بی ام ودوج

درگ نسل قبلی بی ام و M3 با M340i جدید و دوج چارجر 392

سم کارلیجن بار دیگر سه سدان سریع را برای مسابقهٔ درگ گرد هم جمع کرده است. در این ویدئو، دوج چارجر با پیشرانهٔ V8 پوشراد به مصاف دو سدان باواریایی یعنی ب‌ام‌و M3 کامپتیشن نسل قبلی و M340i xDrive نسل کنونی می‌رود.

هرچند M3 حاضر در این رقابت از نسل قبلی است اما چارجر قدیمی‌ترین عضو این گروه محسوب می‌شود زیرا پیشینهٔ هم پلت‌فرم متعلق به دوران دایملر و هم موتور V8 آن به سال‌ها پیش بازمی‌گردد. بااین‌حال، پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری دوج با ۴۸۵ اسب بخار قدرت و ۶۴۵ نیوتن متر گشتاور، هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF هم خیلی خوب دنده‌ها را تعویض می‌کند. البته دوج به میزان قابل‌توجهی از سدان‌های آلمانی سنگین‌تر بوده و نزدیک به ۳۲۰ کیلوگرم وزن بیشتری نسبت به M3 دارد.

M3 نسل قبلی از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر توئین توربو استفاده می‌کند که در نسخهٔ کامپتیشن ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. M3 با وزن ۱۶۲۲ کیلوگرم سبک‌ترین خودروی این درگ محسوب می‌شود. در آخر هم به M340i می‌رسیم که آن‌هم از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی استفاده می‌کند اما این پیشرانه از نوع تک توربو بوده و تنها ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو همچنین با وزن ۱۸۰۰ کیلوگرم، از M3 سنگین‌تر است اما در عوض از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برد که در درگ از حالت سکون بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

در این ویدئو ابتدا دو مسابقهٔ رولینگ از سرعت‌های ۵۰ و ۷۰ کیلومتر بر ساعت برگزار می‌شود و سپس نوبت به سه مسابقهٔ درگ می‌رسد. آیا M3 به لطف قدرت بالا و وزن سبک پیروز این مسابقات خواهد شد یا دوج با نیروگاه V8 قدرتمند خود آلمانی‌ها را مغلوب خواهد کرد؟ M340i با کمترین قدرت شانسی خواهد داشت؟ پاسخ این سؤالات را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

دوج چارجر ۳۹۲ ب‌ام‌و M3 کامپتیشن ب‌ام‌و M340i xDrive
پیشرانه ۶.۴ لیتری V8 ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو ۳.۰ لیتری I6 توربو
قدرت ۴۷۵ اسب بخار ۴۵۰ اسب بخار ۳۸۲ اسب بخار
گشتاور ۶۴۵ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ عقب
وزن ۱۹۴۰ کیلوگرم ۱۶۲۲ کیلوگرم ۱۸۰۰ کیلوگرم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    بی چون و چرا انتخابم M3 کامپتیشن 👌

    موافقم 37
    مخالفم 11
  2. ممد ژانگولر

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3576 ديدگاه)

    ۱۰ دقیقه فیلم صحبت بود دو دقیقش مسابقه

    موافقم 38
    مخالفم 0
  3. blackwing

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (901 ديدگاه)

    I’ll take the 6.4L Hemi Dodge

    موافقم 23
    مخالفم 20
  4. امید

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (36 ديدگاه)

    خودروهای آمریکایی با این همه حجم موتور و اسب بخار چرا همیشه بازنده هستن؟؟!!

    موافقم 34
    مخالفم 16
    1. سوشیانت

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1931 ديدگاه)

      کمی تحقیق کنید پر شتاب ترین و بهترین ماشین در درگ ماشین ساخت دوج آمریکاست مدل میان رده اصلا معیار درستی نیست

      موافقم 22
      مخالفم 32
      1. بی خیال اسم 2

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (133 ديدگاه)

        نه بابا ؟!

        موافقم 2
        مخالفم 5
    2. Camaro ZL1 427

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (136 ديدگاه)

      به دلیل اینکه نمیتونن درست و حسابی از قدرتشون استفاده کنن در نسخه های دف عقب
      و ببیشترشون سنگین هستند
      و لطفا به کوروت هم توجه کنید چون با بیشتر اینا فرق داره
      و یک سروگردن بالاتره

      موافقم 15
      مخالفم 16
      1. blackwing

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (901 ديدگاه)

        کوروت یکی از بهترین لانچ کنترل‌های بازار رو داره و یکی از بهترین شتابگیری‌ها رو بین دیفرانسیل عقب ها داره ، داستان نسل هشتم کوروت کاملاً جدا از بقیه امریکاییاست

        موافقم 18
        مخالفم 3
        1. مازیار

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (137 ديدگاه)

          دقیقا داستان کوروت هشت جدا از همه هست و با اطمینان میشه گفت هیچ مدلی پرفورمنس و روزمرگی رو اینطور تلفیق نکرده

          موافقم 14
          مخالفم 0
      2. Camaro ZL1 427

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (136 ديدگاه)

        البته منظورم این نبود که کوروت رو با یک سدان مقایسه کنیم
        خواستم یک مثال از خودروهای آمریکایی بزنم که از قدرتش خوب استفاده میکنه و کشش خوبی داره

        موافقم 6
        مخالفم 0
      3. Sepehr

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (21 ديدگاه)

        اخه کورت رده سوپر اسپرت هست ، ولی واقعا لانچ خوبی داره با اینکه فن آلمانی ها هستم اما لانچ خیلی خوبی داره

        موافقم 4
        مخالفم 1
    3. ARMAN سابق

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (453 ديدگاه)

      به دلیل اینکه مدلای آمریکایی هدفشون نهایت لذته نه نهایت بازدهی ( اگه دوستان آلمان فن حمله ور نشن)
      و اگر نه برا آمریکا کاری نداره یه مدل با نهایت بازدهی بزنه مثل همین کوروت C8 ولی فلسفش از بین رفته و اصالتشو حفظ نکرده

      موافقم 11
      مخالفم 10
      1. امیرمحمد

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (134 ديدگاه)

        دقیقا

        موافقم 3
        مخالفم 0
  5. نویدی

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (300 ديدگاه)

    خودروسازهای آمریکایی حق دارن از برقی شدن ماشینا خوشحال باشن😉

    موافقم 25
    مخالفم 13
    1. سوشیانت

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1931 ديدگاه)

      ولی متاسفانه خودروساز های آلمانی حق دارن هم از برقی بودن و هم از برقی نبودن ناراحت باشن چون تو بالا رده ها حرفی برای گفتن ندارن

      موافقم 8
      مخالفم 33
      1. هومان

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        ببخشیدا ولی آمریکایی ها نهایت توانست کروته هشته که اونم ام هشت و ام پنج سی اس میگیرنش

        موافقم 1
        مخالفم 4
        1. امیرمحمد

          ۱۰ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (134 ديدگاه)

          اصلا کاری با درگ ندارم
          ولی تو پیست هم بی ام و ها میبرن؟

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. Camaro ZL1 427

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (136 ديدگاه)

      فقط برای اینکه شتاب داشته باشن؟

      موافقم 3
      مخالفم 3
  6. سوشیانت

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1931 ديدگاه)

    پلتفرم حال حاضر دوج LD نام داره که سال ۲۰۱۱ توسط خود کرایسلر بوجود اومده اون پلتفرم LX هست که دورانش بر میگرده به زمانی که دایملر و کرایسلر باهم متحد بودن و قطعاتشون مشترک بود از لحاظ موتوری هم با اینکه همی خیلی قدیمیه اما تونسته از این موتور ۱۰۲۵ اسب قدرت بگیره و صفرتاصد ۱.۶۶ که هیچکدوم از آلمانی ها بهش نمیرسن که این یعنی مهندسی دوج واقعا فوق العاده هست

    موافقم 10
    مخالفم 26
    1. Camaro ZL1 427

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (136 ديدگاه)

      چلنجر دیمن ۱۷۰ همیشه این شتاب رو نداره
      نه میشه انقدر از شتابش مطمئن بود تا یتونه از همه سریع تر باشه چون لازم به شرایط خاصی داره
      نه اینکه کلا این خودرو و شتابش رو نادیده بگیریم

      موافقم 5
      مخالفم 11
    2. فرشاد

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (932 ديدگاه)

      ژرمنا t80و 6000اسب رو طراحی کردن درسته یدونه س ولی بازم دست ژرمناس
      پس تو لطفا نظر نده

      موافقم 10
      مخالفم 9
      1. سوشیانت

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1931 ديدگاه)

        ماشینی که آزمایشیه بدر نمیخوره پس تعصب نداشته باش

        موافقم 2
        مخالفم 6
        1. بی خیال اسم 2

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (133 ديدگاه)

          آها چون ماله آمریکا نیست به درد نمی خوره

          موافقم 5
          مخالفم 3
        2. سوشیانت

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          تا الان من هر چی مشخصات از ماشین گفتم ماشین هایی بودن که تولید شدن البته از آدم های متعصب بعید نیست که ماشینی که تولید نشده رو با ماشین تولید شده مقایسه کنن

          موافقم 2
          مخالفم 3
    3. Sepehr

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (21 ديدگاه)

      دلم میخواد ببینم موتور افسانه ای F1 ک توسط بی ام و ساخته شد اگه رو مدل های حال حاظر بی ام و بزارن با ی توربو تاکید می‌کنم ی توربو عاقبت دوج و صفر تا صد 1.66 ثانیه ک معلوم نیست واقعیه یا نه چی میشه
      اخه نمیفهمم چرا طرفدارای آمریکایی چشمشون رو رو همچی میبندن ی عمر مهندسی خودرو یک دنیا دست آلمانی هاست.

      موافقم 14
      مخالفم 3
      1. سوشیانت

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1931 ديدگاه)

        آهان چطور اعداد آلمانی ها واقعیه ولی آمریکایی ها فیک😂 همینه میگم که آلمان تکنولوژی نداره و شما ها هم از اونجایی که با این کامنت هاتون نشون دادین متعصبین آلمان رو بیش از حد گنده کردین آمریکا همیشه حرف اول رو تو صنعت خودرو میزده و میزنه

        موافقم 4
        مخالفم 5
        1. هومان

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (4 ديدگاه)

          هه جوک خوبی بود داداش آخه آمریکا اصلا نمیتونه تکنولوژی رو درست بنویسه بعد تو میگی تکنولوژی داره؟؟تازه آمریکا دوم هم نیست چون دوم مال ژاپنی هاست اولم که از ابتدا تا ابد مال آلمانی هاست.شما آمریکایی بابا دلتونو به چی خوش میکنین واقعا😂😂

          موافقم 1
          مخالفم 3
  7. حسین

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    دوج بخاطر وزن بالاش باخت
    حتی با اینکه از لحاظ قدرت از بقیه سر تر بود
    پس نتیجه میگیریم همه چیز قدرت نیست

    موافقم 8
    مخالفم 4
  8. BMW

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1223 ديدگاه)

    انتخاب من m3 هست رنگ زرده اصلا طراحی قبلی چی میگه چقدر زیباست اصلا

    موافقم 8
    مخالفم 3
  9. مهرداد

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    بازم مثله همیشه آلمان برنده میشه🇩🇪

    موافقم 17
    مخالفم 8
  10. حسین

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (785 ديدگاه)

    نسل قبل رو حاضرم تا ۳۰ سال آینده هم
    بپذیرم
    چقدر طراحی خالص
    نمیشه از دنیای دیجیتال کمی عقب نشینی کرد
    و تعادل ایجاد کنیم ؟
    بنظرم خیلی جالب نیست
    از واقعیت ها دور بشیم و وارد دنیای خیال‌انگیز بشیم
    کی مدیریت میکنه این وضعیت رو

    موافقم 3
    مخالفم 0
  11. Ali

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (77 ديدگاه)

    هامون ببین نمی خوام ناامیدت کنم داداش ولی در مورد صنعت خودرو سازی باید بدونی خودرو های که الان داری می بینی همشون حاصل تحقیق و تکنولوژی آمریکاست ، من نمی‌گم آلمان تکنولوژی نداره نه اصلا این طور نیست هرچی هم که باشه هم اولا کشور غربی هست و دوما سومین کشور صنعتی جهانه ، ولی این رو بدون اگه آمریکا نمی بود الان خودرو ها این طور نبودن به طور مثال ۱.ساخت اولین کارخانه ی خودروسازی جهان ، ۲.ساخت اولین پیشرانه های ۱۲ سیلندر و ۱۶ سیلندر جهان ، ۳.اختراع اولین کروز کنترل جهان ، ۴. اختراع اولین جعبه دنده ی اتوماتیک و… .
    یا ساخت اولین خودرو جهان با سوخت اتمی ، ساخت اولین خودرو هیدروژنی جهان .
    بله من قبول دارم که خودروسازی آمریکا افول کرده ولی هنوز از ژاپن خیلی قوی هست و با آلمان هم رقابت می کنن چون هردو تو یک بخش خودرو سازی رهبر جهان هستن .
    و در بقیه ی صنعت هم که دیگه آمریکا رهبر دنیاست .

    موافقم 2
    مخالفم 0
  12. دیمن

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    ماشین آمریکایی تلفیقی از قدرت، سرعت وایمنی وراحتی، یک پکیج کامل برای رانندگی لذت بخش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا