شورلت

افشای مشخصات نسخه‌های آیندهٔ کوروت، از گرند اسپرت هیبریدی تا زورا 1000 اسبی

هرگز پوشیده نیست که جنرال موتورز برنامه‌های زیادی برای شورلت کوروت C8 دارد و می‌خواهد نسخه‌های متنوعی از این سوپراسپرت جدید را در آینده روانهٔ بازار کند. حال در این رابطه سندی افشا شده که هرچند رسمی نیست اما اطلاعات زیاد و ارزشمندی را در مورد نسخه‌های آیندهٔ کوروت C8 نشان می‌دهد. البته به دلیل شیوع ویروس کرونا، فعلاً فعالیت همهٔ تیم‌های مهندسی جنرال موتورز و توسعهٔ همهٔ محصولات این شرکت متوقف شده است و بنابراین هر تاریخی که در این سند برای نسخه‌های آیندهٔ کوروت ذکر شده حداقل یک سال به تعویق خواهد افتاد.

طبق این سند، اولین نسخه‌ای که از کوروت C8 معرفی خواهد شد، مدل Z06 است که احتمالاً در سال ۲۰۲۳ شاهد معرفی آن خواهیم بود. این مدل به پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۳ نیوتن متر گشتاور مجهز خواهد بود. عجیب اینکه اگر این اطلاعات صحت داشته باشد، قدرت کوروت C8 Z06 نسبت به C7 Z06 افزایشی را تجربه نخواهد کرد و حتی نزدیک به ۷۰ نیوتن متر گشتاور کمتری هم نسبت به سلف خود خواهد داشت. حدود یک سال بعدازاین اما اولین کوروت هیبریدی تاریخ یعنی گرند اسپرت به بازار می‌آید. این مدل به همان پیشرانهٔ بنزینی ۶.۲ لیتری V8 کوروت پایه مجهز خواهد بود اما در کنار آن یک موتور الکتریکی هم قرار می‌گیرد و مجموع خروجی را به ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۷۸ نیوتن متر گشتاور می‌رساند.

یک سال بعد، نوبت به معرفی نسخهٔ ZR1 می‌رسد که به نسخهٔ توئین توربو از همان پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 مدل Z06 مجهز می‌شود. هرچند این مدل از نیروی الکتریسیته بی‌بهره خواهد بود اما به لطف سیستم پرخوران، ۸۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۲۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. انتظار می‌رود کوروت C8 ZR1 در سال ۲۰۲۵ معرفی شود؛ و نهایتاً آخرین عضو خانوادهٔ نسل هشتم کوروت هم پرچم‌دار جدید این خانواده بنام زورا (Zora) خواهد بود. زورا احتمالاً جالب‌ترین نسخهٔ کوروت C8 خواهد بود زیرا این اولین کوروت تاریخ است که رسماً به کلوپ هزار اسبی‌ها وارد می‌شود.

کوروت زورا که احتمالاً در نیمهٔ دوم دههٔ جاری معرفی خواهد شد، به قوای محرکهٔ هیبریدی متشکل از همان پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری توئین توربو و تعداد نامشخصی موتورهای الکتریکی مجهز خواهد بود. شایعاتی اشاره کرده‌اند که در این نسخه، پیشرانهٔ بنزینی به چرخ‌های عقب نیرو خواهد داد و موتور یا موتورهای الکتریکی هم چرخ‌های جلو را به چرخش درمی‌آورند. درهرصورت، این قوای محرکه مجموعاً ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۲۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. پیش‌بینی شده کوروت زورا در سال ۲۰۲۶ راهی نمایندگی‌های فروش گردد. درنهایت، هرچند هیچ‌کدام از این تاریخ‌ها و مشخصات رسمی نیستند اما صد درصد اطمینان داریم که در آینده نسخه‌های قوی‌تر به خانوادهٔ کوروت اضافه خواهند شد. بااین‌حال کسانی که نمی‌خواهند صبر کنند، می‌توانند همین نسخهٔ پایهٔ کنونی را با موتور ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی خریداری کنند که ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (421 ديدگاه)

    عکس اولی خیلی خشنه واقعا یه سوپر اسپورت زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      وای که چه صدایی تولید کنه z06.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ارش

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    امسال ۶۷ امین سال تولید شورلت کوروت هست یه پای ثابت مسابقات اتومبیل رانی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    1000 اسب!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1196 ديدگاه)

      عجب

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. علیx76

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1204 ديدگاه)

    اعداد بنظر منطقی نمیرسن ، موتور ۵.۵ لیتری تنفسش طبیعی با ۶۰۰ پوندفیت گشتاور
    مقایسه با موتور ۶.۵ لیتری فراری 812 که ۵۳۰ پوندفیت داره
    ضمنا برای کسایی که اطلاع ندارن : تو ماشین های تنفس طبیعی ، بدون انجام کار خاصی میشه قدرت رو به مقدار زیاد افزایش داد ( میل سوپاپ با دیوریشن بالا ) که این نتیجه ، حاصل بالا رفتن دور موتوریه که پیک گشتاور داریم ( ینی مثلا ۶۰۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور ، در مقایسه با ۶۰۰ نیوتن متر در ۶۰۰۰ دور قدرت بسیار کمتری داره ، اما عملا کار خاصی رو موتور انجام نشده )
    در حالیکه گشتاور به شدت تابع حجم موتور و تکنولوژی های به کار رفته ست
    سند ش هم خودتون میتونید نسبت گشتاور به حجم انجین های تنفس طبیعی برتر روز رو مقایسه کنید
    ضمنا اگه شورلت قرار باشه یکی از انجین هارو هیبرید کنه ، معقول تر اونه که انجین پیشرفته تر هیبرید شه ، همونطور هم که اون عکس نشون داده ، مدل های رده بالاتر حاصل ترکیب LT6 و موتور برقی هستن ، پس چرا باید تو گرند اسپرت از LT2 استفاده کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      پاراگراف دوم رو میشه عامیانه تر بگید؟ سوپاپ رو چیکار میکنن؟و اگه به همین راحتیه چرا همه انجامش نمیدن؟ فکر نمیکنم قدرت موتور انقدر به سوپاپ وابسته باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیx76

        ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1204 ديدگاه)

        بطور ساده مقدار قدرت رو از ضرب ماکسیمم گشتاور در دوری که حاصل میشه تقسیم بر ۵۲۵۲ بدست میارن( فرمول اصلی پیچیده تره)
        حالا اگه با ثابت نگهداشتن گشتاور ، دور موتوری که به اون عدد میرسیم رو بالا ببریم ، قدرت بیشتر میشه ، البته نباید فکر کنید که این قدرت بیشتر ، شتاب بیشتری رو حاصل میشه ، بلکه فقط نیروی موتور تو دور های بالا بیشتر میشه و به همین نسبت نیروی موتور تو دور های پایین کمتر میشه ( ماشین هایی که میل سوپاپ ریسی دارن عملا زیر دور ۲۰۰۰ موتور روشن نمیمونه)
        تفاوت میل سوپاپ ریس هم ۲ بخشه ، یکی لیفت بالاتر ( مقدار باز شدن سوپاپ بیشتره ) یکی هم duration بیشتر
        دیوریشن به این مفهومه که از ۳۶۰ درجه دور میل لنگ ، توی چند درجه هر دو سوپاپ ورودی و خروجی بستن
        هرچقدر مقدار این بسته بودن بیشتر بشه ، ناچارا همزمانی باز بودن سوپاپ ورودی و خروجی بیشتر میشه که بهش overlap و قیچی میگن
        وقتی قیچی سوپاپ ها بیشتر باشه ، خروج گاز از سوپاپ دود باعث ایجاد مکش تو محفظه سیلندر میشه که در نتیجه مقدار هوای بیشتری وارد سیلندر میشه
        حالا چرا این کار تو دور پایین باعث کاهش گشتاور( نیرو ) و تو دور بالا باعث افزایش میشه؟
        چون تو دور پایین مقدار مکش و سرعت خروج دود پایینه و بخاطر کم بودن زمان باز بودن سوپاپ هوا ، مقدار هوای کافی وارد نمیشه
        برای این منظور از سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها استفاده میکنن
        امیدوارم مطلب مفید و عاری از مشکل بوده باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مانی

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      موتور Z06 باید توربو باشه و موتور ZR1 توربو هاش قویتر باشه
      نهایت هنرش این باشه که از هر لیتر ۱۲۵ نیوتون متر گشتاور بگیره که میشه ۶۴۰
      و هیچ جوره راه نداره به ۸۱۳ برسه
      وقتی‌ موتوری تو دور بالا گشتاور بیشتری داشته باشه
      خوب شتابش تو دور بالا بیشتره دیگه؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. JDM

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (126 ديدگاه)

      موتور فراری 12 سیلندره،کورس پیستونش کمتره بخاطر همین باید گشتاورش کمتر باشه،ولی کوروت موتور V8 کورس پیستون بیشتری داره، و در نتیجه گشتاور بیشتری هم تولید میکنه.
      ولی بازم به نظره من این عدد براش زیاده

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. ارشیا

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    تا گوساله گاو شود دل صاحبش اب شود چه خبره چرا انقد دیر؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ارشیا

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    عکس دوم چه قد جلوش مثل اونتادور اس وی جی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهراد

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (763 ديدگاه)

    تا موقعی که زورا بیاد من هفت تا کفن پوسوندم

    در تصمیم گیری شتاب کن استاد ، علاف شده ایم جیگر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elmiraj

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (3114 ديدگاه)

      این فقط یک شایعه هست…
      تاریخ معرفی Stingray را ۲۰۲۱ اعلام کرده در حالی که ۲۰۱۹ معرفی شد و چند ماهه که فروش می‌ره .
      در بدترین حالت ممکن Zora تا سال ۲۰۲۵ فروش می‌ره چون از ۲۰۲۵ بعد حضور C8 بیشتر از شش سال می‌شه و اینبار نوبت C9 خواهد بود .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir Machine

        ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        اون 2021 که زده تاریخ معرفی نسخه فرمون راست کوروت پایه برای صادراته نه کوروت استینگری معمولی، تو ستون آخر نوشته

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Alireza

          ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (631 ديدگاه)

          اره نوشته واسه صادرات
          اما انگار چند نفری قبول ندارن?

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. Khosrow

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    صدای سکوتی سنگین میاد / AMG GT Black Series ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari Fxx K Evo

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      منظورتون ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Mrbagheri

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ولی zora به پای نسخه تیون شده هنسی نمیرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. رزیتا

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    کوروت چهره و نمای زیبا و گیرایی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Hadi

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    مدل گرند اسپورت و Z06 بهترن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حسن

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1335 ديدگاه)

    خوشتیپ و پرقدرت مثل کوروت .
    واقعا C8 یکی از شاهکارهای صنعت خودروی امریکاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حسن

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1335 ديدگاه)

    چقدر انتظارات بعضی ها شیرینه
    ما با خوندن خبرها خوشحال میشیم و لذت میبریم اونا هم فعلا یه کوروت c8بخرن و منتظر باشن تا پسران بد از راه برسن اذیت نشن طفلکیا.
    اون زرده داره تو صورت ادم میخنده کوروت زردش هم قشنگه .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا