پورشه

مقایسه شانه‌به‌شانه پورشه ماکان قبل و بعد فیس‌لیفت

پورشه ماکان که اولین بار در سال ۲۰۱۴ عرضه شده روانه اتاق عمل شده تا پس از چند سال به‌روزتر شود. شاید برای تشخیص تغییرات رخ داده، حداقل در ظاهر خودرو نیاز به عینک داشته باشید اما طراحان پورشه نمی‌خواهند موفقیت پرفروش‌ترین محصول این خودروساز در آمریکا را تحت تأثیر قرار دهند بنابراین تمرکز آن‌ها روی ارتقای تکنولوژیکی این شاسی‌بلند بوده تا ماکان همچنان بتواند در کلاس خود حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

  • نمای جلو


نمای جلوی پورشه ماکان ۲۰۱۹ خیلی تغییر نکرده است. چراغ‌های جلو کمی تیزتر بوده و دارای ۴ دیلایت LED می‌باشد. سپر جلو نیز دارای ورودی‌های هوای بزرگ‌تر در گوشه‌ها بوده و چراغ‌راهنماها هم‌اکنون بجای بخش بالایی در پایین ورودی‌ها قرار گرفته‌اند.

ماکانی که در تصاویر مشاهده می‌کنید از رنگ بدنه جدید آبی میامی سود برده است. این رنگ کنتراست جالبی با عناصر مشکی ایجاد کرده است. پورشه همچنین رنگ‌های سبز مامبا، نقره‌ای دولومیت و خاکستری کرایون را به طیف رنگ‌های بدنه اضافه کرده است. رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی جدید نیز از دیگر تغییرات ماکان فیس لیفت می‌باشند.

  • نمای عقب
برخلاف دماغه، به‌روزرسانی‌های بیشتری در بخش عقبی صورت گرفته است. چراغ‌های عقب هم‌اکنون کل نمای عقبی را در تسلط خود داشته و ظاهر به‌روزتر و هماهنگ‌تری را با سایر محصولات این خودروساز ایجاد کرده‌اند. این ویژگی در نسل بعدی ۹۱۱ و همچنین تایکان نیز دیده خواهد شد.

  • کابین

یک صفحه‌نمایش بزرگ ۱۱ اینچی بخش بالایی کنسول را اشغال کرده و جایگزین صفحه‌نمایش ۷ اینچی مدل قبل از فیس لیفت شده است. این صفحه‌نمایش بزرگ‌تر طراحان را مجبور کرده ورودی‌های هوا را به بخش پایین‌تری منتقل کنند. سیستم اطلاعات سرگرمی ماکان ۲۰۱۹ به‌صورت استاندارد دارای کنترل صوتی بوده و در زمان آفرود هم می‌توان با استفاده از یک برنامه موبایلی اقدام به فیلم‌برداری کرد.

پورشه همچنین برخی تجهیزات سفارشی جدید را معرفی کرده است. برای مثال غربیلک فرمان اسپورت GT مستقیماً از ۹۱۱ گرفته شده است. همچنین شیشه جلوی گرم شونده و سیستم یونیزه کننده نیز برای بهبود کیفیت هوای کابین در نظر گرفته شده است. دستیار ترافیک جدید به راننده اجازه رانندگی نیمه‌خودکار شامل شتاب گیری، ترمز و فرمان پذیری خودکار تا سرعت‌های ۶۰ کیلومتر در ساعت را می‌دهد.

  • زیر پوست خودرو
مهندسان پورشه دستی به قوای محرکه ماکان نزده‌اند اما شاسی را به منظور بهبود دینامیک سواری تنظیم کرده‌اند. این خودروساز می‌گوید پایداری ماکان افزایش یافته و هم‌اکنون سواری راحت‌تری دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    چراغ های جلو خیلی جذاب شدن،در بخش عقب نه اینکه بد باشه اما فکر نکنم مورد پسند همه باشه اما در برابر تغییر طراحی داخلی هیچ کسی نمی تونه مشکلی داشته باشه و در نهایت اینکه پورشه را عشق است…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    نمای عقب قبلی خیلی س ک س ی هست ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۷ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (4 ديدگاه)

      عقبشو که میبینم یاد جنیفر لوپز می افتم….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مهزیار

    ۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (442 ديدگاه)

    ترکیب بندی عقب در مدل قدیمی بهتره اما در بقیه بخشها بهتر شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین وی

    ۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    نظره منم اینه عقبه قبلیش زیباتره و واقعا زیباترین شاسی بلند ساب کامپکته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (392 ديدگاه)

    درسته اصالت شاید بی معنا باشه ولی به قدری طراحی های پورشه با اصالت وماندگارن که دلتو نمیزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ADAK

    ۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1846 ديدگاه)

    حَیفی اون نما عقب بود …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. omid622

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    بهترین ماشین در بین هم ردها اصلا کمبودی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Amir

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحی قبلیش خیلی بهتره.دیلات هایی که تو نسل جدید گذاشتن زشت شده.از نظر من ماکان قبلی زیبا و خوش رخ تر به نظر میرسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا