فراری

پشت فرمان جدیدترین اسب سرکش فراری: روما 2020!

وقتی بحث خودروهای پایه فراری در سال‌های اخیر می‌شود به جرات می‌توان گفت ایتالیایی‌ها تا حدی ناتوان بوده‌اند. از کالیفرنیا گرفته تا کالیفرنیا T و پورتوفینو، تمرکز این خودروهای روباز روی ارائه توازن یک خودروی GT با پرفورمنس خاص محصولات فراری بوده اما همه‌ی آن‌ها از دست‌یابی به اهداف خود بازمانده‌اند.

فراری روما

روما این‌گونه نیست و در مقایسه با پدران خود دگرگونی‌های قابل‌توجهی را تجربه کرده است. شما حتی فرصت بررسی جزئیات فنی این خودرو را در ابتدا نخواهید داشت زیرا آنچه اول از همه نظر را به خود جلب می‌کند استایل خودروست.

فراری روما

این زبان طراحی فراری برای عصر جدید است. روما ظاهری مدرن داشته و شاید حتی بتوان آن را ظریف دانست، چیزی که درباره خودروهای زیادی از فراری نمی‌توان گفت.

فراری روما

البته روما به برخی محصولات قبلی فراری نیز اشاره داشته و جلوپنجره یکپارچه آن ادای احترامی به ۲۵۰ GT لوسو دهه ۶۰ میلادی می‌باشد. دماغه خودرو به طرزی باورنکردنی کم ارتفاع بوده و دلیل آن نیز نصب پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربو در پست اکسل جلوست. این پیشرانه هم‌اکنون با یک گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه جدید که قطر کمتری دارد همکاری کرده و همین موضوع باعث شده کل قوای محرکه در ارتفاعی کمتر نصب شود و به همین خاطر مرکز ثقل روما و ارتفاع کاپوت تا حد امکان به زمین نزدیک شده‌اند.

فراری روما

خبری از عناصر خاص طراحی یا ورودی‌های بزرگ نیست بلکه بجای آن‌ها یک دیفیوزر یکپارچه زیبا در بخش عقب نصب شده که بخش اعظم کارهای آئرودینامیکی زیر خودرو را انجام می‌دهد. این دیفیوزر با یک اسپویلر فعال که بسته به سرعت و حالت رانندگی باز می‌شود همکاری می‌کند. چراغ‌های LED عقب نیز جزو جدیدترین ویژگی‌های طراحی فراری محسوب می‌شوند.

فراری روما

روما در حال حرکت نیز همین زیبایی و جذابیت خود را نشان می‌دهد. البته سواری خودرو در حد بنتلی نرم نیست اما خب این یک فراری و یک گرندتورر است و بنابراین پرفورمنس، چابکی و هندلینگ آن جزو اولویت‌های اصلی محسوب می‌شوند. این خودرو ترکیبی از پرفورمنس، راحتی و قابلیت استفاده بهترین GT های دنیاست.

فراری روما

در حالت کامفورت یا با فعال کردن حالت جاده‌ی ناهموار سواری روما به‌طور سورپرایز کننده‌ای بهبود می‌یابد. ۷۰ درصد این خودرو در مقایسه با پورتوفینو جدید بوده و فنرهای عقب آن ۱۰ درصد نرم‌تر شده‌اند.

فراری روما

این خودرو در دست‌اندازهای بزرگ هر از گاهی سفت به نظر می‌رسد اما به ندرت ناهنجار می‌شود اما در کل روما خودرویی کنترل شده و راحت است. موضوع دیگر وجود حالت جدید ریس است که از طریق تنظیمات منتینو می‌توان آن را انتخاب کرد.

فراری روما

پیش از این هرگز یک گرندتورر فراری با چنین حالت رانندگی تولید نشده بود اما حالت ریس در روما توجیه‌پذیر به نظر می‌رسد. حالت ریس باعث فعال شدن تقویت‌کننده دینامیک فراری می‌شود. این سیستمی است که اولین بار در ۴۸۸ پیستا توسعه یافته و سپس در F8 تریبوتو دیده شد. سیستم یاد شده همچنین از نو تنظیم شده تا مناسب یک پلتفرم پیشرانه جلو و وسط شود.

فراری روما

فرمان خودرو نیز تیز و سبک بوده و از طرفی باعث می‌شود روما حس عصبی نداشته باشد. ما همیشه نرم‌ترین تنظیمات سیستم تعلیق را برای سواری خونسرد انتخاب می‌کنیم اما روما خودرویی است که هم مناسب سفرهای طولانی بوده و هم با آن می‌توان به پیچ‌های تند حمله کرد و رانندگی اسپورتی داشت. این موضوع نتیجه همکاری مناسب بخش‌های فنی و الکترونیکی با یکدیگر است.

فراری روما

گیربکس جدید نیز دیگر بهبود این خودرو محسوب می‌شود. گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه قبلی مشکلی نداشت اما این گیربکس تعویض‌های نرم و سریعی داشته و همیشه گوش به فرمان است. در حالت دستی نیز تعویض‌ها نسبت به قبل نرم‌تر و بهتر شده‌اند.

فراری روما

نحوه تعویض دنده‌ها باعث شده پاسخ پیشرانه تیزتر احساس شود. قدرت ۶۱۲ اسب بخاری و گشتاور ۷۶۰ نیوتون متری روما کاملاً در دست هستند. وجود لانچ کنترل باعث شده شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو در ۳.۴ ثانیه ثبت شود. از طرفی سیستم مدیریت بوست متغیر هم وجود دارد که گشتاور را افزایش داده و رانندگی تیزتری را به ارمغان می‌آورد.

فراری روما

روما انعطاف‌پذیری زیادی در بخش پیشرانه داشته و در دورهای میانی با کشش بالا شما را به وجد می‌آورد. تقریباً خبری از تأخیر توربو نیست و پیشرانه هم همیشه مشتاق به دورگیری است.

فراری روما

این پیشرانه با شخصیت‌ترین و پرصداترین پیشرانه فراری نیست اما با پرفورمنس خود هماهنگی داشته و از طرفی صدای ملایم و متمدن اگزوز باعث شده روما در شهر حالت بهتری برای سواری داشته باشد.

فراری روما

یکی دیگر از بهبودهای اساسی روما به اینترفیس انسان ماشین جدید فراری مربوط می‌شود. در این خودرو یک فرمان جدید با پدهای لمسی نصب شده و گروهی از معمول‌ترین کنترل‌ها روی آن دیده می‌شوند. وجود این پدها باعث راحتی کار با خودرو شده است.

پشت فرمان جدید نیز پشت آمپرهای ۱۶ اینچی دیجیتالی قرار دارد. این صفحه‌نمایش دیجیتال را می‌توان به دلخواه شخصی‌سازی کرد.

فراری روما

صفحه‌نمایش اصلی خودرو اما ابعاد ۸.۴ اینچی داشته و در کنسول مرکزی جا خوش کرده است. این صفحه‌نمایش عملکردهایی همچون ناوبری، سیستم تهویه مطبوع و سیستم صوتی را کنترل می‌کند.

تکنولوژی بکار رفته در روما خوب بوده هرچند برخی نقاط ضعف در مدل تست شده که از نوع پیش‌تولیدی بوده وجود داشته است. فراری قول داده به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای مدل‌های تولیدی در نظر بگیرد.

فراری روما

کیفیت روما همان چیزی است که از یک فراری ۱۷۰ هزار پوندی انتظار دارید. نوع طراحی داشبورد باعث شده بخش راننده و سرنشین از یکدیگر جدا شود. روی سطوح را نیز چرم نرم و سطح بالایی پوشانده است. البته بخش‌های پلاستیکی اطراف صفحه لمسی مرکزی مناسب چنین خودرویی نیست و شبیه تریم پلاستیکی یک سوپرمینی ۱۷ هزار پوندی است.

کابین در بحث قابلیت استفاده نسبت به مدل‌های قبلی بهبود یافته است. دو صندلی کوچک در عقب با فضای کافی برای کودکان وجود داشته و محفظه بار ۲۷۲ لیتری نیز نسبتاً پاسخگوی نیازهاست.

میدان دید روما خوب بوده و کاپوت طویل شاید باعث شود فاصله زیادی بین راننده و بخش جلوی خودرو وجود داشته باشد اما ارتفاع کم آن باعث شده به راحتی ابعاد روما را در دست داشته باشید.

فراری روما

آن‌طور که ما فهمیدیم روما خودرویی مناسب برای سفرهای طولانی بوده و با وجود باک سوخت ۸۰ لیتری هم قطعاً باید به دل جاده زد. مالکان فراری قطعاً به مواردی همچون مصرف سوخت و هزینه‌های مالکیت این خودرو توجهی نکرده و از راندن آن لذت خواهند برد.

فراری روما

روما سطحی از قابلیت استفاده و راحتی ضروری در یک خودروی گرندتورر را نشان می‌دهد و البته حس اسپورت محصولات فراری را به نمایش می‌گذارد. شاسی خودرو از نظر پایداری و توازن عالی بوده و گیربکس ۸ سرعته جدید نیز شریکی عالی برای پیشرانه قوی آن است. کابین مدرن و طراحی بهتر آن باعث شده‌اند روما در بخش داخلی هم خودرویی قابل‌توجه باشد. این خودرو برخی نقاط ضعف را نشان می‌دهد اما بهبودهای آن خبر از ورود پرقدرت فراری به عصری مدرن می‌دهند.

مشخصات فراری روما

  • قیمت: ۱۷۰۹۸۴ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۶۱۲ اسب بخار/۷۶۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته دوکلاچه، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۴ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۳۲۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: اعلام نشده
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. مهدی موتورز

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    بر امادگی وسط کاپوت واقعا رو اعصابش

    موافقم 13
    مخالفم 80
    1. ممد ژانگولر

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (3610 ديدگاه)

      فراری هر چی تولید کرده تبدیل شده به یک اثر هنری و سالیان سال از مد نیوفتاده

      دنیای مرسدس بنز ، فراری و خیلی از برندهای آمریکایی دنیای پر ملاتیه

      موافقم 46
      مخالفم 7
    2. امین قلیپور

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (121 ديدگاه)

      فراری بعد از ۲۰۱۳ (بعد از مثلث آتشینو لافراری)واقعا افت شدیدی کرده اون از فرمول ۱ اینهم آمار فروش و غیره واقعا ناراحت کنندست این مسعله تو اینستاگرام و شبکه های اجتماعی هم سوژه کاربران شده فراری رسما تا چند سال پیش سلطان همه خودروسازی بود امروزه در همه جوانب ساخت و فروش و تکنولوژی و محبویبت و مسابقات و این کلاسی که اشاره شد شدیدا سقوط کرده متاسفانه

      موافقم 6
      مخالفم 59
      1. OMID

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        اشکال نداره sf90 میاد اینارو می‌شوره میبره

        موافقم 24
        مخالفم 15
      2. SFXSuperFast

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (263 ديدگاه)

        فراری داره به سمت یه GT ساز حرکت می‌کنه
        F12 یه کوپه موتور جلو اسپورت و سریع بود
        812 یه GT بزرگ
        طراحیا بعد از جدایی از پنین فارینا به زیبایی قبلی نیستن.
        .
        تو سبد محصولات فعلی
        488Pista
        GTC4 Lusso
        تمام
        .

        موافقم 3
        مخالفم 2
    3. امین قلیپور

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (121 ديدگاه)

      با اینکه این حرفم ناراحت کنندس ولی واقعیت اینکه تو دنیا فقط بعضیا به گروه خونیشون میخوره gtبسازن این مدلم مثل مکلارنgt فروشی نخواهد داشت چون فراری فراریه مکلارن مکلارنه اینا نباید جی تی بزنن چون یک شکست تمام عیاره

      موافقم 5
      مخالفم 29
    4. امین قلیپور

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (121 ديدگاه)

      شما قیمتشو داشته باش مثلا آخه کی واسه یه gt 171000 پووووند میده؟! جی تیییییی هس جی تی هیچکس نمیده کمتر کسی به فراری جی تی گرون پول میده جی تی بودن مختص برند های دیگس فراری باید با ۴۸۸پیستا sf90 لافراری انزو و… (اسپورت سوپراسپورت هایپراسپورت)دل طرافدری مثل منو به وجد بیاره مثل اینکه دوکاتی تو لمانز شرکت کرده الان آخه به کجاش میخوره؟! معنی جی تی ینی نه به درد نگاه کردن میخوره(در حد کلکسیونی نیس که لافرازی و sf90که نیس) نه به درد سفر میخوره با این قیمت و برند بودن و مصرف سوخت و خرج و مخارج و ….

      موافقم 4
      مخالفم 34
      1. Moein

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (895 ديدگاه)

        لطفاً نظریات شخصی خودتون رو به کل دنیا تعمیم ندید
        خوبه حالا همین چند وقت پیش همین پدال خبرش رو گذاشت که حاشیه سود فراری بابت هر خودرو چه رقم عجیب غریبیه
        فراری نمیتونه gt بسازه؟؟؟!!!!??

        موافقم 29
        مخالفم 2
      2. Hamid

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (38 ديدگاه)

        یه کارخونه قبل از هر چیز باید به فکر پول باشه دل طرف دارا می مونه برای بعد

        فراری اگه دل طرف دارا براش مهم بود اصلا ماشین جاده ای نمی‌ساخت
        ????????

        موافقم 3
        مخالفم 13
  2. AMG///

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    چقدر زیباست???
    به این میگن یه شاهکار مارانلو???

    موافقم 53
    مخالفم 7
  3. msn

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    به نظرم از دید طراحی داخلی و خارجی ( هر چند مدرن) یک فراری نیست ! اما از نظر پرفورمنس اصل فراریه.
    طراحیش زیباست ولی اگر لوگو را برداری , نمیشه تشخیص داد یه فراریه.
    دگرگونی طراحی رو تو خودروهای اصیل سوپر اسپرت مثل فراری و لامبورگینی دوست ندارم.

    موافقم 23
    مخالفم 33
  4. Mahdi911Turbos

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (77 ديدگاه)

    چندسالی بود فراری همچین شاهکاری تولید نکرده بود واقعا یه طراحی عالی و بی نقصی داره از دیدنش سیر نمیشم
    ???

    موافقم 50
    مخالفم 13
  5. Malt hill

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    زیبا نیست.

    موافقم 16
    مخالفم 51
  6. Ho3ein

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    خیلی خیلی زیبا
    صاحب سبک
    صدای دلنشین
    کابین زیبا و لاکچری
    و همچنین پرستیژ
    کسی که اینو داره دیگه چی میخواد؟؟

    موافقم 36
    مخالفم 11
    1. Sajjad

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      سایر محصولات کمپانی فراری

      موافقم 23
      مخالفم 0
  7. net

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    شبیه ماشینهای شوتینگ بریک شده اگر عقبش یه کم کشیده بود و چراغ جلو باریک بود و چراغ عقب به هم چسبیده بود قشنگتر میشد.فراری روی همه ماشیناش از این رینگ ۵ پره نقره ای بد استفاده میکنه اگر رینگ رنگ خاکستری با پره های زیاد داشت قشنگتر میشد

    موافقم 4
    مخالفم 25
  8. SF90 STRADALE

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3907 ديدگاه)

    فراری روما ، یک GT رام شده با طراحی چشم نواز هست
    این ماشین با هر رنگی که داشته باشه زیبایی خودشو نشون میده
    ❤❤ Ferrari ❤❤

    موافقم 27
    مخالفم 8
    1. SF90 STRADALE

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (3907 ديدگاه)

      من رفتم تو سایت فراری قسمت شخصی سازی محصولات
      یک فراری 812 سوپرفست با سلیقه خودم سفارشی سازی کردم و فایل رو به صورت PDF دانلود کردم و هر روز میشینم هر ۹ صحفه رو با دقت تماشا میکنم
      میدونم بهش نمیرسم ولی با عشقش زندگی میکنم ????
      خواهشاً بهم نگین تو دیوونه ای ????

      موافقم 36
      مخالفم 2
      1. OMID

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        منم همین کار واسه هواراکان ایوو کردم
        گفتم بدونی تنها نیستی?
        منتها هر روز نگاش نمیکنم

        موافقم 25
        مخالفم 2
      2. AMG///

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (579 ديدگاه)

        منم همینو برا AMG GT R کردم
        چون خیلی خوشگله??

        موافقم 18
        مخالفم 4
        1. ارشیاsvj

          ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (1749 ديدگاه)

          من برا اونتادور SVJ
          البته ذخیرش نکردم.

          موافقم 12
          مخالفم 0
      3. Babak

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (186 ديدگاه)

        دیوونگی اگه این باشه که خیلی هم خوبه
        من هم این کارو کردم و خیلی از یچه های دیگه سایت هم همینطور.
        من برای BMW M5 F10 این کار رو کرده بودم. یادش بخیر…

        موافقم 16
        مخالفم 2
  9. amg 63

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (122 ديدگاه)

    عاشقتم خیلی

    موافقم 21
    مخالفم 3
  10. Saeed

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    واقعا یکی از زیباترین فراری های اخیری بود که دیدم!
    نمای عقبش یه دنیاست
    ولی حیف که دیگه V12 N/A نیست حیییییییییییف

    موافقم 32
    مخالفم 3
  11. OMID

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    خوبه ولی اگه من بودم میزاشتم روی پولش 812 میگفتم
    اگرم از قبل 812 داشتم یکی دیگه می‌گرفتم با یه رنگ دیگه:)
    توی متن گفته به بیشتر ماشینای فراری نمیشه گفت ظریف ولی به نظرم برعکسه
    اکثر ماشینای فراری نسبت به رقبا طراحی ظریف تر و نرم تری دارن

    موافقم 20
    مخالفم 2
  12. Farzad

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    روما الهام‌گرفته از فراری دایتونا ۱۹۶۸ هم هست که سقفی شیب‌دار و کشیده تا انتهای خودرو داشت ، با این شرایط ابعاد بزرگ شیشه‌ی عقب باعث افزایش روشنایی روز در کابین خواهد شد .
    روما شاهکار هنری مدرن و متفاوت فراریه ?

    موافقم 28
    مخالفم 5
  13. JDM

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    فراری که فراری نباشد.فراری نیست
    دقیقا بش میخوره

    موافقم 6
    مخالفم 17
  14. بی ریا

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    قیافش بدک نیس
    ولی بهرحال برند اصیل و باپرستیژ یعنی فراری

    موافقم 13
    مخالفم 10
    1. ارشیاsvj

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1749 ديدگاه)

      بلاخره یه حرف درست و حسابی زد!!!

      موافقم 4
      مخالفم 0
  15. ارشیاsvj

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    طراحیش هیچ حرفی باقی نمیزاره!????

    موافقم 24
    مخالفم 2
  16. GTR.SPEED

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    خیلی زیباست ?
    لقب اسب سرکش به این ماشین اسپرت و زیبا فراری میاد?

    موافقم 14
    مخالفم 0
  17. Ali Keyhani

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (657 ديدگاه)

    اگر توی کلاس خودش بهش نگاه کنم واقعا خودروی زیباییه و قطعا یکی از زیباترین هاست
    اشتباه بعضی از دوستان اینه که روما رو با بقیه خودروهای فراری مقایسه میکنن
    همون طور که باید اوروس رو با بقیه suv ها مقایسه میکنیم روما هم دقیقا همین وضعیت رو داره

    موافقم 22
    مخالفم 0
  18. رضا

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (262 ديدگاه)

    طراحی زیبا مثل گرندتور های کلاسیک ! از این بهتر چی میتونست بسازه!

    موافقم 12
    مخالفم 0
  19. ارش

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    یه شاهکار دیگه از ایتالیا .ایتالیا هر سال یه شاهکار به نمایش میذاره فراری لامبورگینی پاگانی مزراتی آلفارومئو چقدر این ماشین زیباست مخصوصا از نمای عقب هر چی بیشتر نگاه میکنم بیشتر عاشقش میشم?

    موافقم 18
    مخالفم 2
  20. مرتضی

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (196 ديدگاه)

    اووووووووف?

    موافقم 17
    مخالفم 1
  21. امین قلیپور

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (121 ديدگاه)

    ?

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. بهنام

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (492 ديدگاه)

      خطوط به ظاهر ساده، محصولی محسور کننده.

      موافقم 14
      مخالفم 1
  22. امیر

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    خوده خوده تابلو لبخند ژکونده داوینچی!

    موافقم 20
    مخالفم 1
  23. مهران

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (299 ديدگاه)

    فراری یه طرف بقیه برندا یک طرف کوچکترین ایرادی به هیچکدوم از محصولات فراری وارد نیست

    موافقم 17
    مخالفم 3
  24. Mf1

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (478 ديدگاه)

    بیشتر شبیه استون مارتیینه تا فراری

    موافقم 5
    مخالفم 15
  25. Hadi

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    بهترین GT که تا حالا ساخته شده…

    موافقم 13
    مخالفم 2
  26. امینMAF

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    عاششششقشم
    مخصوصا پشتش

    موافقم 13
    مخالفم 0
    1. امینMAF

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (344 ديدگاه)

      داخلش که دیگه عااااالیه
      کولراشو ببینین شما
      نمایشگراشو
      پشت امپراشو
      فرمونشو
      اون لوگوی فراریشو
      همچی توش منحصر بفرده

      موافقم 14
      مخالفم 0
  27. (Saeed(peugeot

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    اصالت ماشین با آدم حرف میزنه لامصب ……

    موافقم 13
    مخالفم 1
  28. مهرداد كمال

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    با اومدن این فراری بنتلی حاشیه امنی که تو دنیای جی تی داشت رو از دست میده . مک لارن هم در برابر روما به مشکل برمیخوره
    شاید بهترین جی تی جهان روما باشه بایس منتظر موند و دید

    موافقم 8
    مخالفم 3
  29. حسین دهمرد

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    نمیدونم ربط داره یا نه ولی پورتوفینو به نظرم بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 6
  30. Mf1

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (478 ديدگاه)

    کاری که بنتلی بنتیگاه با چراغهای پشتش کرده فراری انجام داده بهتر نشده بدتر هم شده

    موافقم 1
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا