شورلت کوروت E-Ray و پورشه 911 کاررا GTS دو خودروی اسپرت هیبریدی از دو سوی اقیانوس اطلس، برای اولین بار در یک مقایسه هیجانانگیز روبهرو شدهاند.
کوروت و پورشه ۹۱۱ از دههها پیش رقبای سرسخت دنیای خودروهای اسپرت بودهاند؛ اما با معرفی E-Ray بهعنوان اولین کوروت چهارچرخ محرک و هیبریدی و پورشه ۹۱۱ کاررا GTS بهعنوان اولین ۹۱۱ هیبریدی جادهای، این رقابت وارد مرحله جدیدی شده است. کوروت E-Ray با موتور ۶.۲ لیتری V8 و یک موتور الکتریکی در محور جلو، ۶۵۵ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند، درحالیکه پورشه ۹۱۱ GTS با موتور ۳.۶ لیتری توربوشارژ تخت شش سیلندر و سیستم T-Hybrid، مجموعاً ۵۴۰ اسب بخار و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور ارائه میدهد. این دو خودرو، هرچند در عملکرد نزدیک هستند، اما فلسفههای متفاوتی دارند: کوروت با قیمت پایه حدود ۱۰۸ هزار دلار، ارزشی استثنایی ارائه میکند، درحالیکه پورشه با قیمت پایه ۱۷۴ دلار، لوکستر و پیچیدهتر ظاهر میشود.
کوروت E-Ray
E-Ray، اولین کوروت چهارچرخ محرک، از موتور ۶.۲ لیتری V8 با ۴۹۵ اسب بخار در عقب و یک موتور الکتریکی ۱۶۰ اسب بخاری در محور جلو بهره میبرد. این ترکیب، شتاب صفرتاصد را در ۲.۵ ثانیه و سرعت نهایی ۲۹۵ کیلومتر بر ساعت فراهم میکند. وزن این خودرو حدود ۱۷۶۵ کیلوگرم است و باتری ۱.۹ کیلووات ساعتی آن از طریق ترمز احیاکننده شارژ میشود. E-Ray دارای حالتهای رانندگی متنوعی مانند تور، اسپرت، پیست و… است و حالت استیلث آن امکان رانندگی تمام الکتریکی با برد محدود را فراهم میکند.
پورشه ۹۱۱ GTS 4
پورشه ۹۱۱ کاررا GTS 4 از یک موتور ۳.۶ لیتری تک توربوی تخت شش سیلندر با ۴۸۵ اسب بخار و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند که با یک موتور الکتریکی در توربو و یک موتور ۵۶ اسب بخاری در گیربکس هشت سرعته دوکلاچه تقویت شده است. این سیستم T-Hybrid، شتاب صفرتاصد را در کمتر از ۳ ثانیه و سرعت نهایی ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت ارائه میدهد. وزن این خودرو حدود ۱۶۴۵ کیلوگرم است و از فناوریهایی مانند آیرودینامیک فعال، فرمانپذیری محور عقب و توربوی برقی بهره میبرد. سامانهٔ چهارچرخ محرک پورشه هم برخلاف کوروت از نوع مکانیکی است.
مقایسه طراحی و فناوری
کوروت E-Ray با طراحی موتور وسط و بدنه عضلانی، ظاهری تهاجمی دارد و صدای جذاب موتور V8 تنفس طبیعیاش در شتابگیری، شخصیتی بازیگوش به آن میبخشد. در مقابل، پورشه ۹۱۱ GTS با طراحی کلاسیک و بهروزشده خود، حس وقار و سطح بالایی را منتقل میکند. فناوری پورشه شامل توربوی برقی برای کاهش تأخیر توربو و سیستم هیبریدی پیچیدهای است که تمام اجزای آن در عقب خودرو متمرکز شدهاند، برخلاف کوروت که موتور الکتریکی را در محور جلو قرار داده است. کابین پورشه ارگونومی بینقص و کیفیت ساخت بالاتری ارائه میدهد درحالیکه کوروت فضای بار و راحتی بیشتری دارد.
پرفورمنس و تجربه رانندگی
تاپ گیر در ویدیوی مقایسه خود، این دو خودرو را در جادههای بریتانیا آزمایش کرد و نتیجهگیری جالبی ارائه داد. کوروت E-Ray با شتاب فوقالعاده و چسبندگی چهارچرخ محرک، در خط مستقیم و پیچهای تند، عملکردی خیرهکننده دارد اما وزن بیشتر و حس مصنوعیتر آن در مقایسه با پورشه، کمی از دقت رانندگی میکاهد. پورشه ۹۱۱ GTS، با هندلینگ دقیقتر، فرمانپذیری بهتر و فناوری پیشرفته، تجربه رانندگی متعادلتری ارائه میدهد هرچند کوروت در شتاب اولیه و ارزش قیمتی برتری دارد.
نتیجهگیری
مقایسه کوروت E-Ray و پورشه ۹۱۱ GTS در نگاه اول عجیب به نظر میرسد، زیرا تفاوت قیمتی ۶۶ هزار دلاری آنها بسیار زیاد است اما شباهتهایشان، ازجمله سامانهٔ چهارچرخ محرک، پیشرانههای هیبریدی و جایگاهشان بهعنوان نمادهای خودروهای اسپرت، این مقایسه را توجیه میکند. کوروت با قیمت کمتر، قدرت بیشتر و پرفورمنس خالص، گزینهای وسوسهانگیز برای کسانی است که به دنبال ارزش و شتاب هستند. پورشه اما با هندلینگ بینظیر و کیفیت لوکس، برای خریدارانی که دقت و پرستیژ را ترجیح میدهند، جذابتر است. تاپ گیر این مقایسه را «رویارویی کامل اروپا و آمریکا» مینامد و هر دو خودرو را به خاطر شخصیت متمایزشان ستایش میکند.
مشخصات فنی
شورلت کوروت E-Ray | پورشه ۹۱۱ GTS 4 | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 هیبرید | ۳.۰ لیتری H6 توربو هیبرید |
قدرت | ۶۵۵ اسب بخار | ۵۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۶۱۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۷۶۵ کیلوگرم | ۱۶۴۵ کیلوگرم |
شتاب صفرتاصد | ۲.۵ ثانیه | ۳.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۹۵ کیلومتر بر ساعت | ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت |
قیمت پایه | ۱۰۸,۷۹۵ دلار | ۱۷۴,۶۹۵ دلار |
Iman 007
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴هردو بی نظیرن 🔥🔥🔥🔥🔥
ممد ژانگولر
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴اون داداشایی که این دوتارو بقل هم ندیدن بگم که پورشه ی چیز دیگست .
AMIN JAFARI
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴پادشاه کوروت
شما فقط مقایسه قیمت رو انجام بدین تا تفاوت و خاص بودن کوروت را حس کنید
تنها برگ برنده پورشه اون وزنشه
حسن
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴این پورشه باید با استینگری مقایسه بشه صرفا به خاطر اینکه اسمش هیبریده گذاشتن کنار E-Ray وگرنه نه تنها اعداد که بقیه موارد هم در حد استینگری 490 اسبی نیست
Ali
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴جفتشون معرکن ولی خرید اینا بستگی به دو چیز داره.
اگه یک اسپرت میخوای با این اختلاف قیمت کروت از لحاظ فنی در حد ۹۱۱ توربو اس هست که گزینه ی منطقی تری بنظر میاد.
ولی اگه یک خودروی لوکس بخوای باید سر کیسه رو شل کنی و به قدرت کروت پشت کنی و با کیفیت و دقت مثال زدنی پورشه سلام کنی.
Siyavash
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴انتخاب خیلی سخته..جفتشونم خیلی جذاب هستن..من پورشه رد انتخاب میکنم..ولی کوروت هیچ چیزی از پورشه کم نداره..
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴با احترام به پورشه ولی خدا وکیلی در جایی که به موتور وی۸ اونم حجیم اونم تنفس طبیعی اونم پوشراد با گشتاور بالا تو دور پایین هست با صدای مخوف جایی برای ۶ سیلندر توربو با صدای بد واقعا بد نمیمونه.به نظر من بهترین کار برای ۹۱۱ استفاده از برق هست به جز نسخه gt3 و تا حدودی gt2. چون اولی که صداش محشره دومی هم تا حدودی میشه گفت صدا داره بقیه موارد واقعا هیچ صدای خاصی ازشون شنیده نمیشه انگار چرخ خیاطی ویز ویز میکنه پس چه دلیلی برای استفاده از درون سوز میمونه تو این سطح.بخش بعدی ظاهر خودرو هست که به جز بخش عقب ۹۱۱ هیچ ارزشی برای طراحیش قائل نیستم واقعا تکراری و خالی از هیجانها.بازم میگم تو gt3 با ایجاد انواع ورودی تو سپر کاناردهای گوشه و کنار و هود رو کاپوت کمی جذابیت پیدا کرده.
barsia
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴طرفدارای 911 احتمالاً سنتی ترین و سرسخت ترین طرفدارا هستند. آینده رو نمی خوان گذشته رو می خوان. اینجور نیست که پورشه تو 911 کلی تغییر بده و انتظار داشته باشه طرفدارا استقبال کنند و ماشینش خوب بفروشه. موتور وی8 نمی خوان موتور وی 10 نمی خوان موتور شش سیلندر تخت درون سوز عقب ماشین رو می خوان.
yektachafi
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴هرجور حساب کنی کوروت🔥
Faster
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴هردوتاشون عالین ولی این یه چیز دیگست
https://www.pedal.ir/acura/acura-honda-nsx-type-s-review-first-drive/
amirboss
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴دوخودرو از دنیایی متفاوت!
جدا از مسائل فنی که بسیار پیچیده تر از چیزیه که تو این پست آورده شده،انتخواب بین این دو اسطوره بیشتر سلیقه ای هست.اینجا جاییه که تعصب چشم و گوش مخاطب رو میبنده و میره سمت چیزی که بهش علاقه داره.
به هرحال شاید کوروت انتخواب بهتری برای من باشه.
هم بخاطر بروزرسانی فوق العاده،قیمت مناسب تر،کابین جادار تر و فیس خشن تر.
𝐀𝐥𝐢
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴خیلی سخته اینجا هردو
Mr wrong
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴دوتا لژیونر
بتمن و جوکر
رئال و بارسا
کاوبوی آمریکایی و مهندس آلمانی
رقابتی به قدمت تاریخ
پر از افتخار و دستاورد برای صنعت خودرو
اگه همچین رقابت هایی نبود، این صنعت انقد زیبا نمیشد…
Scuderia Ferrari
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴پورشه 911GT3 و کوروت Z06 انتخاب های جذاب تری هستن 🔥🔥
Siyavash
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴انتخاب بین این دو خیلی سخته هر کدوم انتخاب کنی باز دلت پیش اونیکی هست..
! i M α η δ υ α R
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴[[[ کوروت و پورشه ۹۱۱ از دههها پیش رقبای سرسخت دنیای خودروهای اسپرت بوده اند !!!! ]]]
چه طور وقتی قیمت 5 آپشن گران قیمت پورشه 911 ، معادل قیمت یک کوروت تموم میشه ، این دو برند رو برای دهه ها میشه رقیب مستقیم هم دونست ؟
پورشه و کوروت منطقا نمی تونن رقیب مستقیم هم باشن ، چون اختلاف قیمت فاحش ، راه مشتری های این دو برند رو وقتی به قصد خرید ماشین از خونه میان بیرون ، از هم جدا میکنه …
خنده دار اینجاست که برایزنمونه ، آخر مقاله خود یارو هم به اختلاف قیمت 66k اشاره میکنه اما بعد برای توجیه ، میزنه توی جاده خاکی …
در فرهنگ خانوار سنتی آمریکایی وقتی ثروتمند میشی و می خوای بهترین ماشین عمرت رو بخری برای درآوردن چشم فامیل و اهل محل ، به قول خودشون ، پورش می خری …
رقیب دونستن این دو برند ، اونهم برای دهه ها ، به نظرم پایین آوردن شان برند پورشه است …
هر چند به نظرم پورشه در آلمان هرگز در کل ، رقیب نداشته اما شاید با تخفیف بشه گاها از لحاظ سطح تکنولوژی ، با بنز رقیب دونستش …
در طول تاریخ هم به نظرم خود پورشه دوست داره که تا ابد فقط با فراری رقیب مستقیم به حساب بیاد …
Cadillac-V
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴اون اختلاف قیمت ۶۶ هزاردلاری هیچ ربطی به هندلینگ و مهندسی و پرفورمنس نداره
اگه ربط داشت پرفورمنس کوروت از ۹۱۱ بهتر نمیبود و هرساله هم کوروت هندلینگش از مرسدس و بی ام بهتر نمیشد و با پورشه هم رقابت نمیکرد، مدرک:
https://www.pedal.ir/vision/best-handling-cars-tested-2023/
https://www.pedal.ir/vision/10-best-handling-cars-we-tested-2022/
و یادتون باشه اینو گرون بودن یه محصول به معنای بهتر بودنش نیست!!!
همین الان نسل جدید کادیلاک CT5-V Blackwing قیمتش کمتر از نسل جدید بیامو M5 ولی چرا کادیلاک تو رقابت رتبه ۱ شد ولی اون سوم شد؟
https://www.pedal.ir/cadillac/audi-rs7-vs-bmw-m5-cadillac-ct5-v-blackwing-comparison-test/
amirboss
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴دوست عزیز نظرت فقط برای خودت محترمه!!!
حسن
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴اخه این نظر نیست یه نگا به فروش پورشه بندازه خودش میفهمه
کلا 310 هزار تا فروخته که 200 هزار تاش کاین و ماکان بودن
تو امریکا ی شمالی کلا 80 هزار تا فروخته مکزیک و کانادا و وبقیه 911 کل سال 2024 14 هزار تا فروخته حالا ببین امریکایی پورشه کجای محاسباتشه
! i M α η δ υ α R
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴amirboss@
دوست عزیز ، تعداد دیسلایک هات میگه نظرت ، فقط برای خودت محترمه !!!
Cadillac-V
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴اتفاقا تو این فضای اروپایی فنی که پدال داره هرکس دیسلایک زیادی داشته باشه نشون دهنده حق بودن و درست بودن مطلبه!!!
amirboss
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴داداش لایک یا دیسلایک زیاد مبنی بر درست یا نادرست بودن نظر نیست.
اون به شعور و فهم کسی مرتبطه که باشصت مبارک روی کدومش بکوبه.
مازیار
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴شعور و فهم که بیشتر به استنباط از کامنتها مربوط میشه تا به لایک و دیسلایک مبتنی بر نظر شخصی
سوشیانت
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴حرف قشنگی زدی کاربر کادیلاک وی چند نفر دور هم جمع شدن که فقط لایک و دیسلایک میدن و هیچ مدرکی ندارن الان همین ۲۰ نفری که کامنت کاربر ایمان رو لایک کردن چیزی راجب تاریخ شورولت کوروت نمیدونن و حتی تا حالا اسم c2 و c3 و c6 و… رو که جزو بهترین خودرو های پرفورمنس زمان خودشون بودن رو نشنیدن
amirboss
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴عجب!
! i M α η δ υ α R
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴به احترام تمام دوستانی که ریپ زدن ، برای جمع شدن این بحث بیهوده و جا افتادن معنا ، با ذکر مثال و رسم شکل باید بگم که :
در طبیعت ممکنه عنصر ” پتاسیم ” در برخی میوه ها یافت بشه اما کسی که بخواد پتاسیم بالا مصرف کنه هرگز به ” 🥒 ” مراجعه نمی کنه :
حتی اگر میزان فروش ” 🥒 ” در بازارهای صادراتی چند برابر صادرات ” 🍌 ” یا انبه یا پاپایا باشه …
” 🥒 و 🍌 ” هرگز رقیب مستقیم هم نبودند و نیستند و تا ابد هم نخواهند بود …
[[[ خیار با 180mg پتاسیم ( در 100gr ) تا ابد ، نمی تونه رقیبی برای موز با 358mg و پاپایا با 591mg پتاسیم باشه … ]]]
🇰🇷
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴در کنار شیشلیک و کوبیده ، این کامنت هم در تاریخ پدال ماندگار شد😄
! i M α η δ υ α R
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴😁😁😁
دمت گرم با این حضور ذهنت ، اما یه دونه رو هم جا انداختی …
استیک فلورانسی (Bistecca alla Fiorentine) که سابقه اش به اوایل قرن 14 م برمی گرده و لذیذ ترین و به نوعی خوشمزه ترین خوراک گوشتی ایتالیاست …
😋😋😋
misha
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴👌👌👌
مثال جالبی بود
ایرادش این بود که تو مقایسه به میزان خواص اشاره کردین، این همون اعداد و ارقامیه که تو بررسی های خودرویی میخونیم و به استناد اونا نتیجه گیری میکنیم
اما ارزش واقعی موز رو فقط کسی میفهمه که حداقل یکبار موز و خیار خورده باشه
اون دیگه میفهمه چرا موز گرون تره
هر چند شاید نتونه منی که موز نخوردم رو متقاعد کنه که هیچ موزی صرفا بخاطر اسمش گرون نیست، طعم متفاوتی داره که هیچ خیاری نمیتونه جای اونوبگیره
! i M α η δ υ α R
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴misha ی عزیز …
از دقت شما ممنونم …
برای درک بهتر دوستان آمریکایی فن ، عنصر پتاسیم ( پارامتری قابل اندازه گیری و تاثیر گذار در مزه نهایی میوه ) استعاره ای شد برای رساندن مفهوم ” مزه رانندگی ” با پورشه که برای ما ، بهتر و بیشتر و خوشمزه تر و به یادموندنی تر و دلچسب تر از مزه رانندگی با کوروته …
اگر می گفتم تکسچر یا بافت موز از نظر غنا و ارزش غذایی با ارزش تر و بالاتر از تکسسچر و بافت خیاره ممکن بود ، نتونم حرفم رو علمی و واضح اثبات کنم و شاید یکی مدعی می شد که از نظر اون ، خیار خاصیت بیشتری نسبت به موز داره و بحث به بیراهه کشیده میشد …
اینجا پتاسیم نه صرفا معیاری به مثابه اسب بخار ، بلکه در یک نگاه کلی و قابل فهم ، به مثابه حس و حال و مزه رانندگی با پورشه که به نظر من ( با احترام به کوروت پرستان ) بالاتره و بیشتره و دلچسب تره ، بیان شده …
سوشیانت
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴چقدر مثالت ربط داشت واقعا😆 خب دیگه یکی ازت بپرسه چجوری حساب کردی که پرفورمنس پورشه از شورولت بهتره شما براش موز و خیار رو مثال بزن🤦♂️ از شما میشه به عنوان مازیار شعبه ۲ یاد کرد😉
حسن
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴بیخیال اینا اینا وقتی تو معیارها ی واقعیه مقایسات کم میارن شروع میکنن به داستان بافتن
پورشه هیچ خودروی رده پایین و میانی نداره که بتونه تو اعداد و ارقام حرفی برا گفتن داشته باشه
یه توربو اس را داره صرفا برا شتاب که به قول خود اروپایی فنا تا وقتی مالک خودرو باش رکورد نزنه قبولش ندارن
ویه پیست نوربر را داره که اونم غیر راننده خود پورشه کسی نمیتونه همون عدد را بدست بیاره چه برسه به مالک خودرو
اصولا فرافکنی و پروپاگاندا از خصوصیات بارز دوستانه
وگرنه این خودرو حتی در حد استینگری هم نیست از هر نظر از استینگری پایه هم ضعیفتره
مازیار
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴غیر راننده خود پورشه کسی نمیتونه همون عدد را بدست بیاره چه برسه به مالک خودرو
تعریف کامل فرافکنی
یعنی مالک خودرو باید مثل راننده کمپانی تایم بزنه؟!!
میدونی مشکل کجاست؟ اگه یه مقایسه بشه و تو چند فاکتور امریکایی عقب باشه همه زندگی رو بیخیال میشین تا ثابت کنین (البته به زعم خودتون) که تو اون چند فاکتور هم بهتره. اینجا هندلینگ، برگ درخت میدونه هندلینگ پورشه برتره اما شما نه!!
سوشیانت
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ما هم انتظار نداریم یه راننده معمولی مثل کمپانی تایم بزنه ولی مشکل اینه که شما ها خودتون میگفتید اینکه مالک دوج نمیتونه تایم کمپانی رو بزنه یعنی دوج دروغ گفته!!!
مازیار
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴مهدیار عزیز شاید اگه یه مثال راجع به غذای سنتی ژاپنی یا همون سوشی میزدی مطلب بهتر جا میافتاد!!
! i M α η δ υ α R
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴با احترام به سوشیانت عزیز …
سوشی رو خوب اومدی داداش …
🤣🤣🤣
اما مازیار جان ، یه چیز جالب بگم برات …
در دوران تحصیل هر وقت برای بعضی سوال ها ، توی برگه های امتحانی می نوشتن با رسم شکل توضیح دهید ، همیشه از خودم می پرسیدم این رسم شکل به چه درد ما می خوره واقعا !!!
حالا بعد از سالها که از اون دوران می گذره و کارمون با بعضی از این دوستان آمریکایی پسند ، به رسم شکل رسیده ، فهمیدم که رسم شکل چه نقشی در آینده ما داشت …
میگن دنیا گرده !!!
اینه …
😮😮😮 😲😲😲
مازیار
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴البته که این حرفها همه شوخیه یا از خانواده شوخیه اما سوالی که تو اغلب این موارد پیش میاد اینه که آیا ارزششو داره؟ اینکه در مواردی خدای نکرده از دایره خویشتنداری خارج بشیم و چمیدونم لایک و دیسلاک رو به فهم و شعور مرتبط بدونیم یا …
نمیدونم والا امیدوارم اوضاع بدتر از این نشه
سوشیانت
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴یاد دوران مهد کودک افتادم که اسم بقیه رو مسخره میکردن هنوز تو اون دوران گیر کردین مازیار و ایمان
Cadillac-V
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴خودزنی میکنید؟
شما با این مثال داری میگی قدرت و پرفورمنس(پتاسیم) پورشه بیشتر از کوروته
که دیگه اگر دو عدد چشم سالم داشته باشید میبینید قدرت کی بیشتره و شتاب کدوم بهتره
اگه میخواستی بگی پورشه موزه، باید بگم درحال حاضر این کوروته که پتاسیم بیشتری داره، قدرت بیشتری داره و شتابش بهتره، بنابراین با این مثال میشه فهمید که هیچ وقت پورشه رو با کوروت ۷۳ ساله ای که مهندسی آمرکیایی داره مقایسه نکنید!!
! i M α η δ υ α R
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴برادر …
قبلا هم گفتم چرا دوست داری فقط هی کامنت تولید کنی ؟
در ریپلای به کاربر misha ، قبل از این که این کامنتت رو بنویسی و منو متهم به خودزنی کنی ، کامل منظور رو توضیح دادم …
با همون دوتا چشم سالمی که متاسفانه من ندارم اما شما داری ، بخون که دیگه نیازی به گفتن دوباره نباشه که تکرار مکررات نشه …
شب خوش …
Cadillac-V
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴دوست عزیز بنظر میاد شما علاقه شدیدی دارید که کامنت تولید کنید با ادعا های بی پایه و اساس!!
در آخرم که جواب درستی و دقیقی به کامنت بنده ندادی که نشون میده حرفی برای گفتن نیست و میگین تکرار مکررات نشه!!!
از همون قدیمم نتیجه این رقابت مشخص بود و جای هیچ بحثی نداره :
https://www.pedal.ir/chevrolet/1991-chevrolet-corvette-zr-1-vs-1991-porsche-911-turbo/
https://www.pedal.ir/porsche/porsche-911-carrera-vs-1999-chevrolet-corvettet/
شب شما هم خوش
سوشیانت
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴اتفاقا شان شورولت میاد پایین وقتی با پورشه مقایسه میشه با اون قدرت زیادش
سوشیانت
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴اتفاقا شان شورولت میاد پایین وقتی با اون قدرتش با پورشه مقایسه میشه
پدال لطفا تایید کن
barsia
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴مزدا سر ساخت یکی از ماشیناش گمونم rx7 یه تحقیقی کرده بود به این نتیجه رسیده بود که مردم دلشون پورشه می کشه ولی چون پولشون نمیرسه کوروت سوار میشن
مازیار
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴پورشه به جزئیات بیشتری پرداخته و بیشتر هزینه کرده. از تنظیم دقیقتر شاسی گرفته تا موتور پیشرفتهتر و کابین لوکستر و باکیفیتتر. و کوروت طیف مخاطبان گستردهتری داره. دسترسی راحتتر و فروش بیشتر
به عبارت ساده کوروت بیشتر روی پرفورمنس متمرکز بوده و پورشه در کنار پرفورمنس روی موارد دیگه هم
وجه تمایز این دو و اغلب اروپاییها و آمریکاییها در طول زمان همین بوده
Cadillac-V
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴شاهکار و پیروز نبرد اونیه که با چنین اختلاف قیمتی پرفورمنس و هندلینگی به اندازه رقیب گرون ترش ارائه میکنه و نتیجه میشه چی؟
نتیجه میشه شورولت کوروت شاهکار با قدمت بیش از ۷۲ سال
امیدوارم دوباره مثل گذشته دوج وایپر هم به این رقابت اضافه بشه، به احتمال زیاد اختلاف قیمت وایپر با ۹۱۱ کمتر از ۶۶ هزاردلاره و یادی کنیم از نبرد چند سال پیششون :
https://www.pedal.ir/chevrolet/911-%D9%88%D8%A7%DB%8C%D9%BE%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AA%D8%8C-%D8%AC%D8%AF%D8%A7%D9%84-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C/
Cadillac-V
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴دوستان اینو هم باید بدونیم که قیمت اون کارگریهم که تو اروپایی که کمبود کارگر داره، داره حقوق میگیره با اونی که تو آمرکیا حقوق میگیره یکسان نیست همین الان آمرکیا بیش از ۱۰ میلیون کارگر چینی داره چون حقوق کمتری میگیرن و اینکه آمرکیا چون منابع بیشتر و جمعیت بیشتری نسبت به آلمان داره هزینه های تامین منابعشم کمتره و درکل اینا باعث میشه هزینه های تولید کاهش پیدا کنه و باعث شده در کل اروپاییا گرونتر بشه محصولاتشون و با وجود پرفورمنس و هندلینگ یکسان اختلاف قیمت ۶۶ هزاردلاری بوجود بیاد
بهتون قول میدادم اگر کوروت رو ایتالیا میساخت، با این موتور و با این پرفورمنس قیمتش از پورشه هم بیشتر میشد
حمیدرضا
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴خب شما ی لطف کن همینو به ی نفر که هممون میشناسیمش حالی کن بلکه از بکار بردن بعضی واژه ها دست بکشه
Saman
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴کیفیت سواری کوروت بینظیره و از این نظر چیزی از یه ماشین سوپر لوکس مانند کادیلاک یا لکسس کم نداره . مهندسی کوروت c8 نابه 🙂 من دوتاشو میخوام یعنی دوتا c8 یکی قرمز یکی هم سورمه ای ک💙و💚ر🩵و💜ت
J
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴بی صبرانه منتظرم کوروت در نوربرگ تایم بزنه تا خیلی مسائل روشن بشه…محصول پروفورمنس واقعی باید حرفاشو تو پیست بزنه
سوشیانت
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴کی گفته؟ لابد با منطق شما الان هلکت پرفورمنس محسوب نمیشه؟!
مازیار
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴شتاب پرفورمنس بحساب نمیاد اینو هر بچهای میدونه و یادمه یکی دو سال قبل یکی از کاربران با حوصله و حسن نیت به شکلی واضح و ابتدایی در حد کلاس اول دوم اینو برات توضیح داد اما اون توضیح مبتدیانه هم موثر واقع نشد.
و نخواهد شد
Scuderia Ferrari
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴😂😂
Taha Ayoobi
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴همه، همه اگه بفهمن هر ماشینی برای یه کاریه، پدال جای قشنگتری میشه
سوشیانت
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴یک ماشین پرفورمنس (یا ماشین اسپورت) نوعی خودرو است که برای ارائه عملکرد پویا، مانند شتاب، سرعت بالا، هندلینگ دقیق، و تجربه رانندگی هیجان انگیز طراحی شده است. در واقع، این خودروها با تاکید بر سرعت، قدرت، و قابلیتهای رانندگی در شرایط سخت، از خودروهای معمولی متمایز میشوند.
جواب هوش مصنوعی
البته نیازی به این نبود چون همیشه توضیحاتت فقط برای خودت کاربرد داره مازیار
BlackWing
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴نگارنده روش نشد بگه کوروت منطقی تره 😂
Taha Ayoobi
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴من گفتم الان تاپ گیر هرچی دلیل چرت و مزخرفه بار کوروت میکنه ولی مثل اینکه سر عقل اومدن😂
amirboss
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴جدا از این دلیل و برهان های احمقانه که از یک ذهن مریض تراوش میشه، پورش به علت محافظ کارانه بودن و پایبندی زیاد به طراحی رترو که اتفاقا مورد انتقاد یه سری از مجلات خودرویی قرارگرفته،در مقابل کوروت که با یه به روز رسانی به موقع و پشت کردن به سنت های گذشته چندین پله ارتقا داشته و به راحتی بزرگان بازار رو به زانو دراورده، خیلی خنده داره که بخایم در مورد این دوخودرو یکی رو عنوان برنده انتخواب کنیم!!!
مطمئنم ده سال آینده هم پورش نهایت با تعویض مغذی چراغ های جلو و عقب و دوتا سوراخ اضافه در طرفین سپر، با همون ساختار و طراحی رترو شاید حرف چندانی برای گفتن نداشته باشه بخصوص مقابل چینی های بازار.
404
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴[[پورش به علت محافظ کارانه بودن و پایبندی زیاد به طراحی رترو که اتفاقا مورد انتقاد یه سری از مجلات خودرویی قرارگرفته]]
خیلی جالبه. کوروت در مدلهای تولیدی یا حتی کانسپت، هروقت از شیشه عقب دوتکه یا چراغهای دایره ای استفاده میکنه بسیاری از دوستان شما میان میگن ماشالا اصالت و این حرفا. حالا نوبت پورشه که رسید، شد محافظه کاری و رترو و نقطه ضعف؟! خب اینم نشون دهنده اصالتشه دیگه.
هم به اصالت و ظاهر نمادینش شناخته میشه هم در پرفورمنس عملکردش عالیه. چرا به این ترکیب موفق باید دست بزنه؟
اون روزی که چینی های رنگارنگ با شتاب زیر ۲ ثانیه و تایم های چشمگیر در پیست، بیان روی کار، بیشترین چیزی که جلب توجه میکنه همین اصالت و هویت دار بودن خودروئه!
در همین چین با وجود برندهای ریز و درشت، هنوزم خودروهای نمادین طرفداران و خریداران خودشونو دارن. هرچیو با پول بشه خرید، نماد و هویت و اصالت رو نمیشه.
amirboss
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴اصالت نه!
ترس از دست دادن بازار بخصوص تو این زمونه که محبوبیت خودروهای اسپرت روبه افول هست!
اینجاست که استراتژی و سیاست خودروسازهای خودش رو نشون میده و تنها راه نجات این خودرو ها سیاست های درست در تولید هست.
به نظر خودت که اینقدر سنگ پورش رو به سینه میزنی،کدوم محصولش باعث شد پورش از خاطره شدن نجات پیدا کنه؟!
شاید سنت قد نده اما وقتی پورش کاین رو معرفی کرد یه دنیا تو شوک فرورفت که شرکتی مثل پورش که تو مرز ورشکستگی هست چرا باید سنت هاش رو بشکنه و یه شاسی بلند اسپرت که اون زمان معنا نداشت تولید کنه؟
کاین شد ناجی پورش!
وگرنه الآن پورش هم مثل مورگان فقط اون دوسه مدل رترو رو فقط در ازای دریافت سفارش میساخت البته اگه دوام میآورد.
پس الکی تخته گاز نرو داداش
Taha Ayoobi
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴404
من بارها گفتم، پورشه نمیتونه دست بزنه به این طراحی.
چراغ های دایره ای رو هیچ کاریش نمیشه کرد، بخواد دست بزنه میشه همون تخم مرغ نیمرو.
چراغ های عقبو نهایت کاری که تونست بکنه این بود که پیوسته کنه.
این شاید برا شما اصالت معنی بشه ولی علت اینه که به این طراحی دست نمیشه زد.
اگه بخوایم بگیم آره اصالته، باز اون چراغ های عقب پیوسته نمیذاره.
خوشگلی با زشتیش یه بحث جداس، ولی چاغ های دایره ای فقط میتونه دایره باشه.
Wraith
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴شما هم چیپس و پفک آوردین دعوای المان فن ها و امریکایی فن هارو بخونین ؟