پژوسیتروئنفیاتکرایسلر

ادغام FCA و PSA موجب حذف هیچ‌کدام از برندهای دو گروه نخواهد شد

پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر هردو گروه‌های خودروسازی بزرگی هستند که برندهای متعددی را در اختیار دارند. حال اما بعد از اعلام خبر ادغام این دو گروه، برخی این سؤال را مطرح کرده‌اند که آیا این دو شرکت واقعاً به این همه برند نیاز دارند خصوصاً با توجه به اینکه برخی از برندهای FCA ممکن است به نیاز سرمایه‌گذاری سنگینی داشته باشند و یا می‌توانند در فروش به رقیبی برای برندهای PSA تبدیل شوند.

اما مدیرعامل پژو-سیتروئن «کارلوس تاوارس» طی مصاحبه‌ای گفته است که ادغام PSA و FCA منجر به حذف و رها کردن هیچ‌کدام از برندهای دو گروه نخواهد شد. وی توضیح داده است:

این بخشی از چالش مدیریت صحیح این برندها برای پوشش بازار است. من می‌بینم که همهٔ این برندها بدون استثنا یک ویژگی مشترک دارند و آن برخورداری از تاریخی افسانه‌ای است. ما عاشق تاریخچهٔ برندهای خودرویی هستیم. این زیربنایی را برای پروژه‌های آینده در اختیار ما قرار می‌دهد؛ بنابراین اگر این ادغام نهایی شود، من هیچ نیازی به حذف برندها نمی‌بینم زیرا همهٔ آن‌ها تاریخ و نقاط قوت خود را دارند

تاوارس در ادامه گفته است «این گروه ادغام‌شده تعداد قابل‌توجهی برند را در اختیار خواهد داشت». بااین‌حال تعداد برندهای FCA و PSA هنوز هم از برندهایی که گروه فولکس‌واگن در اختیار دارد کمتر است. به گفتهٔ تاوارس، هردو شرکت با گذشت زمان بهبود بهره‌وری را هدف قرار می‌دهند و هردو مایل به ایجاد هرگونه امتیاز برای گرفتن چراغ سبز از اتحادیهٔ اروپا هستند. البته طبق اظهارت تاوارس، چنین ادغام بزرگی نمی‌تواند در کمتر از یک سال صورت گرفته و نهایی شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    دوستان یه سوال!!
    فراری در حال حاظر دقیقا در چه جایگاهی هست؟
    چرا تو عکس اخری جزئی از زیربرندهای فیات کرایسلره؟
    تاجایی ک اطلاع دارم این خودروساز مستقل شده
    ممنون میشم یکی از دوستان برام توضیح بده دقیقا،‌چون هرچی سرچ‌کردم چیزی ک منو قانع کنه پیدا نکردم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Elmiraj

      ۲۴ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (3078 ديدگاه)

      فراری از لحاظ مدیریتی چندیدن ساله کاملا خودکفاست و همانند یک برند مستقل از گروه عمل می کنه ولی از آنجایی که ۹۰ درصد سهامش برای فیات-کرایسلر هست در اصل زیر مجموعه FCA محسوب میشه و چون FCA اکثریت قاطع سهام را داره می تونه به راحتی از انجین ها و تکنولوژی های فراری در دیگر زیرمجموعه های گروه استفاده کنه .

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. Ferrari

      ۲۴ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      فیات کرایسلر دیگه مالک فراری نیستن ۶۷ درصد سهام فراری در بورس عرضه شده ۲۳ درصد دراختیار هولدینگ اکسور هست که مالکش جان الکان هستش و ۱۰ درصد در اختیار پیرو فراری.
      جان الکان نوه جیانی انیلی هستش
      یه جورایی میتونیم فراری رو متعلق به جان الکان بدونیم

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۲۴ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (2956 ديدگاه)

        حرفتون درسته دوست عزیز اما وقتی در سایت ها سرچ‌میکنیم مخصوصا در ویکی پدیا، شرکت مادر رو فیات کرایسلر میزنه ک خیلی عجیبه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Elmiraj

        ۲۴ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (3078 ديدگاه)

        سهام فراری وضعیت خیلی پیچیده ای داره ، اما درسته فراری دیگر زیرمجموعه فیات کرایسلر نیست چون بدنبال عرضه عمومی فراری در بازار بورس این دو از هم جدا شدند .
        به عنوان بخشی از این فرایند سهامداران FCA هر یک از سهم مشترک در فراری را برای هر ده نفری که در فیات کرایسلر در اختیار دارن دریافت می کنند ، سهام ویژه رای گیری نیز در همان نسبت به سهامداران خاص توضیع می شود ، این سهام که توضیع می شود ۸۰ درصد سهام شرکت را بخود اختصاص می دهد… ده درصد دیگر به عنوان بخشی از IPO شرکت شناور شده و ۱۰ درصد باقیمانده هم به پیرو فراری تعلق داره .
        منتها اشتراکی که وجود داره اینه که خانواده بزرگ Agnelli به سرپرستی جان آلکان در حالی که بزرگترین سهامدار فراری هست در مقابل مالک بیشترین سهام فیات-کرایسلر را نیز هست و در حال حاضر سرخیو ماردیون هم رئیس فراری هست و هم مدیر اجرایی فیات-کرایسلر ، به همین دلیل انتقال تکنولوژی و کمک مالی بین فیات-کرایسلر و فراری هنوز امکانپذیره .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. مهدی

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    این یعنی دیگه پژو نه به ایران بر خواهد گشت و‌نه دیگه تامین قطعات انجام خواهد داد با این وضعیت و‌با توجه به اینکه چینی ها برای بازار های نوظهور جنوب شرق اسیا و برخی کشور های عربی دارن برنامه ریزی میکنن کن اونام متحدین امریکا هستن باید خودمون برای یک دوره سی ساله تیبا و‌سمند اماده کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Elmiraj

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3078 ديدگاه)

    با مدیریت صحیح می تونن کاری کنند که همه برند ها مستقل از یکدیگر در خودکفایی کامل باشند ، دقیقا مانند کاری که سرجیو مارکیونه چند سال قبل برای فراری کرد ولی در حال حاضر چندیدن برند عملاً مرده در گروه حضور دارن و این کار حداقل تا پنج سال آینده امکان پذیر نیست…
    و از آنجایی که 1,568,989دستگاه از فروش ۴/۸۴ میلیونی فیات-کرایسلر در سال ۲۰۱۸ به تنهایی برای Jeep بود امیدوارم حداقل این کار ارزشمند برای جیپ هم انجام بشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویان

      ۲۴ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (748 ديدگاه)

      خودرو 208 برقی که بیاد سهم زیادی از بازار تسلا3 در اروپا رو می بلعه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۲۴ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (3078 ديدگاه)

        برقی بودن با تسلا بودن فرق داره رفیق…
        .
        اگر غیر از این بود آئودی e-tron و جگوارi-pace برای شکست دادن model 3 کافی بودن…
        ده ها خودروی دیگر هم به بازار اضافه بشن باز تسلا فروش خودشو خواهد داشت .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. آریا ماشین

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    فیات واقعا به یه همچین ادغامی نیاز داره
    فراری که خداروشکر رو پا خودش وایستاده و دوج و جیپ هم وضعیت فروش خوبی دارن ولی آلفارومئو و مازراتی اصلا حالشون خوب نیست
    به حمایت پژو – سیتروئن نیاز دارن
    دارن به مرز نابودی کشیده میشن این دو تا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mohammad amin

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (56 ديدگاه)

    امیدوارم این ادغام به نفع هردو باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. (Saeed(peugeot

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    به نظر من سود دهی خوبی برای طرفین هست….

    و یه شبه نمیشه که به آخره راه رسید ..‌‌. الان برنامه ای که پژو یا psa برای اپل داره اینه که
    کله محصولاتش باید برقی بشه تا سال ۲۰۲۵ و از طرفی هم ۲۰۰۸ و ۲۰۸ و ون های پژو و اپل و نسل جدید کورسا و دی اس های e_tense…. آماده ورود به بازار برقی ها هستند و پیش فروش شده اند ….که سهم زیادی از برقی ها رو تصاحب میکنند ……و مازراتی و آلفا هم رویکرد جدیدی و پیش گرفتند که با کمک psa بهتر میشن ….بقیه برندها هم که روند خوبی دارند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا