پورشه

خیزش دوباره پورشه از خاکسترهای شیوع گسترده کرونا!

چشمان همه نظاره‌گر خودروسازان و توانایی آن‌ها در بازیابی توان خود پس از شیوع بدترین همه‌گیری بیماری در جهان است. پس از انتشار نتایج فروش پورشه در سه‌ماهه دوم امسال که حاکی از احیای این برند آلمانی بود، ژرمن‌ها هم‌اکنون آمار فروش خود طی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ در کشور آمریکا را اعلام کرده‌اند و این آمار نشانه‌های امیدوار کننده‌ای را نشان می‌دهد.

porsche lineup

۱۹۲ نمایندگی پورشه در آمریکا بین ماه‌های جولای تا سپتامبر تعداد ۱۵,۵۴۸ دستگاه خودرو به فروش رسانده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال پیش رشد ۵ درصدی را نشان می‌دهد. البته فروش ابتدای سال پورشه تا به اینجای سال افت ۱۱.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش داشته است. این شرکت در پایان سه‌ماهه دوم سال جاری افت فروش ۲۰.۱ درصدی را تجربه کرد و بنابراین این موضوع نشان می‌دهد که پورشه در جهت درستی حرکت می‌کند.

پرفروش‌ترین محصول پورشه در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ ماکان با فروش ۵,۴۶۶ دستگاهی بوده که نسبت به مدت مشابه سال پیش کاهش فروش ۱۵.۶ درصدی را تجربه کرده است. مدل‌های پرفروش بعدی نیز به ترتیب کاین (فروش ۴,۵۰۹ دستگاه)، تایکان (فروش ۱,۸۵۸ دستگاه)، ۹۱۱ (فروش ۱,۵۶۷ دستگاه) و ۷۱۸ (فروش ۱,۰۸۴ دستگاه) بوده‌اند. پانامرا هم با فروش ۱,۰۶۴ دستگاهی کم‌فروش ترین محصول پورشه طی این مدت بوده است.

این دومین سه‌ماهه متوالی تایکان است که پرفروش‌تر از ۷۱۸ ظاهر می‌شود و این در حالی است که قیمت پایه تایکان بسیار بالاتر از ۷۱۸ است. البته ۷۱۸ نسبت به سه‌ماهه دوم امسال وضعیت خوبی پیدا کرده زیرا در سه‌ماهه دوم تنها ۴۷۲ دستگاه از این خانواده فروخته شده بود. فروش پانامرا بیشترین افت را داشته و اگر تایکان بتواند این خودرو را محو کند تعجب زیادی نخواهیم کرد. بیشترین میزان بهبود فروش نیز به کاین تعلق دارد که رشد ۴.۹ درصدی را ثبت کرده است.

در کل فروش پورشه نسبت به مدت سه‌ماهه دوم امسال ۳,۳۵۶ دستگاه افزایش پیدا کرده است.

پورشه کاین GTS کوپه

فروش محصولات کارکرده تائید شده CPO پورشه نیز طی این مدت ۷,۶۶۱ دستگاه بوده که رشد ۲۶.۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال پیش نشان می‌دهد.

معاون اجرایی پورشه آمریکای شمالی می‌گوید:

سه‌ماهه سوم امسال زمان چالش‌برانگیزی برای اکثر افراد بوده بنابراین خوشحالیم که وفاداری مشتریان را می‌بینیم و از نمایندگی‌ها و کارکنان خود به خاطر انرژی‌ای که صرف ارتقای پورشه می‌کنند تشکر می‌کنیم.

او اشاره ویژه‌ای به بازخوردهای مثبت نسبت به تایکان داشته و گفته تقاضا برای این سدان الکتریکی به حدی رسیده که پورشه نیازمند کمک آئودی برای تولید این خودرو بوده است.

 

اگر این روند ادامه یابد پورشه می‌تواند به بهبود هرچه بیشتر در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ امیدوار باشد و حتی به رکورد سال ۲۰۱۹ خود نزدیک شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Reza ar

    ۱۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (257 ديدگاه)

    پانامرا نیاز به یه بروز رسانی اساسی داره تا توان رقابت با تایکان رو داشته باشه نه یه فیس لیفت ساده !البته نسبتا قیمت زیادی هم داره و تایکان با پرفورمنس مشابه ارزون تر از پانامرا هست و مدرن تر!

    موافقم 8
    مخالفم 0
  2. زیزیگولو

    ۱۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (4911 ديدگاه)

    برند آلمانی پورشه به خاطر شاسی ‌بلنداش، سداناش، کوپه های دو درش و ماشینای مسابقه ایش تو جهان محبوب هستش و تو ذهن همه ی مردم دنیا اسم پورشه مساویست با کیفیتو نوآوریو عملکرد عالی …. تمرکز این کمپانی اکثراً رو طراحیو ساخت ماشینای لوکسو اسپرت معطوف هستش و در کل پورشه بین یکی از ایده‌آل‌ ترین ماشینای تموم مردم سراسر دنیا قرار داره و در حال حاضرم پورشه یکی از سودآورترین کمپانیای خودروسازی جهان هستش

    موافقم 32
    مخالفم 2
    1. Hadi

      ۱۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      آفرین به پورشه که تونست با مدیریت درستش تا اینجای کار از این بحران جون سالم به در ببره…
      واقعاً دمشون گرم با این خودرو سازیشون که از سدان الکتریکی گرفته تا شاسی بلند و کوپه اسپرت تو سبد محصولاتش پیدا میشه…
      ?Porsche the horse of Stuttgart ?

      موافقم 25
      مخالفم 2
    2. ALI

      ۱۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (295 ديدگاه)

      مصداق از همه نظر بهترین واقعا همین پورشه هستش از هر جهتی که در نظر گرفته بشه تو اون زمینه بهترین بوده و اینو ثابت کرده. چند وقت پیش مطلبی خوندم که از فناوری بلاکچین میخواد استفاده کنه واسه احراز هویت صاحبش و موارد دیگه خیلی خوشم امد ازین حرکتش.

      موافقم 5
      مخالفم 1
  3. محمد

    ۱۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    پورشه کارش درسته

    موافقم 8
    مخالفم 0
  4. Maserati

    ۱۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    من پانامراااااا میخوااممممممم

    موافقم 12
    مخالفم 0
    1. جمشید

      ۱۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (389 ديدگاه)

      نا امید نباش چون آدم از فردای خودش خبر نداره ، خدا رو چه دیدی شاید شرایط طوری بشه که به خواسته ات برسی ، کسی چه میدونه خدا داخل آستینش برای آینده هرکس چی داره ؟

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. Maserati

        ۱۵ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        نه منظورم اینه که نمیخوام تولیدش متوقف بشه میخوام بازم تولید بشه اخه چیه مردم تایکان میخرن خوشگله ها ولی برقی اگه مدل بنزینی داشت این همه فروش منطقی بود ولی آخه کی پورشه برقی دوست داره؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Omid622

    ۱۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    رخ کاین کوپه قرمز رنگو خریدارم
    اما واقعا تایوان خوب فروخته به نظرم بهترین ماشین الکتریکی بازار از نظر هارمونی طراحی خارجی و داخلی
    انصافا طرح خارجی و داخلی ماشین با هم از بقیه الکتریکی ها سرتره
    تنها بخشی که واقعا نقطه ضعف بزرگ این ماشین به نسبت دو رقیب جدیش یعنی لوسید و تسلا اس پلاد
    برد کمش که اگر بالای ۷۰۰ کیلومتر بود عالی میشد

    موافقم 3
    مخالفم 0
  6. Maserati

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    پانامرا رو بیشتر دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا