بی ام و

معرفی فیس‌لیفت آلپینا XB7 با به‌روزرسانی‌های داخلی و خارجی بی ام و X7

بلافاصله پس از معرفی فیس‌لیفت بی‌ام‌و X7، آلپینا هم نسخهٔ خود از این شاسی‌بلند پرچم‌دار آلمانی یعنی XB7 را با همان به‌روزرسانی‌ها معرفی کرده است. این یعنی در شاسی‌بلند آلپینا هم شاهد همان طراحی جدید X7 با چراغ‌های جلوی دوقسمتی به همراه عناصری مشکی‌رنگ در طرفین جلوپنجرهٔ کلیوی شکل بزرگ هستیم. بااین‌حال، در XB7 فلپ زیر سپر جلو که خاص آلپینا است هم بازطراحی شده و طراحی جدیدی به خود گرفته که احتمالاً در محصولات بعدی این شرکت هم مورداستفاده قرار خواهد گرفت. آلپینا اما در حال حاضر فقط یک تصویر از فیس‌لیفت XB7 منتشر کرده و برای پی بردن به همهٔ تغییرات این خودرو باید تا زمان انتظار یک گالری کامل صبر کنیم.

زیر کاپوت XB7 جدیدترین نسخه از پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی بی‌ام‌و قرار گرفته که حالا به سیستم هیبریدی خفیف و منیفولد اگزوز جدید برای تولید صدای هیجان‌انگیزتر و واکنش سریع‌تر توربوشارژرها مجهز شده است. بااین‌حال، خروجی موتور تغییری نداشته و مثل قبل ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور است. به لطف این نیرو، شاسی‌بلند بزرگ آلپینا ظرف تنها ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

XB7 به‌صورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی با تنظیمات خاص آلپینا مجهز است. این سیستم در سرعت‌های زیر ۳۰ کیلومتر بر ساعت، برای بهبود فاصلهٔ خودرو از سطح زمین، به‌طور خودکار ارتفاع را افزایش می‌دهد اما در سرعت‌های بالاتر به‌منظور بهبود آئرودینامیک، ارتفاع را کاهش می‌دهد. این خودرو روی رینگ‌های ۲۱ اینچی اختصاصی آلپینا قرار گرفته که با لاستیک‌های پنچرروی پرفورمنس بالا پوشیده شده‌اند. البته کسانی که خواهان جذابیت بیشتر هستند می‌توانند رینگ‌های ۲۳ اینچی ۲۰ پره فورج‌کاری شدهٔ آلپینا را با لاستیک‌های پیرلی سفارش دهند.

XB7 در داخل هم از همان به‌روزرسانی‌های X7 شامل نمایشگرهای به هم چسبیده جدید و جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل بی‌ام‌و بهره‌مند می‌شود که دستیار شخصی هوشمند این شرکت را هم به همراه دارد. البته در XB7 مثل همیشه تودوزی‌های چرمی سفارشی آلپینا هم ارائه می‌شود. هم‌اکنون امکان سفارش نسخهٔ بروز شدهٔ این خودرو در بازارهای اروپایی وجود دارد و انتظار می‌رود تحویل آن به خریداران از دسامبر آغاز شود. تولید XB7 برای ایالات‌متحده و بازارهای فرمان راست هم از دسامبر آغاز می‌شود. قیمت این ماشین در اروپا از ۱۷۰,۵۰۰ یورو شروع می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. AMIR / ARMI

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    امیدوارم کسی ناراحت نشه ولی علی بخردی باکس گذاشته بود مردم به این ماشین لقب بدن
    یکی نوشته بود موش کور باواریایی 😂

    موافقم 23
    مخالفم 68
    1. ارین صاحب جمعی

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1079 ديدگاه)

      شاید باورت نشه ولی دقیقا همین کارو برای سایبرتراکه کرد

      موافقم 67
      مخالفم 3
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (10306 ديدگاه)

        قبلاً گفتم باز هم میگویم که علی بخردی بهترین دَرک را در مورد خودروها دارد و با اینکه با تویوتا میانه‌ی خوبی ندارد ، من با تمام عرایضش موافقم و این اصلاً ربطی به این ندارد که عاشق خودرو هست یا کلکسیونر هست !
        ایشون خیلی خودمانی و راحت خودروها را بدون نمایش اجرا کردن نقد میکند و تمام دلایلش هم روشن اعلام میدارد با دلیل و منطق و برخی اوقات هم کاملاً احساسی و هیجانی که میشه دید و خودش هم میگوید که برخی از گفته‌هایش از دل بر می‌آید و نه منطق !

        موافقم 16
        مخالفم 16
        1. سپهر

          ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (377 ديدگاه)

          علی بخردی واقعا ماشینه بازه دمش گرم،کسی که که از تویوتا و لکسس خوشش نمیاد یعنی ادم جنتلمن و ماشین بازیه و‌فقط یه چی یاد نگرفته بگه استهلاک

          موافقم 5
          مخالفم 0
    2. Taha Malek

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (914 ديدگاه)

      هر موقع دیدید ی تسلا فن در مورد قیافه ی ماشین نظر داد بدونید که برعکس اونه اگه سلیقه داشت ک تسلا فن نمیشد

      موافقم 54
      مخالفم 8
      1. Kf

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (508 ديدگاه)

        کاری ندارماا ولی با کاربر taha malek شدید موافقم
        امیدوارم حداقل این رفتار مسخره رو کنار بزارن

        موافقم 24
        مخالفم 2
      2. Jdm باز

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1062 ديدگاه)

        مرز های حرف حق رو جابجا کردی

        موافقم 19
        مخالفم 1
      3. NAVID۰۰۹۸

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (10306 ديدگاه)

        😂😂😂👏
        تسلا فن
        گفتنش هم خنده‌داره !
        یعنی چی !
        مگه تسلا هم ماشین به حساب میاد !
        تسلا یه باکس بی‌روح و بی‌کیفیته که فرقی با اتوبوس‌های BRT خط شوش مولوی نداره با این تفاوت که چهارتا آدم حمل میکنه نه ۵۰ تا !

        موافقم 16
        مخالفم 5
    3. Amoo HamiD

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2447 ديدگاه)

      البته آمار فروش نهایی همه چیز رو مشخص میکنه نه آمار پیش فروش 5 هزار دلاری …

      موافقم 9
      مخالفم 6
    4. Reza

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (12 ديدگاه)

      یعنی میخوای بگی از سایبرتراک زشت تره؟

      موافقم 6
      مخالفم 1
  2. مهدی

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1620 ديدگاه)

    فکر کنم بی ام و تیم طراحی ایران خودرو و سایپا رو کامل استخدام کرده

    موافقم 14
    مخالفم 13
  3. Jdm باز

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    چی بگم والا
    ما هر چقدر حرص بخوریم چیزی درست نمیشه
    باید دید تو بازار فروشش چگونه خواهد بود

    موافقم 13
    مخالفم 1
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (10306 ديدگاه)

    بهتره دوستان بدانند کسی نمیگوید X7 زشت شده ، بلکه اُبُهَت هم دارد اما اصل موضوع اینه که دیگر اصالت باواریایی‌ای ندارد و تمام !

    BMW به تمام معنا تِر زده تو طراحی با‌اصالت خودش و تا امروز سه خودروی ارزشمندش را نابود کرده و احتمالاً نفر بعدی جنتلمن خوش‌پوش سری7 سدان هست که از همین حالا رَخت سیاه بپوشند طرفداران این خودرو و برند !

    موافقم 21
    مخالفم 4
    1. کیانوش

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (788 ديدگاه)

      سری هفت جدید هم ظاهرا همین چراغ های باریک رو داره از ی طرفف جلوش رو به اندازه رولزرویس حجیم کرده از این ور چراغ های قلمی انداخته مثل چینی ها تو سری هفت

      موافقم 4
      مخالفم 0
  5. بهنام

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (987 ديدگاه)

    عاشق بی ام و هستم ولی خدایی چراغ جلوش خیلی بد شده اصن نمیفهم چرا دارن چیزای که سال ها طراحان مختلف واسش زحمت کشیدن تا یکی از ویژگی های منحصر به فرد بی ام و بشن تو طراحی رو خراب میکنن . طرح کلی خوبه اوکی
    ولی این ماشین بی ام و ست
    از بین بردن اون چراغ ها مثل اینه جلو پنجره کیلویی شکل بی ام و هم تغییر بدی یه طرحی شبیه به مثلا لکسوس بزنی بگی زیبا شده پس خوبه

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. بهنام

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (987 ديدگاه)

      خدایی همه چی خوبه بجز همین چراغ های دو تیکه جلو

      موافقم 14
      مخالفم 2
  6. ماشین باز

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    طراحی 0
    قیمت100
    امکانات 800
    حسرت ما ایرانی ها20000000000000000000000
    😂😂😂😂

    موافقم 18
    مخالفم 4
  7. arshiaSVJ

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    نگاش میکنم احساس میکنم دارم به یه اشکودا نگاه میکنم

    موافقم 8
    مخالفم 4
  8. کیانوش

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (788 ديدگاه)

    شورش رو دراورده من از جلو پنجره بزرگ بدم نمیاد ولی نه اینجوری نه وقتی که جلو پنجره تو ارتفاع باشه
    مثلا مال استون یا مرسدس یا بقیه که بیشتر حجم جلو پنجره تو قسمت سپر هستش

    حالا چه تناسبی بین این جلو پنجره و چراغ های باریک دیدن طراح های بی ام و خدا داند

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. مهردادکمال

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1851 ديدگاه)

      این طرح مطمئنا برداشته میشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. Enayat

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (175 ديدگاه)

    زمانی بی ام و پیشرو در طراحی خودروها بوده و به بقیه ی شرکت ها؛ هنر ماندگاری شو دیکته می کرد….الان خودش پیرو شرایط بازار شده و برای اینکه توی بازار چین موفق باشه دست به این خود زنی ها زده…🤢

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا