کادیلاک

پیش‌نمایش اولین محصول تمام الکتریکی کادیلاک در نمایشگاه دیترویت

کادیلاک در کنار معرفی کراس‌اوور جدید XT6 در نمایشگاه دیترویت، از نخستین محصول تمام الکتریکی خود هم در قالب یک کراس‌اوور کانسپت رونمایی کرده است. این اولین خودرویی است که روی پلت‌فرم الکتریکی جدید جنرال موتورز ساخته شده است. این کانسپت که هنوز نامش مشخص نیست، یک کراس‌اوور سه ردیفهٔ شیک با جلوپنجره‌ای بسیار بزرگ است که توسط ورودی‌های هوای مثلثی احاطه شده است. در نمای جانبی خودرو نیز کاپوت عضلانی و خط شانهٔ برجسته جلب‌توجه می‌کنند. به‌منظور ایجاد نمایی یکدست نیز طراحان کادیلاک از دستگیره‌های مخفی در این کانسپت استفاده کرده‌اند. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های ظاهری برجستهٔ این خودرو نیز می‌توان به سقف پانوراما، پوشش‌های پلاستیکی بدنه و رینگ‌های آلیاژی بسیار بزرگ اشاره کرد.

اما رونمایی از این کراس‌اوور الکتریکی کانسپت در نمایشگاه دیترویت تصادفی نیست زیرا چند روز پیش جنرال موتورز اعلام کرد که کادیلاک به پیشگام حرکت این غول خودروسازی به سمت آیندهٔ تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد. بخشی از این برنامه، ساخت این کراس‌اوور الکتریکی بر روی پلت‌فرمی بسیار انعطاف‌پذیر است که امکان ساخت مجموعه‌ای از مدل‌های مختلف در کلاس‌های گوناگون را فراهم می‌کند. ساخت این پلت‌فرم برای اولین بار در نوامبر سال ۲۰۱۷ اعلام شد و جنرال موتورز اعلام نمود که برنامه‌های ساخت حداقل یازده خودروی مختلف بر اساس این پلت‌فرم تأیید شده است. یک کراس‌اوور کامپکت لوکس، یک کراس‌اوور میان سایز لوکس و یک کراس‌اوور بزرگ لوکس تعدادی از این خودروها هستند. همچنین احتمالاً در بین این یازده خودروی الکتریکی یک کوپهٔ اسپرت هم وجود خواهد داشت.

فعلاً هیچ اطلاعات و مشخصاتی از این کانسپت کادیلاک منتشر نشده است اما برند لوکس جنرال موتورز اعلام کرده که محصولات الکتریکی آیندهٔ آن به قوای محرکهٔ پیشرفته و باطری‌هایی مجهز خواهند بود که به منظر ارائهٔ حداکثر قابلیت استفاده در محصولات جنرال موتورز در کشورهای مختلف طراحی شده‌اند. این شرکت همچنین خاطرنشان کرد که این پلت‌فرم برای ساخت خودروهایی با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک طراحی شده است. رئیس کادیلاک آقای «Steve Carlisle» در این رابطه گفته است:

«محصولات الکتریکی کادیلاک قلب بازار کراس‌اوورها را نشانه گرفته و نیازهای خریداران سراسر جهان را برآورده می‌کنند. این خودروها نشان‌دهندهٔ اعتلای لوکس‌گرایی و نوآوری کادیلاک بوده و موقعیت این شرکت را به‌عنوان نقطهٔ اوج تحرک تضمین می‌کنند».

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    کادیلاک تو طراحی هی داره از روح آمریکایی خودش دورتر و دورتر میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۲۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      اتفاقا زیبا شده شما که انتظار نداری کادیلاک مثل دهه 80 ماشین طراحی کنه همون جور که بنز این کار نمیکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. OMID

        ۲۶ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        زیبا که هست اما طراحی خط کشی شده و چراغ های عمودی باید توش حفظ میشد واقعا حیفه زبان طراحی کادیلاک فراموش بشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. (ali (chevy nova

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    به به چه زیبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسن

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (379 ديدگاه)

    خیلی عالیه
    اما ای کاش کادیلاک کانسپت اسکالا رو به تولید انبوه برسونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۲۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    یه نکته ریزی که باید برندهای مثل کادیلاک رعایت بکنن و در این محصول برقی کادیلاک رعایت شده ، طراحی بزرگ برند در جلو و عقب هست که سیار جِلوه به طرح میده و نشون از اعتماد به نفس برند و بزرگی اون برند را میرسونه .
    بنز را ببینید
    برخی محصولات فورد
    لینکلن
    این طرح را میپسندم ، چون چشم را متمرکز میکنه روی برند و بزرگی اون .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. emad1990

    ۲۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    افتضاحه.کادیلاک باید عضلانی باشه مثل کادیلاکای دهه 60تا70
    این اشغال چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا