پارس خودروچشم اندازسایپا

پارس خودرو کادیلا، تندر 90 ایرانی در آستانه رونمایی + تصاویر، قیمت و مشخصات

بازگشت تندر 90 بدون رنو!

شرکت پارس خودرو هفته آینده از محصول جدید و اختصاصی خود با نام کادیلا رونمایی خواهد کرد. کادیلا اولین محصول بر پایه پلت‌فرم ایرانیزه رنو تندر ۹۰ (P90) است که بدون حضور رنو در ایران به تولید انبوه می‌رسد.

پس از خروج ایالات متحده از برجام و تحریم صنعت خودروی کشور، شرکت رنو فرانسه به عنوان بزرگترین شریک خارجی ایران‌ خودرو و سایپا، بدون پاسخ به تعهدات بصورت یکجانبه قرارداد خود را به حال تعلیق درآورده و از کشور خارج شد. با این اتفاق خط تولید تندر ۹۰ و ساندرو دو محصول پرتیراژ و اقتصادی رنو در ایران متوقف شد.

تندر ۹۰ و ساندرو بر پایه پلت‌فرم B0 رنو-داچیا توسعه پیدا کرده‌اند. در طول ۱۳ سال تولید این محصولات در کشورمان دانش فنی طراحی و تولید قطعات این پلت‌فرم (به جز موتور) بومی سازی شد. با خروج رنو از ایران، خودروسازی سایپا و شرکت پارس خودرو برای جبران خلاء تولید اقدام به تعریف پروژه تندر ۹۰ ایرانی کردند.

پس از ۲ سال تحقیق و توسعه، اولین محصول P90 به عنوان جایگزین تندر ۹۰ با نام کادیلا به مرحله تولید انبوه رسیده است. این خودرو با ارتقا نسبت به محصول قدیمی رنو، مجهز به استانداردهای ۸۵ گانه و با طراحی زیباتر روانه بازار خواهد شد.

بنابر اعلام مدیرعامل سایپا محصول جدید کادیلا و سایر محصولات این پلت‌فرم ( شامل ساندرو ایرانی و وانت P90) با تیراژ بالا علاوه بر بازار داخلی به روسیه و بلاروس نیز صادر خواهند شد. همچنین محصولات ایرانیزه رنو در سال‌های آینده به‌ تدریج جانشین خانواده محصولات X200 شامل کوییک، ساینا، اطلس و سهند می‌شوند.

مشخصات فنی پارس خودرو کادیلا

پارس خودرو کادیلا در رده ابعادی C کوچک و کلاس بدنه سدان اقتصادی دسته‌بندی می‌شود. با توجه به اشتراک کامل اسکلت بدنه این خودرو و رنو تندر ۹۰ طول، عرض و ارتفاع آن مشابه به تندر ۹۰ و فاصله محوری آن نیز ۲۶۳۰ میلی‌متر است.

ال نود ایرانی مجهز به پیشرانه جدید ME16 سایپا ( تیوفایو پلاس) بوده که ۱۵۸۷ سی‌سی حجم داشته و همچنین ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۴۰۰۰ ارائه می‌دهد. این قدرت از طریق جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی (۵F18) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. موتور کادیلا مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۵ و حجم باک و صندوق آن به‌ترتیب ۵۰ و ۵۱۰ لیتر است.

با توجه به نصب موتور ME16 (EC5 سیتروئن) بر روی تندر ۹۰ ایرانی هنوز اطلاعات تکمیلی در خصوص عملکرد این موتور بر روی این بدنه در دست نیست. به ادعای مهندسین سایپا و مگاموتور، موتور EC5 ساخت این شرکت که ME16 نام داشته، کیفیت و عملکرد بهتری نسبت به موتور تیوفایو پلاس ایران خودرو دارد؛ چرا که سایپا از قالب‌ها و نقشه‌های اورجینال سیتروئن برای ساخت این موتور استفاده می‌کند. این درحالی است که موتور تیوفایو پلاس ایران خودرو بر اساس مهندسی معکوس و نقشه‌های بومی در حال تولید است. علاوه بر این پارس خودرو به جای استفاده از گیربکس دستی قدیمی و بی کیفیت BE ایران‌خودرو، از گیربکس ۵ سرعته دستی جدید و بروز سایپا شاهین (۵F18) استفاده می‌کند؛ دو نکته فوق باعث می‌شود کیفیت سواری کادیلا نسبت به رقبای ایران‌خودرویی که با پیشرانه مشابه عرضه می‌شوند (رانا پلاس، پژو پارس TU5 و تارا)، بالاتر باشد.

مشخصات ایمنی پارس خودرو کادیلا

سیستم تعلیق کادیلا، در قسمت جلو فنربندی مک فرسون و در قسمت عقب سیستم تعلیق تورشن بیم (تیر H همراه با فنر لول) است. این خودرو در هر چهار چرخ مجهز به ترمز دیسکی بوده و ترمزهای آن مجهز به سامانه ضد قفل (ABS و EBD) و کمکی ترمز (BAS) می‌باشند. در فازهای تکمیلی پروژه تولید این خودرو، سامانه‌های کمکی حرکت در سربالایی (HHC)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) و کنترل کشش (TCS) نیز به لیست امکانات ایمنی آن اضافه خواهد شد.

از دیگر امکانات ایمنی این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ۲ کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو)
  • سنسور پارک عقب
  • دوربین دید عقب
  • چراغ روشنایی روز (DRL)
  • روشنایی خودکار چراغ‌ها (Auto light)
  • استاندارد حفاظت از عابر پیاده
  • هشدار نبستن کمربندهای ایمنی
  • نمایشگر فشار باد تایرها (TPMS)
  • سامانه راهنمای تعویض دنده (GSI)

 

نمای عقب پارس خودرو کادیلا

تجهیزات و امکانات رفاهی پارس خودرو کادیلا

کادیلا نسبت به تندر ۹۰ از امکانات رفاهی بیشتری بهره می‌برد. لازم به ذکر است طراحی داخلی کادیلا مشابه رنو ساندرو و تندر ۹۰ پلاس بوده و از صندلی‌ها و مجموعه داشبورد تندر فاز ۲ بهره می‌برد:

  • رنگ متفاوت سقف و بدنه (مشکی)
  • طراحی جدید پنل وسط داشبورد
  • چراغ‌های اتوماتیک و ال ای دی جلو و عقب همراه با عدسی
  • صفحه کیلومتر جدید دیجیتالی
  • سیستم تهویه مطبوع الکتریکی به همراه بخار زدای خودکار
  • مالتی مدیای ۷ اینچی اندروید همراه با نویگیشن، ۴ اسپیکر و درگاه USB
  • آینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم برقی
  • فرمان کمکی برقی
  • شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب
  • کروز کنترل
  • بازکن درب صندوق عقب از داخل اتاق
  • رینگ های ۱۵ اینچی آلیاژی
  • غربیلک فرمان با طراحی جدید
  • دکمه‌های کنترل مالتی‌مدیا بر روی فرمان
  • کامپیوتر سفری

داشبورد پارس خودرو کادیلا

رقبا و قیمت تقریبی کادیلا

این خودرو قرار است در همان رده‌ای از بازار عرضه شود که تندر ۹۰ حضور داشت؛ از این رو این خودروی اقتصادی بایستی در محدوده محصولات ایران خودرو نظیر پژو پارس، رانا پلاس و سورن پلاس به فکر تصاحب بازار باشد. سایر سدان های ایرانی یعنی شاهین، تارا و دنا پلاس در رده بالاتری نسبت به بقیه قرار می‌گیرند. پیش‌بینی می‌شود پارس خودرو کادیلا با قیمتی در حدود ۱۰ درصد ارزانتر نسبت به سایپا شاهین به بازار عرضه شود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵۵ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۸۱ دیدگاه‌ها

  1. SinaSVJ

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (259 ديدگاه)

    چرا رو چرخ عقب کمبر زدن😂

    موافقم 70
    مخالفم 4
    1. ممد ژانگولر

      ۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (3619 ديدگاه)

      در ظاهر که چیزی از کادیلاک کم نداره

      باید دید در پیست هم به پای ماشینهای کادیلاک میرسه یا در استارت اولیه منفجر میشه و از بین میره

      موافقم 67
      مخالفم 8
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (10238 ديدگاه)

      من ماندم بفهمم که چرا کادیلا نام گذاشتند ؟!
      یه ک میخواد تا بشه کادیلاک !

      اشتباه نکنم با این کار فقط میخواستند رَجَز بخوانند که چطور توانایی این را داریم شما را به اشرف مخلوقات تبدیل کنیم و از عرش به فرش و زیرِ موکت برسانیم از ( کادیلاک به کادیلا ) !

      تا ببینیم قیمت چیست !
      اما مطمئنم که تارا بسیار بهتر هست و کسانی که L90 میخریدند هدف کیفیت و سخت‌جانی این خودرو بوده نه اتاق زشت و بدقواره‌اَش !

      پس کسی چه کسی قراره این بدقواره را بخره و دوست دارم بدانم دلیل خریدش چی میتونه باشه ؟!؟!؟

      یا L90 کارکرده بخر که بشه با قطعات اورجینال اوورهالش کرد یا خودروهای صفر جایگزین ایرانی مثل تارا ۲۰۷ و … !

      فکر نکنید قیمت این خودرو قرارِ ارزان باشه !
      مطمئناً میره بالای ۷۰۰ میلیون !

      موافقم 51
      مخالفم 3
  2. SinaSVJ

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (259 ديدگاه)

    اونایی که کادیلاک آتیش میزدن الان کادیلا هم نمیتونن بخرن

    موافقم 205
    مخالفم 14
    1. RENAULT5

      ۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      والا نصف مردم ژیان هم نمیتونستند اتیش بزنند
      چه برسه به کادیلاک
      البته شاید شهر من وضعش اندازه شهرای شما خوب نبوده

      موافقم 31
      مخالفم 49
    2. حسین

      ۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2834 ديدگاه)

      کلا ۳۰۰ هزار تا ماشین آمریکایی در ایران مونتاژ شد بقول یک دوست عشق آمریکایی
      جمعیت هم ۳۶ میلیون!

      موافقم 28
      مخالفم 23
    3. کرگدن باواریا

      ۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (590 ديدگاه)

      سال بعد کادیلدو رو معرفی میکنن برای اونایی که امسال خواب کادیلا با سینه مرغ میبینن :)))

      موافقم 60
      مخالفم 4
    4. احمد

      ۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مردم ایران پیکان هم نمی توانستند بخرند و کل اتومبیلهای سواری کشور به دومیلیون دستگاه نمی رسید اما رفاه عمومی باعث شده امروز ،علی‌رغم تورم ، بالغ بر بیست میلیون خودرو در کشور تردد کند و مردم کماکان خواهان اتومبیل هستند.

      موافقم 22
      مخالفم 88
      1. مهدی موتور

        ۹ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1196 ديدگاه)

        این احمدیه یه …
        وظیفش اینه که در جا اکانت بسازه
        و بگه که ان موقع مردم توان خرید پیکان هم ندارند چون اقتصاد دان بوده و حرفش قطعا سنده

        موافقم 43
        مخالفم 4
      2. جواد

        ۹ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        شما کلا گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی برات تعطیله داری از چی صحبت می‌کنی فقط شعار شعار

        موافقم 21
        مخالفم 2
      3. علی ریحانی

        ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (45 ديدگاه)

        پدر من با یه درآمد معمولی پیکان جوانان صفر سوار میشد
        شوهر عمه ام با درآمد معمولیتر وانت پیکان داشت
        یکی دیگر از شوهر عمه هام که درآمدش بد نبود شورلت رویال و داییم که از اینا یکمی اوضاعش بهتر بود
        تاکید میکنم یکم بهتر بود فک نکنید میلیونر اون دوره بود بی ام و ۵۱۸ سوار میشد

        موافقم 22
        مخالفم 2
  3. محمد

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (599 ديدگاه)

    میاد که خاطره خوب لوگان رو به گند بکشه….

    موافقم 117
    مخالفم 7
    1. RENAULT5

      ۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      خب اگه دستی به روی طراحی داخلیش وفرم درهاش و..بکشن واقعا خوب میشه
      موتور EC5هم موتور خوبیه
      اگه سایپا یکم کم قیمت بزنه واقعا ارزش داره
      فعلا نمیشه چیزی گفت باید منتظر رونمایی رسمی واعلام قیمت بود
      راستی این عکس کابین ارم رنو داره نه پارس خودرو
      عکسی از نمای داخلیش منتشر نشده

      موافقم 18
      مخالفم 16
  4. hssn

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (477 ديدگاه)

    خب انگار قراره همونکاری که 405 و پلتفرمش برای ایران خودرو کرد ، لوگان و پلتفرمش برای سایپا بکنه

    موافقم 90
    مخالفم 4
  5. امین

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (78 ديدگاه)

    اگر بیاد با این امکانات حتما 700 به بالا قیمت میخوره

    موافقم 54
    مخالفم 8
  6. عارف

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (251 ديدگاه)

    حداقل داشبوردش رو یه تغییراتی بدید

    موافقم 85
    مخالفم 1
    1. Amirreza.M

      ۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (276 ديدگاه)

      واقعا تندر ۹۰ چه داخل چه بیرون حرفی برای گفتن نداره اینم باید داخلش کامل بروز بشه وگرنه…

      وگرنه نداره همه میخرن دیگه…

      موافقم 73
      مخالفم 3
      1. محمد

        ۹ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (37 ديدگاه)

        نمای جلوش یکم زمخته ولی نسبتا بدم نیست نمای عقبش اگر چراغا رو تغییر بدن بهتر میشه اما در کل مشکل اصلیش اینه جلو ، بغل و عقب ماشین هیچ هماهنگی ای ندارن انگار هر کدوم مال یک ماشین متفاوتن که کپی پیست شدن کنار هم .
        فضای داخلیش از اون هم بدتره الان فک کنم 16سال از ورودش ال نود به ایران گذشته اما همون نسل اولش هم طراحی داخلیش بهتر از این بود ،برداشتن زاویه های تیز رو گرد کردن دکمه ها رو کوچیک کردن و هر جا دستشون رسیده یه تزیین نقره ای اضافه کردن که مثلا بهترش کنن اما گند زدن توش

        موافقم 15
        مخالفم 2
        1. همت

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          شده مثل دنا معمولی که اتاق سمند رو برداشتن جلو و عقبش رو تفییر دادن و زه روی درها رو برداشتن بدون کوچکترین تغییر روی درها. اینم درهای تندر پلاس روشه، اون ماشین جلو و عقبش ساده‌س و درهای ساده باهاش هماهنگی داره.
          این شده مثل پوشیدن کت و شلوار با دمپایی پلاستیکی.

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. همتی

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          شده مثل دنا معمولی که اتاق سمند رو برداشتن جلو و عقبش رو تفییر دادن و زه روی درها رو برداشتن بدون کوچکترین تغییر روی درها. اینم درهای تندر پلاس روشه، اون ماشین جلو و عقبش ساده‌س و درهای ساده باهاش هماهنگی داره.
          این شده مثل پوشیدن کت و شلوار با دمپایی پلاستیکی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. مهرانیان

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (58 ديدگاه)

    حالا زن و بچه ایرانیان باید در این ارابه‌ی مرگ جدیدتون رنده بشن.

    موافقم 52
    مخالفم 9
  8. AMANTE

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1856 ديدگاه)

    موتور EC5 فکر کنم سال 2012 معرفی شد و برای ماشین هایی بود که به بازار های درحال توسعه ارسال میشد. پژو 301 هم از این موتور استفاده میکنه.
    امیدوارم در طراحی داخلی خسیس بازی درنیارن و کامل تغییر اش بدن.

    موافقم 45
    مخالفم 3
    1. Kato

      ۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (449 ديدگاه)

      هی موتور می سوزونن یا یاتاقان یا…

      مث شاهین

      موافقم 18
      مخالفم 2
      1. اواره ازصدقه سری بورس

        ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        طراحی خوبی داره از رو فیلم ها کارتونی دهه ۵۰ساختنش نیامده جز اتیغه ها کلکسیون دارها میشه.فقط کاشکی ای همه خلاقیت که خرج کردن حداقل ورق هاشو ازقوطی ها ۱۸کیلویی بزنن نه ۵ کیلویی

        موافقم 6
        مخالفم 1
    2. Bmwgg6

      ۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (112 ديدگاه)

      ماشینی که موتورش از یه ماشین دیگست گیربکسش از ماشین دیگست
      طراحیش ماشین بیست سال پیشه . نامش از کپی یک ماشین دیگست.
      چهار تا پلاستیک هم میزارن دورش
      افتخار ملی نیست.
      مایه پسرفت کشور عزیزمان هست

      موافقم 35
      مخالفم 2
  9. GMA

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (745 ديدگاه)

    جمع کنید این بساط کذایی تون رو…ول کن فسیل دو دهه قبل فرانسه هم نیستید؟؟!حقارت تا کجا…حتی نتونستن یه اسم درست و حسابی انتخاب کنند..

    موافقم 71
    مخالفم 8
  10. زیزیگولو

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (5146 ديدگاه)

    از نظر مسئولین کارکرد و کیفیت ماشین فقط در حدی باشه که حرکت کنه!!!! یه بوق و یه چراغ راهنما یه آینه‌ بغلم داشته باشه و تمام!!!!🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

    موافقم 66
    مخالفم 5
  11. Hamid3x

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (401 ديدگاه)

    نقشه های سایپا اصلیه واس ایران خودرو فیک
    بنابراین جنس سایپا بهتره
    واس من قشنگتره واس تو ز شت دره

    ادم خندش میگیره از این منطق شون

    حداقل میگفتین تلرانس های بسته تر و دقیق تری داره یا اینکه ماشین آلات ما دقیق تر هستن،

    موافقم 45
    مخالفم 2
    1. حسین

      ۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2834 ديدگاه)

      شما میفهمی تلرانس چیه، ن عوام

      موافقم 3
      مخالفم 15
    2. reza-a

      ۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (433 ديدگاه)

      کسایی که سمت مدیریتی تو خودروسازها میگیرن خیلیهاشون تقریبا چیزی در مورد صنعت خودروسازی نمیدونن و با هدر دادن بودجه ها و وقت مردم اوستا میشن وقتی هم یکم چیزی یاد گرفتن 4 سال دولت تموم میشه و دولت جدید مدیریت جدید میزاره سر کار چون خودروسازهای دولتی مدیریت شون با عوض شدن دولت عوض میشه البته اگر تو هر دولت چند بار مدیر عوض نکنن! به این صورت یه دور باطل تکرار میشه

      موافقم 11
      مخالفم 0
      1. Gabriel

        ۹ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (94 ديدگاه)

        طرف با لیسانس الهیات ده سال مسئول qc یکی از زیرمجموعه های سایباد بود اونوقت من با فوق لیسانس مهندسی مکانیک تهران اون موقع ها کلی دویدم استخدام شم استخدام نکردنم گفتن نیرومون تکمیله!!

        موافقم 25
        مخالفم 1
    3. (Saeed (peugeot

      ۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (239 ديدگاه)

      درود ….. یا اینکه قراره اجزای موتور و سایپا با آلیاز بهتری بسازه …..

      موافقم 3
      مخالفم 1
    4. محمدجواد نورایی

      ۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (21 ديدگاه)

      سلام
      نقد شما به جا هستش. در خصوص پروژه ME16 نیازه تا یک مقاله مستقل تنظیم بشه تا به مباحث دقیق فنی این موتور پرداخته بشه. موضوع این پست معرفی کوتاه کادیلا بود و به درج یک نقل قول بسنده شد!

      موافقم 6
      مخالفم 0
  12. 911

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (564 ديدگاه)

    نام که آمریکایی خودشم که فرانسوی…
    این خودروی ملیه؟
    همینو کم داشتیم دیگه مخمون با من کادیلاک خریدم به فنا بدن…..

    ماشین بازی تو ایران؟؟؟؟
    بیشتر یه شوخیه.
    ما بیشتر عکس بازیم.
    اسن ما شاید یه بار تو عمرمون یه چارجر یا حتی اسن یه گودزیلا دیدیم؟؟؟

    خدایا بسه دیگه……
    دیگه بسه چرت پرت سایپدمپایی و ایران دمپایی….
    آخه دیگه شاهکار نداشته باشیم…..
    چی میشه….

    قیمت ۲۰۰۰۰۰۰۰۰میلیارد تومان.

    موافقم 17
    مخالفم 3
  13. rezahd7000

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کادیلا یا کادیلاک فلیتوود الویس پریسلی هست …این. چیزی به اسم شرافت تو خون شما نیست

    موافقم 14
    مخالفم 3
  14. reza-a

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (433 ديدگاه)

    چند دهه‌ای هست که بی لیاقتی با مدیریت خودروسازی ایران عجین شده و دیگه به کلیت سبک کار کردن اینا کاری ندارم. لوگان نسل یک رو برداشتین جلو عقبش رو تغییر دادین ماشین جدید به اسم خودتون ساختین، آفرین باشه ولی حداقل در ها رو فقط اون لایه ورق روش رو (نه سازه در رو) تغییر میدادین که اینقدر واضح لوگان نباشه و تو خیابون دست کم ظاهرا یه ماشین جدید دیده بشه! اینطوری انگار لش لوگان رو برداشتین چراغاش رو تغییر دادین.

    موافقم 9
    مخالفم 0
  15. حمید

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (370 ديدگاه)

    این همه اسم چرا کادیلا !؟حتما چون تو لوکس بودن ادم رو یاد کادیلاک میندازه !

    موافقم 8
    مخالفم 0
  16. blackwing

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (927 ديدگاه)

    Same shit , different day

    موافقم 15
    مخالفم 0
  17. Radmehr

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (541 ديدگاه)

    #نمیخریم
    بیایید راه بندازیم

    موافقم 13
    مخالفم 2
  18. homayoun

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (589 ديدگاه)

    به جز طراحی که اونم سلیقه ای هست شاهین چه امتیازی نسبت به این داره که در جایگاه بالاتری قرار میگیره؟!فعلا که داره با همون موتور پراید توربو عرضه میشه و یکم عایق بندیش تو نمونه های جدید بهتر شده.احتمالا با قیمت برابر یا بیشتر از شاهین عرضه بشه یا حتی اگه اوایل قیمتش کمتر باشه اگه واکنش بازار بهش خوب باشه فورا قیمتش بیشتر از شاهین میشه باشه کلا بازار ایران مثل تخم مرغ شانسیه الان این روی کاغذ در حد پارس تیوفایو هستش ولی اگه کیفیتش ساختش خوب باشه ممکنه قیمتش برسه به تارا کلا همه تو اینجا تشنه کیفیت خوب هستن که متاسفانه موجود نیست

    موافقم 7
    مخالفم 0
  19. حسن

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1353 ديدگاه)

    باید برگشت به دوران چارپاداری مجوز فروش هم بدید به خودرو سازان هم هزینش کمتره هم تلفات و کشتارش کمتره هم خودش میزاد نیاز نداره مسئولین بزان اونم موجوداتی ناقص الخلقه . تابلو ها هم بزنید قاطر فروشی سایپا خر فروشی ایران خودرو

    موافقم 36
    مخالفم 3
  20. کرگدن باواریا

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (590 ديدگاه)

    دلخوش به این مقدار نباشید که سال بعد کادیلدو پرو مکس هم در راه است.

    موافقم 21
    مخالفم 1
  21. (Saeed (peugeot

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (239 ديدگاه)

    من نمیدونم سایپا توضیحات و خوب میده ؛ ولی تو عمل یه چیز دیگه درمیاد ….

    شاهین دوبرابر تارا دنده ای آپشن داره و طراحیش برای صنعت ایران خوب بود ….. ولی با اون موتورشون یه جوری خرابش کردن که اصلا نه بازار داره و نه کیفیت فنی …. در عوض تارا به جز چنتا ایراد سطحی تو بازار خیلی بهتر از شاهین جواب داده و استقبال شده ازش …..

    حالا با این تفاسیر این خودرو هم با توجه به طراحیش و تغییرات ، میتونه موفق بشه ، ولی اگه از لحاظ فنی و برقی اوکی باشه ….

    واگه همه چی اوکی باشه قیمتش ۱/۵ برابر شاهین میشه …. چون شاهین فقط یه قیمت داره … تقاضا خیلی کم داره

    موافقم 7
    مخالفم 0
  22. علی

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    حالم بد شد وقتی اینو دیدم

    موافقم 5
    مخالفم 0
  23. Iman

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (168 ديدگاه)

    امیدوارم این خبر دروغ باشه
    اینجا دیگه جای مردگی نیست

    موافقم 3
    مخالفم 1
  24. IMAN

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (168 ديدگاه)

    امیدوارم یه دروغ باشه

    موافقم 7
    مخالفم 0
  25. MASOUD 0099

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (422 ديدگاه)

    اگه بیاد زیر ۱میلیارد نمی‌دن

    چقدر مدیر سایپا خوبه خیلی اهمیت به خلاقیت بچه ش میده هرچی که کشیده رو میده قسمت طراحی و تولید می‌کنه بنز بی ام و تویوتا کیا و……….. باید از سایپا یاد بگیرن

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. MASOUD 0099

      ۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (422 ديدگاه)

      یادم رفت بگم کدیلا بخرم یا کادیلاک ؟😂😂

      موافقم 2
      مخالفم 0
  26. Zaniar

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعاً به حال صنعت خودرو کشور باید گریست. مشخصات این محصول جدید رو داشتم می‌خوندم،به جای ایران خودرو و سایپا خجالت می‌کشیدم. بازم یه ماشین بی اصالت و هردمبیلی ساختن که فقط توهین به سلیقه ایرانی است وبس.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  27. maranello550

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    حالم از طرح چراغ های عقب بهم خورد
    واقعا تهوع آوره

    موافقم 5
    مخالفم 0
  28. حسین

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود
    یه سوال تصور نویسنده این متن از خودرو اقتصادی چیه اگه اشتباه نکنم روزی که قرار بود ال 90وارد بازار ایران بشه میخواست جای پیکان رو بگیره الان تو محدوده 600میلیون به بالا واقعا ثابت شد که اقتصاد مال خر است ولی خر برای اقتصاد نه

    موافقم 12
    مخالفم 0
    1. محمدجواد نورایی

      ۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (21 ديدگاه)

      درود بر شما
      با عرض تاسف طبق تعریف رسمی خودروی اقتصادی هیچ یک از خودروهای صفر کیلومتر بازار کشور اقتصادی نیستند!
      واژه اقتصادی (طنز تلخ) در این پست با توجه به کیفیت و ویژگی‌‌های فنی محصول عنوان شده.

      موافقم 13
      مخالفم 0
  29. آرین

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (444 ديدگاه)

    احتمالا تخمین‌تون از رده قیمتی و رقبا رو اشتباهه. با این طرح و موتور و امکانات به نظرم قیمت بیشتری از شاهین داشته باشه.
    بلکه همون قضیه جانشینی ال90 و پیکان برای کادیلا و ساینا هم تکرار بشه.

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. محمدجواد نورایی

      ۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (21 ديدگاه)

      درود بر شما….پیش بینی عنوان شده در این پست بر اساس اطلاعات رسمی پروژه لحاظ شده و پیش‌بینی شخص نگارنده نیست!
      در پروپوزال این محصول و سیاست گذاری وزارت صمت، کادیلا در رده قیمتی پایین تر از شاهین تعریف شده. بنابر مستنداتی از قبیل اینکه در بحث امکانات در رده پایین تری نسبت به شاهین دنده ای قرار داره، موتور ME16 نسبت به M15 توربو ارزانتر هستش و همچنین استفاده از سرمایه گذاری های قدیمی در بحث قالب‌های مشترک با تندر 90.
      آخرین اطلاعاتی که در بحث قیمت گذاری وجود داره، سازه گستر به عنوان تامین کننده گروه سایپا روی کاغذ هدف رو بر نرخ تمام شده کمتر نسبت به شاهین قرار داده.
      (با توجه به سخت گیری‌های کیفی که برای این پروژه در نظر گرفته شده این هدف گذاری ممکنه اتفاق نیوفته!)

      موافقم 9
      مخالفم 0
      1. MASOUD 0099

        ۹ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (422 ديدگاه)

        خب قیمت شاهین می‌ره بالا این میاد قیمت الان شاهین

        راه حل ساده برای دولت

        موافقم 5
        مخالفم 0
  30. Gabriel

    ۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (94 ديدگاه)

    همین بی رگ و ریشه که همه مسخرش میکنن اگه تابستون دیگه تو بورس نشد ۷۰۰ میل من اسمم رو عوض میکنم! ما ایرانیها همینقدر مضخرفیم

    موافقم 8
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا