آلفا رومئو

آلفارومئو استلویو 2019، سبک‌تر و ارزان‌تر

اولین شاسی‌بلند آلفارومئو یعنی استلویو تنها با سیستم چهار چرخ محرک عرضه شده است. صرف‌نظر از تریم انتخابی، قوای محرکه این خودرو به دو دیفرانسیل متصل شده است. از آنجایی که این شاسی‌بلند وارد دومین سال تولید خودرو می‌شود ایتالیایی‌ها می‌خواهند تغییرات جدیدی ایجاد کنند. بنا به گزارش کار اند درایور، این خودرو به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود.


اضافه شدن حالت دیفرانسیل عقب نه تنها باعث می‌شود استلویو سبک‌تر شود بلکه قیمت آن نیز پایین‌تر بیاید. استلویوی دیفرانسیل عقب ۴۵ کیلوگرم سبک‌تر و ۲ هزار دلار ارزان‌تر شده است. به نظر می‌رسد این یک معامله برد-برد می‌باشد. احتمالاً این شاسی‌بلند ایتالیایی نشان Q2 را که نشان دیفرانسیل عقب بودن است را یدک خواهد کشید.


البته کاهش وزن به معنی افزایش اسب بخار نبوده است. پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی استلویو در مدل سال ۲۰۱۹ این خودرو تغییری نکرده است. این پیشرانه همچنان قدرت ۲۸۰ اسب بخاری دارد. همچنین همان گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به پیشرانه متصل است.


افرادی که استلویوی دیفرانسیل عقب را انتخاب می‌کنند به پکیج اسپورت ۱۸۰۰ دلاری دسترسی خواهند داشت که شامل پدال‌های آلومینیومی، کالیپرهای ترمز رنگی، رینگ‌های ۱۹ اینچی و برخی موارد دیگر می‌باشد. همچنین یک سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش ۸.۸ اینچی، پکیج آب‌وهوای سرد و تکنولوژی‌های کمک‌راننده نیز در دسترس است.


اگر خواهان یک استلویوی فول آپشن هستید باید همچنان نسخه چهار چرخ محرک را انتخاب کنید. انتخاب نسخه‌های Ti خریداران را مجبور می‌کند که به‌صورت استاندارد سیستم چهار چرخ محرک را بپذیرند.


البته تولید نسخه دیفرانسیل عقب این شاسی‌بلند نکته مثبتی است. قیمت پایه ارزان‌تر همیشه خوب بوده و دینامیک سواری یک خودروی دیفرانسیل عقب با استقبال طرفداران روبرو خواهد شد. امیدواریم نسخه کوادروفولیوی استلویوی دیفرانسیل عقب نیز تولید شود هرچند فعلاً حرفی از این خودرو زده نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. moein

    ۱۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (894 ديدگاه)

    ماه
    عالی
    محشر
    تو کلاس خودش،هیچ ماشینی رو بهش ترجیح نمیدم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Ferrari

    ۱۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1887 ديدگاه)

    چرا دیگه خبرهای فرمول یک رو پوشش نمیدین؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا