سایر خودروهای آمریکایی

پیکاپ پلاگین‌هیبریدی Workhorse معرفی شد

شرکت نوپای Workhorse که در زمینهٔ ساخت وسایل نقلیهٔ الکتریکی فعال است به‌تازگی پیکاپ الکتریکی خود بنام W-15 را معرفی کرده است. البته این یک پیکاپ تمام الکتریکی نیست چراکه به یک پیشرانهٔ بنزینی هم جهت افزایش بُرد مجهز شده است. خروجی کلی قوای محرکهٔ این ماشین ۴۶۰ اسب بخار است درحالی‌که می‌تواند تا ۱۳۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند.

در حالت رانندگی تمام الکتریکی، مصرف انرژی W-15 معادل مصرف ۳.۱ لیتر بنزین در صد کیلومتر در سیکل ترکیبی برآورد شده است. این وانت الکتریکی همچنین می‌تواند ظرف تنها ۵.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. W-15 برای استفاده در ناوگان و کاربری‌های عمومی طراحی شده است و سازنده گفته است که تاکنون حدود پنج هزار پیام از شرکت‌های کالیفرنیا دریافت کرده است که برای خرید نخستین پیکاپ پلاگین‌هیبریدی بازار ابراز علاقه کرده‌اند.

شرکت Workhorse برای اولین بار در اواخر سال گذشته رندرهای گرافیکی از این پیکاپ را منتشر نمود که طراحی کلی آن‌را مشخص ساخته بودند اما حالا W-15 به نظر کمی متفاوت با رندرهای اولیه می‌رسد. به‌عنوان‌مثال سپر و دماغهٔ جلویی از نو طراحی شده و شامل چراغ‌هایی با فرم جالب و یک ورودی هوای باریک شش‌ضلعی می‌شود.

علاوه بر این، طراحی رینگ‌ها نیز متفاوت است و برخلاف رندرها، دستگیرهٔ درها نیز به‌صورت یکپارچه در بدنه طراحی نشده است. Workhorse قصد دارد تولید W-15 را در سه‌ماههٔ چهارم سال آینده آغاز کند و گفته است که این پیکاپ پلاگین‌هیبریدی در حدود ۵۳ هزار دلار قیمت خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Hemichan

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    چقدر شبیه شوی سیلورادوِ
    “درحالی‌که می‌تواند تا 130 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند.” برای یک وانت جالبه
    دقیقا جای سخت گیری بیش از حد روی سوپر اسپرتها از وسایل باری و مسافری الکتریکی حمایت شه آلودگی هوا خیلی کمتر خواهد شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    نگفتن چقدر بار میبره یا یدک میکشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. H.taaj

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (19 ديدگاه)

    احیانا ایین نامه ای وجود داره درمورد طراحی خودرو های الکتریکی و یا هیبریدی که اینشکلی طراحیشون میکنن !! خب چرا عین آدم یه طرح با متانت و با وقار نمیزنن واسه ماشینای الکتریکی ! این پیکاپ ماشین جالبیه و از برخی زوایا قشنگه حتی ولی لامصب کلی که نگاش میکنی انگار از مواد بازیافتی درست مردن جلوی ماشینو ! انگار یه نفر با اره ایستاده بالا سر طراح که مجبور شده اینکارو بکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا