بی ام وهفته نامه

معرفی رسمی ب‌ام‌و X7، پرچم‌دار جدید باواریایی‌ها

تاکنون ب‌ام‌و شش مدل مختلف از خانوادهٔ X خود را معرفی کرده است ولی بااین‌حال خلأ بزرگی که در این خانواده وجود داشت نبود رقیبی برای مرسدس بنز GLS بود؛ اما باواریایی‌ها نهایتاً با معرفی رسمی مدل X7 به GLS پاسخ داده‌اند. این اس‌یووی جدید که بسیار به پیش‌نمایش آن یعنی کانسپت X7 iPerformance نزدیک است، مدلی بزرگ‌تر و لوکس‌تر از X5 محسوب می‌شود. به گفتهٔ ب‌ام‌و، این پرچم‌دار جدید ترکیبی از ابهت، انحصار و جاداری را ارائه می‌کند.

نمای جلویی X7 قطعاً تحت سلطهٔ جلوپنجرهٔ عظیم کرومی قرار دارد که احتمالاً بسیار بحث‌برانگیز خواهد بود. ب‌ام‌و گفته است این بزرگ‌ترین جلوپنجره‌ای است که تاکنون در یک مدل تولیدی مورداستفاده قرار گرفته است. از جلوپنجره که بگذریم، چراغ‌های باریک جلو جلب‌توجه می‌کنند که در بالای ورودی‌های بزرگ هوا قرار گرفته‌اند. از نکات قابل‌توجه نمای جانبی X7 نیز می‌توان به رینگ‌های آلیاژی ۲۱ اینچی، خط سقف نسبتاً صاف و پنجره‌هایی که با کروم احاطه شده‌اند اشاره کرد. پرچم‌دار جدید ب‌ام‌و در عقب هم از چراغ‌های باریک و درب صندوق دوتکه برخوردار است که به‌صورت برقی باز و بسته می‌شود.

این اس‌یووی لوکس ۵.۱۶ متر طول، ۲.۰۰ متر عرض و ۱.۸۰ متر ارتفاع دارد درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن برابر با ۳.۱۰ متر است. این یعنی X7 حدود ۲۳ سانتیمتر کشیده‌تر و ۵.۳ سانتیمتر بلندتر از X5 است. فاصلهٔ محوری این خودرو نیز ۱۳ سانتیمتر از برادر کوچک‌ترش بیشتر است. X7 از کابین لوکسی هم برخوردار است که ترکیبی از طراحی شیک را با چرم، چوب و تریم فلزی ارائه کرده است. در اینجا در مقابل راننده یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی قرار گرفته و در کنار آن‌هم یک صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی دیگر برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تعبیه شده است.

تجهیزات X7 در هر بازار متفاوت خواهد بود اما نسخه‌های مخصوص بازار ایالات‌متحده به‌صورت استاندارد به سیستم کنترل تهویهٔ چهار منطقه‌ای، سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو، سقف شیشه‌ای پانورامیک سه‌بخشی، شارژر بی‌سیم و اینترنت وای فای مجهز هستند. علاوه بر این، ب‌ام‌و مجموعه‌ای از آپشن‌های سفارشی را هم برای X7 ارائه کرده که شامل سیستم صوتی فراگیر Bowers & Wilkins با ۲۰ بلندگو، صفحه‌نمایش‌های ۱۰.۲ اینچی لمسی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عقب، نگه‌دارنده‌های لیوان با گرم‌کن و سردکن، گرم‌کن صندلی‌ها، پردهٔ برقی پنجره‌های عقب و نمایشگر سربالا می‌شود.

ردیف دوم صندلی‌های X7 به‌صورت استاندارد از نوع نیمکتی تاشو هستند اما خریداران می‌توانند صندلی‌های خلبانی برقی را بجای آن‌ها سفارش دهند که تنظیماتی مشابه صندلی‌های جلو را ارائه می‌کنند؛ اما صرف‌نظر از اینکه کدام ترکیب انتخاب شود، صندلی‌های عقبی به‌صورت کشویی تا ۱۴ سانتیمتر به سمت جلو یا عقب حرکت می‌کنند. همچنین پشتی صندلی‌ها هم با لمس یک دکمه بلند یا کوتاه می‌شود.

X7 از صندلی‌های ردیف سوم هم برخوردار است که به گفتهٔ ب‌ام‌و این صندلی‌ها از نوع اندازه کامل بوده و می‌توانند به‌راحتی افراد بالغ را در سفرهای طولانی حمل کنند. این صندلی‌ها همچنین از نگه‌دارندهٔ لیون و زیر آرنجی هم برخوردارند؛ اما کسانی که خواهان فضای بار بیشتری هستند می‌توانند صندلی‌های ردیف سوم را بخوابانند که در این صورت فضای باری برابر با ۱۳۷۶ فراهم می‌گردد. در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف دوم نیز این عدد به ۲۵۶۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

ب‌ام‌و برای X7 چهار پیشرانهٔ مختلف بنزینی و دیزلی را در نظر گرفته است که تمامی آن‌ها با نسل جدید X5 مشترک هستند. مدل بنزینی اول XDrive40i نام دارد و به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو مجهز است. این موتور ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک بهبودیافته به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. X7 XDrive40i با تکیه بر این قوای محرکه می‌تواند ظرف ۵.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۴۵ کیلومتر در ساعت دست یابد.

مدل بنزینی دوم اما که XDrive50i نام دارد، از یک موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی کاملاً بروز شده استفاده می‌کند. این پیشرانه ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد که این نیروی بیشتر زمان شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت X7 را به ۵.۲ ثانیه کاهش می‌دهد. حداکثر سرعت X7 XDrive50i نیز در بازارهای بین‌المللی روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

مدل X7 XDrive50i در اروپا عرضه نمی‌شود اما بجای آن دو مدل دیزلی در این بازار قابل خریداری خواهد بود که نمونهٔ اول آن‌ها X7 XDrive30d نام دارد. این مدل به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی با ۲۶۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است و ظرف ۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند. حداکثر سرعت این مدل هم ۲۲۷ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

و نهایتاً دومین نسخهٔ دیزلی این اس‌یووی جدید آلمانی هم X7 M50d نام دارد. در زیر کاپوت این مدل یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی چهار توربو قرار دارد که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. عملکرد این مدل شبیه به مدل بنزینی X7 XDrive40i است به‌گونه‌ای که ظرف ۵.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد و توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت را دارد.

به‌احتمال‌زیاد برای بسیاری از خریداران X7 هندلینگ اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل ب‌ام‌و آن‌را به‌صورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی با سیستم کنترل پویایی کمک‌فنرها مجهز کرده است. خریداران همچنین می‌توانند سیستم فعال رانندگی راحت را هم برای این خودرو سفارش دهند. این سیستم با استفاده از دوربین‌ها، مسیر پیش رو را اسکن می‌کند و تنظیمات تعلیق را مطابق شرایط جاده تطبیق می‌دهد؛ اما هرچند این اس‌یووی آلمانی به‌وضوح روی راحتی و لوکس بودن تمرکز دارد، ویژگی‌های اسپرت را هم فراموش نکرده است. بدین منظور ب‌ام‌و پکیجی سفارشی بنام هندلینگ پویا را برای آن ارائه کرده است که سیستم فرمان فعال، ترمزهای M اسپرت و دیفرانسیل عقب M اسپرت را به خودرو اضافه می‌کند.

همانند اکثر خودروهای مدرن، X7 هم به مجموعهٔ کاملی از سیستم‌های کمک‌راننده مجهز شده است. تجهیزات ایمنی استاندارد این ماشین شامل سیستم محافظت فعال، سیستم فعال کمکی رانندگی با تشخیص نقاط کور، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد عقب، هشدار برخورد جلو، هشدار عابر پیاده، هشدار ترافیک عقب، سیستم جلوگیری از تصادف‌های شهری و محدودکنندهٔ سرعت می‌شود. اگر این تجهیزات کافی نباشند، خریداران می‌توانند سیستم حرفه‌ای کمکی رانندگی با دستیار فعال حفظ حرکت میان خطوط را هم برای X7 سفارش دهند. علاوه بر این، امکان سفارش پکیج کمک پارک پلاس هم وجود دارد که سیستم دید از بالا و دید سه‌بعدی را ارائه می‌کند.

ب‌ام‌و X7 از ماه مارس سال آینده با مدل ۲۰۱۹ در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. قیمت این خودرو از ۷۳,۹۰۰ دلار در مدل XDrive40i و ۹۲,۶۰۰ دلار در مدل XDrive50i آغاز می‌شود. ب‌ام‌و پیش‌ازاین پذیرش سفارشات خرید X7 را آغاز کرده و خریداران می‌توانند به‌صورت آنلاین اقدام به سفارش نمایند.

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۱ دیدگاه‌ها

  1. omid622

    ۲۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    از عمده ترین مشکل شاسی بلندهای فول سایز سه ردیفه جا پای ردیف سوم هست که اکثر ماشین های این کلاس این مشکل رو دارن که خداروشکر X7 همون طور که در متن بهش اشاره شد این مشکل رو حتی در سفرهای طولانی نداره و من که از کیفیت داشبوردش وا قعا میخکوب شدم دیگه باید قبول کنیم در بحث نمای داخلی BMWهیچ کم و کسری نداره و یه پیشرفت به تمام معنا به لحاض محصولات چند سال پیشش داشته
    و ختم کلام سال ۲۰۱۸ بهترین سال تاریخ BMW شد با این چند مدل ماشین بی نظیر همچونX7وX5وM5وسری8وX4وسری ۳ جدیدوZ4
    ببخشید کلام طولانی شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۲۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      من خودم ایکس ۵ ازجمله مدل ۲۰۱۷ خیلی دوست دارم ولی بی ام و تو مدل ایکس ۷ واقعا غوغا کرده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. farzad

    ۲۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فوق العاده . حرف نداره ولی پشتش چنگی به دل نمیزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احسان ولی نوری

    ۲۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    این جلو پنجره کمی غافلگیر کننده است و زیاد با روح طراحی بی ام و سازگاری نداره اما شاید به خاطر ابعاد ماشین لازم بوده و به ابهت ماشین اضافه کرده. در کل طراحی شیکی داره و روح باواریایی رو میشه با یه نگاه توش حس کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سعید

    ۲۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (44 ديدگاه)

    طراحی داخلیش واقعا خوبه؛ اما ظاهرش نه. چراغهای جلو و جلو پنجره اصلا با هم هارمونی ندارن. نمای عقب هم هیچ ذوق بصری توش دیده نمیشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. emad1990

    ۲۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    طراحیش چنگی به دل نمیزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. دانیال

    ۲۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (134 ديدگاه)

    عقبش سری 7 رو انگار کشیده باشن بالا، جلوشم سپرش خیلی فلت و بلنده، انگار با ماهی تابه زده باشن تو سپر ها صاف شده باشه، و شبیه ی زنی می مونه که تو مزرعه کار میکنه و دامنش رو بالا کشیده تا گلی نشه. و جلو پنجره شم به طرز اغراق شده ای بزرگه، شبیه ی آدم دماغ گنده با دوتا سوارخ دماغ خیلی بزرگ می مونه.
    اما با همه این اوصاف با ابهته و قشنگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا