ای داره ولی در کل همه خوبن یاعلی موفق باشید✋

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. amin

    ۲۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    تنها ملاک معتبر میتونه فقط آمار فروش باشه که نشانگر اعتماد مصرف کننده ها به برندهای مختلفه وگرنه این آمار و جوایز و رتبه بندی های مجلات اصلا ملاک درستی نیست و بیشترشون جنبه شوآف و تبلیغاتی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهراب

    ۲۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (74 ديدگاه)

    سپاس از بیوک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. کاوه

    ۲۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (146 ديدگاه)

    این سایت معمولا خودروهارابعد از سه سال بررسی می کند. به احتمال زیاد این گزارش برمبنای شکایت های دارندگان اتومبیل های مدل ۲۰۱۵ تنظیم شده که بعد از سه سال دارندگانشان نظر خود را ارائه می دن. در حالیکه کانسومر ریپورتز برمبنای کیفیت خودروی همان سال است

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا