سایر خودروهای اروپایی

معرفی BAC مونو 2024 با قدرت بیشتر و وزن کمتر

جدیدترین نسخهٔ BAC مونو به پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی فورد با ۳۱۱ اسب بخار قدرت مجهز است و تنها ۵۷۰ کیلوگرم وزن دارد.

در هفتهٔ اتومبیل مونتری نسخهٔ جدید BAC مونو ۲۰۲۴ معرفی شده است. این مدل جدید تغییرات ظاهری ظریفی را تحت تأثیر مونو R تجربه کرده است و حالا خطوط کلی آن خمیده‌تر به نظر می‌رسد. در جلوی این خودروی اسپرت تک‌نفره چراغ‌های LED اصلی جلو در وسط نصب شده‌اند درحالی‌که در عقب شاهد اسپویلر بزرگی هستیم که تا روی گلگیرها کشیده شده است.

در سینهٔ مونو ۲۰۲۴ یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ساخت فورد قرار گرفته که توسط Mountune اصلاح شده و ۳۱۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این اعداد ۶ اسب بخار و ۵ نیوتن متر نسبت به قبل افزایش داشته‌اند. همچنین وزن خودرو هم با ۱۰ کیلوگرم کاهش به تنها ۵۷۰ کیلوگرم رسیده است. پیشرانهٔ بنزینی مونو که تا ۸ هزار rpm دور می‌گیرد، نیروی خود را از طریق یک گیربکس شش سرعته سکوئنشال با ضرایب قابل تنظیم به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد.

به گفته BAC، این مدل جدید ظرف تنها ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۰.۱ ثانیه سریع‌تر از قبل است. با نسبت قدرت به وزن ۱.۸ کیلوگرم بر هر اسب بخار و توزیع وزن جلو/عقب ۴۱ به ۵۹، مونو یکی از بهترین راه‌ها برای تجربهٔ رانندگی هیجان‌انگیز خواهد بود. برای این خودرو همچنین لاستیک‌های پیرلی تروفئو R که به‌طور خاص برای مونو طراحی شده هم قابل سفارش خواهد بود. به‌روزرسانی سیستم تعلیق و شاسی، هندلینگ این خودرو را چابک‌تر کرده و پیشرانهٔ آن‌هم به ایرباکس فیبر کربنی جدیدی مجهز شده است.

در سال ۲۰۲۴ نیز BAC یک نسخهٔ توربوشارژ از مونو را معرفی خواهد کرد که انتظار می‌رود به پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری اکوبوست فورد مجهز شود که در فوکوس ST استفاده می‌شود. این نسخه امکان عرضهٔ مونو را در بازارهایی که مقررات آلایندگی سخت‌گیرانه‌تری دارند فراهم می‌کند. در همین حال، تولید مونو ۲۰۲۴ قبلاً در لیورپول آغاز شده و BAC سفارش‌هایی را از سراسر جهان دریافت کرده است. قرار است تحویل این خودرو به خریداران بلافاصله پس از هفتهٔ اتومبیل مونتری آغاز شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. مهردادکمال

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    مشخصا این ماشین تو سرعت های بالای ۲۰۰تا با توجه به فاصله خیلی کم راننده از سطح زمین و نبود شیشه و جرم ناچیز و احتمالا صدای وحشتناک پیشرانه تجربه ترسناکیه… کل بدن میشه اندرنالین

    موافقم 29
    مخالفم 0
  2. Alireza

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (193 ديدگاه)

    تمام ارقام‌ این این ماشین جذابه از وزن ۵۷۰ کیلویی بگیر تا ردلاین ۸۰۰۰rpm و…

    موافقم 27
    مخالفم 0
  3. شکیبا

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    وقتی توی پول شنا کنی، اسباب بازییه که هر میلیاردر عشق ماشینی رو وسوسه کنه یکیشو واسه دکور هم شده داشته باشه همه چیش آدمو افسون میکنه سازنده استراتژی خوبر رو دنبال میکنه

    موافقم 21
    مخالفم 0
  4. حسین دهمرد

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    موتورش کجاست

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. حسین دهمرد

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      منظورم ساخت کجاست. آمریکا؟ یا فورد تو اروپا شاخه ی دیگه ای داره؟

      موافقم 7
      مخالفم 1
  5. رضا

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    تو فورزا باهاش رانندگی کرده بودم شتاب عجیبی داره و ماشین جالبیه.

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا