آستون مارتین

استون مارتین ونکوئیش 25، اولین پروژه مستقل یان کالوم

یان کالوم سر طراح اسبق استون مارتین و جگوار حدود یک ماه پیش اعلام کرد شرکت جدید خودش را راه‌اندازی می‌کند. گروه طراحی کالوم هم‌اکنون اولین پروژه‌ی خود را معرفی کرده است. این پروژه بر پایه‌ی استون مارتین ونکوئیش نسل اولی شکل گرفته و تنها ۲۵ دستگاه از آن تولید خواهد شد. با ونکوئیش ۲۵ آشنا شوید، درکی مدرن از خودروی کلاسیک و سنتی…


این پروژه تنها به برخی ریزه‌کاری‌های ظاهری ونکوئیش مربوط نمی‌شود زیرا همه‌ی خودروها کاملاً پیاده شده و دوباره از نو و با متریال و تکنولوژی‌های جدید ساخته شده‌اند. این فرایند در کارگاه کالوم انجام خواهد شد و شامل تغییرات قابل‌توجه بدنه و زیر پوست خودرو خواهد بود.


کالوم می‌گوید:

چیزهایی در این خودرو وجود دارند که من همیشه می‌خواستم حلشان کنم. حالا من شانسش را دارم.

کالوم و کمپانی‌های همکارش همچون R-Reforged قبلاً دو نسخه‌ی پیش‌تولیدی از این خودرو را ساخته‌اند که یکی به خاطر توسعه‌ی سیستم تعلیق و دیگری برای نمایش تغییرات بدنه و کابین بوده است. تمامی ۲۵ دستگاه در نظر گرفته شده از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ارتقا یافته در زمینه های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و اگزوز سود برده و قدرت نزدیک به ۶۰۰ اسب بخاری دارند. کالوم گیربکس جدید ۶ سرعته اتوماتیک را برای این خودرو در نظر گرفته و البته گیربکس دستی اتوماتیک شده‌ی اصلی ونکوئیش هم قابل سفارش خواهد بود.


اگرچه ظاهر خودرو کاملاً شبیه نسخه اول خود است اما تکنولوژی‌ها و ویژگی‌های جدیدی همچون چراغ‌های جلو و عقب LED، ترمزهای بزرگ سرامیک کربنی، رینگ‌های ۲۰ اینچی، لاستیک‌های خاص میشلین، صندلی‌های اسپورت جدید، سیستم اطلاعات سرگرمی نوین و… در آن بکار رفته‌اند.


اولین پروژه‌ی کالوم چندین ماه است که در حال توسعه بوده و اگرچه کالوم به این پروژه پیوسته اما شرکای و قبلاً کار زیادی را انجام داده‌اند. این ۲۵ خودروی مدنظر یا توسط خود کمپانی کالوم تأمین خواهند شد و یا مالکان کنونی این خودروها آن‌ها را در اختیار شرکت قرار خواهند داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Saeed

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    این یکی قشنگ شده…ولی فیس لیفته….
    یاد مدل های قدیمیش رو زنده کرده و واقعا خوب از آب در اومده ( هرچند علاقه به طرح ماشین سلیقه‌ای است) ولی از نظر من خوب و زیبا در اومده….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا