بی ام و

مقایسه نسل جدید و قدیم بی‌ام‌و M2، پوست‌اندازی کوچک‌ترین کوپه باواریا

نسل اول ب‌ام‌و M2 که با کد F87 شناخته می‌شد به‌تازگی جای خود را به نسل دوم با کد G87 داده است. این خودرو هرچند همچنان ویژگی‌های اصلی M2 یعنی گیربکس دستی، انتقال قدرت محرک عقب و پیشرانهٔ شش سیلندر را حفظ کرده اما تغییراتی زیادی در آن صورت گرفته که گفته شده همهٔ آن‌ها برای بهتر شدن هستند. در اینجا اما می‌خواهیم بفهمیم آیا M2 نسل G87 واقعاً بهتر از قبل شده است یا نه.

طراحی بیرونی

هرچند طراحی موضوعی سلیقه‌ای است اما اکثراً نسل جدید M2 را خودرویی زیباتر از نسل قبلی نمی‌دانند. نسل F87 ظاهری اسپرت و درعین‌حال ساده داشت، گلگیرهای آن عریض‌تر از سری ۲ بودند اما نه بیش‌ازاندازه و در عقب نیز از چراغ‌های L شکل ب‌ام‌و با طراحی ساده و جمع‌وجوری استفاده می‌کرد. نسل جدید اما در همهٔ قسمت‌ها بسیار عضلانی‌تر به نظر می‌رسد و سپرهای بیش‌ازحد برجسته و تهاجمی آن چندان با دیگر قسمت‌های بدنه همخوانی ندارند. یکی دیگر از موضوعاتی که باعث می‌شود طراحی M2 جدید را زیر سؤال ببریم، فرم عجیب جلوپنجره است. این در حالی است که نسل قبلی به‌عنوان یک تکامل شجاعانه نسبت به سری ۲ معمولی پذیرفته شده بود. در بخش ابعاد، نسل جدید ۱۰۴ میلی‌متر در طول و ۳۳ میلی‌متر در عرض رشد داشته اما ارتفاع آن ۷ میلی‌متر کمتر شده است.

وزن

محصولات ب‌ام‌و M در حال سنگین و سنگین‌تر شدن هستند و درحالی‌که M2 جدید قرار است خودرویی سبک‌تر و چابک‌تر از M4 باشد، از لحاظ وزن به‌طور ناراحت‌کننده‌ای به برادر بزرگ‌تر خود نزدیک شده است. M2 جدید با گیربکس دستی ۱۷۰۰ کیلوگرم وزن دارد که ۱۵۰ کیلوگرم از M2 کامپتیشن قبلی بیشتر و با M4 پایه برابر است. البته برای این کوپهٔ جدید امکان سفارش سقف فیبر کربنی وجود دارد که وزن و مرکز ثقل را کاهش می‌دهد.

پیشرانه و پرفورمنس

زیر کاپوت M2 جدید پیشرانهٔ S68 آتشین و انعطاف‌پذیر ب‌ام‌و قرار گرفته است. این همان پیشرانهٔ مورداستفاده در M3 و M4 است که در M2 جدید برای تولید ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تنظیم شده است. این ۵۰ اسب بخار بیشتر از قدرت موتور S55 در M2 کامپتیشن قبلی است و هرچند گشتاور آن بدون تغییر باقیمانده اما حالا این گشتاور را در بازهٔ گسترده‌تری از دور موتور ارائه می‌کند. مثل نسل قبلی، M2 به‌صورت استاندارد همچنان با انتقال قدرت محرک عقب و گیربکس دستی ارائه می‌شود اما در گیربکس اتوماتیک، نمونهٔ هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ قبلی جای خود را به یک هشت سرعتهٔ اتوماتیک معمولی داده است. به همین دلیل، گمان می‌کنیم کمی از هیجان تعویض دنده‌های تهاجمی و جذاب قبل در گیربکس نرم و روان نسل جدید کاسته شود زیرا در M4 هم چنین اتفاقی رخ داده است.

با وجود افزایش قابل‌توجه قدرت، وزن سنگین‌تر موجب شده M2 جدید در پرفورمنس چندان بهتر از نسل قبلی نباشد زیرا این کوپهٔ جدید با گیربکس دستی ظرف ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که تنها ۰.۱ ثانیه از M2 کامپتیشن قبلی با گیربکس دستی سریع‌تر است. با گیربکس اتوماتیک نیز هرچند شتاب M2 جدید به ۴.۱ ثانیه می‌رسد ولی بازهم اختلاف با نسل قبلی همان یک‌دهم ثانیه است. بااین‌حال، فاصلهٔ عرضی چرخ‌های نسل جدید بیشتر شده و حالا هم‌اندازهٔ M4 است که این در کنار تکنولوژی‌های شاسی برگرفته از M3 و M4 به همراه افزایش سفتی پیچشی در جلو و تعلیق تطبیقی استاندارد M باید نسل جدید M2 را به خودروی هیجان‌انگیزی برای رانندگی تبدیل کنند.

داخل

نسل قبلی M2 در داخل حس آنالوگ خوشایندی داشت اما قطعاً سالخورده شده بود و این را نشان می‌داد. در آن خودرو، طراحی کمی ضعیف بود، متریال بیشتر خوب بود تا عالی و از تجهیزات خیلی زیادی هم خبری نبود اما همان‌طور که انتظار می‌رفت، نسل جدید گام قابل‌توجهی به سمت جلو برداشته است. در این ماشین، نمایشگر لمسی ۸.۸ اینچی قدیمی و صفحه آمپر آنالوگ جای خود را به صفحه‌نمایش منحنی جدید ب‌ام‌و داده‌اند که شامل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۴.۹ اینچی و نمایشگر لمسی ۱۴.۹ اینچی می‌شود؛ بنابراین، هرچند وضوح و سادگی آمپرهای گرد آنالوگ F87 را از دست داده‌ایم اما در عوض حالا تکنولوژی و عملکردهای بسیار بیشتری خواهیم داشت. صندلی‌های استاندارد M2 جدید چرمی هستند اما حالا امکان سفارش صندلی‌های اسپرت کربنی M هم وجود دارد که هم راننده و سرنشین را بهتر در جای خود نگه می‌دارند و هم کابین را زیباتر می‌کنند.

قیمت

قیمت نسل جدید M2 از ۶۳,۱۹۵ دلار آغاز می‌شود که کمی بیش از ۳ هزار دلار از M2 کامپتیشن قبلی گران‌تر است. این افزایشی معقول برای خودرویی با قدرت بیشتر و تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر به نظر می‌رسد. به‌طورکلی، هرچند نسل جدید M2 طراحی بیرونی جالبی ندارد و سنگین‌تر از قبل شده اما همین‌که در دوران الکتریکی‌سازی، ب‌ام‌و پیشرانهٔ شش سیلندر، انتقال قدرت محرک عقب و گیربکس دستی را حفظ کرده خبر خیلی خوبی است زیرا هرکدام از این سه عنصر حذف می‌شد پذیرش G87 را برای طرفداران بسیار سخت‌تر می‌کرد.

مشخصات فنی

ب‌ام‌و M2 G87

ب‌ام‌و M2 F87 کامپتیشن

پیشرانه ۳ لیتری I6 توئین توربو ۳ لیتری I6 توئین توربو
قدرت ۴۶۰ اسب بخار ۴۱۰ اسب بخار
گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۷۲۵ کیلوگرم ۱۵۷۵ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۴.۱ ثانیه ۴.۲ ثانیه
طول ۴,۵۸۰ میلی‌متر ۴,۴۶۱ میلی‌متر
عرض ۱,۸۸۷ میلی‌متر ۱,۸۵۴ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۰۳ میلی‌متر ۱,۴۱۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۷۴۷ میلی‌متر ۲,۶۹۳ میلی‌متر
قیمت ۶۳,۱۹۵ دلار ۵۹,۸۹۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. کرگدن باواریا

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (587 ديدگاه)

    اون پشت آمپر تبلتی شکل به کوپه اسپورت نمیاد :(
    ولی وَحشیتر شده ظاهرش

    موافقم 47
    مخالفم 4
    1. miladzm

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      با پول این m2 راحت میشه یه چلنجر هلکت با یک سال کارکرد یا ماستنگ جی تی پرمیوم با سفارش همه اپشن ها و دوغ و سالاد و خلاصه فول ترین حالت ماسنگ جی تی رو گرفت . یکی یه توجیه قانع کننده بیاره که چرا با وجود اونها باس سمت این اومد ؟

      موافقم 21
      مخالفم 43
      1. کرگدن باواریا

        ۲۷ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (587 ديدگاه)

        فاز خریدارای بیمر فرق داره گُل !
        اینو میخرن با پرفورمنسش حال کنن باهاش وَحشی بازی در بیارن دریفت و دونات بزنن.
        ماسل کار های آمریکایی این جنبه رو ندارن فکر کن با کامارو ۲ تنی دونات بری :/

        موافقم 36
        مخالفم 12
        1. miladzm

          ۲۷ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (316 ديدگاه)

          رکورد طولانی ترین دریفت دنیا دست ماستنگه . در ضمن من اسم کامارو اوردم ؟ من ماستنگ جی تی در فول ترین حالت رو گفتم که باز هم قیمتش به قیمت پایه این نمیرسه و اگه پرفورمنس بخوای بیشتر از این بهت میده چه در پیست چه در خط مستقیم . دونات هم که اصلا خوراکشه . ماستنگ 2022 کمترین شباهت رو به یه ماسل داره و بیشتر ازش میشه به عنوان یه ماشین اسپورت اروپایی طور اسم برد . در ضمن وزن ماستگ حدود 1800 کیلو هست که دقیقا با این برابره . دو تن ؟؟؟

          موافقم 9
          مخالفم 21
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲۷ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          کاری به هیچی ندارم و فقط میگم باید شلوارِ اون سرطراح bmw را در آورد و برعکس پوشوندش و تو میدان شهر باواریا پشت یه پیکان وانت دور گردوندش تا یاد بگیره چنین گند نزنه به خودرویی که باید بهتر از قبلی باشه اما بهتر که هیچ ، بدتر هم که هیچ ، اصلاً از بیخ بوق میزنه یه فاجعست ، فاجعههههههههههههههه🤦‍♂️🤮🤯!!!!!!

          موافقم 38
          مخالفم 9
        3. Amir Machine

          ۲۷ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          الان این M2 با 1.7 تن وزن خیلی سبکه؟!!
          کامارو با موتور 6.2 لیتری هشت سیلندر 455 اسبی 1650 کیلو وزن داره!!
          لطفاً قبل از کامنت گذاشتن کمی تحقیق یا لااقل فکر کنید

          موافقم 21
          مخالفم 6
        4. کرگدن باواریا

          ۲۷ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (587 ديدگاه)

          امیر مشین !
          پرفورمنس دقیقا یعنی چی؟ بشه ۱۰ تن اصلا ! بازم کاراییش رو از دست نمیده ! بازم مانورپذیری خودشو حفظ میکنه !

          Bmw ایی که با x6m با نزدیک ۳ تن وزن خوب مانور برمیداره ! این کوپه که جای خود دارد

          موافقم 6
          مخالفم 15
        5. Behnam1012

          ۲۷ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (987 ديدگاه)

          عزیزم برو تایم کامارو زد ال وان رو تو پیست نوربرگ رینگ ببین بعد حرف از مانور پذیری بد کامارو بزن

          موافقم 3
          مخالفم 10
        6. Arian

          ۲۸ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (37 ديدگاه)

          هم دریفت خوب میزنه هم بهت دوتات تپل میده تازه جذابیت بالاتری هم داره

          موافقم 0
          مخالفم 1
      2. بی خیال اسم

        ۲۷ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        miladzm

        مقایسه M2 و موستانگ GT نسل قبل👇
        https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://fastestlaps.com/comparisons/jiufmez0zeij&ved=2ahUKEwim0Oz59Oz6AhWXhv0HHZ60B-YQFnoECCAQAQ&usg=AOvVaw16K4gm2QGt0BQVdW1nqqj7
        می بینی هم تو خط مستقیم و هم تو پیست بی ام و کاملا برتری
        داره(خودمم کلاس موستانگ و فورد رو دوست دارم)
        در ضمن رکورد دریفت دنیا دست بیمره نه موستانگ

        موافقم 6
        مخالفم 6
      3. KF

        ۲۷ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (507 ديدگاه)

        رکورد طولانی‌ترین دریفت دنیا دست موستانگه؟!
        M5 پ چی؟
        در ضمن وقتی بحث دریفت میاد وسط بهتره به خودروهای ژاپنی تقویت شده فکر کنی.حکم Namoos داره واسشون

        موافقم 7
        مخالفم 3
    2. Reza Waffen SS

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      نسل قدیم انتخابمه

      موافقم 26
      مخالفم 5
    3. Amir

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (121 ديدگاه)

      اقا یه سوال دارم میخواستم ببینم شما هم همینجوری فکر میکنید
      ماشینو از نیم رخ نگاه کنید
      خیلی شبیه e92عه

      موافقم 2
      مخالفم 3
    4. محمدهادی

      ۲۸ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2151 ديدگاه)

      اینجا M2 معمولی رو با کامپتیشن نسل قبل مقایسه کرد
      حالا بذار کامپتیشن نسل جدید بیاد…
      اونوقت میگم M2 جدید واقعا چه ویژگی های منحصر بفرد تری داره

      موافقم 2
      مخالفم 2
  2. Alan.r

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    M2 جدید به جز کابین هیچ برتری به نسل قبلیش نداره
    نسل قبل بسیار زیباتر بود اگه همین طراحی رو با موتور S68 و کابین جدید ترکیب می‌کردن محشر می‌شد

    موافقم 23
    مخالفم 4
  3. KF

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (507 ديدگاه)

    براای M2

    موافقم 39
    مخالفم 4
  4. بهنام

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (828 ديدگاه)

    یک عقبگرد کامل از منظر طراحی.

    موافقم 38
    مخالفم 15
  5. حمید

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (370 ديدگاه)

    نمیدونم چرا علاقه داره بی ام و به خراب کردن اون طراحی های ساده و جذابی که تاریخا داشته داره !
    وزنش از کامارو هم سنگین تر شده !

    موافقم 29
    مخالفم 5
  6. مردیم از خوشی

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1390 ديدگاه)

    با عرض معذرت

    ری.ده تو طراحی بیرونی

    موافقم 35
    مخالفم 10
    1. Sobhan

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (418 ديدگاه)

      😂حق گفتم که معذرت خواهی نداره

      موافقم 20
      مخالفم 4
  7. PURIYA

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (460 ديدگاه)

    بی ام و چه کار کردی با خودت

    موافقم 23
    مخالفم 2
  8. Sobhan

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (418 ديدگاه)

    کلی پسرفت تو‌ طراحی 😭🙌

    موافقم 20
    مخالفم 4
  9. tirdad

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    شما فقط ببین نسل قبلو😋
    چرا طراحیها داغون و بی اصالت و آبکی شده
    تکنولوژی های اند شده،ولی ماشین ذات نداره،و بی روحه🤕😑

    موافقم 15
    مخالفم 2
  10. Pouyan

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (173 ديدگاه)

    به نظرم این بزرگترین عقبگرد طراحی BMW هستش.

    شما هرجا که به مردم توجه نکنی خراب کاری میکنی چه تو سیاست،چه تو ورزش،چه توی دنیای خودرو

    موافقم 24
    مخالفم 1
  11. Hadi

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    جلو پنجره با خط های افقی؟؟
    حداقل اگه عمودی میکرد باز قابل تحمل تر بود…
    ولی نسل قبل شاهکار خالص بود 👌🏼
    مثل اینکه رفتن دماغشو پیش دکتر قلابی عمل کردن و یه همچین بلایی رو صورت M2 اومده…

    موافقم 22
    مخالفم 1
  12. حسین

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (785 ديدگاه)

    عه
    مگه اون سفیده نسل جدید نیست 😍

    چقدر نسبت به قبل زیباتر و با ابهت تر شده
    رفقا 👌🤩

    هشتگ
    #قبلی همان بعدیست😂😂😂😂🖤🖤

    باور کنین اگه پنج سال دیگه
    قبلی هارو بزارن جای اینا
    نه تنها مردم باور می کنن فروششون هم
    چند برابر میشه
    دارن تشنه می کنن مردمو
    یه ایرانخودرو ساییپایی تو بی ام وستتت‌..

    بگیرینششش😬
    🤣🤣

    موافقم 18
    مخالفم 0
  13. Khosrow

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    این چرا همچی شده 😐 ..

    موافقم 7
    مخالفم 5
  14. ❤BMW❤

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    از نظر من که هر دوتاش خیلی زیبا هستن
    و سبک جدید طراحی بی‌ام‌و هم خوبه

    موافقم 6
    مخالفم 5
  15. بی خیال اسم

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    ای خدا
    M2 هم M2 های قدیم…

    موافقم 13
    مخالفم 0
  16. d1123

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    مشکل اینه تصورمون از ام2 یه کوپه سبک اسپرت بدون امکانات خاص هست؛ ولی نسل جدیدش داره خصوصیات گرندتورر به خودش میگیره(متاسفانه) و این به مذاق ما خودرو دوستان خوش نمیاد.

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. Porsche 911

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      همه ی خودرو ها دارن جنبه گرندتور و مجهز بودن پیدا میکنن الان توی پیست محور ترین ماشین هم شما امکانات بسیار زیادی داری و همین شده پاشنه آشیل این معضل وزن
      تکنولوژی های ایمنی هم یکی از دلایل این وزن بسیار بالا هستن
      حدود ۶۰ درصد این وزن به دلیل فناوری های ایمنی هست
      به هر حال من هر رو رو دوست دارم
      نسل جدید خصوصا توی نسخه M خیلی جذابه

      اما حقیقتا سری دو عادی هارمونی طراحی اش صفر بود
      رسما صفر…

      موافقم 3
      مخالفم 1
  17. meysam

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    نسل قبل مثل یه موجود زنده باهات ارتباط میگیره
    واقعا متاسفم واسه نسل جدید
    متاسفم واسه کل طراحی های اخیر بی ام و
    هرچی آئودی و فولکس و زیر مجموعه هاشون هر دوره دارن بهتر میشن، متاسفانه بی ام و و بنز برعکس دارن خراب میکنن

    موافقم 18
    مخالفم 1
  18. احمدرضا

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (729 ديدگاه)

    بدون شک انتخابم نسل قدیمه
    نسل جدید از نظر طراحی ظاهری که اصلا حرفی در برابر قبلی نداره
    کیفی که ترمز دستی معمولی میده کجا ترمز دستی دکمه ای کجا
    صفحه آمپر عقربه ای وقتی دور موتور میره بالا عشق میکنی اونوقت جدیده دو تا خط قرمز گذاشته که میرن بالا
    وزن سبکتر و …

    موافقم 12
    مخالفم 0
  19. ARMAN سابق

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (453 ديدگاه)

    نسل جدید خیلی پیشرفته تره ولی نسل قدیم به چیز دیگس
    به نظر من ترمز دستی مکانیکی و پشت آمپر آنالوگی از عناصری هستش که باعث میشه آدم با اون ماشین ارتباط برقرار کنه که تو نسل جدید نیستش
    طراحیم صد درصد قدیم بهتره

    موافقم 5
    مخالفم 0
  20. Mr.porshe

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    چرا اینا به جای پیشرفت تو طراحی بیرونی سال به سال افت میکنن و طراحی مزخرف تری میدن بیرون؟

    موافقم 8
    مخالفم 0
  21. Behnam1012

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (987 ديدگاه)

    واقعا عجب طراحی ای داشت نسل قبلی وقتی معرفی شد اینقدر به چشمم نیومده بود تا زمانی که این فاجعه رونمایی شد !

    موافقم 7
    مخالفم 0
  22. BMW

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    نسل قبل انتخاب منه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  23. weinstein

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    نسل قدیم >>>

    موافقم 4
    مخالفم 0
  24. R@min

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1680 ديدگاه)

    طراحی که سلیقه ای هست و منم اصلا خوشم نمیاد مخصوصا سپر جلو که واقعا بد شکله.

    موضوع وزن که صدای بیمر فنارو دراورده میشه گفت هم درسته هم بی جا. خب همیشه چابکی سری ۲ مخصوصا نسل قبل دلیل خریدش بوده و بین خریداران هم بشدت محبوب بوده و هست. همین ۲۲۰ توی ایران هم کسانی که تجربه داشتن می دونن چقدر رانندگی باهاش جذاب بود و به شخصه برام بهترین تجربه از سواری یه ماشین تو ایران بود و موتورش ۲ لیتری چهار سیلندرش به قدری شاداب و سر حاله که باورش برات سخت میشه این هیجان فقط از چهارسیلندر میاد حالا شش سیلندرش که به کنار. اینجا جایی هست که طرفدارا نگران هستن که اون تجربه ناب تو نسل جدید از بین بره که میشه بهشون حق داد اما با یه نگاه به سری ۳ و ۴ جدید می بینیم که این انتقاد واقعا مورد قبول نیست اونم وقتی که ماشین همون چابکی رو حفظ کرده و بشدت سریع تر شد. قبلا هم گفتم افزایش وزن تنها راه برای بالا بردن پرفورمنس هست چون هر چی ماشین سبک تر باشه فشار اوردن بهش باعث ناپایداری زیادی میشه و نیازمند قطعات آیرودینامیکی بیشتری هست تا چسبندگی مورد نیاز فراهم شه که قیمت رو بالاتر می بره اما با افزایش وزن و پایین اوردن مرکز ثقل براحتی میشه فشار بالاتری اورد و پرفورمنس بهتری گرفت مخصوصا در پیچ ها.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  25. داوود

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    چراغ های عقبش منو یاد ساینا s میندازه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  26. مهردادکمال

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1831 ديدگاه)

    بی ام و تا کی میخواد سنگین و سنگین تر شه!! کاری با چهره بی ریشه اش ندارم منتها بنظر شما با این جثه نبایست۱۳۰۰-۱۴۰۰کیلو باشه؟؟؟
    جثه سنگین آخر کار دست بی ام و میده

    موافقم 4
    مخالفم 1
  27. رامتین

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3053 ديدگاه)

    مدل قبلی با داشبورد جدید…

    موافقم 4
    مخالفم 0
  28. احسان

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (254 ديدگاه)

    تنها چیزی که توی نسل جدید قشنگتره ،صندلی ها و غربیلک فرمون هست،والا هیچیش به bmw نمیبره
    در ضمن این صفحه ال سی دی چهارگوش دراز بی قواره با گوشه های تیز که باید مواظب باشی آسیب بهت نرسونه، واقعا مزخرفه چه در این m2 ،چه در ix و چه در serie 7 و هر مدل دیگه ای و اون فرم و گرافیک دور موتور که مثل نمودار های اقتصادی هست بی نهایت مزخرفه و اون مدل دیگه دور موتور که توی زیباترین مدل بی ام و ( و یکی از زیباترین ماشین های دنیا ) یعنی M5 G38 هست که به صورت برعکس از راست به چپ بالا میره و مثل ام وی ام و آت وآشغال های چینی هست هم به واقع مزخرف و بی هویت و ناجور و نا مانوس هست ،دور موتور نسل قبل همین m2را مقایسه کنید با دور موتور m5 جدید ،حداقل مرسدس اگه به اجبار زمانه صفحه آمپر تمام دیجیتال میذاره ،اون گرافیک و فرم و شکل گرد و جهت حرکت استاندارد و پذیرفته شده را در شکل دیجیتال پیاده میکنه

    موافقم 5
    مخالفم 0
  29. ۹۱۱

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (564 ديدگاه)

    نسل قبل

    موافقم 3
    مخالفم 0
  30. Muty

    ۲۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1846 ديدگاه)

    نسل قبل
    و حتی نسل قبل تر
    انتخاب من هست

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا