دوجفورد

درگ جذاب فورد برانکو 1986 و دوج وایپر 1996

شاید برگزاری مسابقه درگ بین فورد برانکو ۱۹۸۶ و دوج وایپر GTS مدل ۱۹۹۶ بی‌معنی بنظر برسد اما این شاسی‌بلند به خاطر تغییرات وسیع قوای محرکه قدرت زیادی دارد و بنابراین یک چالش واقعی برای وایپر محسوب می‌شود.

برانکو از نظر ظاهری کاملاً استوک به نظر می‌رسد اما راز بزرگ آن در زیر کاپوت مخفی شده است. پیشرانه ۸ سیلندر ۷.۲ لیتری این خودرو با وجود توربوهای ۶۱ میلی‌متری توانایی‌های زیادی دارد. سر سیلندر و میل‌لنگ جدید به همراه سیستم تزریق سوخت الکترونیکی باعث شده‌اند قلب تپنده برانکو کاملاً سرحال باشد. قدرت پیشرانه موردبحث به حدود ۵۵۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۱۱۵۲ نیوتون متر می‌رسد. در حال حاضر قدرت پیشرانه افزایش یافته و سازنده آن تخمین می‌زند قدرت و گشتاور حدود ۶۶۹ اسب بخار و ۱۱۵۰ نیوتون متری تولید کند.

کابین نیز تغییر چندانی ندارد و تنها مورد قابل‌توجه داشبورد دیجیتالی خواهد بود. سبک کلاسیک نمایشگر نیز کاملاً با باقی بخش‌های این شاسی‌بلند دهه ۸۰ میلادی همخوانی دارد. فورد برانکو ۱۹۸۶ از لاستیک‌های مناسب آفرود استفاده می‌کند، لاستیک‌هایی که اصلاً مناسب مسابقه درگ نیست. همچنین این لاستیک‌ها فاقد چسبندگی مناسب نمونه‌های درگ هستند.

در طرف مقابل وایپر GTS قرار دارد که اکثر بخش‌های آن استوک است هرچند رینگ و لاستیک‌های جدید برای آن تهیه شده‌اند. وایپر همچنین از هدرز و سیستم اگزوز تیتانیومی سود می‌برد. اولین مسابقه بین دو خودرو درگ ۴۰۰ متر است که شاهد استارت فشرده‌ای هستیم اما در ادامه وایپر پیش می‌افتد و نتیجه نهایی نیز شکست دادن فورد با فاصله ۶ خودروست. دو مسابقه بعدی شاهد افت عملکرد وایپر هستیم اما بازهم برانکو شکست می‌خورد. اما در مسابقه نهایی ورق برمی‌گردد چراکه راننده برانکو لانچ خوبی دارد و این بار پیروز میدان لقب می‌گیرد. اگرچه وایپر دو مسابقه را برنده می‌شود اما برانکو ستاره واقعی درگ است. تماشای شتاب گیری سریع خودروهای اسپرت تعجب ندارد اما از شاسی‌بلند بزرگ و قدیمی فورد انتظار چنین عملکردی را نداریم و همین موضوع باعث جذابیت درگ شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Enzo Ferrari 2008

    ۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    آمریکان کارز رقابت جالبی بود

    موافقم 26
    مخالفم 2
  2. کاربر۳

    ۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (107 ديدگاه)

    با توجه به لاستیک های فورد،ارتفاع،و مسائل ایرودینامیکی در شتاب اولیه فوق العاده بود انتظار نداشتم.ولی قدرت بیشتر هم بی تاثیر نیست.

    موافقم 21
    مخالفم 0
  3. M.83

    ۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (196 ديدگاه)

    قابو ببین تصویر سال

    موافقم 15
    مخالفم 2
  4. amir-mr

    ۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (360 ديدگاه)

    واقعا درگ فوق العاده ای بود

    موافقم 13
    مخالفم 1
  5. Viper

    ۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    شکوه وایپر رو نمیشه با هیچی عوض کرد و بخشی از این شکوه رو مدیون اون V10 جذابه

    موافقم 18
    مخالفم 2
  6. علی یوسفی

    ۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت نسل اول وایپر از همون ابتدای ورود دلربایی کرد و کاملا طراحیش یاد آور مار افعیه یه سریالی بود از صدا و سیما هم پخش میشد نامش افعی بود شخصیت اول فیلم یه وایپر نسل اول بدون خط کشی داشت نمیدونم چرا اون سریالو دیگه بازپخش نکردن.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  7. حمیدرضا

    ۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (159 ديدگاه)

    کامنت اقا ماشالا رو نمی‌بینم نگران شدم کسی ندیده ایشونو؟

    موافقم 8
    مخالفم 3
  8. امیر

    ۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    این فورد برانکو نیست
    این بلیزره

    موافقم 0
    مخالفم 7
    1. جواد عقیلی

      ۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (37 ديدگاه)

      البته شباهت داره اما خوب برانکو هست: https://www.ford.com/bronco/history/1980-1986/

      موافقم 5
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا