کیا

کیا اسپورتیج 2019، کراس‌اوور کره‌ای در اتاق عمل!

تنها حدود دو سال از عرضه چهارمین نسل کیا اسپورتیج به بازار می‌گذرد اما از آنجایی که فرایند تولید یک محصول نسبت به قبل کوتاه‌تر از گذشته می‌شود از دیدن تصاویر جاسوسی نسخه فیس لیفت این خودرو تعجبی نمی‌کنیم. البته عرضه این مدل کمی طول خواهد کشید اما آشنایی مقدماتی با اسپورتیج فیس لیفت خالی از لطف نیست.


اگرچه که فیس لیفت های دنیای خودرو معمولاً با تغییرات عمده همراه نیستند اما اسپورتیج چیزی بیشتر از یک جراحی ساده را پشت سر خواهد گذاشت. کیا نه تنها فرم چراغ‌های جلو را تغییر می‌دهد بلکه واحدهای روز روشن LED خاص خود را در با مجموعه یاد شده یکپارچه کرده است. سپر جلو نیز زیر دست جراحان رفته و تریم پلاستیکی متفاوتی دور مه شکن‌ها را احاطه کرده است.


بدون هرگونه تعجبی، پروفایل جانبی اسپورتیج بدون تغییر باقی مانده اگرچه که احتمال استفاده از رینگ‌های متفاوت وجود دارد. همچنین انتظار می‌رود رنگ‌های بدنه جدیدی برای این خودرو ارائه شود.


اما اوضاع در عقب خودرو جالب‌تر است زیرا چراغ‌ها نیز اصلاح شده‌اند. خوشبختانه عکاسان توانسته‌اند در زمان ترمز گرفتن از نمای پشت عکس بگیرند که همین امر به ما اجازه می‌دهد تا گرافیک جدید چراغ‌ها را مشاهده کنیم. اگرچه نمی‌توان چراغ میله‌ای بکار رفته در نسخه قبل از فیس لیفت ببینیم اما احتمالاً نسخه فیس لیفت نیز دارای همین چراغ خواهد بود. سپر عقب نیز به‌روز شده است.


هنوز تصویری از کابین اسپورتیج ۲۰۱۹ منتشر نشده اما احتمال ایجاد تغییرات بیشتر در این بخش نیز ضعیف است. احتمالاً سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو به‌روز خواهد شد و برخی تکنولوژی‌های ایمنی جدید نیز در نظر گرفته خواهند شد.


این برند کره‌ای قبلاً اعلام کرده اسپورتیج نهایتاً از تکنولوژی ۴۸ ولتی هیبرید ملایم استفاده خواهد کرد و شاید در اسپورتیج فیس لیفت آن را ببینیم. این سیستم که بدواً برای بهبود مصرف سوخت و کاهش میزان آلایندگی ساخته شده در نسل جدید سید هم دیده خواهد شد. این خودرو هم در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ حاضر خواهد بود.


شاید کیا تصمیم بگیرد اسپورتیج فیس لیفت را با آغاز ماه اکتبر و افتتاح نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی کند اما هنوز چیزی به‌طور رسمی اعلام نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. فقط آمریکا فقط ماسل

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    چراغ عقبش منو کشته
    وای اگه با رینگ 20اینچی بسازنش
    22بهمن رو به تمام بچهای پدال تبریک میگم مخصوصا آقا شاهین گل
    درضمن اگه کسی با اسم قبلی من “فقط فرانسه فقط بوگاتی” کامنت داد یه اطلاع به من بدین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      تبریک ۲۲ بهمن رو شوخی کردی دیگه؟
      ***

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسین دهمرد

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      به بچه های پدال که نه باید به پیرمردا و پیرزنهایی که بچه هاشون رو فدا کردن تبریک بگی.بچه های پدال اکثرا جوونن و خبر ندارن از اون دوران.فقط یه چیزایی شنیدن از (جوونهای )دیگه.توی پست G کلاس مرسدس بچه ها گفتن خدا بیامرز یه زمانی سهامدار بنز بود و سفارش تولید G کلاس رو داده منم گفتم خدابیامرز که بیل گیتس نبوده از پول مردم بدبخت سهامدار شده بوده و اونهمه خرید میکرده.متاسفانه پاک شد کامنتم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین دهمرد

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2433 ديدگاه)

        سال ۴۹ زمان خدابیامرز پیکان ۱۸هزار تومن بوده و یک معلم ۵۰۰ تا تک تومنی حقوق میگرفته کادیلاک و بنز هم مال از ما بهترون بوده و هست.دوستان فکر میکنن چه خبربوده انگار سر هرکوچه ای بنز پارک بوده.از رو احساس که نمیشه نظر داد باید حساب کتابی در کار باشه یانه؟البته چون حرف ماشینه فکر میکنم تا حدودی به پدال مربوط باشه کاش پدال یه مقاله ای چیزی از آمارماشینهای خوب اون دوران و قیمتشون نسبت به درآمد مردم تهیه میکرد.به نظرم اون زمان افراد عادی مثل ماها توان خرید بنز و امثالهم رو نداشتن.ممنون میشم ما رو از ظلمات رهایی ببخشید.دوستان آمریکایی باز هم شاید آمار داشته باشن.البته به نظر بنده کادیلاک یا بنز Sکلاس رو باید هر رئیس جمهوری داشته باشه اصلا یه پرستیژ دیگه داره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. كوير

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2 ديدگاه)

          سال۵۴، ۵۵ مادر من یک معلم ساده بوده تو روستاهای جنوب خراسان
          سال ۵٧ با همون حقوق معلمی یک ماشین پیکان نو از کارخانه میخرد
          ماشینی که اون زمان استاندارد هاش از تولیدات کره احتمالا بیشتر بوده…..

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. حامد

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (831 ديدگاه)

        من قربون اونی برم که پول مردمو برمیداشت باهاش جی کلاس میخرید
        برای مملکت شکوه میخرید
        هر جا میرفتی میتونستی با افتخار بگی من ایرانی هستی
        ما الان ***

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. F۲۲RAPTOR

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2599 ديدگاه)

          سهام کارخونه های مطرح

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حسین دهمرد

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2433 ديدگاه)

          شکوه مگه خریدنیه؟
          با کدو پول میخواستی جایی بری که بعد با افتخار بگی من ایرانیم.خب مردم اگه این چیزار و میداشتن که اون همه خودشونو به کشتن نمیدادن اون همه مردم بدون ترس از مردن تو خیابونا میریختن واسه چی بود؟غیر از این بود که دیگه چیزی واسه از دست دادن نداشتن؟من موندم جنازه اون شهیدا رو باور منم یا حرف های افسانه ای شما رو.میخواید عکسای بوسیدن دست ملکه بلژیک رو توسط خدابیامرز واستون بفرستم که افتخار کنید با شکوهش؟
          بگذریم انسان که با انسان فرق نمیکنه چه ایرانی چه غیر ایرانی هیچکس خونش رنگی تر از بقیه نیست همه جا هم خوب داره هم خراب .همین که آدم پیش خودش حواسش باشه که از کاسه بغل دستیش کش نره یعنی آدمه.دیگه مهم نیس بقیه هرچی میگن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. حسین دهمرد

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2433 ديدگاه)

          عزیز عزت و شرف به حرف مردم نیست.انسان بودن هزینه داره مگه نوح رو مسخره نمیکردن؟مگه تعداد دشمناش بیشتر از دوستاش نبودن؟مگه ابراهیم رو مسخره نمیکردن ،کتکش نمیزدن؟زندان ننداختنش؟مگه روی سر محمد خاکستر نمیریختن؟مگه با سنگ نمیزدنش،مگه فحشش نمیدادن؟سلیمان نبی استثناست وگرنه همیشه همینجور بوده و هست و خواهد بود.انسان بودن درد داره.یه سربه مزار شهدا بزنید ما هم یه روز میریم زیرخاک.دم خروس رو باور میکنید(جنازه های شهدای قبل از انقلاب )رو باور میکنید یا قسم حضرت عباس مردم امروز رو؟ممنون

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. سورنا

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1055 ديدگاه)

          هرجا اسم ایرانی رو بیاری میگه تروریست ؟ :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. حسین دهمرد

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2433 ديدگاه)

          با خرید G کلاس واسه کشور شکوه میخرید؟ یا با بوسیدن دست ملکه های بلژیک و انگلیس و …
          نگید این خرفا رو بچه ها فکر میکنن عزت و شرف ما به ماشین زیر پای پولدارهاست(به این خاطر میگم پولدارها چون مطمئنا اون G کلاس به امثال منو شما نمیرسید.خوشت میاد از تو دوبرابرعوارض بگیرن بزارن جیبشون؟بعدم به خودت افتخار کنی که G کلاس بهت دادن؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. سورنا

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        جانم فدای اون کسی که با پول مردم برای کشورش کاری میکرد

        و لعنت بر اونایی که با پول مردم در کشورهای دیگه ویلا و ماشین و سهام و … برای خودشون فراهم میکنن :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حامد

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (831 ديدگاه)

          اره با پول همه چی حل میشه? ۹۹ درصد مشکلات دنیا با پول حل میشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Saeed Boroomand

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (477 ديدگاه)

          اون خدا بیامرز هم البته علاقه خاصی به سوییس و آلپ داشتن ؛)

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. Mehdi TuRbO

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1993 ديدگاه)

      ایشالله اخریش باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. یه بنده خدا

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (15 ديدگاه)

      نمیشه یه مکانیزم طراحی کنید وقتی واقعا نیازه با دیسلایک بیشتر نشون بدیم؟خخخ
      جدا از شوخی لایک و دیسلایک تاخیر داره لطفا درستش کنین

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. امین

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (87 ديدگاه)

      متاسفانه خیلی از دوستان که اینجا نظر دادن با واقعیتها آشنا نیستن یا هستن و از سر لجبازی حاظر به قبول کردن نیستن . من بعد از انقلاب دنیا اومدم و قبل از انقلاب رو درک نکردم . اولین سوال آیا داشتن تکنولوژی تنها ارزش داره؟ یعنی شما حاظر بودین مثل الان کشورهای متمدن امکانات تکنولوژیک در اختیار داشتین از اون طرف هم نظام خانوادگی شما از هم پاشیده بود این رو میخواستین؟ بهتر هست این چند کلمه رو سرچ کنید Births outside marriage, این گزارش رو خود نهادهای سازمان ملل ارائه دادن یا این world family map .
      اگر شاه داشت خدمت میکرد به ایران چرا بحرین رو که کلی ذخایر نفتی داشت بخشید و از ایران جدا کرد؟ آیا سرنوشت صدام و قذافی و شوروی کافی نیست برای عبرت گرفتن. اگر توی ایران مشکل اقتصادی وجود داره نه به خاطر نظام و اسلام بلکه به خاطر وجود آدمهایی هست از استاد دانشگاه و مسوول که دارن سیستم اقتصاد ربوی و لیبرال رو پیاده سازی میکنن . اگر تونستیم جلوی اینها رو بگیریم اقتصاد کشور هم درست میشه وگرنه اقتصاد کشور ما هم مثل اقتصاد کشورهای مثل آمریکا و ژاپن و چین و غیره به طرف فروپاشی پیش خواهد رفت. فریب زرق و برق دنیای متمدن رو نخورید که توهمی پیش نیست. یهود همه رو جز خودش حیوانی بیش نمیدونه براش عرب و ایرانی و مسیحی فرقی نداره. اگر داشت نظریه پردازانشون نظریه نابودی دو سوم جمعیت جهان رو نمیدادن این رو سرچ کنید The First Global Revolution بهتره تحقیق کنیم و بدونیم با چه کسانی سر و کله میزنیم در دنیا. شرف و غیرت از همه چیز در دنیا بالاتر هست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. استاد

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (51 ديدگاه)

        دوست عزیز حالا نمیشه دوتاش را باهم داشت؟ هم به قول شما غیرت و شرف و هم رفاه و تکنولوژی؟ حتما همیشه باید مجبور به انتخاب یکی باشیم؟
        و یه سوال؟ الان به جز ما که. شرف داریم، تموم دنیا بیشرف تشریف دارن؟
        به نظرت تاریخ مصرف این ادبیات تموم نشده؟ مثل ارباب و نوکر؟ و از این دست؟
        و نکته آخر، به نظرت تو کشور مسلمان شیعه دو اتیشه ما الان اون چیزهایی که شما میگی بی غیرتی (اسمش آسیب اجتماعی هست) وجود نداره یا کمه؟
        40 ساله شما با غیرت دارید مملکت رو اداره میکنید، یه مدت هم بزارید عقل و علم اداره کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. F۲۲RAPTOR

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    فیس ایفتی که واجب الاجرا هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      رپتور جان حرف منم همینه سهام کارخونه های مطرح رو مگه واسه مردم میخرید؟خوشت میاد پول تو رو بگیرن به بقیه G کلاس بدن؟خوشت میاد از تو مالیات بگیرن بدن به نجومی بگیران؟خوشت میاد تو کار کنی کله گنده ها بخورن؟
      حامد میگه من قربون اونی برم که پول مردمو برمیداشت باهاش G کلاس میخرید خوب عزیز من مگه واسه مردم میخرید؟اگه اینطوریه پس نباید ناراحت بشی که ماشین وارداتی رو به دوبرابر میکنن تو پاچت چون اینام پول مردمو برمیدارن میزارن تو جیب خودشون.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. F۲۲RAPTOR

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2599 ديدگاه)

        آره حرفات درسته برادر،
        اون پولی که واسه جی کلاس برداشته بود واسه ارتشش و نیروهای نظامیش بود،
        ولی باز هم ماکه‌مال اون دوره نیستیم،
        قضاوت با اهلش،خدا گذشته گان رو بیامرزه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. حسین دهمرد

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    پدال چرا اینجوریه امروز؟داریم اطلاعات رد و بدل میکنیم میزاری یه چیزی یاد بگیریم یانه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (10257 ديدگاه)

    هنوز نسل جدیدش پاشو تو خیابونامون نذاشته میخواد فیس جدیدش بیاد
    بیچاره کره ای سوار ها چقدر زود از ماشین جدیدشون خسته میشن با این سرعتی که هرروز دارن طرح عوض میکنن
    مگه شک دارن به طرحشون
    والا تویوتا از ۲۰۱۳ داره راو۴ تولید میکنه ، سال به سال هم فروشش بیشتر میشه و جالب اینکه با یه فیس لیفت کوچیک هم تا ۴ سال فروشش تضمینه.
    نمیگم کره ایها خوب نیستن ولی آخه این دیگه مسخرس بعد ۲ سال فیس لیفت .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بهراد

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (537 ديدگاه)

    حسین جان، اینجا سایت ماشینه، اون همه پیامبرا و شهیدا رو چرا میاری وسط؟اگه گفتنیه بزا ما هم بگیم،پادشاه ژاپن جلوی ما تعظیم کرد، خیابان سئول که تو ایران هست تو کره هم خیابان تهران هست با این هدف اونا اینکارو کردن که شهرشون یه روز مث مال ما پیشرفت کنه،همین آقایی که میگی پرواز بدون توقف تهران نیویورک رو برقرار کرد،عربها برای جام جهانی آرژانتین میومدن ایران با هواپیمای ما میرفتن،الان ما میریم امارات برای جام جهانی برزیل، همون مرد میدان نفتی و گازی شمال بریتانیا رو خرید،با زیمنس آلمان برای نیروگاه بوشهر قرار داد بست(میدونی که آلمان ینی چییی؟تکنولوژی آلمان و صنعتش که دیگه نگم برات)بخشی از سهام نیروگاه اتمی فرانسه و چند جای دیگه رو خرید که سوخت نیروگاه رو تامین کنن، ولی الان نیروگاه ما با تکنولوژی بیل و کلنگ روسی ساخته شده، دو تا کشتی بزرگ تفریحی ایتالیایی رو که دولتشون ورشکست میشد رو خرید،مردمشون وقت تحویل دادن کشتی و فروشش داشتن اشک میریختن که با خون دل برای خودشون ساختنش، موقع جنگ یکیش غرق شد اونیکی رو سریع درخواست دادن دوباره ازمون خریدن،میدونی بدون ویزا به اکثر کشور ها سفر کردن ینی چی؟تو نیویورک تو فرودگاه آرم همون مرد و نشان اون رو میدیدن یه احترام نظامی میذاشتن میگفتن خوش اومدین، الان تو ترکیه پاسپورت مارو با دستمال کاغذی میگیرن که کثیف نشن،تو فرودگاه دبی با داشتن گرین کارت آمریکا ولی بدلیل اصلیت ایرانی باید دقیقا ٠/۵ ساعت منتظر آمبولانس بمونی!بیلزر یا ماشین همه جا برو مونتاژ میکردیم الان پراید دمپایی و آریسان دو تیکه خودمون میسازیم،بیخود شهدا رو وسط نکش، اون شیر مردای پاک هم جونشونو دادن که ما تو آرامش باشیم عربی حرف نزنیم، چندین نفر ارتشی و خلبان اخراج کردن ولی بدلیل جنگ خودشون درخواست دادن که دوباره استخدام شن برن با دشمن بجنگن،خلبانی که یه کلت نداشت بعد ایجکت از خودش در برابر حیوانات وحشی حتی دفاع کنه، ولی دست یه عده کلاش و ژ٣ مث نقل و نبات فراوون بود، عده ای ٢۴ ساعت تو عملیات بودن، عده ای خودشونو به مریضی میزدن که نرن،که از قضا ریش بسیار هم داشتن. تو رویا همیشه حقیقت گمه.همون مرد شکاری نسل۴ اف فورتین نمی خرید هزاران هزار سرباز پیاده هم داشتیم بدرد نمی خورد، نیرو بدون پشتیبانی هوایی ینی هیچ. بله اون زمان نفت میفروخت شکوه میخرید، ٣٠٠ فروند اف١۶ میخرید، میدونی بیشتر کشور ها تو خرید ٣٠ تاش موندن!!! با ٣٠٠ تا میشد کل خاورمیانه رو شخم زد! اما الان یه لاستیکشو نمی تونی بخری. اونا پشتکار ما شعار

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      بهرادجان اونا رو به عنوان انسان مثال زدم فقط.بعدم خیلیا جان خودشونو گذاشته واسه پایین کشیدن ممدرضا.معلومه که خیلی انگیزه داشتن خو آدم با خودش فکر میکنه حتما یه چیزی بوده وگرنه اگه همه چی خوب بوده چرا این کارا رو کردن؟
      میگم تو نیویورک واسه آرم ونشانش احترام نظامی میزاشتن بعد آخرای انقلاب خودشو تو آمریکا راه ندادن؟باهم جور درمیاد؟دوست عزیز حتی قاجار هم در حد خودش خدمت کرد به ایران همین آقای ترامپ هم خدمت کرد به آمریکا تا حالا کسی نتونسته بود 400 میلیارد دلار سلاح بفروشه واسه آمریکا(کاری به این ندارم که پولش به کی میرسه).قذافی و مبارک و خیلیای دیگه هم همینطور.برای همین من هم ازش بد نگفتم و خدابیامرز خطابش کردم به هر حال شاهمون بوده و جزیی از تاریخمون
      ولی مهم مردم هستن مردم هم زمان ممدرضا ناراضی بودن.و زور خودشون رو زدن و شهید دادن که درست بشه.چقدر موفق بودن باید از خودشون پرسید.دمت گرم که جواب دادی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسین دهمرد

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      راستی بهراد جان یادم رفت بگم همه اینهایی که گفتی خرید اگه همون موقع واسه مردم به کار میبست مردم هم راضی بودن مشکل مردم همین بود که میدیدن خریداری میشه ولی به اونا چیزی نمیرسه.اون پادشاه ژاپن قضیه ش چی بوده واسم جالبه اگه لطف کنی عکسی چیزی بفرستی آخه فکر میکنم ژاپنیا موقع سلام کردن هم تا کمر خم میشن دمشون گرم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. كوير

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    أفرین به همه ادم هایی که امروز تو این قسمت نظرات امدن و علی رغم اینکه با هم مخالف بودند، ولی بهم توهین نکردند.
    نظرشونو دادن ولی حرمت همدیگه رو نگاه داشتن
    دم همتون گرم
    کاش این فرهنگ تو کل جامعه جا بیوفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهراد

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (537 ديدگاه)

      ممنون، خب درست نیست بهم بد و بیراه بگیم که.
      البته فرهنگمون هم غلطه،بدلیل آموزش نادرست،تو اجتماع اونو نشون میدیم، و تو رانندگی هم چون محیط بسته هست بیشتر نشونش میدیم و تو فضای مجازی که حریم بسته تری هست دوباره بیشتر از قبل نشون میدیم.هیچ نفعی هم از این راه نمی بریم فقط خودمونو خسته میکنیم، تو خیابون همیشه حق تقدم رو رعایت میکنم حتی اگر تو فرعی کسی منتظر باشه خیابون آروم شه بیاد خیابون اصلی باز من بهشون راه میدم،ولی خودم که بخوام از فرعی بپیچم انگار کاپ جام جهانی رو از دستشون میخوام بگیرم،جوری میان که انگار جلوتر یه خبرایی هست.منافع فردی رو به جمعی ترجیح میدن،و ضررشو خودشون بیشتر از همه میبینن و حقشون هم همون هست.و آخرش میشیم جهان سوم نرخ مرگ و میر تصادفاتمون میشه در حد کشور های آفریقایی که حتی نمی دونن قاشق و چنگال چیه اصلا.و در آخر
      خب منفعت اینکه شرق و غرب رو بهم بدوزیم و آخرش اروپا رو علم کنیم چیه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا