پورشهلامبورگینی

دوئل لامبورگینی سنتناریو و پورشه 918

پس از سه روز وقفه در روند برگزاری دور چهارم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال که منظور پوشش اخبار مربوط با نمایشگاه فرانکفورت ایجاد شد، امروز رقابت‌ها را با جذاب‌ترین گروه یعنی گروه هایپراسپرت‌ها ادامه می‌دهیم. در دوئل قبلی این گروه، فراری لافراری و پاگانی هوآیرا با یکدیگر به رقابت پرداختند که در این دوئل مجموعاً تعداد ۲۳۵۷ رأی به ثبت رسیده است. از این تعداد آراء، لافراری توانست با دریافت ۱۶۶۱ رأی و کسب ۷۰ درصد از کل آراء پیروز دوئل شده و به مرحلهٔ بعدی صعود کند درحالی‌که هوآیرا با ۶۹۶ رأی از دور رقابت‌ها حذف شد. حال امروز در چهارمین و آخرین دوئل گروه هایپراسپرت‌ها، پورشه ۹۱۸ به مصاف لامبورگینی سنتناریو رفته است.

فراری لافراری

پاگانی هوآیرا

بوگاتی شیرون

آستون‌مارتین ولکان

فراری لافراری

بوگاتی شیرون

پورشه ۹۱۸

لامبورگینی سنتناریو

مک‌لارن P1

کوئنیگ‌زگ رگرا

؟

کوئنیگ‌زگ رگرا

پورشه ۹۱۸

پیشینهٔ هایپرکارهای پورشه به سال ۱۹۸۶ و معرفی مدل اسطوره‌ای و اعجاب‌انگیز ۹۵۹ بازمی‌گردد. هایپرکار موتور وسطی که توانست در مقطعی رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا را از آن خود کند. سپس ۱۷ سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۳، پورشه جانشین ۹۵۹ را با نام کاررا GT معرفی نمود که تا سال ۲۰۰۷ در تعداد ۱۲۷۰ دستگاه ساخته شد؛ اما سرانجام در دههٔ دوم قرن بیست و یکم نوبت به ساخت سومین هایپرکار تاریخ پورشه و جانشین کاررا GT رسید که ۹۱۸ نام گرفته بود. برای نخستین بار نسخهٔ کانسپت این خودرو در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۰ رونمایی شده و بدین ترتیب پورشه قصد خود برای ساخت آن‌را اعلام نمود. سپس بعد از معرفی چند پروتوتایپ، نهایتاً نسخهٔ تولیدی ۹۱۸ برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۳ رونمایی گردید؛ اما این هایپرکار تفاوت عمده‌ای با اسلاف خود داشت و آن استفاده از قوای محرکهٔ هیبریدی بود. البته ۹۱۸ نیروی اصلی خود را از یک پیشرانهٔ ۴.۶ لیتری V8 تنفس طبیعی می‌گیرد که به‌تنهایی ۶۰۸ اسب بخار قدرت و ۵۲۸ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما در کنار این پیشرانه، دو موتور الکتریکی هم قرار دارد که هرکدام روی یکی از محورها نصب شده‌اند. موتور الکتریکی جلویی ۱۲۵ اسب بخار قدرت دارد و مستقیماً چرخ‌های جلو را به حرکت درمی‌آورد درحالی‌که موتور الکتریکی عقبی ۱۵۴ اسب بخار قدرت تولید کرده و آن‌را از طریق گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ PDK به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. همچنین این موتور به‌عنوان یک ژنراتور هم عمل می‌کند. مجموع خروجی این قوای محرکهٔ هیبریدی نیز معادل ۸۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور است. از این هایپراسپرت آلمانی بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ تعداد ۹۱۸ دستگاه ساخته شد.

لامبورگینی سنتناریو

پیشینهٔ هایپراسپرت‌های تولید محدود لامبورگینی هم به مدل رونتون بازمی‌گردد که در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۷ رونمایی شد. این خودرو که بر اساس سوپراسپرت مورسیه‌لاگو ساخته شده بود، تنها در تعداد ۲۱ دستگاه ساخته شد. سپس در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳، هایپرکار جدید وننو رونمایی شد که بر اساس اونتادور ساخته شده بود. قیمت این خودرو در آن سال از ۴.۵ میلیون دلار آغاز می‌شد و عنوان گران‌ترین خودرو تولیدی دنیا را کسب نمود. وننو در دو نسخهٔ کوپه و رودستر ساخته شد که از نسخهٔ کوپهٔ آن تنها ۳ دستگاه و از رودستر ۹ دستگاه به تولید رسید. سپس سه سال بعد یعنی در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶، لامبورگینی به مناسبت صدمین سالگرد تولد فروچیو لامبورگینی از هایپرکار تولید محدود جدید خود با نام سنتناریو پرده‌برداری کرد و چندی بعد در همین سال نسخهٔ رودستر آن‌هم معرفی شد. سنتناریو هم مانند وننو بر اساس مدل اونتادور ساخته شده و از همان پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی آن استفاده می‌کند؛ اما این نیروگاه برای استفاده در سنتناریو افزایش قدرتی را تجربه کرده و حالا ۷۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ نیمه اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌گردد. سنتناریو هم مانند دیگر هایپرکارهای لامبورگینی، نمونه‌ای تولید محدود است و تنها در ۴۰ دستگاه ساخته می‌شود که نیمی از آن‌ها رودستر و نیم دیگر کوپه هستند. البته قیمت این خودرو در زمان معرفی از ۱.۹ میلیون دلار آغاز می‌شد که بسیار کمتر از وننو است. تحویل سنتناریو هم طی سال جاری به خریداران آن در سراسر جهان آغاز شده است.

 

 مشخصات فنی

پورشه ۹۱۸ لامبورگینی سنتناریو
ترکیب موتور وسط موتور وسط
پیشرانه ۴.۶ لیتری V8 ۶.۵ لیتری V12
تنفس طبیعی+ ۲ موتور برقی طبیعی
قدرت موتور بنزینی ۶۰۸ اسب بخار ۷۷۰ اسب بخار
مجموع قدرت ۸۸۷ اسب بخار ۷۷۰ اسب بخار
گشتاور ۱۲۸۰ نیوتن متر ۶۹۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته نیمه اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۱۰۰ ۲.۵ ثانیه ۲.۸ ثانیه
شتاب صفر تا ۲۰۰ ۷ ثانیه ۸.۶ ثانیه
شتاب صفر تا ۳۰۰ ۱۹.۹ ثانیه ۲۳.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۹.۸ ثانیه ۱۰.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر/ساعت ۳۵۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۳.۳ لیتر (ترکیبی) * ۱۶ لیتر (ترکیبی)
طول ۴.۶۴ متر ۴.۹۲ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۳ متر ۲.۷۰ متر
وزن ۱۶۵۵ کیلوگرم ۱۵۲۰ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۱.۸۶ کیلو به اسب بخار ۱.۹۷ کیلو به اسب بخار
توزیع وزن عقب، جلو ۵۷ به ۴۳ درصد ۵۷ به ۴۳ درصد
قیمت پایه ۸۵۰ هزار دلار ۱.۹ میلیون دلار

* لازم به ذکر است که مصرف سوخت پورشه ۹۱۸ درصورتی‌که صرفاً از پیشرانهٔ بنزینی خود استفاده کند به ۱۱ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد.

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9830901]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۹ دیدگاه‌ها

  1. Tadano

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (176 ديدگاه)

    58 به۴۳؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918 (محمدرضا)

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      دوستان که اشنایی با 918 ندارن خدایی خدا وکیلی مشخصات رو بخونید عکس ها رو ببینید و بعد رای بدید هرچند 918 از اینی که توی جدول نوشته شده قدری سریع تره ……………
      king 918

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AMIR

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (128 ديدگاه)

        شما فقط یک لحظه طراحی و زیبایی غیرقابل وصف سنتناریو رو ببین بهد اون موقع هست که کل مشخصات فنی و پرفورمنسو فراموش می کنی از سنتناریو فقط 20 تا ساخته شده و خیلی از 918 سرتر هست تا حالاهم چند تا فیلم ازش تو یوتیوب پخش شده که تو همشون یک گردان ادم پشت سرش دارن فیلم می گیرن واقعا جذاب هست از لحاظ تکنولوژی هم باید بگم که فاصله اونتادور sv با 918 در نوربرگ رینگ فقط چند ثانیه هست از طرف دیگه سنتناریو از اونتادور سبک تر و 40 اسب بشتر + طراحی ایرودینامنیک تر+خاص تر بودن(کاملا ارزش کلکسیونی شدن رو داره) دیگه دلیلی نمی بینم که به سنتناریو رای ندم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. AMIR

          ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (128 ديدگاه)

          دوستان منطقی رای بدید درست هست که اسم پورشه پشت 918 هست اما 918 بین سال های 2013 تا 2015 ساخته شد اما سنتناریو در سال 2016 رونمایی شد این یعنی 2 سال اختلاف تکنولوژی به کار رفته در ظمن صدای موتور 12سیلندر تنفس طبیعی دیگه جایی برای تعریف باقی نمی ذاره
          من خودم از استون نسبت به بنز بیشتر خوشم میومد اما تو دوئل به پراجکت وان رای دادم چون نمی شد منکر تکنولوژی این ماشین شد
          #بدون ـ تعصب

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Mercede kaviani

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (551 ديدگاه)

        با سلام به دوست عزیز محمد رضا KING 918
        بله مخصوصا که طراحی 918 از مدلهای مسبفات اتوموبیل رانی پورشه مخصوصا مدل 917 جاوانه است در واقع مدرن شده مدل 917 است
        وشخصات همسان لامبورگینی سنتناریو که قیمت را هم در نظر بگیرم که اختلاف یک میلیون 50 هزار دلار کمتر پورشه 918 برتری با 918 است
        که یک شاهکار تکنولوزی را 850هزار دلار خریداری می کنید
        و دوستان ببخشید که نطرم باعث ناراحتی دوستان طرفدار لامبورگینی شده است
        باتشکر دوستدار شما مرسده کاویانی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. KING 918 (محمدرضا)

          ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          درود بر شما خانوم کاویانی ……….
          واقعا از دیدن کامنت شما شگفت زده شدم
          باریکلا قابل تحسینه ……….

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. M

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (160 ديدگاه)

          دوستانی که پرفورمنس لامبو رو زیر سوال میبرن توجه داشته باشند که لامبو با یه هورکان 280 هزار دلاری رکورد سلطان 918 رو خورد کرده !

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. عطا

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (186 ديدگاه)

        با اینکه از نظر طراحی بیرونی لامبو خیلی بهتره ولی پورشه هم بد نیست به همین خاطر رای من پورشه 918?

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. king lambo

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (55 ديدگاه)

        پورشه 918 انصافا سوپر استار صنعت خودروست با این همه تکنولوژی و اون وزن بالاش و قدرت کمترش به همه ثابت کرد از رقیباش سرتره کاری که مرسدس تو پروجکت وان با استون خواهد کرد…
        ولی اینجا با اینکه کاملا از لامبو سرتره رای من لامبوست چون وقتی بحث لامبو میاد وسط نمیتونم منطقی رای بدم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. شاهين

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (856 ديدگاه)

        سلسله مراتب باید رعایت بشه…بوگاتی..فراری..لامبورگینی…پورشه..بنز…ب ام و ……تو این سلسله مراتب اگه مثلا صفر تا صد پورشه ١ ثانیه هم باشه از نظر من پایین تر از فراری و لامبوعه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Ferrari FXX K

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (217 ديدگاه)

      حدود ٢٠٠ رای برای لامبورگینی !
      با توجه به مشخصات لامبو باید با اختلاف زیاد میباخت!
      یه اصلاحی هم تو قیمت سنتاناریو باید انجام بشه بالای ٢میلیون دلاره!
      جالبیش اینجاست که قیمتش تقریبا ٢ برابر پورشه ست ولی توی عملکرد فرسنگ ها با پورشه فاصله داره و پورشه کاملا سر تره!!!!
      من همیشه گفتم طرفدارای لامبورگینی همه غیر منطقی هستن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ساسان

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1040 ديدگاه)

        اگرj50درمقابل 918 بود به کدوم رأی میدادی؟
        غیرمنطقی تویی… برای کسی که ازبچگی رویاش دیدن یه لامبورگینی بوده توهیچ مقایسه ای دوتا موتور برقیو به یه 12 سیلندر تنفس طبیعی خالص با طراحی دیوانه کننده ترجیح نمیده….
        احترام وادبو یادبگیر بعدبیا تو پدال نظر بزار… شاید توسن رشدی واقتﺽای سنته… مراقب باش چی تایپ میکنی…داری کاری میکنی از تمام محصولات فراری متنفر بشم… کاری که چندتا طرفدار بی منطق نیسان کردن سرgtr… که الان میبینم حالت تهوع میگیرم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2780 ديدگاه)

          فراری fxx k و ساسان.
          آهای با شمام….
          بیخودی سر لامبو و فراری با هم دعوا نکنید.
          مجبورم نکنید مک لارن رو بیارم وسطا.
          حالا ببینید من کی گفتم.????????

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ماتئوس

          ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (687 ديدگاه)

          هر کدوم از این ماشینا ویژگیهای خاص خودشو داره .. همینطور کارایی و هدف ساخت متفاوت
          همشون دوست داشتنین .. ولی بعضیاشون یکم بیشتر … بیخیال بچه ها

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ferrari FXX K

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (217 ديدگاه)

          خارج از بی احترامی هایی که کردین اقا ساسان!
          خودتونم خوب میدونید که لافراری رقیب اصلی ٩١٨ هستش نه j50
          یعنی معروف تر از رقابت لافراری ،پی وان،٩١٨ سراغ ندارم تو ٢٠ سال اخیر یا شاید حتی تو تاریخ خودرو سازی!
          مطمعنم شما هم اینرو میدونید فقط میخاید از لامبو دفاع کنید!
          همیشه هرجا در هر شرایتی
          حتی اگر لامبو امار ضعیفتری از رقبای دیگش داشته باشه که معمولا هم همینطوره!
          شما ازش دفاع میکنید و اعتراف نمیکند به ضعف های این کمپانی!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. ساسان

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1040 ديدگاه)

          اتفاقا”j50دقیقا”شرایط سنتناریو رو داره…موتور 488 روشه…2.5ملیون دلاره…تولید بسیار محدوده…همون شرایط سنتناریو رو داره…اگر سنتناریو رقیب 918 نیست(که من قبول دارم نیست…بله اگر موتور وتکنلوژی آستریون روی این گاو نر بودبا قدرت910 اسب اونموقع چرا) پس با این شرایط j50هم رقیب 918 محصوب میشه چرانشه…اگرم اون نمیشه پس سنتناریو هم نمیشه….به چی انتقاد کنم؟چی میگی اخوی؟…تو دلت میخواد من بشینم به چیه این محصول فوقلاده خرده بگیرم..؟تومیای میگی طرفدارهای لامبورگینی بیمنطقن بعد میگی من بهت توهین کردم؟
          من دیگه با تو حرفی ندارم…متاسفم برات…من مدلهای فراریو دوست داشتم تکو توک وپیگیر بودم..ولی تو کاری کردی آلرژی پیدا کنم نصبت بهش….درضمن این مقایسه درصورتی صحیح بود که سنتناریو با موتور آستریون بود…تمام

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. شاهين

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (856 ديدگاه)

        من دست این پورشه رو هم میبوسم اما آخه قیافه و اباهت اون لامبو رو ببین! نمیشه انتخابش نکرد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. شاهین یزدین

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    چرا نباید پورشه رو انتخاب کنم وقتی همه جوره همه جوره برتری داره (قیمت کمتر،پرفورمنس بالاتر،مصرف سوخت کمتر،شتاب بهتر و…) انتخاب من بی شک پورشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      دقیقا حق با شماست، خیلیا صرفا به خاطر اسم لامبورگینی بهش رای میدن در حالی که از نظر من، تنها برتریش، کابین زیباترشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. kamran cooper

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (119 ديدگاه)

        و البته موتور تنفس طبیعی با صدای کم نظیر

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Amir

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (175 ديدگاه)

      پورشه خب خیلی بهتر ولی من لامبورگینیو انتخاب کردم به خاطر اینکه خیلی خاص تر هست و از طرفی چند سال دیگه به یک خودرو فوق العاده ارزشمند تبدیل میشه و چند برابرش میشه ازش سود دراورد
      ولی خودمم قبول دارم پورشه همه جوره بهتره
      در ضمن این امیر با امیر چندتا کامنت بالاتر فرق داره ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. شاهین پسر

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1167 ديدگاه)

      این مزایایی که واس پورشه گفتین فقط توی مسیر مستقیم به کارش میادا !!!
      توی پیست حتی به هوراکان 200هزار دلاری هم نمیرسه.حالا منظور از پرفورمنس چیه خدا میدونه!
      لامبو ی چیز ساخته تو جاده و توی پیست بهت به معنای واقعی سوپر اسپرت حال بده وگرنه جی تی آر هم توی مسیر مستقیم خوب عمل میکنه چرا اونو نگیریم؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. DEADPOOL

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    رای ما سلطان 918
    خیلی خوبه این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918 (محمدرضا)

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      درود بر تو رفیق ………..
      خداییش فقط king 918

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Mohammad

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (32 ديدگاه)

    پورشه ۹۱۸ فوق العادس
    چند وقت پیش هم بوگاتی توی درگ له کرد.
    خیلی سر تر از لامبورگینیه ولی مردم به خاطر اسم لامبورگینی بهش رای میدن?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مرصاد

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (96 ديدگاه)

    روز به روز سخت تر میشه
    ولی از نظر من پورشه بیشتر لیاقت مباره با رگرا رو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2780 ديدگاه)

    تو هیچ چیزی لامبو سر تر نیست به کنار.
    امیر دهقان عزیز من نمیدونم شما 0 تا 60 مایل رو در نظر گرفتین یا 0 تا 100 کیلومتر رو.
    اگه 60 مایل رو در نظر گرفتین کار اند درایور 2.2 ثبت کرده برای 918 و مسیر 1/4 مایل هم 9.8 ثبت شده و نه 10 ثانیه.
    http://www.caranddriver.com/features/the-2015-porsche-918-spyder-is-the-quickest-road-car-in-the-world-feature

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      شتاب ۰ تا ۲۰۰ پورشه هم ۷ ثانیه هست، نه ۷/۲.

      موافقم 0
      مخالفم 0
        1. امیر دهقان

          ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (695 ديدگاه)

          مشخصات هردو ماشین از سایت fastestlaps.com گرفته شده و شتاب صفر تا صد کیلومتر در نظر گرفته شده اما در دو مورد اشتباه رخ داده بود که اصلاح شد.
          ممنون از تذکر شما

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. شاهین پسر

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1167 ديدگاه)

      خدای مهندسی آلمان توی پیست چند چنده با لامبو؟!!!
      به شیر خواره لامبورگینی یعنی هوراکان هم نمیرسه
      اینو گفتم که اگه شما معیارتون توی مسیر مستقیمه ما معیارمون توی پیسته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. محمد ب

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (212 ديدگاه)

    واقعا آدم رو به چه کارهای سختی وادار میکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ماتئوس

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (687 ديدگاه)

    اول به ٩١٨ رای دادم بعد مطلبو خوندنم ?❤️

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Aminspoort

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    پورشه بینظیره،سنتناریو همون اونتادور s هستش که ۴ برابر قیمت میندازن به پول دارا !!!!اما پورشه ۹۱۸ بیشتر از اون مبلغی که بابتش پرداخت میکنی کارایی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین پسر

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1167 ديدگاه)

      آره درسته پورشه خیلی خوبه
      حتی بهتر از هوراکان!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. R

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    پدال تو هم *** با این نظر سنجی ها آخه اینا تو یه رنجن که بخوای مقایسه کنی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Kamy R

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (51 ديدگاه)

    پدال جان خواهش میکنم لیکان هایپر اسپورت رو به این بخش اضافه کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سامان اذری

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    عشقم پورشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. علي

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    چه انتخاب سختی . واقعا رای ندم بهتره ولی با توجه به اینکه عاشق جفتشون هستم و میدونم داشتن هر یک از اینا ی موفقیت و افتخار حساب میشه رای رو به ((( پورشه ٩١٨ ))) میدم فقط بخاطر اینکه زیر ماشین ((( ١ سانت )))) بلندتر از لامبورگینیه و کمتر تو ((( خیابونای تهران))) گیر میکنه .

    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      ? دمت گرم رفیق، عجب معیاری داری برای انتخاب ۹۱۸!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. کوشا

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (118 ديدگاه)

    قطعن 918!
    اشتباه نوشتید لامبو 101 درصد شده وزنش :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. mohammad_FM 480

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    یکم سخته .تنها وزنه لامبو طراحی تیز و تهاجمی اون هست که البته قشنگه.
    ولی از نظر من طراحی 918 قشنگتر و سنگین تره.کابینش هم که حرف نداره.
    فنی هم که مشحصه دیگه.
    پس قطعا پورشه 918

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      لامبورگینی سنتناریو از نظر من یه نسخه تولید محدود از اونتادوره، ۹۱۸ به عنوان یه خودرو، نه یه کالا برای سرمایه‌گذاری، انتخاب بهتر و منطقی‌تریه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohammad_FM 480

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1894 ديدگاه)

        دقیقا درسته رفیق

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. BMW

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (586 ديدگاه)

    من به لامبو رای دادم اصلا وقتی پایه لامبورگینی و پاگانی وسط باشه به چیزه دیگه ای نمی تونم فکر کنم ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AMIR

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (128 ديدگاه)

      دقیقا
      این دوتا شرکت چیزی جز شاهکار نمی سازن این که سنتناریو تولید محدود هست هم بماند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    لامبورگینی سنتناریو یه اونتادور تغییر شکل داده شده، با چند برابر قیمت بیشتر و تعداد تولید محدوده و تنها به درد کسی میخوره که دنبال یه کالا با ارزش افزودست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohammad_FM 480

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      اره فرشاد دقیقا درسته که سنتناریو یک محصول خاص هست و پول خاص بودنشو میگره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. الف.ی

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1643 ديدگاه)

    واقعا دوئل سختیه
    چند دقیقه فکر کردم تا بالاخره فهمیدم به کدوم رای بدم
    از نظر زیبایی سنتناریو خیلی خیلی بهتره ولی از نظر عملکردی پورشه با سلطان سابق نوربرگ رینگ دیگه جای هیچ حرفی رو باقی نمی ذاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. MOBIN POURMAND

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (78 ديدگاه)

    چه عجب دعوا های بچگانه((تا الان)) تو این دوئل نی.چ خوب میشه وقتی همه ب نظر هم احترام میذارن.

    رای من هم اولش لامبو بود ولی با قیمت و مصرف سوخت و کابین و… تغییر کرد.

    $ $918

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الف.ی

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1643 ديدگاه)

      می بینی خیلی وضع خوبیه توسایت وقتی همه به هم احترام بذارن
      احترام گذاشتن هم فقط مربوط به ادبیات کامنت نیست بلکه به نظر من پرهیز از تکرار حرف های تعصب آمیز هم نوعی احترام به خواننده کامنت محسوب میشه
      مرسی همتون!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. ساسان

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1040 ديدگاه)

    با احترام فراوان به918واینکه خودم خیلی دوسش دارم….به لامبورگینی رای دادم…قبول که از لحاظ فنی پورشه بروزتر شده…ولی طراحی لامبورگینی واقعا” خیره کنندس…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. V.m

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    اخه این چه مقایسه‌ای سنتناریو تنفس طبیعی. پورشه هیبریدی اون 885اسب بخار لامبورگینی 770تا این عدد وامار کجاشون به هم شبیه مقایسه می کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الف.ی

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1643 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز از تعداد کامنت هات میشه گفت تازگیا اومدی پدال درسته؟
      این پدال همون پدالیه که مکلارن p1 با فقط 903 اسب بخار رو با کونیگزگ رگرا 1500 اسبی با معیار نامشخصی مقایسه کرد!!!!!!!!
      پدال صادقانه بگم دوئل های این گروه رو میتونستی خیلی بهتر برگزار کنی
      مکلارن و لافراری
      918 و ولکان
      شیرون و رگرا
      هوایرا و سنتناریو
      به نظرم اینطوری خیلی جذابتر میشد نسبت به این حالت مریخی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. روزبه

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (57 ديدگاه)

    فقط آقام فروچیو … باقی مرخصن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Kamran

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    حتی اگه بوگاتی شیرون هم مقابل پورشه
    قرار میگرفت من باز به 918 رای میدادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Saman

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (177 ديدگاه)

    عجب زیبائی سحر انگیزی داره این سنتناریو … شیفته ات شدم براوو لامبو :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. ممّد

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    زیبایی سنتناریو واقعا تکه، اما عملکرد 918 واقعا جای بحثی باقی نمیذاره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. روزبه

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (57 ديدگاه)

    برای اون دسته از پورشه بازایی که سنگ هیبرید بودن 918 و به سینه میزنن میگه . آمار و عدد های 918 و محض سرگرمی با لامبورگینی آستریون هم یه مقایسه کوچولو بفرمائین تا یه مقدار با مفهوم هایپر اسپرت هیبرید بیشتر آشنا شین .
    ضمن اینکه اینقد نوربرگررینگ نوربرگ رینگ نکنین . لامبورگینی هوراکان پرفورمانته 6 ثانیه آورد پائین رکوردشو …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین پسر

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1167 ديدگاه)

      هوراکان توله بوده
      سنتناریو که چهارچرخ فرمون پذیره یقینا بهتر عمل میکنه توی پیست.حالا بیا هی پرفورمنس رو توضیح بده.طرف میگه چون پورشه هیبریدیه پرفورمنس خوبی داره!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. ارش

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    چهره لامبورگینی عالیه عملکرد فنی خوبی هم داره اما پورشه 918 یه شاهکار مهندسیه.همه به کنارمصرف سوخت پورشه رو بنگرید 3.3 وااای خدا آدم دیوانه میشه مگه میشه به 918 رای نداد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. ahmad m

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (62 ديدگاه)

    هر دو رو دوست دارم ، ولی 918 جای هیچ حرفی رو باقی نمیذاره
    رای من 918

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Achtung

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (423 ديدگاه)

    به پورشه رای دادم چون سرتره ولی لامبورگینی رو بیشتر دوست دارم به خاطر طراحی و صدای بهتر که تو جون مردم ترس میندازه ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. NewYorker

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان یه نکته ریز!
    تلفظ درست Centenario ، چنتناریو هست نه سنتناریو!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا