ام وی ام MVMچری

چری EQ EV، همزاد برقی ام‌وی‌ام 110s

کاربرد خودروهای برقی در چین شتابی دوچندان به خود گرفته است و پرواضح است که مشوق‌های سخاوتمندانه دولتی نقش بسزایی را در این میان ایفاء می‌کنند؛ زیرا که در غیر این صورت، خودروهای برقی به دلیل بهای بالاتر خود نسبت به انواع بنزینی و هیبریدی، از جاذبه بس کمتری برای مشتریان خود برخوردار بودند. در میان انواع خودروهای برقی ساخت چین می‌توان خودروی چری EQ الکتریکی را مثال آورد. خودرویی که همزاد بنزینی آن سال‌هاست به نام ام‌وی‌ام ۱۱۰s در کشورمان تردد می‌کند.

چری EQ EV
چری EV EQ یا همان QQ الکتریکی، از حیث فرم و ظاهر، هیچ تفاوتی با نسخه بنزینی خود که در ایران به‌عنوان ام‌وی‌ام ۱۱۰s فروخته می‌شود، ندارد و چنانچه توجهی به آرم عقب و همچنین جزییات آبی‌رنگ روی بدنه و رینگ‌های آن نکنید، شاید حتی متوجه ماهیت الکتریکی آن نیز نگردید. طراحی بدنه این خودرو که توسط موسسه تورینو دیزاین ایتالیا صورت پذیرفته چهره شاد و دلپذیری را در کادر جلو برای آن مهیا نموده و چراغ‌های بزرگ و بیضی‌شکل این خودرو از نخستین اجزایی در بدنه آن هستند که نظر آدمی را در همان وهله نخست به سمت خود جلب می‌کنند؛ به‌ویژه از فواصل نزدیک و در رنگ‌های روشن.

چری EQ EV
در داخل این خودرو ما با اتمسفری ساده اما شاد و تا اندازه‌ای جوان‌پسند روبرو هستیم، محیطی که جای‌جای آن را پلاستیک‌های خشک و ارزان‌قیمت فرا گرفته است. حجم فضای موجود در کابین برای جاگیری چهار سرنشین بزرگسال کاملاً کافی بوده و از این حیث کمبودی احساس نمی‌شود.

چری EQ EV
این خودروی کوچک و نقلی، از ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ میلادی در بازار چین پای نهاد و همچون اغلب رقبای خود از باتری لیتیوم یونی بهره می‌برد. این باتری با ظرفیت ۲۲ کیلووات ساعت از یک پیشرانه الکتریکی به توان ۴۱.۸ کیلو وات (۵۶.۸ اسب بخار) و گشتاور ۱۵۰ اسب بخار پشتیبانی می‌کند. ماکزیمم سرعت این خودرو معادل ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است و شارژ کامل باتری آن در مدت زمانی بین ۸ الی ۱۰ ساعت صورت می‌گیرد. حداکثر برد چری EQ با یک بار عمل شارژ معادل ۲۰۰ کیلومتر است که چنین بردی برای تردد در معابر درون‌شهری نسبتاً مناسب است.

چری EQ EV
چری EQ همچون نسخه بنزینی خود در دو تیپ متفاوت از تجهیزات رفاهی در بازار چین عرضه می‌شود: COMFORT و LUXURY. نسخه مجهزتر LUXURY از تجهیزات ایمنی و رفاهی از جمله شیشه و آینه‌های برقی، قفل مرکزی، تهویه مطبوع اتوماتیک، رینگ‌های آلومینیمی و ۲ عدد کیسه هوا و سامانه‌های ABS/EBD و سنسور سپر عقب و …سود می‌برد.

چری EQ EV

همان‌طور که در سطور بالا نیز گفته شد چری EQ در دو نسخه COMFORT و LUXURY در بازار چین عرضه می‌شود. نسخه COMFORT از بهایی معادل ۱۵۹,۹۰۰ یوآن (۲۴,۳۰۰ دلار) برخوردار است که این رقم با مشوق‌های دولتی که به خریداران آن عرضه می‌شود به ۶۹,۸۰۰ یوآن (۱۰,۶۰۰ دلار) کاهش می‌یابد. نسخه LUXURY هم با قیمتی معادل ۱۶۴,۹۰۰ یوآن (۲۵,۱۰۰ دلار) عرضه می‌شود که با مشوق‌های دولتی این رقم به ۷۴,۸۰۰ یوآن (۱۱,۴۰۰ دلار) کاهش می‌یابد.

منبع:
CHINAAUTOWEB.COM
CARNEWSCHINA.COM
و…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    همیشه به دلم گواه بود که ماشین من یکی از بهترینهاست .
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسین

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    گرونه!
    ۲۵ هزار دلار ، تو ایرانم بیاد گرونتر میشه!
    درسته معاف از گمرکه ، ولی هزینه حمل و پلاک و … ۴۰ درصد گرونش میکنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    این ماشین خوراکه تهرانه شب میزنیش به شارژ قشنگ دوروز ازش کار میکشی حداکثر سرعتشم برای تهران کافیه گشتاورشم برای تردد در ارتفاع تهران کافی به نظر میرسه فقط حیف که خیلی خیلی گرون در میاد برا ایران

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. پرهام

    ۲۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (200 ديدگاه)

    یعنی خوشم میاد که از عالم و آدم عقبیم (چینی هندی برزیلی و…..) یعنی نه نگفتیم به هیشکی بعد هارت و پورتم می کنیم !!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا