بی ام وتویوتا

درگ تویوتا سوپرا نسل چهارم تیون شده با بی ام و M3؛ جذاب و فشرده!

بی ام و M3 همچنان از نظر پرفورمنس و مسابقات درگ یک سنگ محک به شمار می‌رود اما شکست‌ناپذیر نیست. این بار M3 در برابر تویوتا سوپرا نسل چهارم با ۷۰۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته است.

رقبای زیادی وجود دارند که می‌توانند سدان اسپرت بی ام و را مغلوب سازند اما صرف‌نظر از قدرت رقبا، M3 هنوز هم خودروی فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود و ویدئوی جدید منتشر شده نیز چنین چیزی را نشان می‌دهد. اخیراً بی ام و M3 کامپتیشن استوک در برابر تویوتا سوپرا نسل چهارم ۱۹۹۷ تیون شده قرار گرفته است. خروجی پیشرانه سوپرا حدود ۲۰۰ اسب بخار بیشتر از رقیب آلمانی است.

M3 کامپتیشن به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتون متر گشتاور مجهز است که بسیار کمتر از خروجی تویوتا سوپرا خواهد بود. بی ام و از نظر وزنی هم قافیه را می‌بازد زیرا حدود ۱۷۳۰ کیلوگرم وزن دارد. در طرف مقابل سوپرا نسل چهارم تیون شده را با پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری ۲JZ داریم که تغییرات زیادی روی آن اعمال شده‌اند. استفاده از توربوی بزرگ‌تر و برخی تغییرات دیگر باعث می‌شوند این خودرو ۷۰۸ اسب بخار قدرت و ۷۰۹ نیوتون متر گشتاور داشته باشد. این نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب فرستاده می‌شود. این خودرو همچنین ۱۴۹۰ کیلوگرم وزن دارد.

در مسابقه درگ اول شاهد استارت بهتر M3 هستیم هرچند برتری اولیه این خودرو دوامی ندارد و سوپرا در لحظات آخر از خط پایان می‌گذرد و پیروز رقابت لقب می‌گیرد. در مسابقه دوم همه‌چیز نزدیک به هم اتفاق می‌افتد هرچند سوپرا در آغاز مسابقه برای یافتن کشش بیشتر به تقلا می‌افتد. لاستیک‌های سوپرا به هرزگردی افتاده‌اند و دودی که به هوا بلند می‌شود به M3 اجازه می‌دهد تا فاصله قابل‌توجهی این کند و به همین خاطر تویوتا نمی‌تواند از پس بی ام و برآید.

در نهایت مسابقه درگ سوم تعیین کننده پیروز نهایی خواهد بود. هرچند درست مثل مسابقه اول سوپرا زودتر از خط پایان عبور می‌کند هرچند فاصله زیادی بین دو خودرو نیست. سوپرا تیون شده مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۶ ثانیه طی کرده درحالی‌که این زمان برای M3 برابر با ۱۱.۷ ثانیه بوده است. دو خودروی یاد شده سپس در درگ رولینگ ۸۰۰ متر شرکت می‌کنند و اگرچه گیربکس سوپرا در معکوس دادن تعلل می‌کند اما در نهایت از M3 عبور می‌کند و پیروزی دیگری را به نام خود رقم می‌زند. در دومین مسابقه رولینگ و استفاده از حالت دستی گیربکس بازهم شاهد برتری سوپرا هستیم. نهایتاً تست ترمز انجام می‌شود که بی ام و پیروز میدان است چراکه سیستم ترمز مدرن M3 باعث می‌شود این خودرو در فاصله کوتاه‌تری نسبت به سوپرا نسل چهارم متوقف شود. البته فاصله بین دو خودرو خیلی زیاد نیست و بهتر از حد انتظار برای خودرویی با ۲۵ سال سن عمل می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. JDM سابق

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (378 ديدگاه)

    به به سوپرای واقعی!
    به صورت ناخودآگاه چند روزی وارد بحث کل کل 206 بازا و سوپرا تو اینستاگرام شدم🤣🤣 تازه سلاطین ال ال ایکس باز پشت پژو دراومدن😂😂 تا همین الانم بحث ادامه داره کلافه شدم از دستشون

    موافقم 52
    مخالفم 3
    1. Tesla

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (654 ديدگاه)

      از نظر بعضی ایرانی ها : حتی اگه سوار تسلا رودستر یا نیسان gtr سوپرتقویت باشی ، بازم یه elx میاد از پشت بهت چراغ میده ! 🤣🤣😂😂🙌

      موافقم 54
      مخالفم 6
      1. Pedram

        ۶ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (14 ديدگاه)

        داداش تسلا رو که قطعا میده چون یه کپه ی آشغاله ولی جی تی آر نه

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. کرگدن باواریا

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (149 ديدگاه)

      پارس elx تو اینستاگرام حتی M5 Cs رو هم شکست میده 😂😂
      اتفاقا همین هفته پیش یه کلیپ درگ دیدم نوشته بود جنسیس کوپه توسط دنا پلاس “سوسک شد”
      خواستم بگم جنسیس اصلا گاز نداد گفتم نه داستان میشه :)))

      موافقم 46
      مخالفم 2
    3. ‌ ‌

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (3305 ديدگاه)

      Elx‌واشره با ef7 همشون سوسک میکنیم بدتر از همه اینکه اونا باختشون رو قبول نمیکنن و بهونه میارن

      موافقم 5
      مخالفم 33
      1. KF

        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (507 ديدگاه)

        چرا چنین شخصیت هایی تموم نمیشن پاشون ب اینجا هم کشیده

        موافقم 30
        مخالفم 2
  2. R@min

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1680 ديدگاه)

    تویوتا تو کلاس هاپیرکار که سطح بالاترین کلاس استقامتی هست تمام رقابت های امسال رو برده و کلا چند ساله که تویوتا قهرمان این کلاس میشه اما کوچکترین بهره وری از تکنولوژی هاش تو محصولات جاده ای نمی کنه و آخر سرم قوی ترین محصولش یه Z4 با آرم تویوتا هست !!! اصلا هدف اینا از مسابقه دادن چیه ؟؟؟!!!

    موافقم 33
    مخالفم 4
  3. Reza Waffen SS

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    تویوتا سوپرا : 👍
    بی ام و M3 : 👎

    موافقم 107
    مخالفم 80
    1. فرشاد

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (932 ديدگاه)

      فک کنم M4CSمیاورد جالب میشد
      گرچه سوپارهم تیون شده س

      موافقم 18
      مخالفم 4
  4. مجتبی .

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1169 ديدگاه)

    یک درگ الکی وکاملا نابرابر. حداقل اگه میخواد پیشرفت تکنولوژی رونشون بده ازیک مدل ماشین استفاده کنه. البته هردو ماشین فوق العاده هستن.

    موافقم 25
    مخالفم 5
    1. Kamy

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (687 ديدگاه)

      فقط جهت سرگرمیه اینجور درگا

      موافقم 28
      مخالفم 1
  5. R/T

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    مشخص بود که امکان باخت بی ام و هست اما اختلاف ۰/۱ ثانیه ای جالب بود

    موافقم 17
    مخالفم 1
  6. mercedes

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (327 ديدگاه)

    کی میخواد بره توی تاریخ این ماشین؟
    فقط بچه ها طرفدارش هستن

    موافقم 7
    مخالفم 53
    1. phonix

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      حالا اگر یه بنز قدیمی تقویت شده بود بازم داستان میگفتی؟

      موافقم 20
      مخالفم 2
    2. ❤BMW❤

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1246 ديدگاه)

      بچه بودن بهتر از بنز فن بودنه

      موافقم 10
      مخالفم 8
  7. بهنام

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (828 ديدگاه)

    تیونینگ سوپرا در همین حد خیلی خوبه . قدرت حدود هفتصد اسب بخار و کیت بدنه ی نسبتاً مناسب. بهتر از تیونینگ های افراطی با کیت بدنه ی اغراق شده هست.

    موافقم 21
    مخالفم 1
  8. رضا

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    فقط ژاپن 🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵

    موافقم 25
    مخالفم 13
  9. Alireza

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (193 ديدگاه)

    چه معنی میده که دوتا ماشین با ۲۰۰ اسب اختلاف رو باهم تست کنن

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. datsun

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (3506 ديدگاه)

      این سوپرا واسه ۲۵ سال پیشه اینم در نظر بگیر

      موافقم 18
      مخالفم 6
  10. حسن

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (304 ديدگاه)

    سوپرای افسانه ای کجاو ب او ریغو کجا حیف سوپرا

    موافقم 21
    مخالفم 24
    1. phonix

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      M3 خودش یه پا افسانس

      موافقم 22
      مخالفم 6
    2. ❤BMW❤

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1246 ديدگاه)

      سوپرا هر چقدر هم افسانه ای باشه ، اصلا و به هیچ عنوان حتی ۱/۱۰ بی‌ام‌و m3 هم ارزش نداره

      موافقم 5
      مخالفم 14
      1. Pedram

        ۶ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (14 ديدگاه)

        Bmw توراست میگی ام تری یه افسانه هست ولی نه این نسخه نسخه ی ام تری کوپه ۱۹۹۹ این یه آشغاله نمیدونم این بی ام و فنا ماشینای خانوادگی آشغالشون رو قاطی سوپر کار های میکنن. بی ام و فقط ام تری کوپه بقه همشون چرتن تازه ام تری هم به پای سوپرا نمیرسه سوپرا یه خداست

        موافقم 1
        مخالفم 0
  11. ممدم

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (21 ديدگاه)

    سوپرا باید در کنار نیسان اسکای لاین میبود نه در کنار یک ماشین که ۲۰۰ اسب ازش بالا تره و تازه جدید تر هم هست و یه جورایی برقیه اصلا باهم جور در نمیان
    ولی خب سوپرا یه ماشین افسانه ای هستش👍

    موافقم 12
    مخالفم 5
  12. خخ

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    یه درگ از دوج چارجر ۱۹۷۰ و سوپرا بزارین

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا