کادیلاک

سلستیک، سدان پرچم‌دار فوق لوکس آیندهٔ کادیلاک

جنرال موتورز در روز الکتریکی خود برای طرفداران کادیلاک که از مرگ سدان پرچم‌دار CT6 ناراحت شدند خبر خوبی اعلام کرد. در این رویداد گفته شد که برنامه‌ای برای ساخت یک سدان پرچم‌دار تمام الکتریکی برای این برند لوکس وجود دارد. این خودرو که سلستیک (Celestiq) نام دارد، در تعداد بسیار محدودی به‌صورت دست‌ساز در میشیگان تولید خواهد شد و طراحی شده تا یک محصول نمادین و چشمگیر برای کادیلاک باشد. فعلاً هیچ اطلاعات و مشخصاتی در مورد سلستیک در دست نیست اما تیزرهایی که از آن منتشر شده نشان می‌دهد هنگامی‌که از غربیلک فرمان استفاده نمی‌شود، به داخل داشبورد جمع می‌شود.

این سدان فوق لوکس آمریکایی همچنین از صندلی‌هایی به سبک سالن‌های استراحت، کنسول مرکزی شناور و یک صفحه‌نمایش خمیدهٔ ایستاده برخوردار است که کل عرض داشبورد را پوشش می‌دهد. البته در سدان‌های فوق لوکس صندلی‌های عقب بیشترین اهمیت را دارند و اینجا است که سلستیک می‌درخشد. با توجه به تیزرها، این سدان الکتریکی در عقب به صندلی‌های مجزا مجهز است که توسط یک کنسول مرکزی با صفحه‌نمایش یکپارچه از هم جدا شده‌اند. علاوه بر این، دو صفحه‌نمایش بسیار بزرگ هم در پشتی صندلی‌های جلو نصب شده است. در این تیزرها همچنین تودوزی چرمی پریمیوم، تریم چوبی و تزئینات فلزی هم دیده می‌شود.

هرچند فعلاً جنرال موتورز هیچ اطلاعاتی در مورد سلستیک منتشر نکرده اما این سدان پرچم‌دار باید روی پلت‌فرم الکتریکی ماژولار این شرکت ساخته شود و به باطری‌های اولتیوم مجهز باشد. همچنین با توجه به اینکه این خودرو نمایش قدرت توانایی‌های هم کادیلاک و هم جنرال موتورز خواهد بود، انتظار می‌رود از بهترین تکنولوژی‌ها و تجهیزات برخوردار باشد. جنرال موتورز در روز الکتریکی خود اعلام کرد که محصولات الکتریکی آینده‌اش به پکیج‌های باطری اولتیوم ۴۰۰ ولتی با شارژ حداکثر ۲۰۰ کیلووات ساعتی مجهز خواهند بود اما ممکن است سلستیک از باطری‌های ۸۰۰ ولتی با شارژ ۳۵۰ کیلووات ساعتی برخوردار باشد که قرار است در پیکاپ‌های الکتریکی آیندهٔ جنرال موتورز استفاده شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. رزیتا

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (418 ديدگاه)

    یه زمانی خط تولید کادیلاک و شورلت تو ایران داشتیم…………………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      آخرشم نفهمیدم تکلیف این همه خرج برا توسعه موتور بلک وینگ و ct6 اللنم که میگن تعطیل میشن.موتور بلک وینگ همه کارشناسها ازش تعریف میکنن ولی جنرال موتورز نمیخواد ازش استفاده کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (3114 ديدگاه)

        ظاهراً جنرال‌موتورز امتیاز تولید موتور بلک وینگ را فروخته و این موتور توسط شرکت های دیگری که هنوز نامشان اعلام نشده بکار گرفته خواهد شد….
        CT6 هم هر چند به نظر من یک سدان بلاتکلیف بود ولی ۵ پنج سال رو خط تولید بود و ده ها هزار دستگاه ازش فروش رفت .
        .
        جنرال‌موتورز به خوبی از گذشته درس گرفته و به همین آسونی اجازه نمیده ضرر کنه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Elmiraj

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    کادیلاک یعنی این……
    یک ابر سدان تکنولوژیک و سوپر لاکچری….
    بی صبرانه منتظر این بازگشت شکوهمندانه هستم…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. MOHAMMAD.DEMON

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (420 ديدگاه)

    و گفته شده قیمت 200 هزار دلاری خواهد داشت
    بعدش هم احتمالا ct6 نسل جدید با الهام از همین خودرو به‌صورت الکتریکی ساخته خواهد شد
    اسکالا بلخره به تولید میرسه
    رقیب رولزرویس و بنتلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Hadi

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    یا خدا…
    ما کجاییم اونا کجا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. mehdi

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (256 ديدگاه)

    ایول کادیلاک ترکونده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Mohammad khalili

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (19 ديدگاه)

    جنرال موتورز سردمدار تکنولوژی هسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حميدرضا

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    ct6 و لینکلن کانتیننتال در مقابل رقبای آلمانی حرف زیادی برای گفتن نداشتن و ندارن چون خیلی دیر و بی موقع به بازار عرضه شدن به هر صورت برای آینده شاید بهترین تصمیم رو گرفتن بایدصبر کرد و دید طرفداران خودروهای لوکس حاضرن جای سه تفنگدار آلمانی این هیولاهای امریکایی رو بخرن یا نه البته در مدل الکتریکی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا