پورشه

مشخصات پورشه ماکان فیس‌لیفت 2019

پورشه چند ماهی است که درگیر فرایند توسعه نسخه فیس لیفت شاسی‌بلند ماکان بوده و اگرچه این برند اشاره‌ای به جزئیات خودروی موردنظر نداشته اما هم‌اکنون اطلاعات مناسبی از آن به بیرون درز کرده است. اتوکار این شانس را داشته که پشت فرمان نسخه فیس لیفت ماکان در آفریقای جنوبی بنشیند. خوشبختانه پورشه در ارائه برخی اطلاعات خساست به خرج نداده است.


اول از همه باید به قدرت اشاره کنیم. مدل پایه کماکان از همان پیشرانه ۲ لیتری توربوی بنزینی استفاده می‌کند اما خروجی آن با افزایش قابل‌توجه ۵۲ اسبی از ۲۴۸ به حدود ۳۰۰ اسب بخار رسیده است. اگر نیازمند اسب‌های بیشتر باشید باید مدل ماکان S را انتخاب کنید که از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری برگرفته از پانامرا سود برده و انتظار می‌رود قدرت ۳۵۵ اسب بخاری داشته باشد. این پیشرانه نیز افزایش قدرت ۲۰ اسبی داشته است.


با قدرت ۳۵۵ اسب بخاری، ماکان S فیس لیفت نزدیک مدل اسپورت تر GTS می‌شود اما پورشه راه‌حلی برای این کار داشته و ماکان GTS هم به منظور ایجاد فاصله‌ای مناسب با نسخه S ارتقا خواهد یافت.


اما در مورد نسخه پرچم‌دار ماکان توربو باید گفت این نسخه از قلب تپنده ماکان S استفاده کرده اما در نسخه ۲.۹ لیتری قدرت ۴۳۴ اسب بخاری خواهد داشت که ۴۰ واحد بیشتر از قدرت پیشرانه ۳.۶ لیتری کنونی است. این خروجی با قدرت مدل مجهز به پکیج پرفورمنس کنونی برابر است. دلیل اینکه بجای عدد ۳ به ۲.۹ لیتر اشاره کردیم ضرورت استفاده از میل‌لنگ قوی‌تر برای هندل کردن قدرت بیشتر است و به همین خاطر حجم سیلندرها کمی کاهش یافته است.


اتوکار می‌گوید ماکان فیس لیفت با پیشرانه دیزلی عرضه نخواهد شد و احتمال عرضه نسخه هیبریدی آن نیز خیلی بالا نیست.


جدای از تغییرات زیادی که زیر کاپوت رخ داده، پورشه سیستم تعلیق را نیز دست‌کاری کرده تا وزن آن کاهش یابد. کیفیت سواری ماکان بهبود یافته و بازنگری‌های در هندلینگ صورت گرفته است. همچنین ترمزها نیز ارتقا یافته‌اند. بنا به روش سنتی پورشه، برخی اصلاحات بسیار کوچک در ظاهر ماکان نیز صورت گرفته و از جمله آن‌ها می‌توان به چراغ‌های جلوی متفاوت به همراه طرح متفاوت سپرها اشاره کرد.


اصلاحات قابل‌توجه‌تر در کابین رخ خواهند داد جایی که ماکان ۲۰۱۹ دارای صفحه‌نمایش بزرگ‌تر خواهد بود. استفاده از صفحه‌نمایش بزرگ‌تر باعث می‌شود پورشه ورودی‌های هوا را به بخش پایین‌تر کنسول مرکزی آورده و شکل آن‌ها را کمی تغییر دهد.

رونمایی رسمی از پورشه ماکان ۲۰۱۹ فیس لیفت اواخر سال جاری خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. GHOST RIDER

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (40 ديدگاه)

    مدل پایه 300 اسب بخار قدرت معرکه است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. عرفان

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (480 ديدگاه)

    دریچه کولر خیلی پایینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      wtf

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مهدی

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    استلویو بای بای
    کارش تمومه (استلویو)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامتین

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (3050 ديدگاه)

      استولیو که 505 اسب داره و شتابش معرکه هست. اسما پورش بهتره اما در واقعیت فکر نکنم از پس آلفا بر بیاد. ضمن اینکه در آبنده نزدیک قراره استولیو و جولیا با سیستم ذخیره انرژی به 600 اسب برسند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        عزیزم همین پورشه اما مدل 911 هم از خیلی سوپرکارا حدود200 اسب ضعیف تره
        اما کی تا حالا جرات کرده به رکورد نوربر رینگش چپ چپ نیگا کنه
        مگه همه چیز اسب بخاره
        ام 5 با کمتر از 650 اسب بخار شتابش 2.8 ثانیه ای میگیره بعد خیلی ماشینا (نمیگم به طرفداراشون بر نخوره) با طراحی های ایرو دینامیک و 700 و بعضا 800 اسب بخار از اون کند ترن

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا