چشمان همه نظارهگر خودروسازان و توانایی آنها در بازیابی توان خود پس از شیوع بدترین همهگیری بیماری در جهان است. پس از انتشار نتایج فروش پورشه در سهماهه دوم امسال که حاکی از احیای این برند آلمانی بود، ژرمنها هماکنون آمار فروش خود طی سهماهه سوم سال ۲۰۲۰ در کشور آمریکا را اعلام کردهاند و این آمار نشانههای امیدوار کنندهای را نشان میدهد.
۱۹۲ نمایندگی پورشه در آمریکا بین ماههای جولای تا سپتامبر تعداد ۱۵,۵۴۸ دستگاه خودرو به فروش رساندهاند که نسبت به مدت مشابه سال پیش رشد ۵ درصدی را نشان میدهد. البته فروش ابتدای سال پورشه تا به اینجای سال افت ۱۱.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش داشته است. این شرکت در پایان سهماهه دوم سال جاری افت فروش ۲۰.۱ درصدی را تجربه کرد و بنابراین این موضوع نشان میدهد که پورشه در جهت درستی حرکت میکند.
پرفروشترین محصول پورشه در سهماهه سوم ۲۰۲۰ ماکان با فروش ۵,۴۶۶ دستگاهی بوده که نسبت به مدت مشابه سال پیش کاهش فروش ۱۵.۶ درصدی را تجربه کرده است. مدلهای پرفروش بعدی نیز به ترتیب کاین (فروش ۴,۵۰۹ دستگاه)، تایکان (فروش ۱,۸۵۸ دستگاه)، ۹۱۱ (فروش ۱,۵۶۷ دستگاه) و ۷۱۸ (فروش ۱,۰۸۴ دستگاه) بودهاند. پانامرا هم با فروش ۱,۰۶۴ دستگاهی کمفروش ترین محصول پورشه طی این مدت بوده است.
این دومین سهماهه متوالی تایکان است که پرفروشتر از ۷۱۸ ظاهر میشود و این در حالی است که قیمت پایه تایکان بسیار بالاتر از ۷۱۸ است. البته ۷۱۸ نسبت به سهماهه دوم امسال وضعیت خوبی پیدا کرده زیرا در سهماهه دوم تنها ۴۷۲ دستگاه از این خانواده فروخته شده بود. فروش پانامرا بیشترین افت را داشته و اگر تایکان بتواند این خودرو را محو کند تعجب زیادی نخواهیم کرد. بیشترین میزان بهبود فروش نیز به کاین تعلق دارد که رشد ۴.۹ درصدی را ثبت کرده است.
در کل فروش پورشه نسبت به مدت سهماهه دوم امسال ۳,۳۵۶ دستگاه افزایش پیدا کرده است.
فروش محصولات کارکرده تائید شده CPO پورشه نیز طی این مدت ۷,۶۶۱ دستگاه بوده که رشد ۲۶.۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال پیش نشان میدهد.
معاون اجرایی پورشه آمریکای شمالی میگوید:
سهماهه سوم امسال زمان چالشبرانگیزی برای اکثر افراد بوده بنابراین خوشحالیم که وفاداری مشتریان را میبینیم و از نمایندگیها و کارکنان خود به خاطر انرژیای که صرف ارتقای پورشه میکنند تشکر میکنیم.
او اشاره ویژهای به بازخوردهای مثبت نسبت به تایکان داشته و گفته تقاضا برای این سدان الکتریکی به حدی رسیده که پورشه نیازمند کمک آئودی برای تولید این خودرو بوده است.
اگر این روند ادامه یابد پورشه میتواند به بهبود هرچه بیشتر در سهماهه پایانی سال ۲۰۲۰ امیدوار باشد و حتی به رکورد سال ۲۰۱۹ خود نزدیک شود.
Reza ar
۱۴ مهر ۱۳۹۹پانامرا نیاز به یه بروز رسانی اساسی داره تا توان رقابت با تایکان رو داشته باشه نه یه فیس لیفت ساده !البته نسبتا قیمت زیادی هم داره و تایکان با پرفورمنس مشابه ارزون تر از پانامرا هست و مدرن تر!
زیزیگولو
۱۴ مهر ۱۳۹۹برند آلمانی پورشه به خاطر شاسی بلنداش، سداناش، کوپه های دو درش و ماشینای مسابقه ایش تو جهان محبوب هستش و تو ذهن همه ی مردم دنیا اسم پورشه مساویست با کیفیتو نوآوریو عملکرد عالی …. تمرکز این کمپانی اکثراً رو طراحیو ساخت ماشینای لوکسو اسپرت معطوف هستش و در کل پورشه بین یکی از ایدهآل ترین ماشینای تموم مردم سراسر دنیا قرار داره و در حال حاضرم پورشه یکی از سودآورترین کمپانیای خودروسازی جهان هستش
Hadi
۱۴ مهر ۱۳۹۹آفرین به پورشه که تونست با مدیریت درستش تا اینجای کار از این بحران جون سالم به در ببره…
واقعاً دمشون گرم با این خودرو سازیشون که از سدان الکتریکی گرفته تا شاسی بلند و کوپه اسپرت تو سبد محصولاتش پیدا میشه…
?Porsche the horse of Stuttgart ?
ALI
۱۴ مهر ۱۳۹۹مصداق از همه نظر بهترین واقعا همین پورشه هستش از هر جهتی که در نظر گرفته بشه تو اون زمینه بهترین بوده و اینو ثابت کرده. چند وقت پیش مطلبی خوندم که از فناوری بلاکچین میخواد استفاده کنه واسه احراز هویت صاحبش و موارد دیگه خیلی خوشم امد ازین حرکتش.
محمد
۱۴ مهر ۱۳۹۹پورشه کارش درسته
Maserati
۱۴ مهر ۱۳۹۹من پانامراااااا میخوااممممممم
جمشید
۱۴ مهر ۱۳۹۹نا امید نباش چون آدم از فردای خودش خبر نداره ، خدا رو چه دیدی شاید شرایط طوری بشه که به خواسته ات برسی ، کسی چه میدونه خدا داخل آستینش برای آینده هرکس چی داره ؟
Maserati
۱۵ مهر ۱۳۹۹نه منظورم اینه که نمیخوام تولیدش متوقف بشه میخوام بازم تولید بشه اخه چیه مردم تایکان میخرن خوشگله ها ولی برقی اگه مدل بنزینی داشت این همه فروش منطقی بود ولی آخه کی پورشه برقی دوست داره؟
Omid622
۱۴ مهر ۱۳۹۹رخ کاین کوپه قرمز رنگو خریدارم
اما واقعا تایوان خوب فروخته به نظرم بهترین ماشین الکتریکی بازار از نظر هارمونی طراحی خارجی و داخلی
انصافا طرح خارجی و داخلی ماشین با هم از بقیه الکتریکی ها سرتره
تنها بخشی که واقعا نقطه ضعف بزرگ این ماشین به نسبت دو رقیب جدیش یعنی لوسید و تسلا اس پلاد
برد کمش که اگر بالای ۷۰۰ کیلومتر بود عالی میشد
Maserati
۱۵ مهر ۱۳۹۹پانامرا رو بیشتر دوست دارم